Schade aan EVO, M3 en BoxsterS :-(

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Luuk

Re: Schade aan EVO, M3 en BoxsterS :-(

Bericht door Luuk » 01 feb 2010, 20:50

:thumbup:

raymondw

Bericht door raymondw » 01 feb 2010, 21:52

markk schreef:Aan de andere kant: Nu pandje van cash spaarcentjes kopen van 50k dan derf je dus max. 3% spaargeld rente waarover nog vermogenbelasting betaald moet worden ook. Dus effectief rendement dat gederft wordt is 1.8%.
Een loods is ook box 3.

@iko

Bericht door @iko » 01 feb 2010, 22:00

raymondw schreef:
markk schreef:Aan de andere kant: Nu pandje van cash spaarcentjes kopen van 50k dan derf je dus max. 3% spaargeld rente waarover nog vermogenbelasting betaald moet worden ook. Dus effectief rendement dat gederft wordt is 1.8%.
Een loods is ook box 3.
yep, die 1.2% winst pak je niet. Maar aan de andere kant: spaargeld gaat al richting 2,3%

En met die brug erin etc heb je wel een hoop plezier ervan :thumbup:

markk

Bericht door markk » 01 feb 2010, 22:16

raymondw schreef:
Een loods is ook box 3.
Oh K*T, idd, natuurlijk.

En als je er dan een hypo opneemt van 100 euro ? Of een BV-tje start en de loods op de BV zet die alleen maar verlies maakt omdat de enige klant (ik prive dus) nooit betaal :-)

Hmmm, draaf weer door...eerst maar eens echt in verdiepen dus...

Mark.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 01 feb 2010, 22:30

Ik zou dan als ik jou was mijzelf laten inlichten over de fiscale mogelijkheden of nadelen die bij zoiets komt kijken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 feb 2010, 07:58

Gewoon een grotere hal huren/kopen en dan aan meerdere mensen verhuren. Het nadeel van stalling is dat je niet even snel je auto pakt, het kost allemaal extra tijd.

Sterkte met de afhandelingen, als ik je moet helpen met pendelen dan geef je maar een gil.

raymondw

Bericht door raymondw » 02 feb 2010, 08:52

markk schreef:En als je er dan een hypo opneemt van 100 euro ? Of een BV-tje start en de loods op de BV zet die alleen maar verlies maakt omdat de enige klant (ik prive dus) nooit betaal :-)

Hmmm, draaf weer door...eerst maar eens echt in verdiepen dus...

Mark.
In 2005 huurde ik vier garage-boxen, daarnaast heb ik er een in bezit, in totaal 5st, was maandelijks iets van 300 Euro; allemaal voor auto's. Vervolgens had mijn pa nog ergens een halletje van ook iets 300 Euro in de maand. Toen kwam er de gelegenheid om de hal die ik nu heb te kopen, wat per maand aan financieringskosten minder kostte dan de op dat moment geldende huurprijs. Tel daarop de jaarlijks huurindexering op. Ik heb een weg gevonden dat ik in een combinatie van een hypo en eigen geld nu veel minder kwijt ben dan voorheen. En of ik het geld op een spaarbank heb staan of in OG, maakt ook niet uit. Indien er een keer een tijd komt dat ik geen zin meer in al die auto's heb, kan ik die hal ook weer verhuren voor een leuke prijs.

Daarnaast zijn er best constructies te bedenken waarop je de BTW terug kunt vorderen. Dat scheelt al weer 20%. Je moet deze alleen wel voorfinancieren. Ik heb geen spijt van de aanschaf van mijn hal; Je kunt het geld op een spaarbank laten staan, maar je kunt er ook wat mee doen en een auto is wat dat betreft de slechte investering.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 03 feb 2010, 14:01

Dennis Cavallino schreef:Gewoon een grotere hal huren/kopen en dan aan meerdere mensen verhuren. Het nadeel van stalling is dat je niet even snel je auto pakt, het kost allemaal extra tijd.

Sterkte met de afhandelingen, als ik je moet helpen met pendelen dan geef je maar een gil.
Wel zorgen voor een inboedelverzekering, anders is't zo lullig als de boel platbrand en net iemand er een sjieke maserati of wat dan ook in gestald had.

Plaats reactie