Daar hadden ze het vrijer dan dat wij het ooit gehad hebben, van een kale kip kun je namelijk niet plukkenWouter81 schreef:Bij de laatste vrije omschrijving heb ik ingevuld dat we van 70 jaar Sovjet Unie blijkbaar niks geleerd hebben.
ANWB zal bepalend zijn..
- wjn
Re: ANWB zal bepalend zijn..
- Casper
Wat een verschrikkelijke censuur, oogkleppen, manipulatieve etc etc -politiek wordt er toch ook in Nederland toegepast. Net zoals bij de privatisering van het ziekenfonds zal ook met de kilometerheffing binnen afzienbare tijd de automobilist zich kapot betalen voor net zoveel file als voorheen...
-
Kees Bunk
Hmm, leuk die ANWB vragen, maar ik kan nergens een uitgesproken mening invullen.
Natuurlijk vind ik EEN kilometerheffing prima, maar niet op deze manier...
Ze vragen nu voor 60% of je het eens bent met de voordelen :S
Natuurlijk vind ik EEN kilometerheffing prima, maar niet op deze manier...
Ze vragen nu voor 60% of je het eens bent met de voordelen :S
- JP
ANWB: Wij gaan NIET beslissen over kilometerheffing!
http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/ ... post-33586" onclick="window.open(this.href);return false;Lekker is dat. Loopt Eurlings eerst nog te verkondigen dat het lot van de automobilist in handen ligt van de ANWB -bekend van toonaangevende campinggidsen- en hun onderzoek, zegt ANWB-voorzitter Guido van Woerkom nu dat de verkeersminister compleet fout zit als hij denk de enquête te kunnen gebruiken in zijn eindoordeel over de gewraakte KM-heffing. Kan iemand het nog volgen?
Gisteren begon het gemiep toen minister Ab Klink (CDA) in Buitenhof beweerde dat het JA/NEE antwoord op de kilometerheffing uiteindelijk gegeven moet worden door Eurlings (CDA) zelf, en niet door een zogenaamde vereniging die de automobilist vertegenwoordigd. Vandaag komt Van Woerkom in het AD daar nog eens overheen door het besluit van minister Eurlings “een misstap” te noemen. Volgens de voorzitter van de ANWB hebben ze geen zin om het vuile werk van de verkeersminister op te knappen.
De ANWB-enquête -volgens velen vol met suggestieve vraagstellingen- kan overigens nog steeds worden ingevuld. Check ook de laatste comments bij dit artikel waar zoekende ANWB-leden hun voorkeur over de KM-heffing in de comments blijven plempen. Ook erg populair is het onderzoekje van de Telegraaf. Daar zijn nu al meer 140.000 stemmen uitgebracht. Dat kan overigens tot half vier vanmiddag. Morgen zullen zij de uitslag van het onderzoek bekend maken. Kortom: Eurlings moet opzoek naar een nieuwe escape-route om onder zijn plannen voor de Camielometerheffing uit te komen. Want één ding lijkt nu wel duidelijk: draagvlak is er niet
- Ravin ///M
Duidelijk!
Maurice de Hond zegt overigens dat 47% tegen is en 42% voor.
Waar is die kerel eigenlijk opgeleid, en hoe komt hij aan zijn
titel
.
Maurice de Hond zegt overigens dat 47% tegen is en 42% voor.
Waar is die kerel eigenlijk opgeleid, en hoe komt hij aan zijn
titel
- Michele
ANWB website lag even plat vanmorgen..
Iets anders overigens, waar ik gisteravond over lag na te denken... Als het stasikastje op GPS werkt, dan moet het ergens ingebouwd worden waar het signalen kan ontvangen. Meest geijkte plek is achter een raam. Ook heb ik tot nu toe alleen beelden van een kastje gezien dat erg lijkt op een TomTom... Straks weet iedere doedel in NL dat het om een stasikastje gaat, maar wat als ik mijn auto in Milaan of Parijs parkeer? Mijn ruit lag er afgelopen zomer in Turijn al uit terwijl er niets te zien was, maar zo'n kastje achter het raam is geheid een reden om mijn auto open te breken. En dan moet ik binnen drie weken een nieuwe laten inbouwen omdat ik anders een boefje ben, zegt Camiel. Maar als het aan het begin van mijn vakantie van drie weken gebeurt moet ik dus mijn vakantie eerder gaan afbreken om de minister weer blij te maken? En wie draait er eigenlijk op voor de kosten bij diefstal?
