Wat betaal ik???
- GTRene
Re: Wat betaal ik???
juist...het gevaar wat daardoor ontstaat door dat soort "slimme" (voor eurlings en anwb) vragenstellingen en voorbeelden dat zoals zo vaak mensen niet veel verder nadenken (ten goede trouw net als met de banken en verzekeraars enz) en dus een groot deel toch voor stemt echter als ze meer feiten wisten en of verder keken dan had een grote groep ook tegen gestemt.
- Michele
Geeft meneer Kuin ook aan wat dan wel een betrouwbare rekenhulp is? Vermoed van niet, want als er één organisatie is die belang heeft bij de km-heffing is het wel de Bovag: nieuwe auto's verkopen zou namelijk weleens erg goed kunnen gaan na invoering van de km-heffing omdat mensen dan (althans, volgens het regeringsmodel) massaal voor een zuinige auto zouden gaan kiezen. En aangezien vervuilende auto's bij inruil uiteraard niets meer waard zijn, heb je een maximale opbrengst in zo'n geval. De voor een habbekrats ingeruilde auto's exporteer je vervolgens weer tegen normale prijzen...Handel!! Uiteraard is dit enigszins kort door de bocht, maar de Bovag heeft zich op 17 november voorstander verklaard middels een persbericht (http://www.bovag.nl/index.php?pageID=27&messageID=1543" onclick="window.open(this.href);return false;) en zal dus alles uit de kast trekken om het door te laten gaan vermoed ik. En onderschat de macht van de Bovag niet, zie APK-historie. Ook dat heeft men destijds ingepikt via een goede lobby.Eric H schreef:Geinig, zit net in de Automotive een stukje te lezen over deze Autoweek berekening.
"Het rekensommetje dat daar wordt gepresenteerd suggereert een precisie die niet kan worden waargemaakt.
De getoonde kilometerprijstarieven kloppen wel, maar die zijn voor het jaar 2012. Op de autoweeksite worden die vergeleken met de mrb-tarieven inclusief provinciale opcenten van vandaag. Terwijl in de tussenliggende jaren de mrb nog gaat stijgen, de BPM wordt afgebouwd en de provinciale opcenten gaan verdwijnen.
Het jaarkilometrage-omslagpunt dat vervolgens verschijnt is dus nietszeggend"
"Er is op dit moment een versie van de tool op kilometerprijs.nl die een grof inzicht biedt in de consequenties van de kilometerprijs. Een nieuwe versie of nieuwe tool - van wie de ook afkomstig is - moet daar echt iets substantieels aan toevoegen."
( aldus Rogier Kuin, die namens de Bovag in de Brede Samenwerking Groep Kilometerheffing zit )
Enigszins offtopic: Waarom is er eigenlijk geen goede lobbyclub van/voor automobilisten? Ik bedoel: de ANWB laat je in de kou staan, de FEHAC heeft een pirrus overwinning behaald met de vrijstelling van klassiekers maar is daar wel geweldig trots op en alle forums roepen wel dat ze tegen zijn, maar ik krijg niet het gevoel dat er één vuist gemaakt wordt. De Telegraaf is vooralsnog de enige die zich echt druk maakt... Maar als je bedenkt dat sites als Autoblog en Autoweek honderdduizenden bezoekers hebben, zou je toch denken dat het mogelijk moet zijn een enorme groep automobilisten te mobiliseren????
en weer ontopic: wat mij mateloos irriteert is dat iedereen in het Pro-kamp er van uitgaat dat de provinciale opcenten verdwijnen. Dat is beslist niet zo, maar ze worden straks 'inwonersheffing" o.i.d. genoemd. Je blijft dus gewoon betalen (waarschijnlijk meer per huishouden dan nu) maar de rekening komt (waarschijnlijk) via een ander kanaal. Sec gesproken zijn het dan geen autokosten meer, maar zo lust ik er nog wel een paar.
- Alain
Eindelijk iemand die zich ook afvraagt waarom het zo muisstil is uit de nieuwe autoverkoop hoek ..
Maar je geeft zelf ook het antwoordt al ... die autoblogs worden -volgens mij- gesponsord door de grote automerken.
Die zijn dus als de dood dat ze hun sponsorgelden gaan kwijtraken als ze zich écht kritisch gaan uitlaten over de kilometerheffing ..
Dat de grote merken hun occassionhandel zien instorten zullen ze op de koop toenemen .. de winst zit nou eenmaal in de verkoop van nieuwe auto's !!
Maar je geeft zelf ook het antwoordt al ... die autoblogs worden -volgens mij- gesponsord door de grote automerken.
Die zijn dus als de dood dat ze hun sponsorgelden gaan kwijtraken als ze zich écht kritisch gaan uitlaten over de kilometerheffing ..
