Tja er staat dat het de koeling niet bevorderd / verslechterd, maar las juist dat de EK9 Type R een speciaal honinggraat grille heeft ivm meer koeling, dus ze spreken elkaar een beetje tegen, en in dat opzicht vertrouw ik meer op Honda dan op Password JDM (die gewoon een produkt aan de man proberen te brengen).Stefan van Elst schreef:Niks voor jou?
Nero's Civic EJ9 (de B hangt erin en rijdt...)
- VLA
Re: Nero's Civic EJ9
- Stefan van Elst
Er zit wel wat in wat ze zeggen natuurlijk, want een EG6 en een DC2 hebben ook alleen maar een opening in de voorbumper en bij die auto's voldoet dat ook.
- Nero_Serpente
Hmm vind zo'n grille niet echt mooi
Word ie véél te smooth van! 

- Nero_Serpente
Vandaag eindelijk de Civic naar de schadehersteller gebracht! 
Hij schat dat ik hem volgende week woensdag a donderdag weer kan ophalen
Dan door naar de spuiter voor de bumpert, grille en lip en dan kan ik eindelijk weer rijden!

Hij schat dat ik hem volgende week woensdag a donderdag weer kan ophalen

- Nero_Serpente
Vandaag de Civic opgehaalt bij de schadehersteller!
Is echt erg mooi geworden vind ik zelf
Vakwerk!

Boel weer een beetje aan het afbouwen

Morgen haal ik alles er weer af en zet ik alles even goed in de tectyl en spuit ik de plekjes ff zwart waar gelast is
Dan kan ie naar de spuiter!

Boel weer een beetje aan het afbouwen

Morgen haal ik alles er weer af en zet ik alles even goed in de tectyl en spuit ik de plekjes ff zwart waar gelast is

Dan kan ie naar de spuiter!

- Stefan van Elst
Is de bumper scheef of het voorscherm?
Of beide?
Of beide?

- Nero_Serpente
Zit nog niet helemaal vast he
En er mist nog een bumpersteuntje die onder de koplamp komt...

- Nero_Serpente
Vandaag een lekker Honda klusdagje gehad, vanmorgen om half 9 begonnen, om half 5 kon ik weer rijden! En das fijn hoor om weer in je eigen autotje te kunnen rijden na zo lange tijd
Alleen de bumper, grille en lip moet nog gespoten worden maar kan iig weer rijden!
We hebben de achterkant ook maar is verlaagd, want t zag er niet uit hoog van achteren en lager van voren
Gelukkig had broerlief nog een setje veertjes liggen die nooit zijn opgehaalt door een klant, dus die er maar onder gegooit
Merkbaar verschil nu, auto rijdt veel beter! Moet alleen nog wel uitgelijnt worden maar dat laat ik morgen doen 
Boel maar is los gehaalt. Wat zitten die bouten van die draagarmen toch altijd fucking vast!

Voor het verlagen

Na het verlagen

Staat nu toch een stuk beter op de voetjes! Die rubberen randjes uit de achterschermen heb ik er inmiddels ook uitgehaalt en die rand ga ik morgen ofzo ff tectyleren zodat roest daar niet zo snel meer vat op kan krijgen

En toen lag er nog een verdwaald einddempertje in de schuur... Een Sebring Hot Steel, dus geen meuk...

Beetje lassen

En voila! Zit er mooi onder en past precies in de originele uitsparing
Geluid is trouwens ook erg mooi 

Ondertussen toen mijn broer die demper eronder gefabriekt heeft heb ik de voorste kokerbalken van binnen en buiten in de tectyl gezet aangezien er wat lichte roestplekjes op zaten en ik er nu toch mooi bij kon
(heb wel eerst de boel lichtjes geschuurt hoor)

Gelijk de puntlasjes voorzien van zwarte verf zodat daar straks ook geen roest kan vormen

En toen was het weer tijd om de boel weer op te bouwen en dit keer goed vast te zetten

Kijk eens hoe mooi dat weer aansluit

En de koplampjes er weer ingezet

Foto's met bumper heb ik nog niet gemaakt, want wou rijden!
Dus die houden jullie nog te goed!

We hebben de achterkant ook maar is verlaagd, want t zag er niet uit hoog van achteren en lager van voren

Boel maar is los gehaalt. Wat zitten die bouten van die draagarmen toch altijd fucking vast!
Voor het verlagen
Na het verlagen
Staat nu toch een stuk beter op de voetjes! Die rubberen randjes uit de achterschermen heb ik er inmiddels ook uitgehaalt en die rand ga ik morgen ofzo ff tectyleren zodat roest daar niet zo snel meer vat op kan krijgen

En toen lag er nog een verdwaald einddempertje in de schuur... Een Sebring Hot Steel, dus geen meuk...
Beetje lassen
En voila! Zit er mooi onder en past precies in de originele uitsparing

Ondertussen toen mijn broer die demper eronder gefabriekt heeft heb ik de voorste kokerbalken van binnen en buiten in de tectyl gezet aangezien er wat lichte roestplekjes op zaten en ik er nu toch mooi bij kon

Gelijk de puntlasjes voorzien van zwarte verf zodat daar straks ook geen roest kan vormen

En toen was het weer tijd om de boel weer op te bouwen en dit keer goed vast te zetten

Kijk eens hoe mooi dat weer aansluit

En de koplampjes er weer ingezet

Foto's met bumper heb ik nog niet gemaakt, want wou rijden!

- Petrolhead Tom
Goed bezig!
- frank de jonge
Wordt weer mooi Peter 8)
- Nero_Serpente
thnx mannen! 

