Geen astronauten VS naar de maan
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
130 Teletekst ma 01 feb
` Voorlopig komt er geen nieuwe missie
van de VS naar de maan,als het aan de
Amerikaanse president Obama ligt.In
zijn nieuwe begroting stelt hij voor om
diverse geldverslindende projecten te
schrappen.
Eén van die projecten is het plan van
zijn voorganger Bush om in 2030 weer
astronauten naar de maan te brengen.Met
het maanprogramma van de NASA was ruim
100 miljard dollar gemoeid.
Obama vindt dat te veel geld om alleen
maar,zoals in de jaren 60,astronauten
op de maan te zetten.Hij vindt het
belangrijker om het geld te besteden
aan onderwijs en onderzoek.
*******************zie ook 128,129 ****
Tja, als echte ruimtevaart liefhebber moest ik wel even slikken................maar ja als de knip leeg is, dan heb je niets meer te willen............
Het Constellation program, door Bush gelanceerd, heb ik nooit goed kunnen begrijpen. Het greep terug op het Apollo programma. Beetje terug naar af IMHO. Misschien dat ze nu met minder geld inventiever worden............strategisch gesproken is geen/weinig invloed in outher space een verloren strijd..........
Consequenties; China zal nu nog meer gas gaan geven en de rol van de US overnemen................mogelijk dat dit, op termijn, een nieuwe "ruimte wedloop" triggert.............
` Voorlopig komt er geen nieuwe missie
van de VS naar de maan,als het aan de
Amerikaanse president Obama ligt.In
zijn nieuwe begroting stelt hij voor om
diverse geldverslindende projecten te
schrappen.
Eén van die projecten is het plan van
zijn voorganger Bush om in 2030 weer
astronauten naar de maan te brengen.Met
het maanprogramma van de NASA was ruim
100 miljard dollar gemoeid.
Obama vindt dat te veel geld om alleen
maar,zoals in de jaren 60,astronauten
op de maan te zetten.Hij vindt het
belangrijker om het geld te besteden
aan onderwijs en onderzoek.
*******************zie ook 128,129 ****
Tja, als echte ruimtevaart liefhebber moest ik wel even slikken................maar ja als de knip leeg is, dan heb je niets meer te willen............
Het Constellation program, door Bush gelanceerd, heb ik nooit goed kunnen begrijpen. Het greep terug op het Apollo programma. Beetje terug naar af IMHO. Misschien dat ze nu met minder geld inventiever worden............strategisch gesproken is geen/weinig invloed in outher space een verloren strijd..........
Consequenties; China zal nu nog meer gas gaan geven en de rol van de US overnemen................mogelijk dat dit, op termijn, een nieuwe "ruimte wedloop" triggert.............
- Snipe
Re: Geen astronauten VS naar de maan
Wat moet je er ook zoeken?
..........en dat nog even los van al die mensen die beweren dat ze er überhaupt nog nooit geweest zijn
..........en dat nog even los van al die mensen die beweren dat ze er überhaupt nog nooit geweest zijn
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Snipe schreef:Wat moet je er ook zoeken?
Wat had Columbus in 1492 daar aan de overkant van de plas te zoeken?.................
- WJ
romo schreef:Snipe schreef:Wat moet je er ook zoeken?
Wat had Columbus in 1492 daar aan de overkant van de plas te zoeken?.................
India
btw;
Columbus's initial 1492 voyage came at a critical time of growing national imperialism and economic competition between developing nation states seeking wealth from the establishment of trade routes and colonies.
Las ik toevallig, vond het wel grappig.
Laatst gewijzigd door WJ op 01 feb 2010, 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Misschien wel wat voor Victor Muller, om dat programma met wat Russisch geld over te nemen. 
-
Shakes
Die koopt gewoon de maan, geen probleem. Misschien dat KW daar kan gaan wonen en aliens kan gaan uitleggen hoe het daadwerkelijk in elkaar zit allemaal.
- Snipe
SKRD kan er gaan oefenen met lijnen rijden.
- SteV6
Onderstuur opheffen in de 0.16666 G omgeving van de maan zal verdomde moeilijk blijken ....
Stephan
Stephan
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Eigenlijk is het vreemd als je er wat dieper over nadenkt. De mensheid heeft de kennis en de ervaring beschikbaar om zo'n onderneming aan te gaan. Echter, het gaat niet door vanwege een zelf gecreëerde beperking genaamd 'geld'.