Over diefstal gesproken, even lekker advocaat van de duivel spelen: het zal erg aantrekkelijk worden om kastjes te gaan jatten. De gemiddelde crimineel gaat echt niet een kastje laten inbouwen in zijn 'vluchtauto'. Misschien wat kleine krabbelaars, maar een beetje dopedealer beslist niet! Laat staan jongens als Holleeder. Een levendige handel in 'veilige' kastjes die wel een signaal uitzenden maar niets registreren zie ik er heel snel van komen. En dat wordt uiteraard een gejat kastje... Nog zo'n issue waar volgens mijn nog niet over nagedacht is.
Nog iets anders: op vrijwel alle forums onder autowebsites zitten tussen de nee-want-ik-vind-politiek-zakkenvullerij-hufters etc. ook mensen die zeer logische redenaties los laten op de km-heffing, puur geredeneerd vanuit gezond verstand. Er zijn vrijwel geen mensen die ontdekken dat we met zijn allen minder gaan betalen. Wel wordt overal duidelijk gemaakt dat de inflatie gezellig omhoog gaat en het levensonderhoud duurder wordt. Tenslotte ga je als leverancier van weet ik veel wat de km-heffing doorrekenen aan je klanten. En aangezien iedereen dat gaat doen, heb je straks niet alleen meer kosten als automobilist, maar ook als consument. En als je beide bent wordt je dus dubbel gepakt. Mijn vraag: als honderden weldenkende mensen op tientallen forums tot deze conclusie komen (en overigens ook mijn schoonmoeder van 80, die niet eens auto rijdt), waarom dan de tientallen ambtenaren op diverse ministeries niet? Economie is nou ook weer niet zo heel moeilijk te begrijpen... Klopt het dan echt dat ambtenaren 's ochtends niet uit het raam kijken omdat ze dan 's middags niets meer te doen hebben???
Iets anders overigens, waar ik gisteravond over lag na te denken... Als het stasikastje op GPS werkt, dan moet het ergens ingebouwd worden waar het signalen kan ontvangen. Meest geijkte plek is achter een raam. Ook heb ik tot nu toe alleen beelden van een kastje gezien dat erg lijkt op een TomTom... Straks weet iedere doedel in NL dat het om een stasikastje gaat, maar wat als ik mijn auto in Milaan of Parijs parkeer? Mijn ruit lag er afgelopen zomer in Turijn al uit terwijl er niets te zien was, maar zo'n kastje achter het raam is geheid een reden om mijn auto open te breken. En dan moet ik binnen drie weken een nieuwe laten inbouwen omdat ik anders een boefje ben, zegt Camiel. Maar als het aan het begin van mijn vakantie van drie weken gebeurt moet ik dus mijn vakantie eerder gaan afbreken om de minister weer blij te maken? En wie draait er eigenlijk op voor de kosten bij diefstal?
Over diefstal gesproken, even lekker advocaat van de duivel spelen: het zal erg aantrekkelijk worden om kastjes te gaan jatten. De gemiddelde crimineel gaat echt niet een kastje laten inbouwen in zijn 'vluchtauto'. Misschien wat kleine krabbelaars, maar een beetje dopedealer beslist niet! Laat staan jongens als Holleeder. Een levendige handel in 'veilige' kastjes die wel een signaal uitzenden maar niets registreren zie ik er heel snel van komen. En dat wordt uiteraard een gejat kastje... Nog zo'n issue waar volgens mijn nog niet over nagedacht is.
Nog iets anders: op vrijwel alle forums onder autowebsites zitten tussen de nee-want-ik-vind-politiek-zakkenvullerij-hufters etc. ook mensen die zeer logische redenaties los laten op de km-heffing, puur geredeneerd vanuit gezond verstand. Er zijn vrijwel geen mensen die ontdekken dat we met zijn allen minder gaan betalen. Wel wordt overal duidelijk gemaakt dat de inflatie gezellig omhoog gaat en het levensonderhoud duurder wordt. Tenslotte ga je als leverancier van weet ik veel wat de km-heffing doorrekenen aan je klanten. En aangezien iedereen dat gaat doen, heb je straks niet alleen meer kosten als automobilist, maar ook als consument. En als je beide bent wordt je dus dubbel gepakt. Mijn vraag: als honderden weldenkende mensen op tientallen forums tot deze conclusie komen (en overigens ook mijn schoonmoeder van 80, die niet eens auto rijdt), waarom dan de tientallen ambtenaren op diverse ministeries niet? Economie is nou ook weer niet zo heel moeilijk te begrijpen... Klopt het dan echt dat ambtenaren 's ochtends niet uit het raam kijken omdat ze dan 's middags niets meer te doen hebben???
- wim breman
Naar aanleiding van de ellende op het spoor zie ik Eurlings op de televisie nog zeggen "DIT NOOIT MEER !!!!!!! "
Ik ben benieuwd hoe de enquette van de ANWB nu door Eurlings uitgelegd word, ik vermoed dat ze met diverse aanpassingen het plan er alsnog door proberen te jassen.
En als dat niet gaat lukken wegens het ontbreken van een breed maatschappelijk draagvlak rest hem nog maar 1 ding, opnieuw in het openbaar zeggen "DIT NOOIT MEER !!!!!!"en gelijk de handdoek gooien.
Ik ben benieuwd hoe de enquette van de ANWB nu door Eurlings uitgelegd word, ik vermoed dat ze met diverse aanpassingen het plan er alsnog door proberen te jassen.
En als dat niet gaat lukken wegens het ontbreken van een breed maatschappelijk draagvlak rest hem nog maar 1 ding, opnieuw in het openbaar zeggen "DIT NOOIT MEER !!!!!!"en gelijk de handdoek gooien.
- Ravin ///M
Kijk, wat ze nu stiekem ook doen is naast de CO2 tax ter vervanging van de BPM
OOK nog even de wegenbelasting opkrikken. Ik betaal nu al meer dan 450 euro
per kwartaal voor de 535d. Dus als straks de plannen niet doorgaan, kijk dan maar
uit naar een nog hogere wegenbelasting dan je ooit voor mogelijk had gehouden,
want ze rekken het nu al op.
OOK nog even de wegenbelasting opkrikken. Ik betaal nu al meer dan 450 euro
per kwartaal voor de 535d. Dus als straks de plannen niet doorgaan, kijk dan maar
uit naar een nog hogere wegenbelasting dan je ooit voor mogelijk had gehouden,
want ze rekken het nu al op.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ik ken het. Ik begon met 22 euro in de maand en dat is inmiddels al 26 euro... Nog niet veel maar het gaat om het idee... En m'n motorfiets begon ik ooit met 50 euro per jaar en dat is inmiddels al iets van 85 euro per jaar...
-
Shakes
Wegenbelasting.
Wasda?
Wasda?
- Ravin ///M
Da's de naar motorrijtuigenbelasting en vervolgens houderschapsbelasting omgedoopte poot die ze je uitdraaien om het bezit
van een item waar je reeds meerdere belastingen -die meer dan de waarde van het item vertegenwoordigen- over hebt betaald.
van een item waar je reeds meerdere belastingen -die meer dan de waarde van het item vertegenwoordigen- over hebt betaald.
- frankv
hier heb je best wel een punt denk ik, er zullen ongetwijfeld "veilige kastjes" komen voor regeringsauto's, het koninklijk huis en "stiekum" auto's van welke dienst dan ook, of speciale kastjes voor auto's met een ontheffing zoals rijkswaterstaat en de landmachtMichele schreef:Iets anders overigens, waar ik gisteravond over lag na te denken... Een levendige handel in 'veilige' kastjes die wel een signaal uitzenden maar niets registreren zie ik er heel snel van komen. En dat wordt uiteraard een gejat kastje... Nog zo'n issue waar volgens mijn nog niet over nagedacht is.
men zou natuurlijk niet willen dat terrorist X via infiltranten kan uitlezen waar functionaris Y is, of dat boef A weet dat politie unit B op 2 straten van hem verwijderd is
dussss, kunnen we niet gewoon allemaal zo'n kastje scoren? om een of andere reden, bijvoorbeeld gelijke rechten voor iedereen
- Hans
Koninklijk huis gaat echt geen kastje in hun auto stoppen, die hebben ontheffing voor die onzin.
- JP
Nou, als die een scheet dwars hebben zitten, dan pakken die al het vliegtuig.
- frankv
het systeem detecteert dan dat er een auto zonder kastje passeert en neemt vervolgens een foto om alsnog een rekening te sturen, maar zal dat nalaten vanwege het kenteken?Hans schreef:Koninklijk huis gaat echt geen kastje in hun auto stoppen, die hebben ontheffing voor die onzin.
ik denk dat er een "pass" kastje komt
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ik heb vandaag de ANWB peiling ook ingevuld en bij de opmerking nog even m'n ongezouten mening gegeven... Helaas schieten we er allemaal bar weinig mee op, maar ik moest het kwijt. 
- GTRene
hm, was ook nog op het nieuws kwam een voor mij onbekende man ff in beeld die een beetje agressief overkam en zei het systeem komt er gewoon, zo van jullie moeten niet zeuren wij willen het systeem hebben...misschien vandaar overal die manipulatie zo van....als jullie het zo brengen mag het anders korten we jullie of krijgen jullie dit niet of juist wel...zal mij benieuwen naar het verloop
er wordt ergens een smerig spel gespeelt....en ondertussen dendert de trein door zo lijkt.
er wordt ergens een smerig spel gespeelt....en ondertussen dendert de trein door zo lijkt.