- frank de jonge
Keer samen een shootje doen Peter.
Honda en MG
Vast wel een keer mooi
Honda en MG

Vast wel een keer mooi

- Nero_Serpente
Lijkt me een leuk idee Frank
Maar duurt nog wel eventjes hoor word volgende week waarschijnlijk pas gespoten en dan zoek ik nog een originele voorlip (want voor die ek9 lip toch niet zo mooi passen bij de originele achterlip) En hij moet nodig gepolijst worden haha

Maar duurt nog wel eventjes hoor word volgende week waarschijnlijk pas gespoten en dan zoek ik nog een originele voorlip (want voor die ek9 lip toch niet zo mooi passen bij de originele achterlip) En hij moet nodig gepolijst worden haha
- Nero_Serpente
Grote update..
Omdat een tijdje het fotoalbum uit de lucht lag waar ik de foto's upload bij deze gelijk een hele boel foto's... 
De bumper erop....

Uit laten lijnen... Achter kon helaas nog niet omdat de trailingarm bussen aan het eind van hun latijn zijn en ik daar dus nog even nieuwe (PU) in moet zetten...

Zomaar even wat fototjes geschoten met ongespoten bumper en grille...

En toen was ik toevallig in Maaskantje (moest daar vlakbij een auto afleveren) dus ff een kijkje genomen :p

En toen vond ik het maar is tijd voor een setje nieuwe speakers en boemboem in de kofferbak dus opgehaalt en aangesloten (speelt toch stukken beter als dat originele spul!)

Afgelopen donderdag de auto naar de spuiter gebracht. En vandaag weer opgehaalt
Resultaat is erg mooi geworden vind ik zelf. Ze hebben gelijk de boel beter af gehangen zodat het nu netter afsluit en past 

Dat was hem weer.

De bumper erop....
Uit laten lijnen... Achter kon helaas nog niet omdat de trailingarm bussen aan het eind van hun latijn zijn en ik daar dus nog even nieuwe (PU) in moet zetten...
Zomaar even wat fototjes geschoten met ongespoten bumper en grille...
En toen was ik toevallig in Maaskantje (moest daar vlakbij een auto afleveren) dus ff een kijkje genomen :p
En toen vond ik het maar is tijd voor een setje nieuwe speakers en boemboem in de kofferbak dus opgehaalt en aangesloten (speelt toch stukken beter als dat originele spul!)
Afgelopen donderdag de auto naar de spuiter gebracht. En vandaag weer opgehaalt

Dat was hem weer.

-
Mooie auto!
Alleen als ik een punt van commentaar mag hebben... De bumper - hoe hij onder de koplampen loopt- lijkt mij niet evenwijdig lopen? Alsof er een kier tussen zit half? Of is dat gezichtsbedrog?
Alleen als ik een punt van commentaar mag hebben... De bumper - hoe hij onder de koplampen loopt- lijkt mij niet evenwijdig lopen? Alsof er een kier tussen zit half? Of is dat gezichtsbedrog?
- Mrton
Ziet er weer netjes uit verrekte kut. 

- MartijnGizmo
Re: Nero's Civic EJ9 (terug van de spuiter!)
Ziet er weer goed uit, blijf het een leuke bak vinden! 

- Peric
Had het hele verhaal met de Mercedes gemist.
Maar is weer mooi geworden..
Maar is weer mooi geworden..

- Tim N
Moet je nog terug voor de motorkap?
- frank de jonge
Die is van Carbon Tim 
Op zich zou het wel leuk zijn om die in een doorlatende rode tint te spuiten...

-
Carbon kan ook gespoten worden, dit vindt ik er goedkoop uitzien.frank de jonge schreef:Die is van Carbon Tim
- frank de jonge
Lezen is ook een kunst Mark 
Zie mn onderste regel

Zie mn onderste regel

- Nero_Serpente
@ Marco, thnx!
En kan kloppen idd, kan de koplampen nog wel iets stellen dus denk dat het daar aan ligt want die staan nu ook nog te hoog naar mijn mening 
Kapje blijft gewoon zo
Denk dat ik van t voorjaar ook is ga kijken naar een carbon dak of het dak laat (zwart/antraciet) laat spuiten aangezien ik daar wat kleine putjes en deukje in heb zitten dus dan lijkt t al weer heel anders icm carbon Spoon spiegeltjes
Volgende week ook weer een originele Honda sport lip ophalen! Auto laten waterpolijsten en dan vind ik het eerst wel weer goed zo
thnx allen voor de reacties!

Kapje blijft gewoon zo

Volgende week ook weer een originele Honda sport lip ophalen! Auto laten waterpolijsten en dan vind ik het eerst wel weer goed zo

thnx allen voor de reacties!

- Nero_Serpente
Gister wielies gepast...
Drag DR-21 15x7j ET40 5,8kg per velg

En aangezien er dan ook een schroefset onder moet anders is het géén gezicht! heb ik de auto maar vast even wat lager gelegt dmv photoshop

ff photoshopje gedaan hoe het staat compleet aangezien ik gister maar 1 velg had om even te passen...

Drag DR-21 15x7j ET40 5,8kg per velg

En aangezien er dan ook een schroefset onder moet anders is het géén gezicht! heb ik de auto maar vast even wat lager gelegt dmv photoshop

ff photoshopje gedaan hoe het staat compleet aangezien ik gister maar 1 velg had om even te passen...
- Mrton
Persoonlijk zou zwarte velgen verkiezen boven gouden exemplaren op jouw auto. Het maakt de auto minder 'strak' qua kleur en wat rommelig.