Als ik mij even in de discussie mag mengen......de kern van het verhaal van Maus335i is naar mijn bescheiden mening (helaas) toch wel kenmerkend voor meerdere bmw dealers in ons land. Heb zelf ook al een paar keer min of meer soortgelijke ervaringen gehad

Kan niet oordelen over de Beier omdat ik daar simpelweg nooit geweest ben en ook niet in de buurt woon. Bij mij zijn mijn ervaringen dus meer gericht op bepaalde dealers in de regio Zuid-Holland waar ik zelf woon.
Heb zelf bij een grote bmw dealer in Rotterdam (nee,ga geen namen noemen

) slechte ervaringen gehad. Mijn plan was gemaakt en ik was voornemens om een nieuwe 330i e90 High Exe. te gaan bestellen mits het financiele plaatje zou overeenkomen met mijn persoonlijke wensen en er een gevoel van klantvriendelijke persoonlijke benadering zou zijn...... Groot was de teleurstelling toen ik een half uur rondgelopen had en er nog steeds 0,0 reaktie was van de in zeer grote getale aanwezige verkopers.Blijkbaar hoorde ik met mijn 35 jaar en spijkerbroek niet tot hun klantengroep; nee liever dan een klant in een goedkoop (door zijn baas betaald) pak die zonder één eigen cent op zak voor een nieuwe leasewagen komt. Dat er gelukkig nog wel dealers zijn die graag zaken willen doen bleek uit het feit dat ik bij de Fonkert in Numansdorp met ''open armen'' werd ontvangen en na een gesprek met de enthousiaste verkoper een rondleiding kreeg door het gehele pand. Kijk,dat noem ik nou eens een goede aanpak. Het resultaat was dan ook dat men 1,5 mnd. na het warme welkom € 64000 mocht incasseren voor een nieuw geleverde 330i.
Ook dealer Dubbelsteyn in Dordrecht waar ik al jaren kom voor onderhoud is er zo één,altijd warm ontvangst en volledige medewerking,ondanks het feit dat mijn laatste 3 bmw,s niet bij hun aangekocht zijn. Even info opvragen over een power performance pakket voor mijn huidige 335i,een dag later keurig een uitgebreide offerte binnen met alles er op en eraan. Menneer,heeft u nog twijfels over de prestaties van het pakket.....?? Geen probleem,wij gaan vrijblijvend een demo 335i regelen van BMW Nederland zodat u het zelf kunt ervaren.
De aankoop van mijn 335i was trouwens ook een deal die puur op gevoel en met het hart is gemaakt bij bmw dealer Dusseldorp in Deventer. Bij aankomst al positieve reacties op mijn in te ruilen M3 e46 en na een kort en warm gesprek kreeg ik al de sleutels toegeworpen om een zeer uitgebreide proefrit te kunnen maken .
335i e92 in topstaat,prijsplaatje was goed,contact met verkoper warm en persoonlijk met ook weer rondleiding,dus 1+1 was 2 en zo hoort het te zijn !!