e-bay veiling

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Edwin de Haas

e-bay veiling

Bericht door Edwin de Haas » 29 jan 2010, 09:35

Goede morge

Ik heb met verbazing en veel plezier het verhaal gelezen van //M3 die "zomaar even" op een M5 had geboden op een veiling.

Nu ben ik zelf ook aan het bieden op e-bay. Er stond een bouwpakket op van een werkende V8 voor $2, wat heel weinig is gezien de andere prijzen die er op het net ervoor gevraagd worden (gemiddeld $70) dus gauw een bod geplaatst van $5, hierop werd na enige tijd gereageerd met een overbieding. Dat kan, zo werkt een veiling :wink:

Maar nu staat de prijs op $23 (nog een koopje), maar zo gauw ik mijn bod plaats en bevestig, wordt het gelijk overboden. Dus ik druk op de knop place bid en er komt gelijk een hoger bod.
Kan het zijn dat er iemand een "programmaatje" mee heeft lopen wat automatisch het bod van zichzelf verhoogt?

Heb niet zoveel ervaring met e-bay etc., is ook niet dat ik kost wat kost het pakket wil hebben, maar vindt het gewoon interresant.
En dan heb ik misschien ook wat "trucs" voor de volgende keer

Het gaat om deze veiling: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... :MEBIDX:IT" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Re: e-bay veiling

Bericht door Niels » 29 jan 2010, 09:39

Je kunt een maximum bedrag invoeren. Stel er is iemand en die heeft al 50,- ingevoerd als maximum. Staat de prijs nu op 25,- en je biedt 30,- dan lijkt het alsof je meteen weer overboden wordt. Totdat je over het maximum bod komt.

Er zijn trouwens wel illegale programmaatjes om er voor te zorgen dat je laatste bieder bent (5 sec. voor eindtijd o.i.d.) maar ook dan zul je een max. in moeten geven.

Tom

Bericht door Tom » 29 jan 2010, 09:40

Nee dat is een optie van E-Bay zelf. Je kunt zelf een bod uitbrengen en eventueel nog je maximale bod opgeven. Dat laatste ziet niemand. Als je normale bod het hoogste is, dan krijg je het daarvoor. Als iemand anders met een hoger bod komt, dan zal E-Bay automatisch het bod plaatsen wat je maximaal wilt uitgeven (als dat inderdaad hoger is dan het vorige bod natuurlijk). Dat blijft zich herhalen tot de eindtijd.

Er zijn(/waren?) wel programmatjes voor om net voor sluitingstijd te bieden.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 29 jan 2010, 09:42

Deze werkt prima.

http://www.auctionsniper.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

...is dat echt illegaal?

RobS

Bericht door RobS » 29 jan 2010, 10:35

Ravin ///M schreef:Deze werkt prima.

http://www.auctionsniper.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

...is dat echt illegaal?
Jep, mag inderdaad niet.

Roy

Bericht door Roy » 29 jan 2010, 10:51

Och, je mag ook niet 2x 120 rijden op de snelweg... toch?

Edwin de Haas

Bericht door Edwin de Haas » 29 jan 2010, 10:53

Oke, nu snap ik het. :lol:

Zit nu op de $26 = € 16,97 dus nog te overzien,
paar maanden geleden had ik ook een "verglijkbaar bouwpakket" (maar dan niet met zichtbare zuigers) voor $9, alleen de postzegels die er op moesten waren hoger ($20)

+ ik zoek ook verder op internet. Maar zijn zover ik weet, zijn het geen pakketten die je in Nederland kunt kopen?

André van der Toorn

Bericht door André van der Toorn » 29 jan 2010, 10:55

Roy schreef:Och, je mag ook niet 2x 120 rijden op de snelweg... toch?
Dat klopt!

RVV

Bericht door RVV » 29 jan 2010, 10:58

Heb je hem ook weer.. :hammer:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jan 2010, 10:59

André van der Toorn schreef:
Roy schreef:Och, je mag ook niet 2x 120 rijden op de snelweg... toch?
Dat klopt!
Hoeft helemaal niet te kloppen...zou alleen kloppen als er bij stond, in NL :nana:

Rupie

Bericht door Rupie » 29 jan 2010, 11:50

Rene, van jou mag ik toch ook 2*120 op de snelweg rijden? Dus waar heeft ie het over? :mrgreen:

Edwin de Haas

Bericht door Edwin de Haas » 04 feb 2010, 10:37

:banaan: hoera,

Ik had het hoogste bod uitgebracht op de bouwdoos.

En nu heeft de verkoper mij een tracking number gestuurd. Echter vergeten er bij te zetten met welke firma het verzonden wordt.
Heb de verkoper al gevraagd om de firmanaam, maar ik ben natuurlijk ongeduldig :lol:

Is het misschien mogelijk als ik vertel dat de tracking code bestaat uit: CP-9 cijfers-US iemand weet, met welke firma het verzonden wordt. Want iedere "koerier" zal wel een of andere unieke code hebben?

Joy

Bericht door Joy » 04 feb 2010, 13:23

USPS volgens mij. Maar wat je moet doen, die code intikken op google. Dan kom je vanzelf achter de oorsprong van de code.

Edwin de Haas

Bericht door Edwin de Haas » 04 feb 2010, 13:50

Dank je wel Joy :clap:

USPS, is de firma. 2 februari is het pakket in Atlantic beach gesignaleerd, dus we hebben nog even.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 04 feb 2010, 17:21

USPS track and trace is nu ook niet echt je van het..........

Mijn vriendin heeft wat besteld in the US en volgens de track and trace is USPS 28 januari op de hoogte gebracht om het pakketje bij de verkoper op te halen....... Dat was een aantal dagen geleden zo en nu nog steeds, alleen het rare is dat het pakketje al sinds gisteren bij mijn vriendin thuis ligt :shithappens:

Plaats reactie