BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin » 30 jan 2010, 17:20

Tom schreef:Alleen kwam Maurice waarschijnlijk met een A8 of Q7 (of wat ie ook nog meer heeft gehad) voorrijden... dan is het dom om iemand niet serieus te nemen.

Ik merk wel dat jij niet in de autohandel zat of zit....

Bijv: Komt er 'n gast met 'n E320 ofzo bij een BMW dealer in het Noorden aan, BMW dealer doet 100 % z'n best om 'n nieuwe 5er te leveren, 1 uur verder man gaat weg, komt nooit meer terug , was op doorreis en woont in Maastricht.....

En zo zijn er meerdere voorbeelden, neemt niet weg dat Maurice blijkbaar daar wat minder werd geholpen....?

Maurice?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 jan 2010, 17:50

@Robin en Andre, ik heb op diverse manieren al negatieve ervaringen met de Beier gehad. Breng er mn eigen auto ook uit pure noodzaak heen, anders rij ik met alle liefde naar BMW de Maassche uit Venlo (waar ik wel serieus en fatsoenlijk behandeld wordt) en waar de 335 vandaan komt. Maar dat lijkt met veel dealers aan de hand te zijn... erg wisselende ervaringen per persoon.

Er zijn legio voorbeelden van mensen die in hun weekendkloffie aankomen bij een dealer, maar ondertussen een 7 cijferige bankrekening hebben en het duurste model graag cash willen aftikken. De grootste fout die je als verkoper kan maken is een klant op voorhand niet serieus genoeg nemen.

Met mijn (belabberde :mrgreen:) autohistorie heb ik mn fair share met dealers en handelaren wel gehad. Heb je praktisch 3 auto's in onderhoud bij de Beier, maar elk lampje (2 euro) of "autotest" (15 euro) wordt netjes in rekening gebracht. Vraag je een offerte voor PP uitlaten + inbouw (3k), wordt je met een brochure het bos gestuurd. Niets, maar dan ook niets zal gebeuren onder de noemer "klantbehoud". Prima dat ze zon businessmodel hanteren, maar ik hou er niet van.

Misschien komt het omdat ik geen Heerenveener ben, of omdat ik de baas niet ken....

Tom

Bericht door Tom » 30 jan 2010, 18:19

Robin schreef:
Tom schreef:Alleen kwam Maurice waarschijnlijk met een A8 of Q7 (of wat ie ook nog meer heeft gehad) voorrijden... dan is het dom om iemand niet serieus te nemen.

Ik merk wel dat jij niet in de autohandel zat of zit....
Ja maar waarom zouden verkopers iemand als Maurice niet serieus nemen?
Dat is het hele probleem van autodealers en daarom heb ik ook geen medelijden met veel dealers die nu tegen rode cijfers aankijken dankzij de crisis. Stronteigenwijs en velen leven nog in de jaren 30.

Het komt namelijk overal voor dat men misbruik van je tent maakt. Hoeveel mensen komen een klok bij jou passen die ze uiteindelijk niet of ergens anders kopen? Zul jij ook regelmatig meemaken en dat merk je vaak vooraf wel. Of mensen die bij de Mediamarkt advies vragen en willen spelen met een digitale camera om het vervolgens op internet te bestellen want dat scheelt 2 tientjes? Ook bij ons op de zaak maken we het vaak mee. Zijn grote projecten en daar horen erg uitgebreide offertes bij. De markt waarin wij werken is semi-overheid en die zijn verplicht bij drie leveranciers een offerte aan te vragen. Komt ook wel eens voor dat je merkt dat ze de keus voor een leverancier eigenlijk al gemaakt hebben maar toch dat traject volgen... toch moet je dan met een offerte komen en daar is bij ons iemand al snel een week mee bezig. Ondernemersrisico heet dat hé :)
Natuurlijk klopt het niet want die kosten betalen (indirect) je huidige klanten maarja, als jij mensen voor een horloge netjes helpt die ze ergens anders kopen dan komen ze nog es terug voor een batterijtje of misschien een volgend horloge...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 jan 2010, 18:28

