Neemt geen telefoon op.. en moest 40 mins geleden al aanschuiven aan tafel voor voedsel.
Caterham Roadsport / Defender 130
- Patrick van Wijngen
Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)
Maarja.. aan de andere kant istie nu spoorloos.
Neemt geen telefoon op.. en moest 40 mins geleden al aanschuiven aan tafel voor voedsel.
- Joy
Hij neemt niet op inderdaad. Dan zal ie in de auto aan het uitwaaien zijn.
- GTRene
opsporing verzocht
als ie maar niet ergens een ongewenste powerslide gemaakt heeft en....tis glad op sommige plaatsen.
als ie maar niet ergens een ongewenste powerslide gemaakt heeft en....tis glad op sommige plaatsen.
- Joy
Hij parkeert nu voor de deur bij Tommy. Dus hij was gewoon te laat 
- Patrick van Wijngen
Ja dat had ik net even in een ritje in mijn lightweight ook... flinke hoosbuitjes zo af en toe, zelfs dat ding gleed alle kanten op. En dat is dan nog fwd.
Maargoed... hij is terecht!!
Maargoed... hij is terecht!!
- Tommy
tja, caterfail houdt nog steeds in tussen 4 en 5000 toeren, toch lastig als je dan in z'n 6 niet meer boven de 90 km/u komt 
- Stéphane
CrapTommy schreef:tja, caterfail houdt nog steeds in tussen 4 en 5000 toeren, toch lastig als je dan in z'n 6 niet meer boven de 90 km/u komt
Ik zou zeggen: doe eens een uitlaatgasmeting (Air/fuel ratio) om te kijken of hij te rijk/arm loopt in dat toerental. Moet toch iets in die richting zijn.
- Tom V
Verstandig idee inderdaad, kijken of er ergens een piek of dal in zit.Stéphane schreef:CrapTommy schreef:tja, caterfail houdt nog steeds in tussen 4 en 5000 toeren, toch lastig als je dan in z'n 6 niet meer boven de 90 km/u komt![]()
Ik zou zeggen: doe eens een uitlaatgasmeting (Air/fuel ratio) om te kijken of hij te rijk/arm loopt in dat toerental. Moet toch iets in die richting zijn.
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Of gewoon een andere auto kopen.... 8)Stéphane schreef:CrapTommy schreef:tja, caterfail houdt nog steeds in tussen 4 en 5000 toeren, toch lastig als je dan in z'n 6 niet meer boven de 90 km/u komt![]()
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Tommy schreef:tja, caterfail houdt nog steeds in tussen 4 en 5000 toeren, toch lastig als je dan in z'n 6 niet meer boven de 90 km/u komt
dus hij loopt wel mooier maar de topsnelheid is gehalveerd
- Patrick van Wijngen
Beter opletten jonge !
Wat denk jij jonge.. dat je speciale bougies hebt met custom hex formaat ?
Wat denk jij jonge.. dat je speciale bougies hebt met custom hex formaat ?
- GTRene
zit daar ook zo'n oud typ luchtmassa ding in? ik had ooit bij een 205 gti geloof ik? anyway daar zat zo'n luchtmassa ding in waar een voeler over een strip ging, echter door de jaren heen in-gesleten en dus slecht contact, ding deed het alleen goed stationair of volgas zeg maar
benieuwd wat de rover heeft
echter dat kan ook bij bepaalde gaskleppen met gasstand regelaar zeg maar...met net zo'n principe....slijtage.
benieuwd wat de rover heeft
echter dat kan ook bij bepaalde gaskleppen met gasstand regelaar zeg maar...met net zo'n principe....slijtage.
-
Emiel
Zet dat ding eens op een dyno bank, dan zie je direct wat er gebeurd met air/fuel ratio. Is er tenminste een punt om te gaan zoeken 
Kun je daar direct :
- gas klep positie sensor doormeten
- bougies juiste gap geven
- benzine druk meter er op zetten
Ben nu toch wel benieuwd naar dat blokje geworden wat er aan de hand kan zijn.
Kun je daar direct :
- gas klep positie sensor doormeten
- bougies juiste gap geven
- benzine druk meter er op zetten
Ben nu toch wel benieuwd naar dat blokje geworden wat er aan de hand kan zijn.
- Tommy
hij is niet stuk, da's karakter!!!!! Jullie snappen het echt niet, luister nou naar die koekwaus van een Allen. Die verrekte mongol weet het beter dan jullie
En 16 mm bougiesocket, nee dat is niet bruikbaar op de k-series ..sagte Allen. volgens bosch en NGK wel 
-
allen
Eikels! Toevallig moet ik ook nog weleens werken.
