Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luuk

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Luuk » 16 jan 2010, 01:49

Law abiding citizen is inderdaad aan te raden, sterke film imo!.

Maar wat betreft paranormal activity, het duurt even voordat er 'actie' komt. Zodra het einde nadert, ... pff echt f*cked up!!! Echt zo'n omgwtfbbqjsmfp-moment! :shock:

Aan te raden op de volgende manier:

- In je eentje;
- Op de slaapkamer;
- Broodnuchter; :lol:
- Grote HD-televisie met surround sound (volumeknop op max).
- Of gewoon in de bios. :mrgreen:

Have fun! :drinking:

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 jan 2010, 20:02

Af en toe wat serieus kijken mag toch ook?

Ik geef deze brits/australisch drama een 7.8 :thumbup:

Luuk

Bericht door Luuk » 17 jan 2010, 01:05

Yeah!! @ 2:09 :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 jan 2010, 02:08

Luuk schreef:http://www.avatar-forums.com/pandora/12 ... ndora.html
Alleen de topictitel al !!! D'r staan me toch wat topics op dat forum. :roflol: :roflol:
Een stuk hierover was ik vrijdag in de Spits krant tegengekomen.

Avatar.. het zou verboden moeten worden. :? :)

Afbeelding

http://economictimes.indiatimes.com/new ... 436823.cms" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cnn.com/2010/SHOWBIZ/Movies/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu

Bericht door Metchu » 17 jan 2010, 02:18

ik had het ook gelezen! hahaha prutsers
Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN zou James Camerons fantasy-hit Avatar aanleiding geven tot depressies en zelfmoordgedachten. Sommige fans verlangen zo sterk naar de schoonheid van de buitenaardse wereld van Pandora dat ze er ongelukkig van worden.

Op de fan-forumsite Avatar Forums staat een topic met als titel: "Hoe omgaan met depressies door de droom van het onbereikbare Pandora." Daar staan inmiddels meer dan duizend posts van mensen die last hebben van de 'Avatar blues' en van fans die hen willen helpen. Het topic werd de afgelopen maand zo populair dat moderator Phillipe Baghdassarian een tweede thread moest creëren om alle verwarde fans te kunnen bedienen.

Baghdassarian: "Ik ben er zelf niet depressief van geworden. De film maakte mij juist gelukkig. Maar ik begrijp het wel. De film is zo mooi en laat iets zien wat we hier op aarde niet hebben. Ik denk dat de gedachte dat we in een compleet andere wereld kunnen leven mensen depressief maakt."

Luuk

Bericht door Luuk » 17 jan 2010, 02:50

Ik durf 'm nu niet meer te gaan kijken, wie weet word ik ook wel suïcidaal! :shock: :lol:

:roll:

Macboy

Bericht door Macboy » 26 jan 2010, 16:37

LOS ANGELES - Het sciencefictionepos Avatar van regisseur James Cameron is nu officieel de meest winstgevende filmproductie aller tijden. De spektakelfilm, over een militair die in de nabije toekomst de natuurvriendelijke planeet Pandora gaat verkennen, bracht in ruim een maand tijd wereldwijd ruim 1,84 miljard dollar op.
:!:

Metchu

Bericht door Metchu » 26 jan 2010, 17:15

ongelofelijk en iedereen trapt in de marketing, ik hoorde zelfs verhalen van malloten die al 3x!!!! geweest zijn... nou 1x imax vond ik meer dan zat hoor ...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 jan 2010, 17:17

Gisterenavond Smoking Aces II gekeken.....gave film :lol:

Joy

Bericht door Joy » 26 jan 2010, 17:21

Gisteren Valkyrie bekeken, had 'm nog niet gezien. Goeie film.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jan 2010, 17:25

duifjes.com schreef:Gisterenavond Smoking Aces II gekeken.....gave film :lol:
Huh? Is daar een tweede deel van? Die moet ik hebben 8)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 26 jan 2010, 17:57

Deel 2 kwam ik ook pas tegen bij de torrents.

Nou, ik heb Avatar nog steeds niet gezien. Ik wil hem in 3D zien en dan ook met een fatsoenlijke plek (= bovenste rij @ Cinemec). Elke keer als ik online wil reserveren is het bovenste deel al rood (= gereserveerd). Ik word er gek van :P, ik ga morgen erheen rijden en dan maar een oplossing fixen :bag: .

Waarom ik niet onderaan en in het midden wil zitten you might ask? Omdat het zuigt. :stom:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jan 2010, 18:14

Had hem voor het eten ook bij de torrents gevonden, aan gezet en hij is bijna klaar :D

Deze week wel even mij D-schijf van FAT naar NTFS omkatten, want nu kan ik dus geen 720/1080p films downloaden :|

Macboy

Bericht door Macboy » 27 jan 2010, 10:49

Marco R. schreef:Elke keer als ik online wil reserveren is het bovenste deel al rood (= gereserveerd). Ik word er gek van :P, ik ga morgen erheen rijden en dan maar een oplossing fixen :bag: .Waarom ik niet onderaan en in het midden wil zitten you might ask? Omdat het zuigt. :stom:
Achteraan zuigt normaal gesproken natuurlijk het meest. Je zit niet in het midden voor de beste geluidsbeleving en het scherm is meestal zo ver dat het lijkt alsof je thuis zit met een grote tv. De bioscoop is juist interessant om van het grote volle scherm te genieten en dat is bijna altijd NIET achteraan.