Tom schreef:Dat is het hele probleem van autodealers en daarom heb ik ook geen medelijden met veel dealers die nu tegen rode cijfers aankijken dankzij de crisis. Stronteigenwijs en velen leven nog in de jaren 30.
100% mee eens. Leeftijd of uiterlijk deed er in de jaren 30 ongetwijfeld aan toe, maar in een hippe en snelle (ICT) wereld anno 2010 maak je de gekste dingen mee. Ben Woldring zal onderhand ook al flink miljonair zijn op zn 22e (?). Zo'n jonkie dat het geld heeft om de hele showroom leeg te kopen, maar ongetwijfeld zat verkopers die hem met een kluitje het riet in sturen, puur op basis van zn leeftijd.

Zonder er een te lange discussie van te maken: ondernemen is risico nemen. Als je dat niet kan of niet aandurft, kan je altijd nog ergens anders gaan solliciteren. Wij steken net als Tom ook zat tijd in offerte's die uiteindelijk op niets uitlopen. Hoort er bij en calculeer je in, tis niet anders.

Robin

Bericht door Robin » 30 jan 2010, 19:38

@Maurice & Tom, fair enough. Maar blijkbaar heeft m'n dealer wel oog voor 't merendeel van hun klantenbestand want ze draaien aardig goed....jammer dat jij Maurice bij de klantenploeg zit met slechtere ervaringen. Maar tegenover jouw negatieve ervaring staan weer 10 prima ervaringen. Dus tja.

Andre

Bericht door Andre » 31 jan 2010, 01:42

En maurice als jij serieus een M5 bij de beier hebt gezien dan wil ik samen met jou nog wel een keer met een M5 rijden als je het eens bent over de inruil. Ik wil dat best regelen maar als het puur om proefrit gaat en niet kopen zie ik er ook niks in.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 jan 2010, 11:10

Andre schreef:En maurice als jij serieus een M5 bij de beier hebt gezien dan wil ik samen met jou nog wel een keer met een M5 rijden als je het eens bent over de inruil. Ik wil dat best regelen maar als het puur om proefrit gaat en niet kopen zie ik er ook niks in.
Neh nu niet meer, maar thanks anyway! Toen ik de M5 wilde had ik die A8 W12, de Beier had er een staan en we hadden het er ook al vaker over gehad. Nu heb ik (al) een beemer waar ik uiterst tevreden mee ben :mrgreen:

Maar je moet het toch met me eens zijn dat dit absoluut niet de manier is. Ook dat grapje met die PP uitlaten voor mijn collega heb ik me enorm over zitten verbazen. Ik zeg dat we het willen kopen, maar even een totaalprijs willen hebben. Vervolgens met brochure de deur uitgestuurd worden met de woorden "hier staan de prijzen wel in". Ik zeg nog "nee dat is niet zo" en krijg als antwoord "jawel alles staat hier in". Beetje afgepoeierd (en had ook weinig tijd) terug naar kantoor gegaan om tot de conclusie te komen dat er géén prijzen in die brochure staan. Heb toen ook enigzins boos opgebeld en wel excuses gekregen, maar zo gaat het gewoon. Uiteindelijk toch alles bij de Beier besteld, maar daar heb ik nog steeds een naar gevoel van.

Ik ben om eerlijk te zijn niet zon kritische koper (het is ook niet moeilijk om mij voor je karretje te spannen als ik iets wil hebben), maar ik kan je een paar dealers noemen waar het anders/beter gaat. Dago in Duiven gaf me een demomodel A6 avant een weekend (!) lang mee om proef te rijden en er na direct gekocht. AutoFlevo geeft mij en mn collega (allebei waren we begin 20) een A8 W12 mee om een middagje uit te proberen, wilde ook direct kopen maar liep mis op het laatste moment. Ik ga toch geen M5 van pakweg 90k kopen op basis van 15 mins autorijden met de verkoper er naast die me strak in de gaten houdt?

