GM heft SAAB op. Of toch nog een kans?
- taaffert
Re: GM heft SAAB op. Of toch nog een kans?
Jaah, mooi hoor dit.
SAAB gewoon overgenomen door Spyker!
SAAB gewoon overgenomen door Spyker!
- JP
Stond laatst op de frontpage van Autoblog 

- duifjes.com
Heeft hij dan alles in zn leven niet goed gedaan en allemaal geblaat??? Ik denk dat je hem vergeet van zeesleepbedrijf Wijsmuller en het kledingmerk McGregor. Iemand die alleen maar kan blaten en schreeuwen is binnen een paar jaar uitgerangeerd.......Hielke schreef:Ik snap echt helemaal niks van deze euforie. Zal wel komen omdat ik niks van economische 'wetmatigheden' snap.
Die Muller is volgens mij de grootste windvlaag die er ooit heeft rondgelopen. Spyker heeft nog nooit een euro winst gemaakt. Zonder backup van de techniek van een groot merk kan Saab nooit op eigen benen staan.
Over een tijdje als de stofwolken van de neergang van Spyker, Saab en Muller zijn opgetrokken "wist" iedereen wel dat het mis moest gaan.
- Vdub
Is er nog een merk te koop? IK wil em wel kopen met een lening van het land waar het in zit.. net als Spyker.
- Petrolhead Tom
Nee meer een stille hoop op een kleine winstStéphane schreef:
@Tom: Da's handel met voorkennis![]()

-
Kan ik me helemaal in in vinden. Nu afwachten of het goed komt.Saab begon te veel op een Opel te lijken, zegt Muller. "Een Saab-koper kon zich niet meer identificeren met een Opel-Saab, ze willen een auto met Saab-dna. En dat willen we in een aantal jaar weer laten terugkeren."

