Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Inne

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door Inne » 28 jan 2010, 12:53

duifjes.com schreef:
Luuk schreef:Gaaf ding, alleen ... zo handzaam en klein issie niet. :lol:

Blijft geinig trouwens, Mr. Jobs doodsimpel in spijkerbroekie en shirtje. :clap:
Idd Luuk dat vindt ik erg gaaf....ik ben wie ik ben....
..of niet... daar is wellicht ook uren over gedacht hoor..

Luco

Bericht door Luco » 28 jan 2010, 12:54

Ik zoek eigenlijk gewoon een goede tablet pc, dus alleen scherm en windows erop ofzo, makkelijker dan een laptop.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jan 2010, 12:55

Inne schreef:
duifjes.com schreef:
Luuk schreef:Gaaf ding, alleen ... zo handzaam en klein issie niet. :lol:

Blijft geinig trouwens, Mr. Jobs doodsimpel in spijkerbroekie en shirtje. :clap:
Idd Luuk dat vindt ik erg gaaf....ik ben wie ik ben....
..of niet... daar is wellicht ook uren over gedacht hoor..
Niet door hem dan, wel door z'n vrouw dan.Of juist niet.... :mrgreen:

Roman S.

Bericht door Roman S. » 28 jan 2010, 12:55

Robin schreef:
Rico schreef:Multitasking mis ik ook niet op de iphone. En de iphone gebruik ik ook niet als PC/laptop... ik zie het gewoon al een iphone met lekker groot scherm. Gewoon even op de bank het internet doornemen. Ding pak je zo makkelijk erbij.. en geen in en uitzoomen met je vingers zoals op je iphone (hoewel dat ook al bijna een 2e natuur is geworden)
Heeft de IPAD dat wél of niet? Zo nee, dan jammer en hoef ik 'm al minder.....

Ik hoorde dat er 'n introductie versie komt, zwart wit gestreept. 1000 stuks, de Zebra-pad
Dat dat inzoomen er niet op zit heeft denk ik eerder te maken met de groote van de iPad t.o.v. de iPhone.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 28 jan 2010, 13:11

multitasking op de iphone mis ik wel. bij de meest lullige dingen kom je er al achter, bijv 2 apps installeren. Je moet dan 2x die appstore in. Of attachment openen vanuit je mailbox. daarna moet je de boel afsluiten en opnieuw de mailbox opstarten.

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jan 2010, 13:12

Roman S. schreef:
Robin schreef:
Rico schreef:Multitasking mis ik ook niet op de iphone. En de iphone gebruik ik ook niet als PC/laptop... ik zie het gewoon al een iphone met lekker groot scherm. Gewoon even op de bank het internet doornemen. Ding pak je zo makkelijk erbij.. en geen in en uitzoomen met je vingers zoals op je iphone (hoewel dat ook al bijna een 2e natuur is geworden)
Heeft de IPAD dat wél of niet? Zo nee, dan jammer en hoef ik 'm al minder.....

Ik hoorde dat er 'n introductie versie komt, zwart wit gestreept. 1000 stuks, de Zebra-pad
Dat dat inzoomen er niet op zit heeft denk ik eerder te maken met de groote van de iPad t.o.v. de iPhone.
je kan wel gewoon pagina's zoomen ;) zit een captive scherm op
*zoekt filmje met internetten*
Gevonden op http://www.macrumors.com/ have fun :thumbup:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 jan 2010, 14:04

Wat is er zo geweldig aan dit ding behalve dat het een grotere iPhone is die niet kan bellen? De marketing van Apple heb ik al vaker een 10+ gegeven, ze krijgen het voor elkaar om ouwe meuk te hypen en aan de man te slijten. De iPhone kwam met functies die zo'n 2 tot 3 jaar er voor al in enkele andere telefoons was gebouwd, niks nieuws. Dit ding ook niet, inmiddels al weer verouderde techniek. Alleen het design... sja dat hebben ze wel voor elkaar :]

Aantal lui hier hebben het over ///Marketing, dit is dan geen spat anders. Ook het stronteigenwijze gedrag van Apple staat me zwaar tegen, ze WILLEN helemaal geen multitask functies inbouwen. Als het echt puur softwarematig iets is vind ik het sterk dat Apple hier 3 jaar lang mee bezig is om het in te kunnen bouwen. Lijkt me eerder dat er straks een nieuwe iPhone versie komt zodat iedereen dat ding lekker weer opnieuw kan kopen (en iedereen doet dat vervolgens ook). Blijf het zeggen: topmarketeers daaro.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 28 jan 2010, 14:10

Denk dat de iPad een opvulling is van een bepaalde leegte, beetje het stuk tussen het bureau in de tv in en dat dat zeker een succes gaat worden. Je kunt het nut er van in zien of niet, beetje het M3 vs. Prius verhaal.

