Website marketing
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Re: Website marketing
ik zet even een post neer zodat ik deze thread beter kan terug vinden over een tijdje.
wil mijn huidige site upgraden en er nog eentje bij hebben (winkel verkoop sites) dus ik heb binnenkort adressen nodig waar ik aan kan kloppen.
Het belang van bovenaan in google ed vind ik hoog.
mensen zijn lui (per definitie) als ik iets wil verkopen moet ik niet op de 2e pagina staan, want dan komt er geen hond op de site.
mensen doen zoek opdracht typen, staat er iets op de eerste pagina... ja! dan klik en weg is je suspect!
sta je er zelf tussen of zelfs bovenaan of daar rechts loop je de kans dat jij die klik bent..
maar zo denk ik er over...
wil mijn huidige site upgraden en er nog eentje bij hebben (winkel verkoop sites) dus ik heb binnenkort adressen nodig waar ik aan kan kloppen.
Het belang van bovenaan in google ed vind ik hoog.
mensen zijn lui (per definitie) als ik iets wil verkopen moet ik niet op de 2e pagina staan, want dan komt er geen hond op de site.
mensen doen zoek opdracht typen, staat er iets op de eerste pagina... ja! dan klik en weg is je suspect!
sta je er zelf tussen of zelfs bovenaan of daar rechts loop je de kans dat jij die klik bent..
maar zo denk ik er over...
- Tom van H.
+1Jeroen van Emmerik schreef:ik zet even een post neer zodat ik deze thread beter kan terug vinden over een tijdje.
-
Tom
Als je helemaal bovenaan staat met zo'n achtergrondkleurtje dan is het een gesponsorde link. Die rechts staan ook. Dat zijn advertenties via AdWords en is een kwestie van genoeg geld neerleggen bij Google.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Die sla ik uit principe altijd overAls je helemaal bovenaan staat met zo'n achtergrondkleurtje dan is het een gesponsorde link.
- Maus335i
Hehe, ik sla ze standaard niet over maar als het van die schreeuwerige koppen zijn kijk ik meteen lager. Met een goede pakkende AdWords zin, nette prijzen en betrouwbaar uitziende site heb je me snel als klant.Richardt. schreef:Die sla ik uit principe altijd overAls je helemaal bovenaan staat met zo'n achtergrondkleurtje dan is het een gesponsorde link.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
gesponsord is een groot woord voor mijn branche... 20ct is toch wel de limit!!
en idd een goede 'normale' AdWord zin is beter dat HET TE SCHREEUWEN!
en idd een goede 'normale' AdWord zin is beter dat HET TE SCHREEUWEN!
- MartijnGizmo
Beste advies in dit topic, als ik al zie wat ik als stagair zonder veel kennis (toen ik begon) kon bereiken voor een klein bedrijfje in een grote markt... je moet alleen wel bereid zijn om er veel tijd in te steken en geduld hebben. Het allerbeste werkt het nog steeds als je gewoon heel goed bent in wat je doet/aanbiedt, dan komen de links vanzelf als je aan de randvoorwaarden voldoet. Een paar positieve verhalen op wat grote fora kunnen meer opleveren dan €10.000 per maand stukslaan op een AdWords-campagne.Tom schreef:Er zijn gewoon teveel zelfbenoemde SEO-experts en dat hele verhaal is zwaar overrated. Elke kluns die wat artikelen erover gaat lezen kan zichzelf SEO-expert noemen. Ze komen met niet meer dan een standaard rapportje met aanbevelingen en kijken of de zoekwoorden die je zelf belangrijk vind wel terugkomen op je site. Je site aan de basis SEO-zaken laten voldoen (en dat is 90% van dat lijstje in m'n eerste post) is kwestie van een goed internetbureau/webdesigner. Als dat niet in orde is, dan is je website oud of gemaakt door een prutser.
Zo'n bureau/expert erbij halen pas belangrijk als je een groot marketingbudget eraan gaat besteden. Een expert zal over langere termijn naar die resultaten kijken en daarop actie ondernemen. Waarom haakt een klant op die pagina af? Haal ik beter resultaat als ik die belangrijke knop gecentreerd ipv rechtsbovenaan zet? Kan ik meer verkopen als ik productsuggesties doe? Enzovoort. Dat is allemaal te meten. Het is wel gerommel in de marge, maar met een marketingbudget van 50k euro zal die 5k voor een expert zichzelf wellicht terugverdienen, en daar gaat het om.
