Caterham Roadsport / Defender 130
- Stéphane
Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)
Inhouden bij bepaald toerental zal niet komen door bougies, denk ik ook. Zal of te weinig lucht of te veel benzine zijn.
wat dacht je van te weinigStéphane schreef:Inhouden bij bepaald toerental zal niet komen door bougies, denk ik ook. Zal of te weinig lucht of te veel benzine zijn.

-
Valse lucht ergens ? Slechte connectie naar 1 van de bobines ? benzine pomp met problemen ? (verstopt benzine filter?)
Ding eigenlijk op een testbank zetten, even een run maken dan is het direct aan de AFR te zien wat er gebeurd, loopt ie ineens arm of hele tijd arm of verzuipt ie hem.
Heeft ie dit altijd gehad hoogtoerig ? zoja zit de VVC riem wel goed, zo niet dan is het dus later ontstaan en kan het 1 van alle genoemde dingen zijn.
Blijft lastig allemaal
Ding eigenlijk op een testbank zetten, even een run maken dan is het direct aan de AFR te zien wat er gebeurd, loopt ie ineens arm of hele tijd arm of verzuipt ie hem.
Heeft ie dit altijd gehad hoogtoerig ? zoja zit de VVC riem wel goed, zo niet dan is het dus later ontstaan en kan het 1 van alle genoemde dingen zijn.
Blijft lastig allemaal

-
Valse lucht kan ik niet ontdekken. Had het probleem ook niet vanaf het begin. Dan had ik de wagen laten staan. Zo ben ik dan ook wel weer.
Ik lees nog wel een en ander over dit soort problemen ivm de gaspositiesensor. Die is maar een paar tientjes. Vervang ik ook nog wel even, zodat ik dat ook maar weer gehad heb. Moet eigenlijk eens tijd maken om op de rollenbank te kunnen.
De distributieriem en die van het vvc gedeelte zitten wel goed. Heb die speciaal bij Vdk laten vervangen voordat ik doorreed naar cpz. Was ik zelf bij, al zegt dat misschien niet veel.
Linkje van Rene ken ik. Zal ik ook eens serieus doorlezen.

Ik lees nog wel een en ander over dit soort problemen ivm de gaspositiesensor. Die is maar een paar tientjes. Vervang ik ook nog wel even, zodat ik dat ook maar weer gehad heb. Moet eigenlijk eens tijd maken om op de rollenbank te kunnen.

De distributieriem en die van het vvc gedeelte zitten wel goed. Heb die speciaal bij Vdk laten vervangen voordat ik doorreed naar cpz. Was ik zelf bij, al zegt dat misschien niet veel.

Linkje van Rene ken ik. Zal ik ook eens serieus doorlezen.

- Joy
Allen, bij het vervangen van de bobines heb je toen ook even in de bougiestekkers gekeken ? Als die dingen er zwart of gecorrodeerd uit zien geven ze ook zulke storingen. Dat is samen met de bobines 1 van de bekende K-series storingen. Nu dacht ik dat jij bobines had waar die stekker al aan vast zat. Maar jij hebt maar 2 bobines. Dus blijven er 2 bougies over waar losse kabels naar toe lopen. En die stekkers heb je volgens mij niet vervangen ?
- Stéphane
Als het de bobines of bougies zijn loopt hij bij stationair al slecht. Dan loopt-ie op 3 cylinders of stottert hij, dat is althans mijn ervaring met dat soort problemen bij andere auto's. Dan heb zelfs soms dat hij beter loopt als hij warm is.
@Luco: te veel, te weinig, ach, wat maakt het uit niet precies genoeg in ieder geval
@Luco: te veel, te weinig, ach, wat maakt het uit niet precies genoeg in ieder geval

- Patrick van Wijngen
Nee, die losse stekkers heeft hij niet vervangen. Z'n bougies waren allemaal wel heel erg verweerd aan de bovenkant.
Verder zagen de bougies er zelf wel ok uit. Oud, maar niets raars.
Maargoed, ik denk niet dat het aan die losse stekkers ligt, aangezien het alleen bij het passeren van 4000 rpm is en nergens anders. Anders zou je die hapering ook in wat andere toeren moeten hebben.
Gaspositiesensor een storing op alleen 4000 is op zich ook een beetje vaag, maarja voor die 2 tientjes gelijk maar vervangen en uitsluiten. Dus.. wanneer krijg je dat ding weer binnen ?
Verder zagen de bougies er zelf wel ok uit. Oud, maar niets raars.
Maargoed, ik denk niet dat het aan die losse stekkers ligt, aangezien het alleen bij het passeren van 4000 rpm is en nergens anders. Anders zou je die hapering ook in wat andere toeren moeten hebben.
Gaspositiesensor een storing op alleen 4000 is op zich ook een beetje vaag, maarja voor die 2 tientjes gelijk maar vervangen en uitsluiten. Dus.. wanneer krijg je dat ding weer binnen ?
-
Als Yvo het vandaag zou opsturen, morgen.
Geen idee of het op voorraad ligt, dus we zien wel.
Iig hopen dat ik er snel uit kom, want zoveel tijd om te kloten met die wagen heb ik niet. En om hem straks weg te brengen om een elektrisch probleem op te sporen heb ik ook geen zin in. Voor je het weet ben je straks 3 dagen verder.

