ANWB ledenpeiling over de kilometerprijs

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

ANWB ledenpeiling over de kilometerprijs

Bericht door BamiesGTA » 23 jan 2010, 12:07

Dit voorjaar discussieert de Tweede Kamer over de kilometerprijs. Voor een goed besluit over het wetsvoorstel moet de mening van onze leden zwaar meewegen. Via de ANWB ledenpeiling zorgen we ervoor dat de politiek u hoort!

Waarom meedoen?
De politiek moet weten wat u van het wetsvoorstel vindt. Zij bepaalt namelijk of de wet wordt afgekeurd, veranderd of goedgekeurd. Daarom vragen wij uw mening over alle belangrijke onderwerpen van de kilometerprijs. We vragen niet om een ‘voor’ of ‘tegen’, maar vooral naar uw argumenten. Die argumenten brengen wij onder de aandacht van de politiek, met als doel dat zij het wetsvoorstel waar nodig aanpast. Als de discussie in de Tweede Kamer gevoerd is, zal de ANWB een oordeel geven over het definitieve plan.

Link:
http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilomet ... iling.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeroen05

Re: ANWB ledenpeiling over de kilometerprijs

Bericht door Jeroen05 » 23 jan 2010, 13:28

Helaas is de vragenlijst op dit moment niet toegankelijk.

Zou u het op een later moment nog een keer willen proberen?

Excuses voor de overlast.

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 23 jan 2010, 13:42

Halverwege de vragenlijst liep hij bij mij vast :?
Nu al een uur bovengenoemde melding...

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jan 2010, 14:20

http://www.anwb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

hier

http://www.anwbledenpeiling.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb het ingevuld echter ze hebben het heel psychologisch opgezet...als je de vragen beantwoord zoals zij ze vragen dan komt het kastje er...dus kijk uit...immers ze vragen bijna alleen dat zoals Eurlings de boodschap brengt...maar vertellen niet dit
Kosten neutraal zegt eurlings...

Het wordt voor de nooit nieuw kopende autobestuurder veel duurder aan kosten per jaar, stel je reed 30.000km per jaar in een auto uit zeg 2001 je had dan zeg aan kosten alleen de wegenbelasting van bv 300,-euro per jaar...
de enigste winst of voordeel met vervallen van die persoon is dan 300,-euro dus helemaal blij, echter je krijgt de KMH er voor terug...

30.000km op jaarbasis x zeg 7 cent is 2.100,-euro...ai oeps wat is dit nu? kosten neutraal? dacht het niet, bij dit voorbeeld betekent dat per jaar 1.800,-euro meer betalen.

Denk dat de meeste leden niet weten wat hun boven het hoofd hangt, waarom ben je ANWB lid? vaak als je geen nieuwe auto hebt gekocht en dus geen bpm hoefde te betalen maar straks met de KMH in vol bedrijf, fors duurder op jaarbasis uit bent als je redelijk wat kilometers maakt,
daar rept de ANWB of Eurlings nergens over... maar dat is waar de meeste leden straks mee te maken krijgen...

ze praten alleen over een eerlijk systeem, zo ze het zeggen lijkt het ook zo... ze zeggen er echter niet bij dat bij die groep(BPM betalende van voorheen) valt wat weg(in vele gevallen) , maar bij die groep (de 2de hands kopers) komt wat bij(soms fors meer), laat dat nu net vaak de groep zijn die niet nieuw kocht of kan kopen...
vaak niet zover denkt en of kijkt/leest/rekent, maar denkt van, ja klinkt redelijk zo ze het zeggen (zal wel zo zijn klinkt eerlijk)...verder ook nog eens minder files... maar dat komt dan omdat die mensen minder vaak erop uit kunnen vanwege nog meer gebonden zitten aan financiën terwijl de mensen met wat meer inderdaad meer ruimte op de weg krijgen op die manier...
immers ga je vrijwillig je vrijheid/auto uit? nee...dus wie stapt uit dan? dat zijn de mensen die het niet meer kunnen betalen....juist die mensen die het al vrij moeilijk hebben.
maar je krijgt ook weer overzichten met iets wat je aan kan kruisen en zelf je verhaal kwijt kunt...daar heb ik gretig van gebruik gemaakt :mrgreen: magoed, als ze alleen ene paar punten via de computer uitlichten kant ook mis gaan :hmmm:

nahja ik heb men plicht gedaan en hun wat stof tot nadenken gegeven.

:df:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jan 2010, 14:21

owja hier wat voorafgaande overzichten voor de vragen daarover komen..

Het wetsvoorstel regelt dat de belastingen op auto’s wordt geheven afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Allereerst willen we graag uw mening over het principe van het wetsontwerp: 'Betalen naar gebruik' in plaats van 'betalen voor bezit'.

Wat verandert er?
• Voortaan 'Betalen naar gebruik' in plaats van 'betalen voor het bezit' van een auto
• De belasting krijgt de vorm van een prijs
• De overheid besteedt opbrengsten van de kilometerprijs uitsluitend aan wegen en andere zaken die te maken hebben met de mobiliteit

Wat merkt de automobilist ervan?
• Iedereen betaalt alleen voor wat hij werkelijk ‘gebruikt’ aan kilometers
• Wie relatief veel rijdt betaalt meer dan nu, wie weinig rijdt betaalt minder dan nu. Minder rijden levert dus direct voordeel op

Waar leidt dit toe?
• Bewuster kiezen voor de auto, of voor een alternatief. Daardoor:
• neemt het aantal kilometers dat automobilisten rijden gemiddeld af
• wordt het milieu minder belast
• verminderen de files
• wordt het openbaar vervoer financieel relatief aantrekkelijker, omdat je – terwijl je in het OV zit – niets aan de overheid hoeft te betalen voor de auto die ondertussen stilstaat
--------------------------------------------------------------------------------

Het wetsvoorstel regelt dat de belasting op auto’s niet meer wordt geheven op basis van bezit.