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jan 2010, 14:13

Roman S. schreef:Denk dat de iPad een opvulling is van een bepaalde leegte, beetje het stuk tussen het bureau in de tv in en dat dat zeker een succes gaat worden. Je kunt het nut er van in zien of niet, beetje het M3 vs. Prius verhaal.
Appel met peren vergelijken :bag: :!:

je houd je zelf voro de gek Roma,

apple did it again :bignews:

Roman S.

Bericht door Roman S. » 28 jan 2010, 14:18

Het is maar net hoe je er tegenaankijkt. Misschien is de bovenstaande vergelijking niet helemaal juist, oké. Maar je snapt het punt wel hoop ik? Ik denk dat de tablet echt een groot nieuw platform gaat worden wat een boel nieuwe leuke mogelijkheden met zich mee zal gaan brengen, zoiets als dit bijvoorbeeld; http://www.youtube.com/watch?v=ntyXvLnxyXk" onclick="window.open(this.href);return false;.
Laatst gewijzigd door Roman S. op 28 jan 2010, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 28 jan 2010, 14:18

Ik koop niet zo'n ding omdat Apple de marketing zo goed voor mekaar heeft, ik heb helemaal niks met Apple als merk of hun marketingsstrategie. Maar qua gebruiksgemak vind de Iphone/ipod touch gewoon onovertroffen. Niet omdat Apple dat zegt, maar omdat ik het zelf zo vind. Ik heb sinds eind december 2007 een ipod 8gb touch, daarna nog eentje gekocht 32gb en nu een Ipone 32gb.. tot nu toe het leukste electronische apparaatje wat ik ken. Die Ipad kan eigenlijk niks slechts doen met de Iphone ervaring die ik heb. Hij zal wel de tekortkomingen qua schermgrote van de Iphone inlossen.
Maus335i schreef:Wat is er zo geweldig aan dit ding behalve dat het een grotere iPhone is die niet kan bellen? De marketing van Apple heb ik al vaker een 10+ gegeven, ze krijgen het voor elkaar om ouwe meuk te hypen en aan de man te slijten. De iPhone kwam met functies die zo'n 2 tot 3 jaar er voor al in enkele andere telefoons was gebouwd, niks nieuws. Dit ding ook niet, inmiddels al weer verouderde techniek. Alleen het design... sja dat hebben ze wel voor elkaar :]

Aantal lui hier hebben het over ///Marketing, dit is dan geen spat anders. Ook het stronteigenwijze gedrag van Apple staat me zwaar tegen, ze WILLEN helemaal geen multitask functies inbouwen. Als het echt puur softwarematig iets is vind ik het sterk dat Apple hier 3 jaar lang mee bezig is om het in te kunnen bouwen. Lijkt me eerder dat er straks een nieuwe iPhone versie komt zodat iedereen dat ding lekker weer opnieuw kan kopen (en iedereen doet dat vervolgens ook). Blijf het zeggen: topmarketeers daaro.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 28 jan 2010, 14:19

+1

Daarnaast denk ik dat de iPad ook op het gebied van gaming een hele nieuwe markt gaat openen, door o.a. gebruik van de accelerometer uit de iPhone.