Update dan maar:
- Startmotor is geregeld (had ik al verteld dacht ik)
-Yvo gebeld en besteld: bougies, bougiekabels en 2 bobines.
Bougiekabels worden nageleverd, maar de rest was de volgende dag in huis. Klasse!
Met de bougies naar automaterialenzaak. 16 mm zat net te ruim. Engelse steeksleutels erbij gepakt. Exact 5/8 inch. Zo'n bougiedop hadden ze niet.
Alleen de bobines gewisseld nu en dacht even dat de auto mooier liep. Toch begon ze op de snelweg wat te haperen. Lewinsky kan een echte trut zijn. Ik zal de nieuwe bougies toch maar eerst nameten voor ik ze monteer. Emiel iig bedankt voor alle support per pb. Het is een echte helpdesk. Kun je van Hans niet zeggen.
Stephane, ook wel handige tips. Gaan we wat mee doen. Lewinsky zal genezen. Ben ik van overtuigd.
Update dan maar:
Bougiekabels worden nageleverd, maar de rest was de volgende dag in huis. Klasse!
Met de bougies naar automaterialenzaak. 16 mm zat net te ruim. Engelse steeksleutels erbij gepakt. Exact 5/8 inch. Zo'n bougiedop hadden ze niet.
Alleen de bobines gewisseld nu en dacht even dat de auto mooier liep. Toch begon ze op de snelweg wat te haperen. Lewinsky kan een echte trut zijn. Ik zal de nieuwe bougies toch maar eerst nameten voor ik ze monteer. Emiel iig bedankt voor alle support per pb. Het is een echte helpdesk. Kun je van Hans niet zeggen.
Stephane, ook wel handige tips. Gaan we wat mee doen. Lewinsky zal genezen. Ben ik van overtuigd.
- GTRene
ken je deze? kwam ik net tegen...wie weet staat er iets van...hey daar kan ik wel eens naar kijken
http://www.mycaterham.com/66828/66590.h ... ion*id*val*" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan ff scrollen
http://www.mycaterham.com/66828/66590.h ... ion*id*val*" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan ff scrollen
-
Emiel
We pb'n verder Allen 
- Patrick van Wijngen
Rene, interessant linkje.
Genoeg voor Allen om eens zelf (of met anderen) eens na te lopen, zonder dat het hem geld gaat kosten.
Genoeg voor Allen om eens zelf (of met anderen) eens na te lopen, zonder dat het hem geld gaat kosten.
- GTRene
- Downforce Hans
allen schreef:Eikels! Toevallig moet ik ook nog weleens werken.![]()
Update dan maar:
Bougiekabels worden nageleverd, maar de rest was de volgende dag in huis. Klasse!![]()
Met de bougies naar automaterialenzaak. 16 mm zat net te ruim. Engelse steeksleutels erbij gepakt. Exact 5/8 inch. Zo'n bougiedop hadden ze niet.![]()
Alleen de bobines gewisseld nu en dacht even dat de auto mooier liep. Toch begon ze op de snelweg wat te haperen. Lewinsky kan een echte trut zijn. Ik zal de nieuwe bougies toch maar eerst nameten voor ik ze monteer. Emiel iig bedankt voor alle support per pb. Het is een echte helpdesk. Kun je van Hans niet zeggen.![]()
Allen, zo`n bougie dop had ik wel voor je gehad..........
Ik heb hem voorlopig niet nodig want bij mijn bakkie hoef je na 5000 km
-
allen
Twintugduizend kilovreters!
Klotezooi. Had nu weer niet verwacht dat jij dit onder ogen zou krijgen. :drinking:
Ik moet gewoon de 16mm dop gebruiken van een stel bimmerwijsneusjes. Misschien dat ik dat wel doe, maar ga ondertussen toch maar op zoek naar wat gereedschap met Engelse maten. Wordt er onderhand wat moe van.
Klotezooi. Had nu weer niet verwacht dat jij dit onder ogen zou krijgen. :drinking:
Ik moet gewoon de 16mm dop gebruiken van een stel bimmerwijsneusjes. Misschien dat ik dat wel doe, maar ga ondertussen toch maar op zoek naar wat gereedschap met Engelse maten. Wordt er onderhand wat moe van.
- GTRene
-
allen
Oh ja, moet ik dan natuurlijk ook gewoon bekennen dat 5/8 inch dus blijkbaar gewoon 16mm is. Wat mij er dan weer niet van heeft weerhouden om m'n EIGEN bougiedop te kopen. 
-
allen
Goed, bougies net even met Patrick vervangen. Dat was het probleem ook niet. Die twee bougiekabels geloof ik niet zo in, dus het wordt verder zoeken.