BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M3 GTS

Bericht door RVV » 26 jan 2010, 13:49

Kweenie.. dat is ook weer niet de weg.. en zo'n ding valt ook wel op.. kans is best groot dat je een keer word aangehouden als je er als Nederlander mee rondtuft met witte Heimat platen.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Youp » 26 jan 2010, 13:55

Tom schreef:Mwa gelijk het museum in en niks afschrijven zie ik niet gebeuren. Prijzen van CSL's beginnen in duitsland ook vanaf 40k en zo oud is die auto niet. Bij 40k beginnen de prijzen van GT3's terwijl die ouder zijn (wel nieuw iets duurder). Ik denk dat de prijs vergelijkbaar zakt met een GT3, beide schrijven af maar zullen op een bepaald punt wel blijven hangen omdat ze dan in handen van liefhebbers vallen.
Een kwestie van lang genoeg wachten en niet te veel rijden...

M3 Sport Evo

Robin
Berichten: 55107
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin » 26 jan 2010, 13:57

Youp schreef:
Tom schreef:Mwa gelijk het museum in en niks afschrijven zie ik niet gebeuren. Prijzen van CSL's beginnen in duitsland ook vanaf 40k en zo oud is die auto niet. Bij 40k beginnen de prijzen van GT3's terwijl die ouder zijn (wel nieuw iets duurder). Ik denk dat de prijs vergelijkbaar zakt met een GT3, beide schrijven af maar zullen op een bepaald punt wel blijven hangen omdat ze dan in handen van liefhebbers vallen.
Een kwestie van lang genoeg wachten en niet te veel rijden...

M3 Sport Evo


0 NAAR 100 IN 6KOMMA3 SECONDEN TOP 245KMH!!!!!!11111

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Mark Nauta » 26 jan 2010, 13:58

Zit natuurlijk wel verschil in een GT3 (gewoon op de lopende band gemaakt tussen de Carrera's) een CSL (enkele honderden van gemaakt) en een M3
GTS, waar gewoon maar 99 van komen!

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Tom » 26 jan 2010, 14:09

Een Z8 is waardevaster en toch meer geproduceerd dan een CSL ;)

Ik denk dat het gewoon het soort auto is wat toch wel zal afschrijven.
996 GT3 RS schrijft ook af terwijl die oplage toch ook niet bijzonder groot is.
Er zijn zeer weinig auto's die binnen de eerste tien jaar amper afschrijven.. of het moet iets heel speciaals zijn en dat gaat wat verder dan een rolkooi en spoilers.

Maargoed, doet er niet toe, zo'n auto moet je rijden en niet kopen omdat ie z'n waarde zal behouden(ja, als je em 20 jaar in je kelder zet :lol: ).

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 GTS

Bericht door steve smith » 26 jan 2010, 14:19

Robin schreef:
Youp schreef:
Tom schreef:Mwa gelijk het museum in en niks afschrijven zie ik niet gebeuren. Prijzen van CSL's beginnen in duitsland ook vanaf 40k en zo oud is die auto niet. Bij 40k beginnen de prijzen van GT3's terwijl die ouder zijn (wel nieuw iets duurder). Ik denk dat de prijs vergelijkbaar zakt met een GT3, beide schrijven af maar zullen op een bepaald punt wel blijven hangen omdat ze dan in handen van liefhebbers vallen.
Een kwestie van lang genoeg wachten en niet te veel rijden...

M3 Sport Evo
Dus? Jij ziet er niks in, wellicht een ander wel. Blijf jij lekker altijd in het nieuwste rond rijden. En als je een keer een rondje NS met zo'n ding zou rijden merk je dat die V8 eigenlijk toch echt een straatauto is.... En dat is waar je'm voor hebt!



0 NAAR 100 IN 6KOMMA3 SECONDEN TOP 245KMH!!!!!!11111
Dus? Jij ziet er niks in, wellicht een ander wel. Blijf jij lekker altijd in het nieuwste rond rijden. En als je een keer een rondje NS met zo'n ding zou rijden merk je dat die V8 eigenlijk toch echt een straatauto is.... En dat is waar je'm voor hebt!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Youp » 26 jan 2010, 14:27

+1

Daarbij was dat ding 20 jaar geleden minstens zo snel als een GTS nu...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M3 GTS

