Allemaal massaal verhuizen naar dorpjes in de provincie. Daar heb je voor een miljoen een veel groter huis dan bijv. in de randstad.
Maar het gaat idd. helemaal nergens meer over in dit land. Ze maken het er nog wel naar dat de goed opgeleide en veel verdienende mensen uit dit land vluchten. Wat gebeurt er dan??.....
Meer belasting bij huis van een miljoen
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Stéphane
Re: Meer belasting bij huis van een miljoen
Het erge is dat die mensen niet eens het land uit zullen gaan. Dat heeft enerzijds met trots en anderzijds met praktische bezwaren te maken. Trots als in 'je bent pas echt rijk als je in Nederland blijft wonen' in plaats van in b.v. België. Praktisch als je bedrijf in pak 'm beet Utrecht, Den Haag of Rotterdam is ga je ook niet voor je lol op en neer rijden.
- RutgerK
Re: Meer belasting bij huis van een miljoen
Stephan,SteV6 schreef: Mag jij mij uitleggen wat daar te makkelijk aan is Rutger. Als je goed leest staat er dat het de opgebrachte loon- en inkomstenbelasting is. Daar zijn alle fiscale voordelen al verrekend ...
Bijna net als Luco, ik vind het prima als er geen aftrekposten meer zouden zijn. Maar dan ook meteen de flattax invoeren! (Belastingbetalen hoort nu eenmaal bij deelnemen aan een maatschappij)
Stephan
Ik bedoel, de groep die meer dan 74.000 euro per jaar verdient verdient in verhouding ook een heel groot deel van het nationale inkomen. Ik kan niet zo snel recente cijfers vinden maar de Lorenzcurve van 2004 laat zien dat 20% van de personen met de hoogste inkomens ruim 35% van het totale inkomen bezaten. Om te bepalen hoe erg die 48%, is het dus belangrijk om te weten welke deel van de bevolking de inkomensgroep boven de 74.000 euro vertegenwoordigt.
Daarnaast is het ook bekend dat de hogere inkomens relatief veel profiteren van 'subsidies'.
In een topic van enige tijd geleden heb ik wel eens verwezen naar een publicatie van de EU waarin een verkenning is gemaakt van de gevolgen van het invoeren van een flattax in landen binnen de EU. Indien alles tegen elkaar weggestreept kan worden in het effect in Nederland relatief beperkt.