Open brief aan minister Eurlings...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Raymond

Bericht door Raymond » 02 feb 2010, 21:19

Gevonden op het web: :shock: :?

Geachte heer Eurlings,

Het spijt me u te moeten berichten dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik deze kilometerheffing nog kan betalen.

Mijn financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van
De Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet, de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet, de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet, de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziekenwet enz. enz., die op een weerloos publiek worden losgelaten.

Door al deze verschillende wetten ben ik zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.

Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasting, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting, Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting, Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividendbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting, Waterschapsbelasting, Afvalstoffenbelasting.

Verder voor:
Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns, Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht, Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:
WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere weeën; alsook aan Ziektegeldverzekering, Zorgverzekering en Autoverzekering..

Ik betaal:
Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld, Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld,
Kijkgeld en Luistergeld.

Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming, Vrijheidsbond, Kankerbestrijding, Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming, Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.

Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren,
hebben mij zo geregeerd dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.

Ik heb reeds honderden malen verklaard dat ik ben geboren en waar en wanneer, maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft.

Voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.

Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voordat ik mijn huis mag verkopen.
Het enige dat mij nog aan het leven bindt is mijn nieuwsgierigheid:
WAT KOMT ER NOG MEER ??

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk, omdat het milieu wordt vervuild door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik door mijn klompen heen dat de volgende stap zal zijn dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal in mijn huis aan te schaffen om mijn eigen uitstoot te meten, zodat ik daarover ook milieubelasting kan gaan betalen.

Meneer Eurlings, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,

Een wanhopige burger,

allen

Re: Open brief aan minister Eurlings...

Bericht door allen » 02 feb 2010, 21:31

:roflol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 feb 2010, 22:09

:clap:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 02 feb 2010, 22:12

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 feb 2010, 22:13

:clap:

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 02 feb 2010, 22:48

pff. wow.
om er maar even aan herinnerd te worden wat je inderdaad al moet betalen en wat er van je gejat wordt. :?

benieuwd of er ook nog een reactie op zou komen, of dat het fijn de papierversnipperaar ingaat.

Shakes

Bericht door Shakes » 02 feb 2010, 22:49

Lach maar, vind het om te janken. :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 feb 2010, 22:51

elk jaar komt dit wel weer bovendrijven, maar hij blijft goed/leuk (ook best triest allemaal) :roflol:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 02 feb 2010, 22:54

Dan ben ik even de azijnpisser en de kommaneuker, maar er staat ook wel wat onzin in hoor....
De strekking van het verhaal is wel duidelijk, dat wel.

Maarrrr, je kunt het ook allemaal omdraaien....en kijken wat je krijgt, en dit vergelijken met landen om ons heen.
Ik zal wel weer de partycrasher zijn die het feestje komt verpesten, maar laten we nu niet te veel lopen janken.

Noem mij één land in de wereld dat beter is als Nederland, en ik nodig je uit om daar dan te gaan wonen....
Kom je er vanzelf achter dat het daar ook niet allemaal hosanna is....

allen

Bericht door allen » 03 feb 2010, 09:58

Schotland.
Geen idee wat de regels zijn daar Eric, maar ik reageer me wel af op het asfalt. :df:
:mrgreen:

Eric H

Bericht door Eric H » 03 feb 2010, 10:07

allen schreef:Schotland.
Geen idee wat de regels zijn daar Eric, maar ik reageer me wel af op het asfalt. :df:
:mrgreen:
En hoe wil je daar komen..... ? :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 feb 2010, 10:16

Mooi topic verloop :mrgreen:

Natuurlijk heb je een punt Eric maar dat heeft de brievenschrijver ook. We hebben het niet slecht en je hoort mij ook niet klagen maar af en toe wordt je wel eens wat moe...

allen

Bericht door allen » 03 feb 2010, 10:20

Oeh, die was laag. :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 feb 2010, 10:46

Eric H schreef:Noem mij één land in de wereld dat beter is als Nederland, en ik nodig je uit om daar dan te gaan wonen....
Kom je er vanzelf achter dat het daar ook niet allemaal hosanna is....
Ik kan je er wel 30 geven, maar dat hangt er maar net van af welke criteria je hanteert. Gezondheidszorg is beter in Duitsland, Belgie, Zwitserland, Amerika, India (ja echt!) en noem nog maar een aantal landen op. HRA kennen ze vrijwel alleen in Nederland, lekker belastingvoordeel. Evenals kinderbijslag, maar je betaalt in NL en Denemarken als enige landen ter wereld BPM (aka jaloziebelasting) op je auto. Nouja.. zo kunnen we nog wel even doorgaan :)

Eric H

Bericht door Eric H » 03 feb 2010, 11:56

Maus,

Ben ik helemaal met je eens, en ik vind het ook goed dat we kritisch blijven, maar we moeten er voor waken dat we alles in Nederland onderuitschoppen wat ons geld kost. Het levert namelijk ook veel op...

En alles hangt af van de criteria die je hanteert, zo denk ik dat er hier aardig wat mensen op Man zouden willen wonen..... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Eric H op 03 feb 2010, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 03 feb 2010, 11:58

kijk en luistergeld bestaat sinds 1969 al niet meer. Diens opvolger, de Omroepbijdrage is vervolgens in 2000 ook afgeschaft.

Dus het valt allemaal wel mee hier in NL 8)

Tom

Bericht door Tom » 03 feb 2010, 12:14

Nee jullie moeten meer betalen
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... teling.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans

Bericht door Hans » 03 feb 2010, 12:25

De mijne is korter:

heer Eurlings,

Val dood met je kastje.

Met lage minachting.

Een boze burger.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 feb 2010, 13:13

Eric H schreef:Maus,

Ben ik helemaal met je eens, en ik vind het ook goed dat we kritisch blijven, maar we moeten er voor waken dat we alles in Nederland onderuitschoppen wat ons geld kost. Het levert namelijk ook veel op...

En alles hangt af van de criteria die je hanteert, zo denk ik dat er hier aardig wat mensen op Man zouden willen wonen..... :mrgreen:
Het ligt iets genuanceerder. De belastingdruk in Nederland is een van de hoogste ter wereld, maar ondanks dat holt de kwaliteit van onze zorg, onderwijs en infrastructuur (paar van de kerntaken van de overheid) achteruit, omdat er geen geld meer is. Ik heb niet zozeer een probleem met belasting betalen, maar wel het enorme onvermogen waarmee onze overheid met dat geld omgaat.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 feb 2010, 13:21

Het gaat er vooral om dat het geld wat betaald wordt effectiever gebruikt moet worden. Zodra dat gebeurd zullen er geen verhogingen meer nodig zijn elk jaar. Ik ben benieuwd hoeveel cent van elke euro verspild wordt aan onderzoeken, aanbestedingen of projecten die nergens op slaan/ nooit het levenslicht zullen zien/ totaal geen bijdrage leveren.

Just my 0,02 (ex btw) cents :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 03 feb 2010, 13:26

Overheid en snijden in kosten = :roflol:

Plaats reactie