Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een nieuwe auto maar nu word het echt tijd om serieus iets anders gaan kopen. Ik rijd nu alweer 3 jaar in een Audi A4 uit `97, een prima auto maar na 240.000km begint de 1.6 op te raken en in combinatie met de onbetrouwbare verwarming en het grote aantal kilometers wat ik dit jaar ga rijden zoek ik iets anders..
Omdat ik vanaf volgende maand 2300km per maand voor m`n werk ga rijden (met privé km`s kom ik ruim gerekend uit op 35000km per jaar) lijkt het me wijs om diesel te gaan rijden.. m`n kilometers worden vergoed door de job maar onderhoud en aanschaf zijn voor mezelf, een benzine auto zou dus ook gewoon kunnen maar is minder tactisch denk ik.
Nu wil ik, naast veel goedkope(re) en betrouwbare kilometers maken, natuurlijk wel wat driving fun uit m`n auto kunnen halen! Daarom ben ik benieuwd naar jullie suggestie`s. Ik wil er rond de €7000,- aan uitgeven (zit wat ruimte in, maar liever niet natuurlijk), een beetje goed zitten (maak lange ritten en ben 2 meter 4), qua PK`s niet aan de rest onderdoen op de linkerbaan

Optie`s die ik zelf al bekeken heb zijn de reguliere duitse jongens, Golf 4 1.9 TDI (liefst 130pk met 6-bak, wellicht 110pk gechipt richting de 150pk?), ook de Seat Leon lijkt me leuk (zelfde TDI`s als de golf) en verder is een audi A3 (ook weer zelfde blokken volgensmij). Ook een BMW 320D of iets dergelijks lijkt me niet verkeerd. Verder nog niks bekeken, niks gereden ook dus alle optie`s liggen nog open! (Heb stiekem ook al naar 1.8 turbo`s gekeken.. dat lijkt me ook erg leuk, maar weer niet zo wijs)
Nu is mijn vraag aan jullie, waar moet ik zéker nog naar gaan kijken? Het hoeft niet persee duits te zijn of wat dan ook, ik sta overal voor open.
Alle tips, suggestie`s, marktplaats linkjes e.d. zijn uiteraard welkom