Banden
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Banden
Ik heb nu dus die standaard diablo's, zijn ook wel een beetje vierkant, maar nadat ik met 160 plat ben gegaan met de vorige motor op pilot power heb ik nergens echt meer vertrouwen in zegmaar. Neem liever een TE sportieve band dan dat ik weer een keer echt grip verlies, dat kan ook door een schrikreactie zijn dus, dan komt ie wat eerder om dan de band op papier is.
Als de Diablo Corsa III een stuk beter is dan de standaard Diablo dan is dat wellicht ook nog een optie.
Als de Diablo Corsa III een stuk beter is dan de standaard Diablo dan is dat wellicht ook nog een optie.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Banden
Ik zie het al...................................ik hoef niet bang te zijn voor de banden, want voorgaande kwaliteiten ( zie die foto`s) heb ik gewoonweg niet.....................................
Ik denk dat ik met een setje banden wel 10K km haal..................................................
Ik denk dat ik met een setje banden wel 10K km haal..................................................
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Banden
Zoals jouw SC's zien mijn Dragon Corsa's er ook uit na wat straat km's! Ik baalde ervan dat ze alleen in het midden minder werden en ben er dus een keer voor gaan zittenwjn schreef:Ik heb nog foto's van mijn banden geplaatst voor de volledigheid.... Zie hierboven
Is maar goed dat de KLPD die dag vrij had :+
Je corsa III's vind ik er trouwens nog best netjes uitzien. Enne, je fiets is gejat
@ Romo: met zo'n setje banden doe jij ook maar 6k km helaas.... Het midden is dan gewoon weg. Ze kunnen er nog zoveel verschillende compounds inspuiten. Slijten doen ze!
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Banden
Mijn banden worden niet vierkant, snap er niets van.
Zonder gekheid, op die Corsa III lijkt het of ze ook 2 soorten rubber hebben gebruikt, je ziet zeg 2 cm uit het midden een soort naad lopen. Alsof daar 2 soorten rubber op elkaar aansluiten. Alleen wordt dat nergens beschreven. Feit is dat ze super grip hebben, ook als het nat is (ik deed VRO op die banden onder natte omstandigheden toen de Hyper nieuw was).
Pilot Powers zouden nog wat beter zijn op nat, maar daarmee heb ik op het circuit een momentje gehad. Achteraf gezien lag dat waarschijnlijk aan de temperatuur (was op circuit Alès 2 jaar geleden), die te hoog was voor de weg (!) banden. Voor goed circuitrijden heb je, zoals eerder gezegd, gewoon circuitbanden nodig.
@Ruud
Op Alès werd ff wat steviger gereden dan op Assen (Assen was de 1e keer circuit met de Hyper). Voor straat zien de Corsa III er idd ongeveer uit als de SC, dus zonder rullen maar wel goed gebruikt zeg maar. Diablo SC is eigenlijk overcapaciteit voor de Hyper (dachten ze), de voorganger van de Diablo SC is nl. ook nog te krijgen. Maar vanwege veel koppel onderin (en gebruiken ervan) had de band toch wel te lijden, dus ik ben blij dat ik deze gekocht heb .....
PS Nog een nadeel van de circuitbanden voor op de weg: Beginprofiel is minder, verslijt is hetzelfde of harder, dus je doet er nog minder km's mee
Zonder gekheid, op die Corsa III lijkt het of ze ook 2 soorten rubber hebben gebruikt, je ziet zeg 2 cm uit het midden een soort naad lopen. Alsof daar 2 soorten rubber op elkaar aansluiten. Alleen wordt dat nergens beschreven. Feit is dat ze super grip hebben, ook als het nat is (ik deed VRO op die banden onder natte omstandigheden toen de Hyper nieuw was).
Pilot Powers zouden nog wat beter zijn op nat, maar daarmee heb ik op het circuit een momentje gehad. Achteraf gezien lag dat waarschijnlijk aan de temperatuur (was op circuit Alès 2 jaar geleden), die te hoog was voor de weg (!) banden. Voor goed circuitrijden heb je, zoals eerder gezegd, gewoon circuitbanden nodig.
@Ruud
Op Alès werd ff wat steviger gereden dan op Assen (Assen was de 1e keer circuit met de Hyper). Voor straat zien de Corsa III er idd ongeveer uit als de SC, dus zonder rullen maar wel goed gebruikt zeg maar. Diablo SC is eigenlijk overcapaciteit voor de Hyper (dachten ze), de voorganger van de Diablo SC is nl. ook nog te krijgen. Maar vanwege veel koppel onderin (en gebruiken ervan) had de band toch wel te lijden, dus ik ben blij dat ik deze gekocht heb .....
PS Nog een nadeel van de circuitbanden voor op de weg: Beginprofiel is minder, verslijt is hetzelfde of harder, dus je doet er nog minder km's mee
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Banden
Ik rijd ook wel eens een stukje snelweg , daar komt bij dat de hyper natuurlijk echt een gooi en smijt-fiets is tov mijn 848. (Heb laatst een proefrit gemaakt op een Hyper S, erg erg erg leuk!)wjn schreef:Mijn banden worden niet vierkant, snap er niets van.
Grip zit voor een groot deel tussen je oren met de huidige rubbersoorten! Kies een band waar je vertrouwen in hebt en de gemiddelde straatrijder kan daar prima mee uit de voeten.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Banden
Wouter,
Ik heb nu die de standaard Pirelli Diablo en vind ze niet echt fijn. Zijn die Diablo Corsa III (alleen de toevoeging Corsa geeft denkik al een andere klasse aan) dan zo'n stuk beter??
Ik heb nu die de standaard Pirelli Diablo en vind ze niet echt fijn. Zijn die Diablo Corsa III (alleen de toevoeging Corsa geeft denkik al een andere klasse aan) dan zo'n stuk beter??
- bartje325i
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Re: Banden
Pirelli introduceert Diablo Rosso Corsa
Sinds zes seizoenen is Pirelli de enige leverancier van banden in het World Superbike paddock. De ervaringen van coureurs tijdens races maar zeker ook de testen worden natuurlijk gebruikt voor de ontwikkeling van nieuwe banden, ook voor gebruik op de weg. Middels een presentatie in hartje Milaan stelde Pirelli hun nieuweling voor; De Diablo Rosso Corsa.
Schaamteloze copy/paste http://www.motorfreaks.nl/productnieuws ... corsa.html
Zou dit een tegenhanger worden van de veelal geprezen michelin pilot power (al dan niet 2ct)
Sinds zes seizoenen is Pirelli de enige leverancier van banden in het World Superbike paddock. De ervaringen van coureurs tijdens races maar zeker ook de testen worden natuurlijk gebruikt voor de ontwikkeling van nieuwe banden, ook voor gebruik op de weg. Middels een presentatie in hartje Milaan stelde Pirelli hun nieuweling voor; De Diablo Rosso Corsa.
Schaamteloze copy/paste http://www.motorfreaks.nl/productnieuws ... corsa.html
Zou dit een tegenhanger worden van de veelal geprezen michelin pilot power (al dan niet 2ct)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Banden
Zijn goede banden hoor.. alleen was er bij pirelli wat met zoveel keer opwarmen/afkoelen als je echt op circuit ging knallen dacht ik.
Mijn BT016 hebben nog geen 200km gereden volgende mij vanaf montage in oktober, hopelijk dit jaar meer km's maken....
Mijn BT016 hebben nog geen 200km gereden volgende mij vanaf montage in oktober, hopelijk dit jaar meer km's maken....
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Banden
Achterop moet bij mij eigenlijk een 200 bandje, maar aangezien je daar niet veel keus in hebt maar fijn voor 190 gegaan.
Daarnaast valt die 240kg een stuk makkelijker om te gooien met 190 bandje.
Had hiervoor BT014 en deze waren na de eifel helemaal op in het midden (even fijn dat gas open tussen oberhausen en arnhem).
Ik heb op het moment voor+achter BT016 onder zitten... op droog vind ik dit echt een geweldige band. Midden van de band slijt ook niet zo extreem meer. Stuurt vele malen beter dan de BT016 en ze cuppen niet (had de bt014 wel).
Op nat is de grip achterop ook goed. Alleen met insturen op de voorkant niet.. dan wilt hij altijd een stapje opzij doen. Dit was op de huurbrommer van iemand tijdens de vakantie ook (750 yoshi) met BT016.
Misschien dat ik hierna ook maar een de 2CT ga proberen, die lijken het rechtuit een stuk langer voor te houden.
Aangezien ik meestal toch langere stukken 'rechtop/rechtdoor' moet rijden om ergens bij bochtjes te komen, is dat ook wel belangrijk.
