Vorstelijk beloond, Koningshuis bijna duurste in Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Vorstelijk beloond, Koningshuis bijna duurste in Europa

Bericht door Luco » 27 jan 2010, 10:57

GTRene schreef:we hebben hier een koningin....en een president....die beide hun werk niet doen of beter gezegd waar we niks/weinig aan hebben maar veel geld kost :wink:

En Luco ik zeg toch niks over jou noem mijn situatie dan ook niet, ik kan als ik wil ook wat over jou zeggen maar wat schiet ik daar mee op...doe eens normaal.
Rene, was algemeen bedoelt, niemand krijgt nu toch minder tijdens de crisis?
Ook jij niet, alleen de mensen die ontslagen worden of minder verkopen.

Mensen die nu gewoon werken of een uitkering hebben krijgen ook hun normale verhogingen volgens cao of regering.

Een minister president in nederland is heel wat anders dan een president, dus dat vergelijk gaat niet op :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 jan 2010, 11:13

Macboy schreef:49 miljoen is niet veel geld. Je moet het wel in perspectief zien. € 5,= per belastingbetaler per jaar. Het kost dus per belastingbetalende inwoner ongeveer € 0,40 per maand.

Dus niet overdrijven.

Afschaffen is één ding, maar zeuren dat het veel kost is regelrechte onzin.
Zo is het maar net.
Laat die mensen toch lekker. En hoe zou het gaan als het wordt afgeschaft? Met zoveel dienstjaren krijgen ze een aardige ontslagvergoeding. En een president is ook duur. Maar die komt niet koekhappen of zaklopen. Volksvermaak voor vier dubbeltjes per maand per inwoner. De publieke omroep is een duurdere hobby. Wel een mooie serie laatst over Bernhard trouwens. En zo komt alles weer samen. Alles voor de kijkcijfers!

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2010, 12:14

Macboy schreef:49 miljoen is niet veel geld. Je moet het wel in perspectief zien. € 5,= per belastingbetaler per jaar. Het kost dus per belastingbetalende inwoner ongeveer € 0,40 per maand.

Dus niet overdrijven.

49.000.000,-euro (das slechts een klein deel van het totaal vergeet dat niet) maar dat gedeeld door 5,-euro is 9.800.000 belastingbetalers in NL? zijn er zoveel?
het gaat er ook om dat je met zulke bedragen(of delen daarvan) ook heel wat andere zaken kan doen, meer voor de mensen of bedrijven of wat ook die het meer nodig hebben...
dan kun je wel denken ach 5 of 10 euro per persoon was dat nu...als je het meeste zo weg geeft is het niet juist verdeeld, all for one and one for all, echter daar ist alleen all for one.

terwijl heel veel mensen in NL bv hun woonlasten niet meer kunnen opbrengen krijgen ze dat daar allemaal aangegeven en nog veel extra, dus dat kan best heel wat minder daar.
en dan kun je wel zeggen zwaar beroep? daar kiest ze voor, ze kon immers ook afstand doen van...daarbij er zijn wel meer bekende mensen die de last van bekendheid moeten dragen e.d.
het kan gewoon een stuk minder.

Luco

Bericht door Luco » 27 jan 2010, 12:40

GTRene schreef:

Dus niet overdrijven.

49.000.000,-euro (das slechts een klein deel van het totaal vergeet dat niet) maar dat gedeeld door 5,-euro is 9.800.000 belastingbetalers in NL? zijn er zoveel?
het gaat er ook om dat je met zulke bedragen(of delen daarvan) ook heel wat andere zaken kan doen, meer voor de mensen of bedrijven of wat ook die het meer nodig hebben...
dan kun je wel denken ach 5 of 10 euro per persoon was dat nu...als je het meeste zo weg geeft is het niet juist verdeeld, all for one and one for all, echter daar ist alleen all for one.

terwijl heel veel mensen in NL bv hun woonlasten niet meer kunnen opbrengen krijgen ze dat daar allemaal aangegeven en nog veel extra, dus dat kan best heel wat minder daar.
en dan kun je wel zeggen zwaar beroep? daar kiest ze voor, ze kon immers ook afstand doen van...daarbij er zijn wel meer bekende mensen die de last van bekendheid moeten dragen e.d.
het kan gewoon een stuk minder.
Rene, soms denk ik echt dat je niet van deze wereld bent :beer:
Jij en Ik kunnen er ook niks aan doen in welk milieu je geboren bent, dus ook Bea niet.
Afstand doen is ook niet gebruikelijk.

En de redenatie dat het allemaal minder kan is misschien wel zo, maar moet dan iedereen die veel verdient/krijgt zijn geld of privileges dan maar afstaan?
Dan zou je een soort communisme krijgen.

Ik weet niet of ik daar wel op zit te wachten?
En dan nog zullen er altijd mensen zijn die naar de mening van anderen teveel hebben of krijgen.

Leven en laten leven :thumbup:

Plaats reactie