Hoe dan ook.. het punt is dat iedereen zn eigen ervaringen bij een dealer heeft. Ik heb juist weer zeer goede ervaringen bij Bourguignon in Leeuwarden, terwijl ik ook weer zat mensen kan noemen die er geen voet meer binnen de deur zetten. Blijkbaar werken die wisselende ervaringen nou eenmaal zo, niks aan te doen.

Zo, het zat me blijkbaar wel op de heupen :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 31 jan 2010, 11:24

Bourguignon :bag: :sealed: :)

RVV

Bericht door RVV » 31 jan 2010, 11:30

Ik ga toch geen M5 van pakweg 90k kopen op basis van 15 mins autorijden met de verkoper er naast die me strak in de gaten houdt?
Zonder een mening te geven over jouw situatie, ik kreeg de M5 (zonder begeleiding) gewoon een ochtend mee van de Beier.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jan 2010, 11:32

Rico schreef:
Ik ga toch geen M5 van pakweg 90k kopen op basis van 15 mins autorijden met de verkoper er naast die me strak in de gaten houdt?
Zonder een mening te geven over jouw situatie, ik kreeg de M5 (zonder begeleiding) gewoon een ochtend mee van de Beier.
Dan kennen ze je beter dan Maurice denk ik?

RVV

Bericht door RVV » 31 jan 2010, 11:34

Ze kennen me inderdaad al een jaartje of wat..zal wel meespelen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 jan 2010, 11:34

Rico schreef:
Die had ik ook wel meegekregen als ik een jaar of 40 was geweest, of misschien in pak was binnengekomen. Als het zo moet, laat dan maar. Want waarom kan het wel bij een BMW Venlo, of een BMW Amstelveen (Poelgeest) waar ik en een collega voor de middag zonder problemen een 335 meekregen. Ik heb niet eens zin om een bedrijf waar ik iets wil kopen te overtuigen van mijn goede bedoelingen, omdat ik beoordeeld wordt op mn leeftijd. Das bij jullie in de winkel toch ook niet zo Rico en Robin?

RVV

Bericht door RVV » 31 jan 2010, 11:44

Maurice zoals ik al schreef, geen mening over jouw situatie, ik ben er niet bijgeweest :wink: Maaruh ik 40 ? gelukkig nog niet :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 jan 2010, 11:45

Nouja, feit is dat ik er nog steeds heen ga dus ergens helpt jullie propaganda misschien wel :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 31 jan 2010, 11:47

Ik begrijp je overigens wel hoor :wink: Ik heb elders ook vaak genoeg zulke zaken meegemaakt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jan 2010, 11:57

Rico schreef:Maurice zoals ik al schreef, geen mening over jouw situatie, ik ben er niet bijgeweest :wink: Maaruh ik 40 ? gelukkig nog niet :D

Ik zeg niks...................................... :whistle:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jan 2010, 12:51

Maus335i schreef:Nouja, feit is dat ik er nog steeds heen ga dus ergens helpt jullie propaganda misschien wel :mrgreen:
hoe oud ben je dan?

Robin

Bericht door Robin » 31 jan 2010, 12:52

GTRene schreef:
Maus335i schreef:Nouja, feit is dat ik er nog steeds heen ga dus ergens helpt jullie propaganda misschien wel :mrgreen:
hoe oud ben je dan?
Hier is 'n foto, Maurice staat er ook op :mrgreen:
Afbeelding