3D is wel interessant, maar naar mijn idee mis je de juiste kleurensetting van de film, waardoor hij in 2D veel mooier is. Zou gewoon allebei een keer zien, dat is het beste. 3D voegt dan niet echt veel toe.

Knot

Bericht door Knot » 27 jan 2010, 10:52

Hmmz.. ik wilde m niet kijken omdat ie weinig votes had op imdb en maar een 5je.... toch maar downloaden dan?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 jan 2010, 10:57

Knot schreef:
Hmmz.. ik wilde m niet kijken omdat ie weinig votes had op imdb en maar een 5je.... toch maar downloaden dan?
Hij is niet zo sterk als I maar goed best leuk en beter dan al die bullshit die op tv is....

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 jan 2010, 11:30

Macboy schreef:
Marco R. schreef: 3D is wel interessant, maar naar mijn idee mis je de juiste kleurensetting van de film, waardoor hij in 2D veel mooier is. Zou gewoon allebei een keer zien, dat is het beste. 3D voegt dan niet echt veel toe.
Waarom zou je de juiste kleursetting missen? Het is niet met die beroerde rood/groen of andere kleurco. brilletjes(ook wel anaglyph genoemd)hoor(tenminste in de goede bioscopen). De 2 technieken die nu gebruikt worden zijn polarisatie en shutterglasses. Ik vind overigens polarisatie verreweg het prettigste omdat het niet flikkert en eigenlijk ook nog eens heel simpel is. En mijn ervaring is dat kleuren juist meer gaan leven omdat beide ogen een object vanuit een net iets andere hoek zien, dus als het goed is ook met een iets andere belichting. Een punt kan zo dus 2 kleurtonen tegelijkertijd hebben. Ik heb zelf overigens een 22" 3D Zalman monitor thuis(op de laagste prijs gekocht voor €175 :twisted: ) - toevallig ook een polarisatie setup - en dat is toch echt gaaf, vooral in sims. Enige echte nadeel is dat je framerate er onder lijdt, maar het is echt de moeite waard om wat details in te leveren voor 3D. De uiteindelijke kwaliteitservaring is dan nog steeds hoger.

En inderdaad voor het beeld kan je beter in het midden zitten. Met een beetje geluk zit daar ook nog een looppad. Achteraan mis je de echte filmervaring.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 27 jan 2010, 13:00

Macboy, ik denk dat het ligt (de voorkeur voor zitplekken) aan welke bioscoop je gewend bent. Ik zelf ben Cinemec in Ede gewend. Heb bovenin, midden, onderaan gezeten en bovenste rij trekt mij gewoon het beste. Geluid is overigens geen probleem in de zalen die ik heb meegemaakt qua films.
Maargoed ik heb uitleg gehad van 't vrouwtje aan de balie waarom de regeling zo is.

Metchu

Bericht door Metchu » 29 jan 2010, 00:26

Wall street 2, money never sleeps

Gordon Gekko is weer terug 8) 8) 8) 8) 8)

check die teaser trailer:

HAHAHA DIE MOBILE PHONE! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 jan 2010, 00:36

En ontslagen rapper die tegenwoordig ook limo service mag verwachten...

Trailer ziet er zeer interessant uit :hmmm:

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 feb 2010, 19:15

Net deze Robert De Niro flick zitten kijken. Prachtig. Ik geef hem een 8.5 :thumbup:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 25 feb 2010, 03:38

Harry Brown
http://www.moviemeter.nl/film/55893" onclick="window.open(this.href);return false;

Heftig vrij realistisch verhaal. Soort van Gran Torino, maar dan de Britse versie. :thumbup:

Shakes

Bericht door Shakes » 25 feb 2010, 08:16

Gran Torino vond ik maar matig...........

Gister de basterds weer zitten kijken, prima!

N.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 feb 2010, 08:58

The Wolfman is wel geinig met special effects, veel 'woensdag gehaktdag' en schrikeffecten. Verhaal, tja.....

Metchu

Bericht door Metchu » 25 feb 2010, 09:38

Gran Torino matig!???? WTF man! gran torino was GOED!!!!!! Clint Eastwood! heerlijk 8) 8) 8)

en harry brown, was op zich wel leuk...

in die trant heb je trouwens ook de boondock saints, afgelopen week deel 2 gekeken. Die viel me ietwat tegen... Maar ik heb me goed vermaakt. Ik was blij verrast dat bijna alle acteurs weer meededen aan deel 2, dat was erg leuk! dat geeft het dan wel weer een pluspuntje... maar deel 1 blijft heilig ;) :mrgreen:

op aanraden van Joost nog even de documentaire: Capitalism a love story gekeken. Was erg boeiend!!!!!! zeker een aanrader, ik zou hem trouwens wel kritisch blijven kijken, maar toch blijven er een hoop vragen hangen!!

Daarnaast heb ik ook nog old dogs gekeken met John travolta en Robin williams. Leuke familiefilm en standaard disneyshit... maar robin en john maken echt een hoop goed en leuk om te kijken

Michael Jackson this is it... niet echt indrukwekkend ofzo, maar wel even gaaf om te mogen kijken WAT er had kunnen komen. Toch leuk voor de fans

Zo, dat waren even mijn films van de afgelopen tijd :mrgreen:

Plaats reactie