Bericht door GTRene » 26 jan 2010, 14:29

ik heb verschillende E30 M3 gehad

195 pk versie
200pk versie
215pk versie
260pk versie (B6S replica)
320pk versie (E36 M3 blok getuned)

waarbij voor mij die met 320pk het prettigste was die ook qua onderstel e remmen was aangepast, de originele voelde daarna wat slapjes/sloom (195pk kat versie)

heb enorm genoten van die zwarte E30 M3 met E36 M3 spul, de juiste looks en juiste en weer up to date.

kan natuurlijk ook als je de 4 cill aanpakt zoals de DTM dat heeft bv dat zal in theorie nog beter/lichter e.d. zijn maar die auto's ken ik zelf niet :bag:

die halen ook 270<>330pk uit een 4 cill NA zal ook een super geluidje geven

Robin
Berichten: 55107
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin » 26 jan 2010, 15:33

steve smith schreef:
Robin schreef:
0 NAAR 100 IN 6KOMMA3 SECONDEN TOP 245KMH!!!!!!11111
Dus? Jij ziet er niks in, wellicht een ander wel. Blijf jij lekker altijd in het nieuwste rond rijden. En als je een keer een rondje NS met zo'n ding zou rijden merk je dat die V8 eigenlijk toch echt een straatauto is.... En dat is waar je'm voor hebt!

Ik deed Douwe Faber na die ook zo'n ding heeft. Vandaar. Toch ligt 'n E90 op de Ring zeer goed vanwege de hobbels weet ik uit eigen ervaring en heb 't een Duitse E39 M5 ook wel eens 't leven zuur gemaakt daar met m'n ex 330i, dus met m'n E90 M3 een E30 M3 't leven zuur maken lijkt mij op de Ring wel kunnen, andersom ook natuurlijk.

We snappen mekaar wel.
foto van mijn,bmw m3 e30 sport evo3 4.cil 2,5 l 16v 238pk kleur glans zwart bj 1990 serie van 600/582 ste bmw m3 voor de dtm races gemaakt in 1990 .van 0 naar 100 in 6,4 sec top speed 250km !!!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M3 GTS

Bericht door RVV » 26 jan 2010, 15:53

Ik deed Douwe Faber
:D Steve even het slaapzand uit de ogen halen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Gerwin Ring » 27 jan 2010, 08:26

prijzen zijn nog niet door dealer/bmw.nl bevestigd / bepaald.

Probleem -naar verluid- is dat zonder de definititieve CO2 getallen er tegenwoordig geen definitieve prijzen/belastingen zijn te bepalen. In een aantal gevallen meet de RDW de CO2 getallen van de fabrikant zelfs zelf nog na. Voor de GTS is/komt er geen ETG (europese type goedkeuring), dus dan word het sowieso een RDW verhaal denk ik. Als ik iets hoor laat ik het hier weten. Heb in ieder geval de bezorgdheid vanuit DF over de mogelijke prijsontwikkeling en de eventuele imagoschade (terwijl de GTS nou juist een brand builder moet zijn) vast aan BMW geventileerd :mrgreen: geheel zonder eigenbelang overigens...

Robin
Berichten: 55107
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin » 27 jan 2010, 08:48

Gerwin Ring schreef:prijzen zijn nog niet door dealer/bmw.nl bevestigd / bepaald.

Probleem -naar verluid- is dat zonder de definititieve CO2 getallen er tegenwoordig geen definitieve prijzen/belastingen zijn te bepalen. In een aantal gevallen meet de RDW de CO2 getallen van de fabrikant zelfs zelf nog na. Voor de GTS is/komt er geen ETG (europese type goedkeuring), dus dan word het sowieso een RDW verhaal denk ik. Als ik iets hoor laat ik het hier weten. Heb in ieder geval de bezorgdheid vanuit DF over de mogelijke prijsontwikkeling en de eventuele imagoschade (terwijl de GTS nou juist een brand builder moet zijn) vast aan BMW geventileerd :mrgreen: geheel zonder eigenbelang overigens...
Precies, Andre dacht dat 't misschien nog wel naar E 2 ton kon gaan met deze onzinnige acties....

Jammer he. :(

En dan rijdt de GTS bezitter amper in zo'n ding(denk ik) tussen de 2 en max 10000 per jaar ( al la Ferraris gemiddeld) dus je stoot al minder per saldo uit dan de avg Golf TDI die 40000km/j draait....