Iig hopen dat ik er snel uit kom, want zoveel tijd om te kloten met die wagen heb ik niet. En om hem straks weg te brengen om een elektrisch probleem op te sporen heb ik ook geen zin in. Voor je het weet ben je straks 3 dagen verder.

- Downforce Hans
allen schreef:Als Yvo het vandaag zou opsturen, morgen.![]()
Sterkte

-
Zo jammer weer, die ongemeende opmerkingen van WaterhoofT. 

- Patrick van Wijngen
Naja buiten dat je hem dan weer 3 dagen kwijt zou zijn.. zit daar ook weer een prijskaartje aan.
Wat zou een eigen garage dan lekker zijn zeg... gewoon auto uit elkaar halen en alles opnieuw doen.
Wat zou een eigen garage dan lekker zijn zeg... gewoon auto uit elkaar halen en alles opnieuw doen.
-
Ik bedoelde een rekening van 3 dagen en de auto 2 maanden kwijt zijn omdat het dan zo'n tussendoor project wordt. 

- Patrick van Wijngen
Dan zelf maar alles vervangen... is leuker om te doen ook. En dat kan vast ook wel binnen 2 maanden 
Leer je gelijk je auto goed kennen.
En kan je in de toekomst gewoon alles zelf repareren, mocht het dan nog nodig zijn.

Leer je gelijk je auto goed kennen.
En kan je in de toekomst gewoon alles zelf repareren, mocht het dan nog nodig zijn.
- Downforce Hans
Heb ik een giga garage met alles wat je je maar wenst aan gereedschap en een auto waar je niet aan hoeft te sleutelen, en jij een hok waar je niks anders aan doet dan sleutelen en geen garage..............klote zegallen schreef:Zo jammer weer, die ongemeende opmerkingen van WaterhoofT.

-
Hoezo? Jij hebt toch zo'n leuk Frans roesthok van plastic die niet rijdt?
Verkoop je garage aan mij joh. Zat te denken aan 380 euri.

- GTRene
denk dat je gewoon het lucht/brandstof kanaal langs moet lopen...
benzinedruk regelaar/luchtweger/ e.d. het lijkt of een signaal even wegvalt bij 4.000rpm en daarboven weer oppakt, maar ik weet niet hoe waar de lucht/inlaat van jou caterham langskomt...gasklepsensor/luchtmasameter (misschien zelfs carterontluchting wat verstopt)waarbij bv bij bepaalde types slijtage kan optreden...
hoe lang zit dat spul erin? bij bv bepaalde luchtzaken kun je ze schoonmaken, die zijn bv helemaal aangekoekt...dus wat zit er allemaal op bij jou van luchtfilter tot inlaat-blok.
lol@Hans garage
benzinedruk regelaar/luchtweger/ e.d. het lijkt of een signaal even wegvalt bij 4.000rpm en daarboven weer oppakt, maar ik weet niet hoe waar de lucht/inlaat van jou caterham langskomt...gasklepsensor/luchtmasameter (misschien zelfs carterontluchting wat verstopt)waarbij bv bij bepaalde types slijtage kan optreden...
hoe lang zit dat spul erin? bij bv bepaalde luchtzaken kun je ze schoonmaken, die zijn bv helemaal aangekoekt...dus wat zit er allemaal op bij jou van luchtfilter tot inlaat-blok.
lol@Hans garage

-
Ga je een clip opnemen met Metin nu?
@Rene: vandaar die gaskleppositiesensor. 8)

- Downforce Hans
allen schreef:Hoezo? Jij hebt toch zo'n leuk Frans roesthok van plastic die niet rijdt?![]()
Per maand

- Patrick van Wijngen
Alles wat nog niet vervangen is.. gewoon vervangen.
Dat hok heeft gewoon te lang stil gestaan bij de vorige eigenaar.
- Michel P
Er zitten slechts 100 onderdelen op een Caterham, je hebt er al 70 vervangen, dus het einde is in zicht!Patrick van Wijngen schreef:Alles wat nog niet vervangen is.. gewoon vervangen.
Michel
- GTRene
ik las ook nog ergens iets van een stappenmotorallen schreef:Ga je een clip opnemen met Metin nu?![]()

anyway zag net een lijstje op elise shop der zit aardig wat kleine sensoren e.d. op

http://www.elise-shop.com/electrics-c-4 ... anguage=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hier een handige uitleg van sensoren

http://www.aa1car.com/library/1999/cm69910.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 01 feb 2010, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
Een Caterham is als een suprise ei elke keer weer een nieuwe verrassing 

-
Is allang vervangen Rene. Je leest het hele draadje steeds, maar onthoudt niet veel.

- Robertdj
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met de 106. Even uit laten lezen, het bleek de luchtmassameter te zijn. Het is wel aan te raden om 'm uit te lezen, anders vervang je straks misschien de verkeerde onderdelen. Al zal preventief vervangen van onderdelen geen overbodige luxe zijn