- Downforce Hans
KW komt toch van de maan, of ben ik nou gek.............Shakes schreef:Die koopt gewoon de maan, geen probleem. Misschien dat KW daar kan gaan wonen en aliens kan gaan uitleggen hoe het daadwerkelijk in elkaar zit allemaal.
- romo
Eigenlijk is het vreemd als je er wat dieper over nadenkt. De mensheid heeft de kennis en de ervaring beschikbaar om zo'n onderneming aan te gaan. Echter, het gaat niet door vanwege een zelf gecreëerde beperking genaamd 'geld'.
Klopt..............
En achteraf bezien geldt voor elke investering dat je hem beter nu kan doen dan over 10 jaar, want uiteraard nog duurder.............................
Stilstand is achteruitgang, de USA kan zich dat niet permiteren, helemaal niet als ze een leidende rol op dit vlak in de wereld willen behouden..................
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Vind het niet zo heel gek eigenlijk.
Misschien denk ik te simpel, maar waarom moeten er perse over 20 jaar een aantal mensen opnieuw naar de maan. Wat moet daar precies gebeuren?
Waarom niet andere delen van het helal verkennen, bemand of onbemand.
Misschien denk ik te simpel, maar waarom moeten er perse over 20 jaar een aantal mensen opnieuw naar de maan. Wat moet daar precies gebeuren?
- Knot
Wel gaaf om daar uit een oval te vliegen en gewoon je drift door te kunnen zetten 8)
- romo
De Maan is de ideale springplank into space, alle grondstoffen zijn aanwezig, de zwaartekracht 1/6 van de Aarde....................daar bouwen, dan exploreren...........Richardt. schreef:Vind het niet zo heel gek eigenlijk.
Wat maakt Aardse ruimtvaart duur? De kosten om een 1 kg materiaal vanuit hier de ruimte in te schieten............op de Maan is dat vele keren goedkoper..............ik zeg doen, ik zeg; het is niet tegen te houden................en wie het eerst komt, wie het eerst maalt.................
- RVV
2 jaar voor mijn geboorte liepen ze er al.. (naar het schijnt) nu 41 jaar later... :!: is er nog niks wezenlijks gebeurt met de mens op de maan (in de ruimste zin van het woord) en nu moet het nog 20 jaar duren voordat we weer een sprongetje wagen...
Zegge en schrijven 61 jaar :!: na de eerste maanlanding die toen in vergelijk tot nu in bijna primitieve omstandigheden werd uitgevoerd met computers die een rekenkracht hadden van een hedendaagse rekenmachine...
Vind het hele gebeuren rondom de bezoeken aan de maan eigenlijk maar erg ongeloofwaardig als je dit afzet tegen de andere vormen van vooruitgang afgelopen 41 jaar.
Zegge en schrijven 61 jaar :!: na de eerste maanlanding die toen in vergelijk tot nu in bijna primitieve omstandigheden werd uitgevoerd met computers die een rekenkracht hadden van een hedendaagse rekenmachine...
Vind het hele gebeuren rondom de bezoeken aan de maan eigenlijk maar erg ongeloofwaardig als je dit afzet tegen de andere vormen van vooruitgang afgelopen 41 jaar.
- Snipe
En hoe komen die spullen ook al weer op de maan? Juist, vanaf de aarde.romo schreef:Wat maakt Aardse ruimtvaart duur? De kosten om een 1 kg materiaal vanuit hier de ruimte in te schieten............op de Maan is dat vele keren goedkoper..............ik zeg doen, ik zeg; het is niet tegen te houden................en wie het eerst komt, wie het eerst maalt.................
"En wie het eerst komt, wie het eerst maalt"? Ben je bang dat Krypton eerder door groene Marsmannetjes ontdekt zal worden?
- Kevin20v
Wat er op de maan te halen is??
Met een vrij grote zekerheid heeft Nasa vastgesteld dat er "Helium-3" te halen is...
Helium-3 is een isotoop van het edelgas dat we op aarde nauwelijks tegenkomen en wat uitermate geschikt zou zijn als brandstof voor kernfusie, omdat er geen radioactiviteit bij vrijkomt. Volgens deskundigen moeten er tonnen helium-3 op de maan voorkomen.