Voor een normale ondernemer is het 9 van de 10 gevallen onzinnig. Gewoon boerenverstand gebruiken, jezelf in je klant verplaatsen. Oh, en geen wonderen verwachten. SEO experts hebben geen aandelen google en kunnen geen garanties geven.
- MartijnGizmo
Hier trouwens nog een aardig (beginners-) lijstje van Karel Geenen: http://www.karelgeenen.nl/27/12x-zoekma ... e-bullshit" onclick="window.open(this.href);return false;
Regelmatig lees ik op internet nog zoekmachine optimalisatie tips die nergens op slaan. Tips die al lang achterhaald zijn maar op één of andere manier toch blijven “leven”, want ze moesten maar eens waar zijn.
Hieronder vind je een lijst van dergelijke zoekmachine optimalisatie tips die dus simpelweg bullshit zijn, volgens mij of volgens anderen.
Zoveel mogelijk X het zoekwoord gebruiken
Eén van de meest achterhaalde zoekmachine optimalisatie technieken op dit moment. Tuurlijk, je moet zoekwoorden op strategische plaatsen gebruiken. Maar je hele tekst volstoppen met zoekwoorden werkt niet meer. Al een tijdje niet meer trouwens…
Zoekwoorden in de meta-keywords
Helaas, deze techniek is inmiddels ook achterhaald. Wat velen al een tijdje vermoeden is onlangs door Google bevestigd.
Zoveel mogelijk zoekwoorden in title-tag
De title-tag is belangrijk voor Google, dat is iets wat zeker is. Dus waarom maar niet helemaal volstoppen met zoekwoorden? Nou, daarom niet! Spammert! Hoe je wel met de title-tag moet omgaan…
Meerdere title-tags
Maar misschien kan ik dan meerdere title-tags aanmaken? Slim gevonden hoor. Maar dat werkt dus ook niet. Google houdt niet zo van slimme spammers…
Aanmelden bij de zoekmachines
Ik heb een nieuwe website, hoe kom ik in Google? De logische stap lijkt het aanmelden bij Google. Maar deze wereld is vaak niet logisch.
Aanmelden dus niet doen. Wel doen: zorgen voor inkomende links zodat je via die links wordt gevonden door Google.
Domeinnaam voor een periode van 10 jaar registreren
Hele leuke die ik onlangs pas te horen kreeg. De theorie is dat wanneer je een domeinnaam voor een lange periode registreert dat Google dit dan ziet als “iemand die er voor een lange tijd mee bezig zal zijn, en dus meer te vertrouwen is”. Ik zeg bullshit, want 10 jaar registreren kost je 50 dollar. Iets wat een spammer er echt wel voor over heeft. Lees dit artikel trouwens maar eens op Search Engine Guide. Zij is het volledig met me eens (of ik met haar?).
Adverteren op AdWords voor een hoge positie in de normale resultaten
Het idee hier is dat wanneer je geld betaalt aan Google voor advertenties dat je dan ook hoger komt in de normale zoekresultaten. Gevoelig punt. Ik zeg bullshit. Of eigenlijk, ik wil het niet geloven. Ik kan me niet voorstellen dat Google dit zou riskeren. Want als hier ooit harde bewijzen voor zullen zijn dan is het over en uit met Google. Kun je dat voorstellen?
AdSense advertenties voor een hoge positie in de normale resultaten
Idem als het vorige punt…
Links op blogs en fora plaatsen
Een keer een reactie plaatsen op een blog of forum met een linkje is okee, mits het toegevoegde waarde biedt. Spammen, dus met als doel zoveel mogelijk linkjes te plaatsen op eender welke website, is niet okee. Doet je trouwens meer kwaad dan goed. Linkbuilding doe je zo!
Automatische linkbuilders
10 euro betalen en dan 1000 linkjes krijgen? Het zijn mooie pakketten die je een hoop tijd kunnen schelen in de linkbuilding. Maar iedereen die al eens aan linkbuilding heeft gedaan weet dat dit veel tijd kost. En voor 10 euro kan NIEMAND 1000 kwaliteitslinks aanvragen. Ook geen 10 kwaliteitslinks trouwens…
Domeinnaam linken
Zoveel mogelijk domeinnamen registreren met zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden en dan doorlinken naar je hoofddomein. Werkt niet! Heb ik trouwens al eens uitgelegd.
Zoekwoorden in dezelfde kleur als achtergrond
Als afsluiter deze oude techniek (denk aan 1996/1997). Doe je dit nog steeds? Wordt. Wakker.
- Jelmer850i