- Michel P
Idd, en de laatste 9-5 smoelt helemaal niet met die chroom kermis op de neus!!allen schreef:Kan ik me helemaal in in vinden. Nu afwachten of het goed komt.Saab begon te veel op een Opel te lijken, zegt Muller. "Een Saab-koper kon zich niet meer identificeren met een Opel-Saab, ze willen een auto met Saab-dna. En dat willen we in een aantal jaar weer laten terugkeren."
Maar ze ontkomen denk ik bijna niet aan leentje buur spelen voor bijvoorbeeld motoren, die zijn bij grote concerns al meer ontwikkeld.
Michel
- SteV6
Net op Radio 2 nog een miep uit het Europarlement van het CDA ...
Het kan nog maanden duren voordat de Europese Commissie de deal heeft doorgenomen en tot een besluit kan komen of ze de deal zullen goedkeuren of afkeuren
Dus nog steeds nul komma nul zekerheid over de overname.
Stephan
Het kan nog maanden duren voordat de Europese Commissie de deal heeft doorgenomen en tot een besluit kan komen of ze de deal zullen goedkeuren of afkeuren
Dus nog steeds nul komma nul zekerheid over de overname.
Stephan
-
- Auto: Fun Damn Mentally
duifjes.com schreef:Heeft hij dan alles in zn leven niet goed gedaan en allemaal geblaat??? Ik denk dat je hem vergeet van zeesleepbedrijf Wijsmuller en het kledingmerk McGregor. Iemand die alleen maar kan blaten en schreeuwen is binnen een paar jaar uitgerangeerd.......Hielke schreef:Ik snap echt helemaal niks van deze euforie. Zal wel komen omdat ik niks van economische 'wetmatigheden' snap.
Die Muller is volgens mij de grootste windvlaag die er ooit heeft rondgelopen. Spyker heeft nog nooit een euro winst gemaakt. Zonder backup van de techniek van een groot merk kan Saab nooit op eigen benen staan.
Over een tijdje als de stofwolken van de neergang van Spyker, Saab en Muller zijn opgetrokken "wist" iedereen wel dat het mis moest gaan.
Ik snap Hylke en jouw verhaal Jacco, klopt ook imo...
MAAR als er 1 een manager/sleepboten//textielkoopman is, wijs ik VM aan. Als er 1 benzine in z'n bloed heeft, een motorhead heeft, een ECHT autohart heeft, wijs ik eerst 1000den anderen aan. HIJ heeft geen autohart, hij heeft 'n managershart. Net als die gasten van Mol in hun F1 avontuur.
Er moet 'n man met 'n autohart aan 't roer staan van een sportieve autofabriek, Donkervoort, Ascari, hell Luca de Montezemolo, wijlen Peter Wheeler, Victor Gauntlett...zelfs Wendelin Wiedeking....
- duifjes.com
Robin ben ik volledig met je eens....al denk ik dat Saab een goede manager nodig heeft ipv een autoliefhebber.....het nadeel van de autoliefhebber is dat hij/zij keuze maakt met gevoel en dat is soms niet goed. ps. Heeft VM niet een leuke collectie klassiekers? kortom is hij WEL een autofreak?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Hij denkt dat hij 'n autofreak is ofzo.duifjes.com schreef:Robin ben ik volledig met je eens....al denk ik dat Saab een goede manager nodig heeft ipv een autoliefhebber.....het nadeel van de autoliefhebber is dat hij/zij keuze maakt met gevoel en dat is soms niet goed. ps. Heeft VM niet een leuke collectie klassiekers? kortom is hij WEL een autofreak?
Ja Saab heeft goed management nodig denk ik, maar dat moet geen Mr Spyker zijn, graag 'n ander aub.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Zouden we niet elk ander met de collectie auto's van dhr. Muller aanwijzen als liefhebber? De man is echt wel autoliefhebber. Misschien niet op de DF manier, maar wel zeker autoliefhebber.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik ben benieuwd met wat voor modellen ze op de proppen gaan komen. Want die veredelde Vectra's die ze de laatste jaren gebruikte waren het
natuurlijk ook niet helemaal.
In Brussel heb ik de nieuwe 9-5 eens goed bekeken, en dat is echt een hele fraaie wagen. Ik hoop dat mensen dan nog het vertrouwen in het merk
hebben en de auto willen kopen.
natuurlijk ook niet helemaal.
In Brussel heb ik de nieuwe 9-5 eens goed bekeken, en dat is echt een hele fraaie wagen. Ik hoop dat mensen dan nog het vertrouwen in het merk
hebben en de auto willen kopen.
- Prins Claus †
- Auto: BMW 118iA
Binnenkort ook SAAB-shirts van McGregor??
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik tel reeds af wanneer deze zeepbel uiteen spat..........................
Ja de man is niet dom en advocaat geweest , ja de man is innemend en overtuigend en kan als geen ander zijn visie verkopen..............maar hier vertilt hij zch aan...............een bejaard, op sterven na dood merk als Saab, daar is met het beste infuus van de wereld geen leven meer in te krijgen.............
Nu nog ingehaald als een held in Zweden.......................todat daar de eerste ontslagen gaan vallen, omdat de vaste kosten omlaag moeten...................straks uitgekotst waarschijnlijk.............
Kortom; ik heb er geen enkel vertrouwen in........................
Ja de man is niet dom en advocaat geweest , ja de man is innemend en overtuigend en kan als geen ander zijn visie verkopen..............maar hier vertilt hij zch aan...............een bejaard, op sterven na dood merk als Saab, daar is met het beste infuus van de wereld geen leven meer in te krijgen.............
Nu nog ingehaald als een held in Zweden.......................todat daar de eerste ontslagen gaan vallen, omdat de vaste kosten omlaag moeten...................straks uitgekotst waarschijnlijk.............
Kortom; ik heb er geen enkel vertrouwen in........................
- Stéphane
En het leuk nu weer: deel wordt gefinancierd door een aandeelemissie. Oftewel: opportunisten aller landen verenigt, U! Al die naïeve schapen weer lekker aandeeltjes Spyker kopen voor een veel te hoge prijs nu. Dan blijkt dat VM er weer helemaal niets van bakt, niets winstgevend, koers klapt in elkaar en zijn alle mensen hun spaargeld kwijt. En daarna met zijn allen lopen janken op TV dat VM alles van hen afgepakt heeft
En dan over 6 jaar moet er ook nog de lening terug betaald worden aan Zweden. Daar moet dan ook eerst wel geld voor zijn, zo niet dan klapt het zeker in elkaar als het daarvoor al niet gebeurd is.
Enige kans die ik VM geef is dat er puur opportunistisch op een hausse van de economie mee gefloat wordt en dat er dus wel winst gemaakt kan worden. Een zakelijk genie is het in ieder geval niet, vind ik.