Daarnaast valt die 240kg een stuk makkelijker om te gooien met 190 bandje.
Had hiervoor BT014 en deze waren na de eifel helemaal op in het midden (even fijn dat gas open tussen oberhausen en arnhem).
Ik heb op het moment voor+achter BT016 onder zitten... op droog vind ik dit echt een geweldige band. Midden van de band slijt ook niet zo extreem meer. Stuurt vele malen beter dan de BT016 en ze cuppen niet (had de bt014 wel).
Op nat is de grip achterop ook goed. Alleen met insturen op de voorkant niet.. dan wilt hij altijd een stapje opzij doen. Dit was op de huurbrommer van iemand tijdens de vakantie ook (750 yoshi) met BT016.
Misschien dat ik hierna ook maar een de 2CT ga proberen, die lijken het rechtuit een stuk langer voor te houden.
Aangezien ik meestal toch langere stukken 'rechtop/rechtdoor' moet rijden om ergens bij bochtjes te komen, is dat ook wel belangrijk.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Banden
@Patrick: Toevallig een ZX12-R? Heeft een maatje van mij ook en die zoekt nog andere banden. Beter gezegd, een reden om een bepaalde band te kopen.
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Banden
Jups.wjn schreef:@Patrick: Toevallig een ZX12-R? Heeft een maatje van mij ook en die zoekt nog andere banden. Beter gezegd, een reden om een bepaalde band te kopen.
Tja er is keus genoeg op zich, maar onder iedere motor doet een band weer andere dingen.
Ken nog een lading zx12r rijders en die rijden voornamelijk op de PP2CT rond... die wilde ik eigenlijk vorig jaar al kopen, maar toen kwamen ineens die BT016 op de markt. Dus om maar beetje merktrouw te blijven... daarvoor gekozen (en iets goedkoper).
Maar aangezien ik nu op de auto ook overben naar michelin.. moet dat op de motor ook wel kunnen
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Banden
Ik heb Michelin PP's gehad op de TL1000S en die moeten ook echt wel op temperatuur komen anders doen ze ook gerust een stap opzij. Bridgestone vond ik ook een prima band altijd.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Banden
Die Michelin PP (2CT had ik) gaan juist stapjes opzij doen als je ze goed gebruikt en ze echt warm worden. Circuit of erg warm weer dus. Maar koud en op nat blijven ze onverslaanbaar.
Ik vind de Pirelli's Diablo Corsa III op dit moment de beste middenweg, voor op straat dan.
Ik vind de Pirelli's Diablo Corsa III op dit moment de beste middenweg, voor op straat dan.
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Banden
De TL heb ik al 3 jaar niet meer dus welk type het precies was weet ik niet. Op droog en eenmaal op temperatuur grip ohne ende maar ik heb zelfs een sessie op Assen afgebroken omdat ik dacht dat ik een lekke band had I.p.v. de 2.5 bar had ik er 2.0 bar in maar dat was nog veel te hard.
Edit: het waren deze:
PP Race... Beetje ambitieus ook
Edit: het waren deze:
PP Race... Beetje ambitieus ook
- bartje325i
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Re: Banden
Welke banden (koud) zetten geen stapje opzij op een TL1000
Een kennis van me heeft een Ducati 848 en rijdt zowel straat als circuit en die is lyrisch over de Michelin pp.
Een kennis van me heeft een Ducati 848 en rijdt zowel straat als circuit en die is lyrisch over de Michelin pp.
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Banden
Ook weer waar Wat een beul was dat zeg..
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Banden
Klopt het dat Pirelli en Mettzeler in principe het zelfde zijn?
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Banden
Ze doen wel e.e.a. samen maar markttechnisch zijn er volgens mij zeker wel verschillen. Ik zit er niet zo meer in maar gevoelsmatig bediend Pirelli de extreme sportrijder en Metzeler de minder extreme markt. Ik heb ooit eens Metzelers gehad onder een GSXR (eenzelfde als die ik nu heb) maar echte plakbanden waren dat niet.
Ook een leuk detail: Ik herinner me de 91-er GSXR toen op Metzelers als een moelijk te sturen motor, nu op Conti's ken ik hem niet meer terug. Wat een vooruitgang hebben banden geboekt zeg!