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jan 2010, 14:22

Roman S. schreef:Het is maar net hoe je er tegenaankijkt. Misschien is de bovenstaande vergelijking niet helemaal juist, oké. Maar je snapt het punt wel hoop ik? Ik denk dat de tablet echt een groot nieuw platform gaat worden wat een boel nieuwe leuke mogelijkheden met zich mee zal gaan brengen, zoiets als dit bijvoorbeeld; http://www.youtube.com/watch?v=ntyXvLnxyXk" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik snap je punt :thumbup: ,
het is een leuke gadget maar Apple heeft hem te kaal gemaakt om hem echt nut te geven,
als HP/windos nou de spullen het zelfde bracht als Apple dan zat iedereen met een win7 tablet ;)

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jan 2010, 14:23

Roman S. schreef:+1

Daarnaast denk ik dat de iPad ook op het gebied van gaming een hele nieuwe markt gaat openen, door o.a. gebruik van de accelerometer uit de iPhone.
het doet me denken aan de controller van Wii en PS3

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 jan 2010, 14:29

Rico schreef:Ik koop niet zo'n ding omdat Apple de marketing zo goed voor mekaar heeft, ik heb helemaal niks met Apple als merk of hun marketingsstrategie. Maar qua gebruiksgemak vind de Iphone/ipod touch gewoon onovertroffen.
Goede marketing gaat verder dan alleen een hip apparaatje verkopen. De menselijke psyche, denkwijzen en overtuigingen zijn veel belangrijker dan het apparaat zelf of de werking daarvan. Het feit wil dat voor de iPhone kwam, er al diverse telefoons bestonden die dezelfde functies al hadden. De iPhone kan niet multitasken, de iPhone heeft "slechts" een digitaal toetsenbord, Flash animaties (waar het internet voor een groot deel uit bestaat) kan niet worden afgespeeld. Jij lijkt immuun voor dit soort onmisbare functies, maar geloof mij.. er zijn voldoende betere alternatieven. Je bent wel degelijk voor de marketing van Apple gevallen :)

Ow, even voor de duidelijkheid: van mijn part kopen jullie het hele magazijn van Apple leeg hoor, zal me een worst wezen :D

Roman S.

Bericht door Roman S. » 28 jan 2010, 14:33

Ik wil niet te ver offtopic gaan maar ben toch wel nieuwsgierig. Welke telefoon is dan 'beter' dan de iPhone en waarom? Ik wil geen wedstrijdje doen maar ik vind bijv. een directe concurrent zoals de HTC Hero dus echt een apparaat van niks. Heeft niets te maken met dat ik Appel fanboy ben want ik heb gewoon ook de alternatieven bekeken voordat ik zelf overging op de iPhone.

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jan 2010, 14:35

Roman S. schreef:Ik wil niet te ver offtopic gaan maar ben toch wel nieuwsgierig. Welke telefoon is dan 'beter' dan de iPhone en waarom? Ik wil geen wedstrijdje doen maar ik vind bijv. een directe concurrent zoals de HTC Hero dus echt een apparaat van niks. Heeft niets te maken met dat ik Appel fanboy ben want ik heb gewoon ook de alternatieven bekeken voordat ik zelf overging op de iPhone.
ik denk dat je moet kijken naar bestuurings systeem, in dat geval gok ik op Andriod :thumbup:
iPhone =cool maar erg overpriced :hosanna:

RVV

Bericht door RVV » 28 jan 2010, 14:36

Het feit wil dat voor de iPhone kwam, er al diverse telefoons bestonden die dezelfde functies al gebruikten
Maar welke was er dan ook ECHT bruikbaar ? Voor de Iphone.. heb ik 3 touchscreen modellen gehad van 2 van LG, HTC.. DRAMA.. met de ipod touch ervaring die ik had was het 1 grote ergenis.

Soms kijk in scheef vanuit mijn ooghoek hoe mensen zitten te klooien op hun touchscreen telefoon.. dan ben ik toch weer blij met het gebruiksgemak van de Iphone. Voor mezelf heb ik nog geen nadelen ontdekt aan de iphone.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 jan 2010, 14:36

Nee andersom, om te beginnen snap ik niet waarom een browser die geen Flash ondersteunt zo keigoed zou moeten zijn, terwijl bijvoorbeeld de HTC Hero (en Nokia N900 en ongetwijfeld meer telefoons) het wel gewoon netjes ondersteunen. Lijkt me toch echt onmisbaar in het hedendaagse internet.

De vraag is juist: wat maakt die iPhone, iPad zoveel beter tov zn concurrenten? Ik hype geen ander merk of een andere telefoon, ik vraag me alleen af waarom iedereen zonodig Apple producten wil hebbe hebbe hebbe :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 28 jan 2010, 14:40

Ik heb zelf meerdere HTC's gehad en heb hier genoeg collega's met moderne HTC's (met schil eromheen), Nokia's Nnogwats en Android. Destijds niets dan irritatie met die kutdingen.
Zou voor geen goud willen ruilen. Vanuit technisch oogpunt (en features) kunnen die andere mobieltjes meer, maar op de manier waarop het op de iPhone gaat kan geen enkele andere telefoon tippen. Denk dat je daarover alleen kan meepraten als je em eens een maandje gebruikt.