En dan over 6 jaar moet er ook nog de lening terug betaald worden aan Zweden. Daar moet dan ook eerst wel geld voor zijn, zo niet dan klapt het zeker in elkaar als het daarvoor al niet gebeurd is.
Enige kans die ik VM geef is dat er puur opportunistisch op een hausse van de economie mee gefloat wordt en dat er dus wel winst gemaakt kan worden. Een zakelijk genie is het in ieder geval niet, vind ik.
- SteV6
Ik weet wel hoe ik het eerste SAAB model na de overname zou noemen: Phoenix
En dan terug naar de oude waarden zoals eigengereid design, turbomotoren, link met luchtvaartechnologie (vraag me niet hoe, maar voor mij zijn dit de dingen die bij SAAB horen). En misschien alle huisartsen en tandartsen een periode gratis SAAB rijden aanbieden, dan hebben ze zo het imago weer terug dat nu aan Volvo hangt
Stephan
En dan terug naar de oude waarden zoals eigengereid design, turbomotoren, link met luchtvaartechnologie (vraag me niet hoe, maar voor mij zijn dit de dingen die bij SAAB horen). En misschien alle huisartsen en tandartsen een periode gratis SAAB rijden aanbieden, dan hebben ze zo het imago weer terug dat nu aan Volvo hangt

Stephan
- Mrton
Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat Saab in betere handen is bij Victor Muller als bij GM.
Vergeet niet, GM had Saab al opgegeven, zonder Spyker was het zeker weg geweest. Dan was er zeker geen opleving geweest.
Vergeet niet, GM had Saab al opgegeven, zonder Spyker was het zeker weg geweest. Dan was er zeker geen opleving geweest.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
SteV6 schreef:Ik weet wel hoe ik het eerste SAAB model na de overname zou noemen: Phoenix
Stephan
Niet preken voor eigen parochie hahaha..................

- romo
Mrton schreef:Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat Saab in betere handen is bij Victor Muller als bij GM.
Daar hebben ze wel een mooie term voor;
Uitstel van executie.....................

- Mrton
Je weet misschien zelf ook wel dat we allemaal eens sterven. Betekend dat je dat dan maar beter nu meteen kunt doen?romo schreef:Daar hebben ze wel een mooie term voor;
Uitstel van executie.....................

- RVV
Het is de blinde die de kreupele leert lopen..
- ErikMartijn
Wat een negativiteit hier zeg
Ik ga eerst maar eens kijken wat de plannen nou werkelijk zijn. SAAB heeft op zich wel goede ideeen, die werden alleen constant tegengehouden door GM.
Misschien krijgen ze nu wat meer vrijheid.

Ik ga eerst maar eens kijken wat de plannen nou werkelijk zijn. SAAB heeft op zich wel goede ideeen, die werden alleen constant tegengehouden door GM.
Misschien krijgen ze nu wat meer vrijheid.
- Michel P
Ik denk dat het moeilijk zal zijn Saab weer naar het oude nivo te krijgen qua verkopen, en als dat lukt is het nog zeer de vraag of het dan winstgevend is. In de top jaren toen er voor Saab veel auto's verkocht werden maakte men nog verlies. Het hele productieproces dient dus enorm efficient te zijn wil met slagen. Kunnen ze dat alleen? In mijn ogen niet, leentje buur spelen zal een must zijn, om zo moderne betrouwbare motoren te bieden. Zelf ontwikkelen kost veel tijd, en enorm veel geld.
Als Muller slim is winkelt hij voor benzine turbo motoren en diesel motoren bij VAG, en zorgt hij dat verder qua design er een Saab uitstraling ontstaat welke voormalig rijders van dit merk zo aanspreekt.
Michel
Als Muller slim is winkelt hij voor benzine turbo motoren en diesel motoren bij VAG, en zorgt hij dat verder qua design er een Saab uitstraling ontstaat welke voormalig rijders van dit merk zo aanspreekt.
Michel
- Snipe
Ach, misschien is of lijkt het wat opportunistisch, maar het kan toch ook goed uitpakken? Zonder de overname door Spyker zou Saab worden gesloten. Nu is er nog een kans dat het goed gaat.Rico schreef:Het is de blinde die de kreupele leert lopen..
* pakt de geschiedenisboekjes erbij *
Toen Rover door BMW verkocht werd ging dat uiteindelijk niet goed.
Toen Herbert Quandt in 1959 een zo goed als failliet bedrijf kocht, pakte het wel aardig uit.
Voorlopig houdt Muller het met Spyker al een jaar of 10 vol.