Op zich best een mooi excuus om naar de maan te gaan
Eén vracht van 25 ton helium-3 zou goed zijn voor twee weken van de totale energieconsumptie van de wereld in het jaar 2100! Hierbij is meegerekend dat we rond die tijd vijf maal zoveel energie nodig zullen hebben als nu.
Met een vrij grote zekerheid heeft Nasa vastgesteld dat er "Helium-3" te halen is...
Helium-3 is een isotoop van het edelgas dat we op aarde nauwelijks tegenkomen en wat uitermate geschikt zou zijn als brandstof voor kernfusie, omdat er geen radioactiviteit bij vrijkomt. Volgens deskundigen moeten er tonnen helium-3 op de maan voorkomen.
Eén vracht van 25 ton helium-3 zou goed zijn voor twee weken van de totale energieconsumptie van de wereld in het jaar 2100! Hierbij is meegerekend dat we rond die tijd vijf maal zoveel energie nodig zullen hebben als nu.
- GTRene
kunnen ze die maan beter wat dichterbij halen of op sleeptouw achter de space kuttel
zie zo groot is ie niet

zie zo groot is ie niet
-
Tom
Tja inderdaad...Rico schreef:2 jaar voor mijn geboorte liepen ze er al.. (naar het schijnt) nu 41 jaar later... :!: is er nog niks wezenlijks gebeurt met de mens op de maan (in de ruimste zin van het woord) en nu moet het nog 20 jaar duren voordat we weer een sprongetje wagen...
De maan lijkt mij ook betrekkelijk dichtbij/bereikbaar... bekend terrein ook dus relatief makkelijke missies..
- Niels
- Auto: Prius+
Die "beperking" is er anders ook niet in de USofA. Bijdrukken in de gloriaWouter81 schreef:Eigenlijk is het vreemd als je er wat dieper over nadenkt. De mensheid heeft de kennis en de ervaring beschikbaar om zo'n onderneming aan te gaan. Echter, het gaat niet door vanwege een zelf gecreëerde beperking genaamd 'geld'.
- romo
Snipe schreef:En hoe komen die spullen ook al weer op de maan? Juist, vanaf de aarde.romo schreef:Wat maakt Aardse ruimtvaart duur? De kosten om een 1 kg materiaal vanuit hier de ruimte in te schieten............op de Maan is dat vele keren goedkoper..............ik zeg doen, ik zeg; het is niet tegen te houden................en wie het eerst komt, wie het eerst maalt.................
"En wie het eerst komt, wie het eerst maalt"? Ben je bang dat Krypton eerder door groene Marsmannetjes ontdekt zal worden?
Je hoeft maar weinig van de Aarde naar de Maan te brengen, om een volwaardige industrie uit de Maangrond te stampen.............
Met wie het weerst komt wie het eerst maalt; diegene die daar het eerst voet aan de grond heeft bepaalt de regels...............een soort van "modern" kolonialisme dus............
alleen gaat het dan niet om specerijen en koffie/thee, nee..........maar bv om Helium 3 en andere bodemschatten op de Maan.................
Ik zie, dit is niet geheel je onderwerp..............
ps; iedereeen vergeet ook de geweldige technische spin off die de ruimtevaart met zich meebrengt en bracht
- Maus335i
Ben ze helaas allemaal vergeten en ook vergeten te fotograferenromo schreef:ps; iedereeen vergeet ook de geweldige technische spin off die de ruimtevaart met zich meebrengt en bracht
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Okee, dat wist ik niet. Is ook niet echt mij interesse gebied. Maar dit maakt het wel een stuk interessanter.Wat er op de maan te halen is??
Alleen blij ik bij m'n standpunt, wat Rico ook al zei, waarom moet dat zo lang duren voordat ze er weer heen gaan?
Maar liefst 20 jaar! Als China echt hun zinnen gaan zetten op een maanwandeling, dan zitten ze er in 10 jaar volgens mij.
- Snipe
Zo is het maar net.romo schreef:Snipe schreef:Ik zie, dit is niet geheel je onderwerp..............![]()
- romo
http://www.time.com/time/health/article ... yes&hpt=T2" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel Amerikanen zijn uitermate teleurgesteld.......................het is een van de paradepaardjes van de VS................................Grounded, that says it all....................
Veel Amerikanen zijn uitermate teleurgesteld.......................het is een van de paradepaardjes van de VS................................Grounded, that says it all....................