Ook een leuk detail: Ik herinner me de 91-er GSXR toen op Metzelers als een moelijk te sturen motor, nu op Conti's ken ik hem niet meer terug. Wat een vooruitgang hebben banden geboekt zeg!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Banden
Vind de BT014/15 en 16 erg goed communiceren, zowel koud als warm. Heb er al een paar mini driftjes mee gemaakt.
De (oude) Pilot Power daarentegen plakt goed maar het grensbereik is vrij klein. Heb daarmee ook mn eerste Fireblade met 160 ter aarde gelegd helaas dus ben er een beetje huiverig voor. Voor anderen kan ie het prima doen maar ik heb er ff geen band meer mee zegmaar.
De (oude) Pilot Power daarentegen plakt goed maar het grensbereik is vrij klein. Heb daarmee ook mn eerste Fireblade met 160 ter aarde gelegd helaas dus ben er een beetje huiverig voor. Voor anderen kan ie het prima doen maar ik heb er ff geen band meer mee zegmaar.
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Banden
Hehe mjah. dat hadden we vorig jaar in de eifel ervaren dat die PiPo's nogal listig kunnen zijn op grensbereik.
gixxer1000 wilde kneedown doen door een mooie bocht, maar halverwege deed de achterkant al een stap opzij. Nog in de bocht gekeken, maar lag dus niet aan het asfalt.
Dag erna andere bocht... zelfde verhaal. Was een graadje of 20, banden al km's lang opgewarmt in andere bochtjes.
Wat dat betreft hangen die bridgestones wel lekker in de bocht en een nog nooit gekke momenten gehad, afgezonderd in oostenrijk in de regen.
Maar dat was de voorkant met lastwissel. Eenmaal in een bocht doet de band het in nat het namelijk wel erg goed.
gixxer1000 wilde kneedown doen door een mooie bocht, maar halverwege deed de achterkant al een stap opzij. Nog in de bocht gekeken, maar lag dus niet aan het asfalt.
Dag erna andere bocht... zelfde verhaal. Was een graadje of 20, banden al km's lang opgewarmt in andere bochtjes.
Wat dat betreft hangen die bridgestones wel lekker in de bocht en een nog nooit gekke momenten gehad, afgezonderd in oostenrijk in de regen.
Maar dat was de voorkant met lastwissel. Eenmaal in een bocht doet de band het in nat het namelijk wel erg goed.
- romo
- Berichten: 26924
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Banden
Is dit wat?
http://www.conti.nl/2wheel/ContiSportAttack.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conti.nl/2wheel/ContiRaceAttack.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conti.nl/2wheel/ContiSportAttack.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conti.nl/2wheel/ContiRaceAttack.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Banden
Een vriend van me heeft een motorzaak en volgens hem wordt Conti nog niet echt gerespecteerd bij de sportievere rijders. Zelf heb ik ook Sport Conti's onder de GSXR. Op de limiet ben ik nog lang niet geweest maar het stuur gevoel vind ik behoorlijk goed gezien de bejaarde leeftijd van de motor
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Banden
Onder de Triumph zitten Dunlop Sportmax Qualifier, vind ik (voor mijn gebruik) perfecte sloffen.
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Banden
Reviews over die conti banden zijn meestal wel positief.
Ik denk dat je met de grotere merken niet echt fout kan gaan mbt band. Het is maar net voor welke motor die band eigenlijk gemaakt is... en hoe deze het onder andere motoren doet.
En van andere motorrijders kan je ook niet echt op aan... meeste mensen zijn vrij merktrouw en durven geen ander merk te nemen. Dus of hun band dan de beste band is...
Ik denk dat je met de grotere merken niet echt fout kan gaan mbt band. Het is maar net voor welke motor die band eigenlijk gemaakt is... en hoe deze het onder andere motoren doet.
En van andere motorrijders kan je ook niet echt op aan... meeste mensen zijn vrij merktrouw en durven geen ander merk te nemen. Dus of hun band dan de beste band is...
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Banden
+1Patrick van Wijngen schreef:En van andere motorrijders kan je ook niet echt op aan... meeste mensen zijn vrij merktrouw en durven geen ander merk te nemen. Dus of hun band dan de beste band is...
Wie beweegt nu zijn motor echt op de "limit" en rijdt direct daarna op hetzelfde stuk met dezelfde motor op andere banden.
Ik zit op de openbare weg hoogstens op 80% (van mijn kunnen), en dan zijn eigenlijk alle banden wel goed genoeg
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten