BMW M3 GTS
- RVV
Re: BMW M3 GTS
Kweenie.. dat is ook weer niet de weg.. en zo'n ding valt ook wel op.. kans is best groot dat je een keer word aangehouden als je er als Nederlander mee rondtuft met witte Heimat platen.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Een kwestie van lang genoeg wachten en niet te veel rijden...Tom schreef:Mwa gelijk het museum in en niks afschrijven zie ik niet gebeuren. Prijzen van CSL's beginnen in duitsland ook vanaf 40k en zo oud is die auto niet. Bij 40k beginnen de prijzen van GT3's terwijl die ouder zijn (wel nieuw iets duurder). Ik denk dat de prijs vergelijkbaar zakt met een GT3, beide schrijven af maar zullen op een bepaald punt wel blijven hangen omdat ze dan in handen van liefhebbers vallen.
M3 Sport Evo
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Youp schreef:Een kwestie van lang genoeg wachten en niet te veel rijden...Tom schreef:Mwa gelijk het museum in en niks afschrijven zie ik niet gebeuren. Prijzen van CSL's beginnen in duitsland ook vanaf 40k en zo oud is die auto niet. Bij 40k beginnen de prijzen van GT3's terwijl die ouder zijn (wel nieuw iets duurder). Ik denk dat de prijs vergelijkbaar zakt met een GT3, beide schrijven af maar zullen op een bepaald punt wel blijven hangen omdat ze dan in handen van liefhebbers vallen.
M3 Sport Evo
0 NAAR 100 IN 6KOMMA3 SECONDEN TOP 245KMH!!!!!!11111
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Zit natuurlijk wel verschil in een GT3 (gewoon op de lopende band gemaakt tussen de Carrera's) een CSL (enkele honderden van gemaakt) en een M3
GTS, waar gewoon maar 99 van komen!
GTS, waar gewoon maar 99 van komen!
-
Een Z8 is waardevaster en toch meer geproduceerd dan een CSL 
Ik denk dat het gewoon het soort auto is wat toch wel zal afschrijven.
996 GT3 RS schrijft ook af terwijl die oplage toch ook niet bijzonder groot is.
Er zijn zeer weinig auto's die binnen de eerste tien jaar amper afschrijven.. of het moet iets heel speciaals zijn en dat gaat wat verder dan een rolkooi en spoilers.
Maargoed, doet er niet toe, zo'n auto moet je rijden en niet kopen omdat ie z'n waarde zal behouden(ja, als je em 20 jaar in je kelder zet
).

Ik denk dat het gewoon het soort auto is wat toch wel zal afschrijven.
996 GT3 RS schrijft ook af terwijl die oplage toch ook niet bijzonder groot is.
Er zijn zeer weinig auto's die binnen de eerste tien jaar amper afschrijven.. of het moet iets heel speciaals zijn en dat gaat wat verder dan een rolkooi en spoilers.
Maargoed, doet er niet toe, zo'n auto moet je rijden en niet kopen omdat ie z'n waarde zal behouden(ja, als je em 20 jaar in je kelder zet

-
Dus? Jij ziet er niks in, wellicht een ander wel. Blijf jij lekker altijd in het nieuwste rond rijden. En als je een keer een rondje NS met zo'n ding zou rijden merk je dat die V8 eigenlijk toch echt een straatauto is.... En dat is waar je'm voor hebt!Robin schreef:Dus? Jij ziet er niks in, wellicht een ander wel. Blijf jij lekker altijd in het nieuwste rond rijden. En als je een keer een rondje NS met zo'n ding zou rijden merk je dat die V8 eigenlijk toch echt een straatauto is.... En dat is waar je'm voor hebt!Youp schreef:Een kwestie van lang genoeg wachten en niet te veel rijden...Tom schreef:Mwa gelijk het museum in en niks afschrijven zie ik niet gebeuren. Prijzen van CSL's beginnen in duitsland ook vanaf 40k en zo oud is die auto niet. Bij 40k beginnen de prijzen van GT3's terwijl die ouder zijn (wel nieuw iets duurder). Ik denk dat de prijs vergelijkbaar zakt met een GT3, beide schrijven af maar zullen op een bepaald punt wel blijven hangen omdat ze dan in handen van liefhebbers vallen.
M3 Sport Evo
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
+1
Daarbij was dat ding 20 jaar geleden minstens zo snel als een GTS nu...
Daarbij was dat ding 20 jaar geleden minstens zo snel als een GTS nu...
- GTRene
ik heb verschillende E30 M3 gehad
195 pk versie
200pk versie
215pk versie
260pk versie (B6S replica)
320pk versie (E36 M3 blok getuned)
waarbij voor mij die met 320pk het prettigste was die ook qua onderstel e remmen was aangepast, de originele voelde daarna wat slapjes/sloom (195pk kat versie)
heb enorm genoten van die zwarte E30 M3 met E36 M3 spul, de juiste looks en juiste en weer up to date.
kan natuurlijk ook als je de 4 cill aanpakt zoals de DTM dat heeft bv dat zal in theorie nog beter/lichter e.d. zijn maar die auto's ken ik zelf niet
die halen ook 270<>330pk uit een 4 cill NA zal ook een super geluidje geven
195 pk versie
200pk versie
215pk versie
320pk versie (E36 M3 blok getuned)
waarbij voor mij die met 320pk het prettigste was die ook qua onderstel e remmen was aangepast, de originele voelde daarna wat slapjes/sloom (195pk kat versie)
heb enorm genoten van die zwarte E30 M3 met E36 M3 spul, de juiste looks en juiste en weer up to date.
kan natuurlijk ook als je de 4 cill aanpakt zoals de DTM dat heeft bv dat zal in theorie nog beter/lichter e.d. zijn maar die auto's ken ik zelf niet

-
steve smith schreef:Dus? Jij ziet er niks in, wellicht een ander wel. Blijf jij lekker altijd in het nieuwste rond rijden. En als je een keer een rondje NS met zo'n ding zou rijden merk je dat die V8 eigenlijk toch echt een straatauto is.... En dat is waar je'm voor hebt!Robin schreef:
Ik deed Douwe Faber na die ook zo'n ding heeft. Vandaar. Toch ligt 'n E90 op de Ring zeer goed vanwege de hobbels weet ik uit eigen ervaring en heb 't een Duitse E39 M5 ook wel eens 't leven zuur gemaakt daar met m'n ex 330i, dus met m'n E90 M3 een E30 M3 't leven zuur maken lijkt mij op de Ring wel kunnen, andersom ook natuurlijk.
We snappen mekaar wel.
foto van mijn,bmw m3 e30 sport evo3 4.cil 2,5 l 16v 238pk kleur glans zwart bj 1990 serie van 600/582 ste bmw m3 voor de dtm races gemaakt in 1990 .van 0 naar 100 in 6,4 sec top speed 250km !!!
- RVV
Ik deed Douwe Faber

- Gerwin Ring
prijzen zijn nog niet door dealer/bmw.nl bevestigd / bepaald.
Probleem -naar verluid- is dat zonder de definititieve CO2 getallen er tegenwoordig geen definitieve prijzen/belastingen zijn te bepalen. In een aantal gevallen meet de RDW de CO2 getallen van de fabrikant zelfs zelf nog na. Voor de GTS is/komt er geen ETG (europese type goedkeuring), dus dan word het sowieso een RDW verhaal denk ik. Als ik iets hoor laat ik het hier weten. Heb in ieder geval de bezorgdheid vanuit DF over de mogelijke prijsontwikkeling en de eventuele imagoschade (terwijl de GTS nou juist een brand builder moet zijn) vast aan BMW geventileerd
geheel zonder eigenbelang overigens...
Probleem -naar verluid- is dat zonder de definititieve CO2 getallen er tegenwoordig geen definitieve prijzen/belastingen zijn te bepalen. In een aantal gevallen meet de RDW de CO2 getallen van de fabrikant zelfs zelf nog na. Voor de GTS is/komt er geen ETG (europese type goedkeuring), dus dan word het sowieso een RDW verhaal denk ik. Als ik iets hoor laat ik het hier weten. Heb in ieder geval de bezorgdheid vanuit DF over de mogelijke prijsontwikkeling en de eventuele imagoschade (terwijl de GTS nou juist een brand builder moet zijn) vast aan BMW geventileerd

-
Precies, Andre dacht dat 't misschien nog wel naar E 2 ton kon gaan met deze onzinnige acties....Gerwin Ring schreef:prijzen zijn nog niet door dealer/bmw.nl bevestigd / bepaald.
Probleem -naar verluid- is dat zonder de definititieve CO2 getallen er tegenwoordig geen definitieve prijzen/belastingen zijn te bepalen. In een aantal gevallen meet de RDW de CO2 getallen van de fabrikant zelfs zelf nog na. Voor de GTS is/komt er geen ETG (europese type goedkeuring), dus dan word het sowieso een RDW verhaal denk ik. Als ik iets hoor laat ik het hier weten. Heb in ieder geval de bezorgdheid vanuit DF over de mogelijke prijsontwikkeling en de eventuele imagoschade (terwijl de GTS nou juist een brand builder moet zijn) vast aan BMW geventileerdgeheel zonder eigenbelang overigens...
Jammer he.

En dan rijdt de GTS bezitter amper in zo'n ding(denk ik) tussen de 2 en max 10000 per jaar ( al la Ferraris gemiddeld) dus je stoot al minder per saldo uit dan de avg Golf TDI die 40000km/j draait....

-
Natuurlijk kan je dat; maar een E9x is vervangbaar en een E30 ///M3 niet. Bovendien is de E30 ///M3 sport evo een homologatie special voor de toenmalige DTM. Je koopt een dergelijke auto niet om de snelste te zijn; maar om (1) DF zonder tussenkomst van allerlei electronische waakhonden e.d (2) Historische waarde en verbintenis met autosport. Neemt niet weg dat ik de VP van ruim Euro 93k sterk overdreven vindt. Dat is bijna E26 ///M1-niveau.Robin schreef:Ik deed Douwe Faber na die ook zo'n ding heeft. Vandaar. Toch ligt 'n E90 op de Ring zeer goed vanwege de hobbels weet ik uit eigen ervaring en heb 't een Duitse E39 M5 ook wel eens 't leven zuur gemaakt daar met m'n ex 330i, dus met m'n E90 M3 een E30 M3 't leven zuur maken lijkt mij op de Ring wel kunnen, andersom ook natuurlijk.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik begrijp dat de GTS uitgerust is met de M-DCT...........in hoeverre is dit te rijmen met een puristen kar als deze?
Iedereen die zo`n kaliber kar wil/rijdt, zweert toch bij een handbak? Of zie ik dat niet goed?
Andre, kom er maar in...............
Iedereen die zo`n kaliber kar wil/rijdt, zweert toch bij een handbak? Of zie ik dat niet goed?
-
GTRene schreef:ik heb verschillende E30 M3 gehad
195 pk versie
200pk versie
215pk versie
320pk versie (E36 M3 blok getuned) (Een zwarte met e36 m3 velgen?) Heb je deze verkocht aan een donkere jongen met lang haar uit Friesland?
kan natuurlijk ook als je de 4 cill aanpakt zoals de DTM dat heeft bv dat zal in theorie nog beter/lichter e.d. zijn maar die auto's ken ik zelf niet![]()
- Petrolhead Tom
Een M3 CSL had toch ook een smg bak? Hoorde je ook niemand over, ik denk dat het prima te rijmen valt.romo schreef:Ik begrijp dat de GTS uitgerust is met de M-DCT...........in hoeverre is dit te rijmen met een puristen kar als deze?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat denk ik zelf ook wel, maar Andre is toch een hardcore driver, die heeft liever een handbak zoals ik het kan inschatten...............daarom ook graag zijn visie..........
- Petrolhead Tom
Dat begrijp ik, maar ik doelde meer op het feit dat Bmw er met de CSL ook niet voor gekozen heeft, dus de keus voor de M-DCT leek mij vrij voor de hand liggend.
- Youp
Ik heb het hier ook al eens met een bekende coureur over gehad, ik heb ook naast hem in een E92 M3 met M-DCT gezeten. Hij zei in eerste instantie dat hij een handbak prefereerde, totdat hij wat circuitronden gemaakt had met een M-DCT bak. Toen was hij verkocht.
Een M3 GTS is gemaakt om snel te gaan, een M-DCT bak maakt hem sneller.
Een M3 GTS is gemaakt om snel te gaan, een M-DCT bak maakt hem sneller.

