ANWB zal bepalend zijn..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
VLA

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door VLA » 26 jan 2010, 10:52

89 % zegt NEE volgens de telegraaf :

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5877 ... NEE__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jan 2010, 11:04

:thumbup: dat klopt beter dan die schimmige 40 voor en 45 tegen peilingen...veelal ingevuld/gevraagt aan mensen uit een grote stad waarschijnlijk die met dit systeem beter uit denken te zijn om wat voor reden ook...
maar als je de automobilist vraagt die de auto nodig heeft zakelijk of prive of hobby zal een meerderheid tegen zijn

KW

Bericht door KW » 26 jan 2010, 11:43

Mooi zo! Wauw, 196.000 stemmen en 89% daarvan is tegen :banaan:
Hoezo duidelijk!!

Tom

Bericht door Tom » 26 jan 2010, 16:14

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 jan 2010, 16:18

Prachtig cartoon

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jan 2010, 16:20

whaah :roflol: leuke cartoon.

Hans

Bericht door Hans » 26 jan 2010, 17:04

:mrgreen: Tekenend!

JP

Bericht door JP » 26 jan 2010, 18:07

Net op RTL-nieuws; De KAMER beslist.

Maw; We luisteren wel naar de mensen.....(maar we drukken het er wel door)

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jan 2010, 18:27

JP schreef:Net op RTL-nieuws; De KAMER beslist.

ja ik zag het ik dacht :wtf: democratie? waar...in de kamer met mensen die iets neer willen zetten/bewijzen of niet over bepaalde gevolgen nadenken? of juist wel...anyway luisteren naar het volk niet echt...of we moeten het heel bont maken :wink:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jan 2010, 18:47

Ik ben heel benieuwd waar het toe gaat leiden. NL is, zoals het lijkt, massaal tegen. Vraag me af wat de kamer met die kennis gaat doen.

Maar wanneer de km heffing niet door gaat, dan wordt er vast en zeker iets anders verzonnen om extra geld binnen te harken :|

wjn

Bericht door wjn » 26 jan 2010, 19:04

Ik zou wel eens willen weten waartegen de mensen nee stemmen.

Km-heffing, de regering of een verandering?

Wat dat betreft is de enquete van de ANWB neutraler dan die van de Telegraaf, hoewel de ANWB het allemaal te rooskleurig vraagt / voorstelt.

frankv

Bericht door frankv » 26 jan 2010, 20:38

de mooiste cartoon in tijden! als hij een beetje zelfspot heeft hangt hij hem in zijn werkkamer

Tom

Bericht door Tom » 28 jan 2010, 09:43

Afbeelding

Robertdj

Bericht door Robertdj » 28 jan 2010, 10:17

Vanmorgen in het AD. De 2 hoogleraren die de ANWB enquête hebben gemaakt blijken al jarenlang voorstanders te zijn van de km heffing. :wtf: Kan het artikel alleen niet zo snel vinden op de website.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jan 2010, 11:26

Robertdj schreef:Vanmorgen in het AD. De 2 hoogleraren die de ANWB enquête hebben gemaakt blijken al jarenlang voorstanders te zijn van de km heffing. :wtf: Kan het artikel alleen niet zo snel vinden op de website.
daarbij schijnt de anwb ook het hele verhaal kmh bedacht te hebben of mee is begonnen te promoten, die oude baas van de anwb...en dus ja, verbaast me niks en dan ook nog zo in elkaar gezet dat je bijna niet anders kunt dan bepaalde gunstige dingen in kan vullen echter je geen nee kan zeggen vanwege de ongunstige dingen...echt misselijk zoiets :hammer: ik hoop dat ze daar meer over gaan zeggen.

eerst was het DE beslissende enquête...echter na al veel gezeur is het nu een soort maatstaaf voor verbeteringen aan de KMH met andere woorden wij zijn voor, wij willen het maar eventueel kunnen wij het iets aanpassen waar "nodig" maar wij blijven voor wij willen het...heel slim opgezet voor hen, door hen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 28 jan 2010, 11:32

JP schreef:Net op RTL-nieuws; De KAMER beslist.