- KW
Heel de overheid is hoe langer hoe meer een geavanceerd corrupt systeem dat steeds corrupter wordt
daarom graag een totaal nieuw kabinet, incl ALLE bijbehorende ambtenaren.
- KW
Jup, anders gaan we 24-praktijken krijgenfrankv schreef: hier heb je best wel een punt denk ik, er zullen ongetwijfeld "veilige kastjes" komen voor regeringsauto's, het koninklijk huis en "stiekum" auto's van welke dienst dan ook, of speciale kastjes voor auto's met een ontheffing zoals rijkswaterstaat en de landmacht
men zou natuurlijk niet willen dat terrorist X via infiltranten kan uitlezen waar functionaris Y is, of dat boef A weet dat politie unit B op 2 straten van hem verwijderd is
-
steve smith
Vind de enquete van de ANWB redelijk suggestief opgesteld. Heb dat ook redelijk ongezouten bij de commentaren op de enquete ingevuld. Leuk dat ze een telling houden maar zoals dit opgesteld is riekt het naar collaboratie.
- GTRene
probleem is ook stel 300.000 mensen vullen het in...
dan lijkt het me sterk dat ze alle verhalen gaan lezen, eerder zullen ze de aangevinkte hokjes door het computerprogram halen en hup het antwoord en dat antwoordt is niet het hele verhaal maar meer de "positieve" kanten belicht of zo van, wil je een gesprek met JP Balkenende of een klap met een moker moker, tja das een keuze uit 2 minder leuke dingen
nah dan vul je maar dat gesprek in...de uitslag luid dan de meesten vinden Balkenende een geweldige premier...zoiets 
dan lijkt het me sterk dat ze alle verhalen gaan lezen, eerder zullen ze de aangevinkte hokjes door het computerprogram halen en hup het antwoord en dat antwoordt is niet het hele verhaal maar meer de "positieve" kanten belicht of zo van, wil je een gesprek met JP Balkenende of een klap met een moker moker, tja das een keuze uit 2 minder leuke dingen
- Michele
+ 1GTRene schreef:probleem is ook stel 300.000 mensen vullen het in...
dan lijkt het me sterk dat ze alle verhalen gaan lezen, eerder zullen ze de aangevinkte hokjes door het computerprogram halen en hup het antwoord en dat antwoordt is niet het hele verhaal maar meer de "positieve" kanten belicht of zo van, wil je een gesprek met JP Balkenende of een klap met een moker moker, tja das een keuze uit 2 minder leuke dingennah dan vul je maar dat gesprek in...de uitslag luid dan de meesten vinden Balkenende een geweldige premier...zoiets
Het zit in de categorie 'sturende vraagstelling' waarbij maar één antwoordmogelijkheid overblijft. Oftewel: "vindt u het ook zo erg van Haïti?". Je moet wel sterk in je schoenen staan om nee te zeggen.
- KW
Er zat zo'n vraag tussenMichele schreef: + 1
Het zit in de categorie 'sturende vraagstelling' waarbij maar één antwoordmogelijkheid overblijft. Oftewel: "vindt u het ook zo erg van Haïti?". Je moet wel sterk in je schoenen staan om nee te zeggen.
"het is erg positief dat hierdoor het aantal doden en gewonden gaat afnemen"
Hoezo suggestief? Het is zowiezo bullshit want het heeft niks met elkaar te maken. Een andere manier van betalen doet NIETS aan het aantal slachtoffers. Ik heb dus keihard "Heel erg mee ONeens" aangevinkt.
Zo'n vraag als jij stelt over Haiti zou ik in dit geval ook doodleuk met Nee beantwoorden. Niet omdat ik het niet erg vind, maar omdat ik weet dat het suggestief is en daar per definitie niet aan meewerk.
- Hans
Als de uitslag van de ANWB uit de pas loopt met die van de Telegraaf en RTL nieuws weet je al genoeg.
- wjn
Als je wat had gelezen, wist je dat bepaalde categorieën auto's geen kastje krijgen, o.a. politie e.d.frankv schreef:het systeem detecteert dan dat er een auto zonder kastje passeert en neemt vervolgens een foto om alsnog een rekening te sturen, maar zal dat nalaten vanwege het kenteken?Hans schreef:Koninklijk huis gaat echt geen kastje in hun auto stoppen, die hebben ontheffing voor die onzin.
ik denk dat er een "pass" kastje komt
Wb. screening, kentekens van politieauto's zijn bekend en er wordt handmatig gecontroleerd of daar wel of geen boete voor verstuurd wordt.