-
Een E30 M3 is ook repareerbaar natuurlijk. Wel 'n hoop sentimenteel gedoe(niet van jou alleen Raymond, no offence) in 't algemeen rond die E30 M3. Tuurlijk Supertoerwagen en meeste overwinningen blabla.raymondw schreef:Natuurlijk kan je dat; maar een E9x is vervangbaar en een E30 ///M3 niet. Bovendien is de E30 ///M3 sport evo een homologatie special voor de toenmalige DTM. Je koopt een dergelijke auto niet om de snelste te zijn; maar om (1) DF zonder tussenkomst van allerlei electronische waakhonden e.d (2) Historische waarde en verbintenis met autosport. Neemt niet weg dat ik de VP van ruim Euro 93k sterk overdreven vindt. Dat is bijna E26 ///M1-niveau.Robin schreef:Ik deed Douwe Faber na die ook zo'n ding heeft. Vandaar. Toch ligt 'n E90 op de Ring zeer goed vanwege de hobbels weet ik uit eigen ervaring en heb 't een Duitse E39 M5 ook wel eens 't leven zuur gemaakt daar met m'n ex 330i, dus met m'n E90 M3 een E30 M3 't leven zuur maken lijkt mij op de Ring wel kunnen, andersom ook natuurlijk.

Maar anytime een 190E 2.5 16(EVO) of nog liever(om echt rondjes om die E30 M3 te rijden en ook niet vervangbaar) een geprepareerde Sierra RS500 dan.

Over de GTS en z'n prijs, je kunt ook 'n gebruikte 997GT3 halen voor de helft(dus voor 't bedrag van die E30 M3 EVO, die je niet mag berijden want dan schrijft ie af: 997GT3 anytime dus) en een Radical voor 't eggie.

Want als men er mee gaat rijden/circuitgebruik, want daar is ie voor, schrijft ie natuurlijk meer af dan wanneer ie droog in 'n museum staat.(De GTS en die EVO van 95k euro....)
Moeilijk.

Versnellingsbakkeuze GTS: DCT is voor op 'n circuit zeker sneller/makkelijker, handbak is meer werken en nog dichter bij de meganiek(shiftlock etc) klassieke verhaal , maar zeer zeker trager op 'n baantje, wel speelbaarder vind ik....
- GTRene
Ja volgens mij welDre schreef:GTRene schreef:ik heb verschillende E30 M3 gehad
195 pk versie
200pk versie
215pk versie
320pk versie (E36 M3 blok getuned) (Een zwarte met e36 m3 velgen?) Heb je deze verkocht aan een donkere jongen met lang haar uit Friesland?
kan natuurlijk ook als je de 4 cill aanpakt zoals de DTM dat heeft bv dat zal in theorie nog beter/lichter e.d. zijn maar die auto's ken ik zelf niet![]()

zag trouwens dat die 320pk versie in men Compact M3 zat en denk 305pk ofzo in die e30 M3

- Robin Hartog
Lees nu laatste paar pagina's van dit topic pas, geniaal dat er 2 van de 3 GTS'en hier op 't forum zitten!
Foto's zijn tzt uiteraard welkom (eigenlijk vereist).

Foto's zijn tzt uiteraard welkom (eigenlijk vereist).

- Bert ///M3
Het is niet gek dat BMW hem M-DCT only heeft gemaakt imho. Als je naar de CSL kijkt, deel van wat die auto zo goed en makkelijk te rijden maakt is de SMG bak, door het hele pakket gaat een eigenaar al heel snel heel hard op een circuit als hij een beetje durft. Handbak is misschien meer puur maar zo'n bak heeft gewoon echt voordelen voor de gemiddelde bestuurder, er vanuit gaande dat het niet allemaal topcoureurs zijn.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 27 jan 2010, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een handbak bied hier en daar misschien iets meer uitdaging. Maar ik zou de csl of gts er niet voor laten staan total package biedt sensatie genoeg.
- RVV
Dat denk ik ook, ik vind SMG (geen DCT ervaring) gewoon erg goed passen bij het karakter van een M.Andre schreef:Een handbak bied hier en daar misschien iets meer uitdaging. Maar ik zou de csl of gts er niet voor laten staan total package biedt sensatie genoeg.