Dat is toch logisch. Wat een blunder van Eurlings, laat ik zeggen een beginnersfout'. Ik vind Eurlings doorgaans wel een leuke frisse pitboel, vind ik echt. Heb zojuist de enquete ingevuld. Ben zelf helemaal niet tegen een betere (wat dat ook zijn mag) betaling van belastingen voor autogebruik dan het huidige. Als dat de kilometerheffing is, is dat goed. Privacy probleem? Heb ik helemaal niet, zal ook helemaal geen vaart gaan lopen. Maar mijn grootste bezwaar is dat ik geen enkel - maar dan ook helemaal geen enkel - vertrouwen heb in het slagen van voorgestelde techniek. Op voorhand een kansloze happening.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jan 2010, 12:10

wat een gelul en gedraai hoor eens (we waren eigenlijk bewust op het verkeerde been gezet, ze zoeken gewoon een weg om het wel door te laten gaan, we willen luisteren maar we gaan door, dus geen ja of nee dat zou te makkelijk zijn) rechts zie je wat audio opnames en oordeel zelf...
ANWB-directeur Van Woerkom over de kilometer-enquête
Er is de laatste dagen veel over gesproken, en dit weekend ging ie online; de enquete van de ANWB over de kilometerheffing. De bond... wil middels een internet-enquete van hun leden weten wat ze van de heffing vinden. Guido van Woerkom, directeur van de ANWB.
http://nos.nl/artikel/131720-extra-serv ... ffing.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Luister ook naar de 2de audio...wat de ,meeste mensen al dachten, gewoon een gevaarlijke enquête
Opinie-onderzoeker Tiemeijer over ANWB-enquête
'Het is oneerlijk dat mensen die veel moeten rijden, bijvoorbeeld voor hun werk, het voordeel verliezen, dat ze nu van de vaste... belasting hebben'. Het is één van de vragen die voorkomt in de ANWB-ledenraadpleging over de kilometerheffing. Via deze enquête wil de ANWB de politiek laten weten wat de automobilist van de kilometerheffing vindt.Wil Tiemeijer is schrijver van twee boeken over opinie-onderzoek en beleidsvorming, en is ook medewerker van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid.
7.000
Er zijn extra servers geplaatst en daardoor zouden nu 7.000 mensen tegelijk de stellingen over de kilometerheffing kunnen invullen.

Om dit te doen hoeven mensen geen lid te zijn van de ANWB. Volgens de bond is daarvoor gekozen om de drempel laag te houden.

Deelnemers vullen wel hun adresgegevens in. Daardoor kan de ANWB na sluiting van de enquête de niet-leden wel als aparte groep beoordelen. De uitslag van de enquête wordt begin maart bekendgemaakt.

Michele

Bericht door Michele » 28 jan 2010, 15:04

ANWB leden onder ons kunnen hier een interessante discussie met Van Woerkom vinden uit 2005, met exact dezelfde argumentatie als nu. Deze discussie was naar aanleiding van het ledenonderzoek "voor of tegen rekeningrijden", waarbij de vraagstelling was"vindt u het eerlijk dat het gebruik van de auto belast wordt in plaats van het bezit". De ANWB riep toen dat de uitkomst aangaf dat 'men' rekeningrijden wilde.
http://forum.anwb.nl/forumanwb/forum/vi ... .offset=10" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas wel inloggen ben ik bang, maar op verzoek kan ik het via een PM toesturen.Hier integraal plaatsen is met 8 pagina's reacties niet mogelijk en een inbreuk op de auteurswet.

Op de eerste pagina van de discussie worden door van Woerkom twee punten als feit gebracht:
- "De organisatie die de prijs bepaalt mag het geld alleen besteden aan projecten die de mobiliteit verbeteren. De overheid heeft er dus geen zeggenschap over.
- We weten zeker uit onderzoek dat filerijders niet voor de lol in de file staan. Daarom hebben we meegepraat over een oplossing voor het fileprobleem. Met het voorstel zoals het er nu ligt, betalen de automobilisten niets extra en zullen de files drastisch afnemen.(...) Het op die trajecten extra geïnd geld wordt ook daadwerkelijk ingezet om het knelpunt ter plaatse op te lossen. We vonden dat we dat niet aan de overheid moesten overlaten. Een onafhankelijke organisatie, die luistert naar de weggebruiker, zet de middelen in om bijvoorbeeld extra wegcapaciteit aan te leggen. In sommige situaties worden ook middelen ingezet om het openbaar vervoer te verbeteren, als daarmee aantoonbaar de wegen rustiger worden.".
Deze twee (eigenlijk drie) argumenten vóór rekeningrijden zijn nu al achterhaald zonder dat de ANWB er iets aan heeft kunnen doen.

In ruim 4 jaar tijd is er dus niets veranderd, maar is de politiek gewoon doorgegaan op dezelfde weg, zonder dat de ANWB er wat aan veranderd heeft. Waarom zou ik dan nu de ANWB wel moeten vertrouwen? Zou de Telegraaf deze historische discussie kennen???

Tom

Bericht door Tom » 29 jan 2010, 10:03

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 30 jan 2010, 12:22

Afbeelding

(Guido van Woerkom (1955) is hoofddirecteur van de ANWB sinds 1999. )

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jan 2010, 12:39

:lol: lol....

Plaats reactie