Werk hier op een Windows PC en thuis op een Mac. Ook op dat gebied ben ik klaar met Windows.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 28 jan 2010, 14:40

Maus335i schreef:
Rico schreef:Ik koop niet zo'n ding omdat Apple de marketing zo goed voor mekaar heeft, ik heb helemaal niks met Apple als merk of hun marketingsstrategie. Maar qua gebruiksgemak vind de Iphone/ipod touch gewoon onovertroffen.
Goede marketing gaat verder dan alleen een hip apparaatje verkopen. De menselijke psyche, denkwijzen en overtuigingen zijn veel belangrijker dan het apparaat zelf of de werking daarvan. Het feit wil dat voor de iPhone kwam, er al diverse telefoons bestonden die dezelfde functies al hadden. De iPhone kan niet multitasken, de iPhone heeft "slechts" een digitaal toetsenbord, Flash animaties (waar het internet voor een groot deel uit bestaat) kan niet worden afgespeeld. Jij lijkt immuun voor dit soort onmisbare functies, maar geloof mij.. er zijn voldoende betere alternatieven. Je bent wel degelijk voor de marketing van Apple gevallen :)

Ow, even voor de duidelijkheid: van mijn part kopen jullie het hele magazijn van Apple leeg hoor, zal me een worst wezen :D

Mijn vorige telefoon (n95) kon inderdaad ongeveer het zelfde als mijn iphone. Groot verschil is echter dat ik het op m'n iphone ook allemaal gebruik en op de Nokia dat niet deed, omdat het onhandig, ingewikkeld en gepriegel was. Op de iphone is het allemaal gewoon heerlijk gebruiksvriendelijk. Denk dat daar ook een groot deel van de kracht van apple ligt. Of een telefoon goed is of niet wordt niet uitsluitend bepaald door de specs. Op papier is een HTC of Nokia ofzo vast beter, maar zou voor geen goud meer willen ruilen!

Wat betreft de iPad, leuk ding maar geen idee wat ik er mee zou moeten. Op de bank hangen vind ik uiteindelijk toch fijner met de laptop en voor onderweg gebruik ik liever de draagbaarheid van de iphone.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 jan 2010, 14:42

Tsjah, ik heb ook amper goede woorden om me heen gehoord over die HTC om eerlijk te zijn. En LG maakt goede tv's, die hebben niks op de mobiele markt te zoeken (waarom mensen dat dan wel kopen is mij een raadsel). Hoewel er overigens ook weer zat mensen zijn die zweren bij HTC (Arjan de V hier, Rene130i). Zo blijf je ook bezig :d

Ik stoor me alleen een beetje aan dat: "ER IS NIKS BETERS OP DEZE WERELD DAN APPLE!!!!". I disagree :D
Laatst gewijzigd door Maus335i op 28 jan 2010, 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jan 2010, 14:44

Maus335i schreef: ik vraag me alleen af waarom iedereen zonodig Apple producten wil hebbe hebbe hebbe :mrgreen:
ik heb zelf een iPod Nano en ik moet zeggen het werkt goed.

En apple is de //M van computer spullen en rand apperatuur :mrgreen: ,

Roman S.

Bericht door Roman S. » 28 jan 2010, 14:47

Het is sowieso ook weer een hype apart om te haten op Apple producten ongeacht de reden :bag: Denk dat dat ook voor veel mensen een motivatie is om bijv. een HTC te halen, dus met een gedachte als; 'het is in ieder geval géén iPhone'.

Tom

Bericht door Tom » 28 jan 2010, 14:54

Maus335i schreef: Ik stoor me alleen een beetje aan dat: "ER IS NIKS BETERS OP DEZE WERELD DAN APPLE!!!!". I disagree :D
Maar heb je zelf eens een iPhone geprobeerd, en dan bedoel ik niet in de winkel maar in de praktijk een maandje?

Ik heb HTC's gehad en vond het troep qua software. Android is al iets beter maar loopt ook nog steeds achter.

Plaats reactie