Dat de grote merken hun occassionhandel zien instorten zullen ze op de koop toenemen .. de winst zit nou eenmaal in de verkoop van nieuwe auto's !!
- Ravin ///M
Het is eigenlijk toch alleen al te belachelijk voor woorden dat ze iets willen
invoeren zonder de kosten duidelijk te kunnen houden.
invoeren zonder de kosten duidelijk te kunnen houden.
- Ravin ///M
dat roep ik ook al een hele tijd - eigenlijk moeten we een rekenvoorbeeld maken van een fictieve autoMichele schreef:en weer ontopic: wat mij mateloos irriteert is dat iedereen in het Pro-kamp er van uitgaat dat de provinciale opcenten verdwijnen. Dat is beslist niet zo, maar ze worden straks 'inwonersheffing" o.i.d. genoemd. Je blijft dus gewoon betalen (waarschijnlijk meer per huishouden dan nu) maar de rekening komt (waarschijnlijk) via een ander kanaal. Sec gesproken zijn het dan geen autokosten meer, maar zo lust ik er nog wel een paar.
waarin alle extra kosten worden genoemd, zonder bedragen toe hoeven noemen - dan weet je precies
of je berekening compleet is, als ongeinformeerde-pro-stemmer
- ADV
Ik zit wel aardig dan:
BMW 1ER REIHE (2008)
basistarief per kilometer 2,2 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 1.264
kilometeromslagpunt2 56.261 km
BMW 1ER REIHE (2008)
- GTRene
doe datzelfde eens hier dan en kijk eens bij 2018...ArjandeV schreef:Ik zit wel aardig dan:
BMW 1ER REIHE (2008)
http://www.berekenkilometerprijs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zelfs bij een 116i zit je dan nog iets hoger, echter wel 1 van de goedkoopste
- ADV
Ik ga er eigenlijk al vanuit dat het toch niet doorgaat...
-
PeterB
Prijs per kilometer 2014 7,13 cent
Verw. prijs per kilometer 2018 15,90 cent + 11 cent (26,66667%) per kilometer spitsheffing
Wegenbelasting per jaar 2.012 euro
Omslagpunt 2014 28.226 kilometer
Gelukkig betaal ik het niet zelf.....
Verw. prijs per kilometer 2018 15,90 cent + 11 cent (26,66667%) per kilometer spitsheffing
- GTRene
wat is je omslagpunt in 2018PeterB schreef:Prijs per kilometer 2014 7,13 cent
-
PeterB
Mwah, tegen die tijd 70K/jaar, waarvan 30K in de spits...
Verwachte kmprijs in 2018 is 15,9ct/km en dan ook nog 11ct/km in de spits extra
Dus zo'n 14.500 Euro/jaar ipv van 2100 Euro HSB.....
Omslagpunt ligt rond de 12.000 kilometer ( zoiets)
Verwachte kmprijs in 2018 is 15,9ct/km en dan ook nog 11ct/km in de spits extra
Dus zo'n 14.500 Euro/jaar ipv van 2100 Euro HSB.....
Omslagpunt ligt rond de 12.000 kilometer ( zoiets)
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Omslagpunt voor de 2.4JTD ligt op 22.000km. Dat wordt dus duurder.
In totaal wordt het echter goedkoper, omdat de wegenbelasting voor andere auto's wegvalt. Gevolg van de kilometerheffing lijkt me wel dat iemand gemakkelijker een 2e of 3e auto neemt. Betalen doe je alleen als je ermee rijdt, en een tweede auto verzekeren is erg goedkoop.
In totaal wordt het echter goedkoper, omdat de wegenbelasting voor andere auto's wegvalt. Gevolg van de kilometerheffing lijkt me wel dat iemand gemakkelijker een 2e of 3e auto neemt. Betalen doe je alleen als je ermee rijdt, en een tweede auto verzekeren is erg goedkoop.
- Niels
- Auto: Prius+
Waarom is het verzekeren van een 2 auto erg goedkoop? Ik betaal voor mijn 2e auto meer premie dan voor de daily volgens mij 
- Jurjen
Dan doe jij natuurlijk iets goedNiels schreef:Waarom is het verzekeren van een 2 auto erg goedkoop? Ik betaal voor mijn 2e auto meer premie dan voor de daily volgens mij
- Michele
Als je daily een Citroen C4 is en de tweede auto een BMW 330 cabrio dan kan dat best. Maar meestal staat een daily op een hoger kilometrage dan de tweede auto en dat scheelt in premie.Niels schreef:Waarom is het verzekeren van een 2 auto erg goedkoop? Ik betaal voor mijn 2e auto meer premie dan voor de daily volgens mij
- Jurjen
Daarnaast krijg je 9/10 een korting op je premie van de 2e/3e/4e auto.