forM3an

Bericht door forM3an » 31 jan 2010, 13:28

Als ik mij even in de discussie mag mengen......de kern van het verhaal van Maus335i is naar mijn bescheiden mening (helaas) toch wel kenmerkend voor meerdere bmw dealers in ons land. Heb zelf ook al een paar keer min of meer soortgelijke ervaringen gehad :( Kan niet oordelen over de Beier omdat ik daar simpelweg nooit geweest ben en ook niet in de buurt woon. Bij mij zijn mijn ervaringen dus meer gericht op bepaalde dealers in de regio Zuid-Holland waar ik zelf woon.
Heb zelf bij een grote bmw dealer in Rotterdam (nee,ga geen namen noemen :wink: ) slechte ervaringen gehad. Mijn plan was gemaakt en ik was voornemens om een nieuwe 330i e90 High Exe. te gaan bestellen mits het financiele plaatje zou overeenkomen met mijn persoonlijke wensen en er een gevoel van klantvriendelijke persoonlijke benadering zou zijn...... Groot was de teleurstelling toen ik een half uur rondgelopen had en er nog steeds 0,0 reaktie was van de in zeer grote getale aanwezige verkopers.Blijkbaar hoorde ik met mijn 35 jaar en spijkerbroek niet tot hun klantengroep; nee liever dan een klant in een goedkoop (door zijn baas betaald) pak die zonder één eigen cent op zak voor een nieuwe leasewagen komt. Dat er gelukkig nog wel dealers zijn die graag zaken willen doen bleek uit het feit dat ik bij de Fonkert in Numansdorp met ''open armen'' werd ontvangen en na een gesprek met de enthousiaste verkoper een rondleiding kreeg door het gehele pand. Kijk,dat noem ik nou eens een goede aanpak. Het resultaat was dan ook dat men 1,5 mnd. na het warme welkom € 64000 mocht incasseren voor een nieuw geleverde 330i.
Ook dealer Dubbelsteyn in Dordrecht waar ik al jaren kom voor onderhoud is er zo één,altijd warm ontvangst en volledige medewerking,ondanks het feit dat mijn laatste 3 bmw,s niet bij hun aangekocht zijn. Even info opvragen over een power performance pakket voor mijn huidige 335i,een dag later keurig een uitgebreide offerte binnen met alles er op en eraan. Menneer,heeft u nog twijfels over de prestaties van het pakket.....?? Geen probleem,wij gaan vrijblijvend een demo 335i regelen van BMW Nederland zodat u het zelf kunt ervaren.
De aankoop van mijn 335i was trouwens ook een deal die puur op gevoel en met het hart is gemaakt bij bmw dealer Dusseldorp in Deventer. Bij aankomst al positieve reacties op mijn in te ruilen M3 e46 en na een kort en warm gesprek kreeg ik al de sleutels toegeworpen om een zeer uitgebreide proefrit te kunnen maken .
335i e92 in topstaat,prijsplaatje was goed,contact met verkoper warm en persoonlijk met ook weer rondleiding,dus 1+1 was 2 en zo hoort het te zijn !!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 jan 2010, 13:29

haha robin :D

25 rene :)

@ForM3an, tsja herkenbaar verhaal. Mijn 335i heb ik in Venlo gekocht, terwijl ik in Leeuwarden woon. Afstand maakt me niet uit, zolang men me maar serieus neemt. En no offence hoor, maar verkopers lopen bij een dealer toch rond om auto's te verkopen? Gebruik die tijd dan ook om klanten in te palmen, niet om je tijd op internet en hyves te doden.

romo

Bericht door romo » 31 jan 2010, 13:38

Negatieve ervaringen kan ik ook wel delen........................