:evil:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: BMW M3 GTS

Bericht door raymondw » 27 jan 2010, 08:58

Robin schreef:Ik deed Douwe Faber na die ook zo'n ding heeft. Vandaar. Toch ligt 'n E90 op de Ring zeer goed vanwege de hobbels weet ik uit eigen ervaring en heb 't een Duitse E39 M5 ook wel eens 't leven zuur gemaakt daar met m'n ex 330i, dus met m'n E90 M3 een E30 M3 't leven zuur maken lijkt mij op de Ring wel kunnen, andersom ook natuurlijk.
Natuurlijk kan je dat; maar een E9x is vervangbaar en een E30 ///M3 niet. Bovendien is de E30 ///M3 sport evo een homologatie special voor de toenmalige DTM. Je koopt een dergelijke auto niet om de snelste te zijn; maar om (1) DF zonder tussenkomst van allerlei electronische waakhonden e.d (2) Historische waarde en verbintenis met autosport. Neemt niet weg dat ik de VP van ruim Euro 93k sterk overdreven vindt. Dat is bijna E26 ///M1-niveau.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M3 GTS

Bericht door romo » 27 jan 2010, 09:34

Ik begrijp dat de GTS uitgerust is met de M-DCT...........in hoeverre is dit te rijmen met een puristen kar als deze?

Iedereen die zo`n kaliber kar wil/rijdt, zweert toch bij een handbak? Of zie ik dat niet goed?

Andre, kom er maar in...............

Dre
Berichten: 147
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:23
Locatie: Drachten/ BMW E46 318i EXE '99

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Dre » 27 jan 2010, 09:36

GTRene schreef:ik heb verschillende E30 M3 gehad

195 pk versie
200pk versie
215pk versie
260pk versie (B6S replica)
320pk versie (E36 M3 blok getuned) (Een zwarte met e36 m3 velgen?) Heb je deze verkocht aan een donkere jongen met lang haar uit Friesland?

waarbij voor mij die met 320pk het prettigste was die ook qua onderstel e remmen was aangepast, de originele voelde daarna wat slapjes/sloom (195pk kat versie)

heb enorm genoten van die zwarte E30 M3 met E36 M3 spul, de juiste looks en juiste en weer up to date.

kan natuurlijk ook als je de 4 cill aanpakt zoals de DTM dat heeft bv dat zal in theorie nog beter/lichter e.d. zijn maar die auto's ken ik zelf niet :bag:

die halen ook 270<>330pk uit een 4 cill NA zal ook een super geluidje geven

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Petrolhead Tom » 27 jan 2010, 09:40

romo schreef:Ik begrijp dat de GTS uitgerust is met de M-DCT...........in hoeverre is dit te rijmen met een puristen kar als deze?

Iedereen die zo`n kaliber kar wil/rijdt, zweert toch bij een handbak? Of zie ik dat niet goed?

Andre, kom er maar in...............
Een M3 CSL had toch ook een smg bak? Hoorde je ook niemand over, ik denk dat het prima te rijmen valt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M3 GTS

Bericht door romo » 27 jan 2010, 09:44

Dat denk ik zelf ook wel, maar Andre is toch een hardcore driver, die heeft liever een handbak zoals ik het kan inschatten...............daarom ook graag zijn visie..........

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Petrolhead Tom » 27 jan 2010, 09:46

Dat begrijp ik, maar ik doelde meer op het feit dat Bmw er met de CSL ook niet voor gekozen heeft, dus de keus voor de M-DCT leek mij vrij voor de hand liggend.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Youp » 27 jan 2010, 09:48

Ik heb het hier ook al eens met een bekende coureur over gehad, ik heb ook naast hem in een E92 M3 met M-DCT gezeten. Hij zei in eerste instantie dat hij een handbak prefereerde, totdat hij wat circuitronden gemaakt had met een M-DCT bak. Toen was hij verkocht.


Een M3 GTS is gemaakt om snel te gaan, een M-DCT bak maakt hem sneller. :)

Robin
Berichten: 55107
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin » 27 jan 2010, 10:04

raymondw schreef:
Robin schreef:Ik deed Douwe Faber na die ook zo'n ding heeft. Vandaar. Toch ligt 'n E90 op de Ring zeer goed vanwege de hobbels weet ik uit eigen ervaring en heb 't een Duitse E39 M5 ook wel eens 't leven zuur gemaakt daar met m'n ex 330i, dus met m'n E90 M3 een E30 M3 't leven zuur maken lijkt mij op de Ring wel kunnen, andersom ook natuurlijk.
Natuurlijk kan je dat; maar een E9x is vervangbaar en een E30 ///M3 niet. Bovendien is de E30 ///M3 sport evo een homologatie special voor de toenmalige DTM. Je koopt een dergelijke auto niet om de snelste te zijn; maar om (1) DF zonder tussenkomst van allerlei electronische waakhonden e.d (2) Historische waarde en verbintenis met autosport. Neemt niet weg dat ik de VP van ruim Euro 93k sterk overdreven vindt. Dat is bijna E26 ///M1-niveau.
Een E30 M3 is ook repareerbaar natuurlijk. Wel 'n hoop sentimenteel gedoe(niet van jou alleen Raymond, no offence) in 't algemeen rond die E30 M3. Tuurlijk Supertoerwagen en meeste overwinningen blabla. :hmmm:

Maar anytime een 190E 2.5 16(EVO) of nog liever(om echt rondjes om die E30 M3 te rijden en ook niet vervangbaar) een geprepareerde Sierra RS500 dan. :wink:

Over de GTS en z'n prijs, je kunt ook 'n gebruikte 997GT3 halen voor de helft(dus voor 't bedrag van die E30 M3 EVO, die je niet mag berijden want dan schrijft ie af: 997GT3 anytime dus) en een Radical voor 't eggie. :mrgreen:

Want als men er mee gaat rijden/circuitgebruik, want daar is ie voor, schrijft ie natuurlijk meer af dan wanneer ie droog in 'n museum staat.(De GTS en die EVO van 95k euro....)


Moeilijk. :|

Versnellingsbakkeuze GTS: DCT is voor op 'n circuit zeker sneller/makkelijker, handbak is meer werken en nog dichter bij de meganiek(shiftlock etc) klassieke verhaal , maar zeer zeker trager op 'n baantje, wel speelbaarder vind ik....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M3 GTS

Bericht door GTRene » 27 jan 2010, 11:20

Dre schreef:
GTRene schreef:ik heb verschillende E30 M3 gehad

195 pk versie
200pk versie
215pk versie
260pk versie (B6S replica)
320pk versie (E36 M3 blok getuned) (Een zwarte met e36 m3 velgen?) Heb je deze verkocht aan een donkere jongen met lang haar uit Friesland?

waarbij voor mij die met 320pk het prettigste was die ook qua onderstel e remmen was aangepast, de originele voelde daarna wat slapjes/sloom (195pk kat versie)

heb enorm genoten van die zwarte E30 M3 met E36 M3 spul, de juiste looks en juiste en weer up to date.

kan natuurlijk ook als je de 4 cill aanpakt zoals de DTM dat heeft bv dat zal in theorie nog beter/lichter e.d. zijn maar die auto's ken ik zelf niet :bag:

die halen ook 270<>330pk uit een 4 cill NA zal ook een super geluidje geven
Ja volgens mij wel :mrgreen: ik woonde nog in Wierden denk 1998 ofzo dus al 'zeker 12 jaar geleden...was inderdaad een mooi zwarte met E36 M3 velgen motorsport 5 spaaks zeg maar...kenteken NG-RD-87 (foto's er ff bij gepakt :mrgreen: meeste was aangepast had ook de E36 spiegels en onderstel zaken...liep echt super (destijds sowieso...rijd ie nog steeds dan?)

zag trouwens dat die 320pk versie in men Compact M3 zat en denk 305pk ofzo in die e30 M3 :hmmm: anyway wel rap :df:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin Hartog » 27 jan 2010, 11:36

Lees nu laatste paar pagina's van dit topic pas, geniaal dat er 2 van de 3 GTS'en hier op 't forum zitten! :D

Foto's zijn tzt uiteraard welkom (eigenlijk vereist). :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Bert ///M3 » 27 jan 2010, 11:45

Het is niet gek dat BMW hem M-DCT only heeft gemaakt imho. Als je naar de CSL kijkt, deel van wat die auto zo goed en makkelijk te rijden maakt is de SMG bak, door het hele pakket gaat een eigenaar al heel snel heel hard op een circuit als hij een beetje durft. Handbak is misschien meer puur maar zo'n bak heeft gewoon echt voordelen voor de gemiddelde bestuurder, er vanuit gaande dat het niet allemaal topcoureurs zijn.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 27 jan 2010, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Andre » 27 jan 2010, 11:52

Een handbak bied hier en daar misschien iets meer uitdaging. Maar ik zou de csl of gts er niet voor laten staan total package biedt sensatie genoeg.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M3 GTS

Bericht door RVV » 27 jan 2010, 11:58

Andre schreef:Een handbak bied hier en daar misschien iets meer uitdaging. Maar ik zou de csl of gts er niet voor laten staan total package biedt sensatie genoeg.
Dat denk ik ook, ik vind SMG (geen DCT ervaring) gewoon erg goed passen bij het karakter van een M.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten