Einde touristenfahrt en doorblaffen op Autobahn in zicht
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Einde touristenfahrt en doorblaffen op Autobahn in zicht
Brussel denkt aan Europese maximumsnelheid
Europees Commissaris Barrot (Verkeer) gaat studeren op de mogelijkheid om Europese snelheidslimieten in te voeren. De EU-landen zouden dan hun maximumsnelheden op elkaar moeten afstemmen.
"Ik kan vandaag niet zeggen welke snelheid ik graag wil invoeren", zei de EU-commissaris. "Het zal afhangen van de infrastructuur, zoals de soort weg en de omgeving. Ik wil deskundigen uit de EU-landen samenbrengen en dan kunnen we de regels harmoniseren."
De commissaris denkt zo de veiligheid van het verkeer te verbeteren. Het kan bijvoorbeeld betekenen dat er limieten gaan gelden op de Duitse Autobahn. Automobilisten op autowegen in Duitsland mogen nu in principe zo hard rijden als ze kunnen.
De Duitse fabrikanten van snelle wagens als Porsche en Mercedes hebben zich steeds tegen de limieten uitgesproken.
-------
Als dat doorgaat dan hoef ik niet meer op de Ring te rijden, pakkans zal daar te groot zijn, ga ik wel in de omgeving rijden, staat geloof ik 1 camera in de Eifel 8)
Europees Commissaris Barrot (Verkeer) gaat studeren op de mogelijkheid om Europese snelheidslimieten in te voeren. De EU-landen zouden dan hun maximumsnelheden op elkaar moeten afstemmen.
"Ik kan vandaag niet zeggen welke snelheid ik graag wil invoeren", zei de EU-commissaris. "Het zal afhangen van de infrastructuur, zoals de soort weg en de omgeving. Ik wil deskundigen uit de EU-landen samenbrengen en dan kunnen we de regels harmoniseren."
De commissaris denkt zo de veiligheid van het verkeer te verbeteren. Het kan bijvoorbeeld betekenen dat er limieten gaan gelden op de Duitse Autobahn. Automobilisten op autowegen in Duitsland mogen nu in principe zo hard rijden als ze kunnen.
De Duitse fabrikanten van snelle wagens als Porsche en Mercedes hebben zich steeds tegen de limieten uitgesproken.
-------
Als dat doorgaat dan hoef ik niet meer op de Ring te rijden, pakkans zal daar te groot zijn, ga ik wel in de omgeving rijden, staat geloof ik 1 camera in de Eifel 8)
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Over 10 jaar rijden we allemaal in een prius geval, met een auto limiet, binnen de bebouwdekom 30km/h, buiten de bebouwdekom 50km/h en op de autobaan 60 km/h.Hans schreef:Kwestie van tijd, de anti auto loby krijgt er steeds meer beperkingen en verboden door. Alles voor het milieu en de veiligheid he.Ik hoop dat de Duitse autoindustrie lobby het nog een halve eeuw weet te rekken.
Dan gaan de verhalen over het wildwest op de weg vroeger. Onze kleinkinderen geloven dan niet eens meer dat we zo hard hebben gereden.
Michel
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Knot
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Oke, maar wat moet je dan??? Een hoop mensen zeggen nu telkens tegen mij dat ik geen 2e auto moet kopen omdat ik al een aardige leaseauto heb en een motor..... je moet je geld toch ergens aan uitgeven?Andre schreef:Nou michel als het zover komt wordt de autohandel niet rijk meer van mij.
Wat dan hou ik flink geld over. LOL

- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Reken maar dat de korenwolven maar een ding willen, iedereen met de trein, bus of electromobiel. Alleen al bij de gedachten komen ze 10x klaar op dikke Berta met thuinbroek aan.Andre schreef:Nou michel als het zover komt wordt de autohandel niet rijk meer van mij.
Wat dan hou ik flink geld over. LOL
Edwin,
Al jij dat circuit aan wil leggen, dan leeft er op de locatie volgens milieu debielen, een zeldzaam pijpslakje, en blokkeren ze de bouw :twisted:
Michel
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Bron: www.nu.nl
BRUSSEL - Europees Commissaris Stavros Dimas (Milieu) heeft Duitsland gesuggereerd om een maximumsnelheid in te voeren op de Duitse snelwegen.
"Vele EU-landen hebben een maximumsnelheid, die natuurlijk het klimaat beschermt", zei Dimas zondag in Bild am Sonntag. Auto's stoten bij hogere snelheden relatief meer broeikasgas CO2 uit per kilometer. Vrijdag besloten de regeringsleiders van de EU-landen om in 2020 20 procent minder CO2 uit te stoten.
Dimas stelde voorop dat landen zelf geheel vrij zijn om te beslissen op welke manier ze het doel halen. Maar de Griekse commissaris noemde een snelheidslimiet een eenvoudige maatregel.
Duitsland is het enige land in de EU waar de bevolking zich sterk verzet tegen een maximumsnelheid op snelwegen. Fabrikanten als Porsche en Mercedes vinden het ook onnodig.
Limiet
Op ongeveer de helft van de Duitse Autobahnen is de snelheid daadwerkelijk vrij: de andere helft zijn stroken met limieten tot bijvoorbeeld 120 of 130 kilometer per uur.
Een jaar geleden opperde Europees Commissaris Jacques Barrot (Verkeer) reeds dat de EU-landen hun maximumsnelheden in de EU op elkaar afstemmen.
Ik hoop ik hoop dat dit er toch echt niet van komt. Je wordt toch helemaal gek van al dat gezever over CO-uitstoot. Om eens een voorbeeld te noemen. Ondertussen is de uitstoot van een 2-takt motorzaag gelijk aan 107 auto's... vliegtuig anyone ?
BRUSSEL - Europees Commissaris Stavros Dimas (Milieu) heeft Duitsland gesuggereerd om een maximumsnelheid in te voeren op de Duitse snelwegen.
"Vele EU-landen hebben een maximumsnelheid, die natuurlijk het klimaat beschermt", zei Dimas zondag in Bild am Sonntag. Auto's stoten bij hogere snelheden relatief meer broeikasgas CO2 uit per kilometer. Vrijdag besloten de regeringsleiders van de EU-landen om in 2020 20 procent minder CO2 uit te stoten.
Dimas stelde voorop dat landen zelf geheel vrij zijn om te beslissen op welke manier ze het doel halen. Maar de Griekse commissaris noemde een snelheidslimiet een eenvoudige maatregel.
Duitsland is het enige land in de EU waar de bevolking zich sterk verzet tegen een maximumsnelheid op snelwegen. Fabrikanten als Porsche en Mercedes vinden het ook onnodig.
Limiet
Op ongeveer de helft van de Duitse Autobahnen is de snelheid daadwerkelijk vrij: de andere helft zijn stroken met limieten tot bijvoorbeeld 120 of 130 kilometer per uur.
Een jaar geleden opperde Europees Commissaris Jacques Barrot (Verkeer) reeds dat de EU-landen hun maximumsnelheden in de EU op elkaar afstemmen.
Ik hoop ik hoop dat dit er toch echt niet van komt. Je wordt toch helemaal gek van al dat gezever over CO-uitstoot. Om eens een voorbeeld te noemen. Ondertussen is de uitstoot van een 2-takt motorzaag gelijk aan 107 auto's... vliegtuig anyone ?
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Vliegtuigen verdienen ze een hoop geld aan dus dat doen ze niet.
Zelfde als zeeschepen in rotterdam. Als een gemiddeld schip daar de haven binnen loopt stoot het net zo veel uit als 30.000 auto's in een uur tijd. Daar hoor je ze ook niet over. Of dat zo'n ding als ze langs de kade liggen nog steeds 5.000-10.000 L per dag verstoken alleen om het licht & support systemen aan te houden. En als klap op de vuurpijl worden allerlei katalysator achtige oplossingen niet gebruikt omdat het te veel geld kost (heb je het over +/- 1000 USD per dag)
Het is ook een beetje de politiek zelf, auto's zijn een heel makkelijk doelwit waar ze verder niet over na hoeven te denken. Zelf bedenken waar er nog meer een mogelijke besparing gedaan kan worden gaat natuurlijk te ver
Zelfde als zeeschepen in rotterdam. Als een gemiddeld schip daar de haven binnen loopt stoot het net zo veel uit als 30.000 auto's in een uur tijd. Daar hoor je ze ook niet over. Of dat zo'n ding als ze langs de kade liggen nog steeds 5.000-10.000 L per dag verstoken alleen om het licht & support systemen aan te houden. En als klap op de vuurpijl worden allerlei katalysator achtige oplossingen niet gebruikt omdat het te veel geld kost (heb je het over +/- 1000 USD per dag)
Het is ook een beetje de politiek zelf, auto's zijn een heel makkelijk doelwit waar ze verder niet over na hoeven te denken. Zelf bedenken waar er nog meer een mogelijke besparing gedaan kan worden gaat natuurlijk te ver

- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
MWHAHAHAHHAHAHAH
Dik respect voor DUITSLAND, je gewoon niet laten opnaaien door dat groene tuig!!
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... lheid.html
Dik respect voor DUITSLAND, je gewoon niet laten opnaaien door dat groene tuig!!
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... lheid.html
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Inderdaad, gelukkig slaat Duitsland het advies van de hand! het moet toch ook niet gekker worden in de wereld! ze willen dat we vrij kunnen leven overal???
Maar dan moet je wel aan al de regeltjes voldoen en binnen alle regels leven!! is dat een vrij leven? nope das gestapo en nanny rules! een vrij leven heb je allang niet meer helaas, hoop dat de mensen iets meer met waarden en normen doen en minder regels, uitschot en criminelen hou je altijd hoeveel rules je ook maakt, maar laat je de kop niet gek maken door een paar uitzonderingen, die uitzonderingen gewoon kijhard aanpakken!
GTRene
Maar dan moet je wel aan al de regeltjes voldoen en binnen alle regels leven!! is dat een vrij leven? nope das gestapo en nanny rules! een vrij leven heb je allang niet meer helaas, hoop dat de mensen iets meer met waarden en normen doen en minder regels, uitschot en criminelen hou je altijd hoeveel rules je ook maakt, maar laat je de kop niet gek maken door een paar uitzonderingen, die uitzonderingen gewoon kijhard aanpakken!
GTRene
-
OnlineHielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Dat het wat betreft het milieu 5 over 12 is en er iets gedaan moet worden is wel duidelijk. Dat de automobielindustrie vwb milieu altijd in de spotlights zal staan en er aldus een voortrekkersrol van verwacht wordt ook.
Maar dat Brussel zich met dit ene facet in Duitsland wil bemoeien vind ik storend.
Een doelstelling mbt het reduceren van CO uitstoot stellen is prima. Zo'n doelstelling van 20% reductie tot 2020 vind ik zelfs nog ronduit absurd laag. Maar laat de landen aub zelf bepalen hoe ze dat willen realiseren.
Maar dat Brussel zich met dit ene facet in Duitsland wil bemoeien vind ik storend.
Een doelstelling mbt het reduceren van CO uitstoot stellen is prima. Zo'n doelstelling van 20% reductie tot 2020 vind ik zelfs nog ronduit absurd laag. Maar laat de landen aub zelf bepalen hoe ze dat willen realiseren.
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
als ik mij niet vergis rijdt onze grote vriend Stavros Dimas in een touareg V8, laat hem aub zen muil houden. Net als die belgische minister andre huppeldepup die naar die film van Al Gore gaat met een helicopter.
IK zelf heb grote twijfels over het CO2 verhaal, en zeker moderne auto' s stoten weinig uit. En er moet maar 1 vulkaan uitbarsting zijn en je hebt gelijk hetzelfde hoeveelheid CO2 als jaren autoverkeer.
Als ze echt de Co2 willen terugdringen door auto's aan te pakken. Pak dan die oude wagens aan die roetwolken bij het leven uitstoten.
Het is meer een politieke kwestie geworden!
IK zelf heb grote twijfels over het CO2 verhaal, en zeker moderne auto' s stoten weinig uit. En er moet maar 1 vulkaan uitbarsting zijn en je hebt gelijk hetzelfde hoeveelheid CO2 als jaren autoverkeer.
Als ze echt de Co2 willen terugdringen door auto's aan te pakken. Pak dan die oude wagens aan die roetwolken bij het leven uitstoten.
Het is meer een politieke kwestie geworden!
-
OnlineHielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Als dat zo is dan heeft ie een lik boter op z'n kanis zo groot als het zuivelschap bij de Appie Heyn.volvoc30 schreef:als ik mij niet vergis rijdt onze grote vriend Stavros Dimas in een touareg V8,
Dat is hetzelfde als Femke Halsema die zegt dat het moet kunnen dat mensen 3x per jaar op vliegvakantie gaan

Ja, het milieu is goed bediend met zulke luchtfietsers. Maar mooi niet dus.
Laatst gewijzigd door Hielke op 12 mar 2007, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Het is toch duidelijk dat men weer een legitieme melkkoe aan het zoeken is om de burger meer belasting te laten betalen ter financiering van het gezwel dat overheid heet te financieren.
Als je kijkt naar de resultaten van de autoindustrie, dan kunnen velen daar een voorbeeld aan nemen.
Laat men positief het milieu promoten, i.p.v. alles in en of andere belastingvorm te drukken.
Laat men eens in de bouwsector kijken wat men door inovatie aan energie kan besparen bij zowel de besparing in het bouwproces als energie zuinige woningen. Als je dan ook de renovatie/standvernieuwing op deze manier gaat sturen kan er veel meer resultaat worden geraliseerd dan met het uitmelken van alles dat met auto's te maken heeft.
Michel
Als je kijkt naar de resultaten van de autoindustrie, dan kunnen velen daar een voorbeeld aan nemen.
Laat men positief het milieu promoten, i.p.v. alles in en of andere belastingvorm te drukken.
Laat men eens in de bouwsector kijken wat men door inovatie aan energie kan besparen bij zowel de besparing in het bouwproces als energie zuinige woningen. Als je dan ook de renovatie/standvernieuwing op deze manier gaat sturen kan er veel meer resultaat worden geraliseerd dan met het uitmelken van alles dat met auto's te maken heeft.
Michel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: CRZ, Edwin de Haas en 9 gasten