Bij een zekere BMW dealer in Enschede......................daar liet ik ik 5 jaar geleden een offerte maken op een E46 M3 CS uitvoering................."we bellen u" en met een handruk weg gegaan............................het telefoontje moet, as we speak, nog komen.......... :mrgreen: ( echt, ik was toen toch zeker een jaartje of 37 hoor, de fabeltjeskrant tijd had ik reeds ruim achter me gelaten :roflol: )

Anyway, daar koop ik dus nooit een auto meer, jammer maar helaas, de motor heb ik daar dan wel weer moeten kopen, andere alternatieven waren nog slechter ( die motorman had het dan wel weer begrepen) gelukkig staat de auto en motor verkoop daar gescheiden van elkaar...........dat verzacht enigzins mijn gevoel over de koop daar ( eerlijk gezegd heb ik er even over na moeten denken of ik het daar wel wilde, maar de eerst volgende dealer zit veel te ver weg)

forM3an

Bericht door forM3an » 31 jan 2010, 13:53

Maus335i schreef:
@ForM3an, tsja herkenbaar verhaal. Mijn 335i heb ik in Venlo gekocht, terwijl ik in Leeuwarden woon. Afstand maakt me niet uit, zolang men me maar serieus neemt. En no offence hoor, maar verkopers lopen bij een dealer toch rond om auto's te verkopen? Gebruik die tijd dan ook om klanten in te palmen, niet om je tijd op internet en hyves te doden.
Juist,ben ik het helemaal mee eens.
Even een vraagje aan jou, heb je zelf ook overwogen om het power performance pakket te monteren op je 335i ?
Zo ja,heb je ook prijzen incl. montage (bij offerte) gekregen ?
Ben eigenlijk wel benieuwd of er verschillen in prijzen zijn voor het pakket bij verschillende dealers.

forM3an

Bericht door forM3an » 31 jan 2010, 13:56

romo schreef:Negatieve ervaringen kan ik ook wel delen........................

Bij een zekere BMW dealer in Enschede......................daar liet ik ik 5 jaar geleden een offerte maken op een E46 M3 CS uitvoering................."we bellen u" en met een handruk weg gegaan............................het telefoontje moet, as we speak, nog komen.......... :mrgreen: ( echt, ik was toen toch zeker een jaartje of 37 hoor, de fabeltjeskrant tijd had ik reeds ruim achter me gelaten :roflol: )
Smudde ?? :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jan 2010, 13:57

Maus335i schreef:haha robin :D

25 rene :)

je hebt wel voor een groot deel gelijk met bepaalde "verkopers" vooral die in pak (niet alle maar denk wel de meeste) eneuh 25 :mrgreen: broekie :wink: just kidding...maakt ook niet uit, bv mijn moeder destijds in Nijverdal bij eengarage met aparte auto's , men moeder hield op z'n tijd ook wel van een andere auto, die man nam der absoluut niet serieus en zei tegen haar....ga eerst maar eens sparen of je huis verkopen maar je zal wel huren :shocking: :hammer:
Hij moest eens weten, me moeder kon die auto waar ze naar vroeg zo contant zonder lening of wat ook betalen, maar ze bedankte hem daarna dat zal je begrijpen, wat een lul.

Mij net zoiets overkomen toen ik denk jou leeftijd had en vroeg aan die verkoper (ging over een delorean RVS) wat die moest kosten...hij van, dat kun je toch niet betalen dus noemde geen prijs :hammer: wat een lul.

wat Romo ook al zegt, bij apart spul wat tijd gaat kosten hebben de meesten al geen zin in :hammer: dat kom ik ook vaker tegen, ik denk dat wel weer zo van, ik heb liever een goede prijs dan een kop koffie en 2K te veel betalen :mrgreen: echter bepaalde verkopers hebben geen zin als ze denken van, dan liever 10x 316i of 3x 750i aan bepaalde types dan de moeite nemen voor een liefhebber met iets aparts...ze liegen ook nog vaak!! zodat ze niet hoeven te kijken/denken ik haat dat soort lui, als ze nu eerlijk zeiden waarom niet dan kregen ze meer respect :wink:

romo

Bericht door romo » 31 jan 2010, 14:11

forM3an schreef:
romo schreef:Negatieve ervaringen kan ik ook wel delen........................

Smudde ?? :wink:
:whistle:

Plaats reactie