Robin schreef:Mike Spanjersbergh schreef:Ik heb 1,5 jaar geleden ook voor de keuze gestaan e39 M5 of E46 M3..
Ben op de M3 uitgekomen puur omdat ik het model veel mooier vind ( e39 oogt ook gedateerder ) en die 2 deuren extra van de M5 niet gebruik.
Voor de rest had de 1 voor mij geen groot voordeel tegenover de ander..
Maar blijven allebei geweldige auto's natuurlijk... maar de keuze die ik gemaakt heb toen de tijd ben ik nog steeds erg blij mee.
Goed verhaal, kan ik als ex E46 M3 rijder inkomen.
Maar wat maakt dan de E39M5-blijkbaar- de betere keus?
Dennis?Paul?
Robin,
- minder initieel onderstuur
- progressievere handling
- M5 voelt veel voorspelbaarder aan, lange bochten is e39 gewoon sneller, punt.
- M3 sper = kut
- M5 schakelt veel lekkerder
- kwaliteitsgevoel e39 owned e46 big time, ik werd gek van de rammeltjes
- Snelheids- en vermogensopbouw is bij een e39 veel bruter -> verveelt minder snel
- zitpositie is beter(heb bij e46 altijd de indruk dat het stuur te laag staat)
Ik heb niks met harde ophangingen en minder isolatie als zo'n ding toch nog 1600 kg weegt. Geef me dan maar 1750kg en lekker relaxed zitten. vergis je niet, als je met een e39 er echt voor gaat zitten, rij je de e46 om de oren.
e46 was ik na 1 week al beu, e39 blijft me zelfs bijna 2 jaar na datum nog altijd verbazen.
Ik zeg het nog een keer, de e39 leer je pas kennen en waarderen als je hem een tijdje hebt. Ik had, zoals jij, er ook helemaal niks mee, tot ik em een maandje had, vanaf toen ben ik echt overstag. Nu met de custom uitlaat is hij nagenoeg even snel als een e60. Enige voordeel is dat je je koppel 2k toeren vroeger tot je beschikking hebt, and that makes a difference!
Niettegensprekend: S54 is een SUPER motor! Beste blok wat BMW tot nu toe gebouwd heeft. Waar kan ik tekenen voor een e87 met S54?
Looks van een e46 zijn idd mooier, maar dat interesseert me niet echt. Als ik echt een mooie auto wil koop ik een Alfa
M3 is geen sportwagen, so why bothering "want to be"? e90 m3 sedan lijkt me best of both worlds
Nooit langer met een e39 gereden Robin? Kom een keertje langs joh, potje sturen