Wat verandert er?
• De aanschafbelasting (BPM), de motorrijtuigenbelasting (MRB, ook wel wegenbelasting genoemd) en de provinciale 'opcenten' verdwijnen
• Er komt een kilometerprijs
• Er komt waarschijnlijk een andere provinciale belasting in plaats van de opcenten

Wat merkt de automobilist er van?
• Auto’s worden in aanschaf goedkoper
• Provinciale belasting wordt niet alleen meer door de automobilist betaald

Waar leidt dit toe?

--------------------------------------------------------------------------------

Het wetsontwerp regelt dat een kilometerprijs wordt ingevoerd met een tarief gebaseerd op milieukenmerken van de auto

Wat verandert er?
• Er komt een kilometerprijs met een zogenoemd 'basistarief' per gereden kilometer
• Het basistarief verschilt per auto, afhankelijk van milieukenmerken (zoals CO2-uitstoot), en niet meer op basis van het gewicht en de cataloguswaarde

• Betalen voor gebruik per kilometer
• Wie veel rijdt betaalt dus meer, wie weinig rijdt betaalt minder dan voorheen
• Voor vervuilender auto’s moet een hogere prijs per kilometer worden betaald
• Wie een vervuilender auto rijdt betaalt dus meer, wie een nieuwe schonere auto rijdt betaalt minder per kilometer

Waar leidt dit toe?
• Als automobilisten gemiddeld minder rijden en een auto kiezen die het milieu minder belast, leidt dat tot lagere kosten voor die automobilisten
• Betalen per kilometer leidt tot een bewustere keuze of en wanneer de auto wordt gebruikt. Dat heeft een:
• positief effect op het milieu
• gunstig effect op de files
• Verjonging van het voertuigpark
• Een gunstig effect op de verkeersveiligheid

Het wetsvoorstel regelt dat er over enkele jaren een spitstarief wordt ingevoerd.

Wat verandert er?
• Over een paar jaar komt er in de kilometerprijs bovenop het basistarief een ’spitstarief’. Dit geldt voor wie op drukke wegen en op drukke tijden rijdt (de spits).
• De totale opbrengst voor de overheid uit de kilometerprijs, blijft gelijk; het basistarief gaat dus naar beneden

Wat merkt de automobilist ervan?
• Kosten per kilometer stijgen als je rijdt in de spits en in drukke gebieden
• Basistarief voor iedereen daalt een beetje

Waar leidt dit toe?
• Mensen zullen iets bewuster kiezen of ze wel of niet de auto gebruiken in de spits en dat zorgt voor meer spreiding van het verkeer over de dag, waardoor:
• De files korter worden
• Het milieu wordt minder belast

De wet regelt dat de gereden kilometers worden geregistreerd via een kastje in de auto

Wat verandert er?
• In elke auto komt een registratievoorziening (‘kastje’) dat gedetailleerd vastlegt hoeveel kilometer wordt gereden en op welke wegen. Het registratiesysteem geeft alleen totale kilometrages en bijbehorende tarieven, dus zonder gedetailleerde persoons- of verplaatsingsgegevens, door aan de instantie die de facturen maakt voor de kilometerprijs.
• Op termijn kunnen automobilisten er voor kiezen dat organisaties via het registratiesysteem diensten en services aanbieden.

• In iedere auto wordt een ‘kastje’ ingebouwd
• De eerste keer betaalt de overheid het kastje
• De inbouwperiode (voor miljoenen auto’s) neemt jaren in beslag en wordt door loting bepaald

Waar leidt dit toe?
• Grote investering voor de samenleving
• In uitzonderlijke gevallen kunnen gegevens ook voor opsporing gebruikt worden
• Aanvullende diensten worden via het registratiesysteem mogelijk gemaakt

De wet regelt dat totdat de kilometerprijs volledig is ingevoerd, de aanschafbelasting (BPM) in jaarlijkse stappen wordt afgebouwd en de motorijtuigenbelasting (MRB) ter compensatie wordt verhoogd

Wat verandert er?
• Afschaffen van de BPM gebeurt in stappen over een periode van 8 jaar (gerekend vanaf 2008), om te voorkomen dat alle auto’s plotseling heel veel minder waard worden.
• Afbouw van de BPM zorgt ervoor dat de overheid minder inkomsten ontvangt.
• Om die vermindering van de overheidsinkomsten op te vangen, wordt de motorrijtuigenbelasting tegelijkertijd stapsgewijs verhoogd

• Totdat de kilometerprijs volledig is ingevoerd, betalen automobilisten steeds meer MRB voor hun auto
• Nieuwe auto’s worden in de overgangsfase elk jaar goedkoper.
• De regeling – het kilometerprijssysteem - heeft uiteenlopende gevolgen voor verschillende groepen autobezitters
• De kilometerprijs wordt niet voor iedereen tegelijk ingevoerd

Waar leidt dit toe?
• Lange periode van onzekerheid bij gebruikers over kosten en waarde van hun auto en verstoringen in de automarkt

KW

Bericht door KW » 23 jan 2010, 15:34

Als ik direct hier klik op http://www.anwbledenpeiling.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of via de site van de ANWB zelf daarheen klik, de pagina is gewoon dood. Er gebeurt niks, geen foutmelding of wat, heel scherm blijft wit.... schiet niet op zo!

En ja dat het verneukeratief zou zijn was ik al bang voor :evil: dat wordt zeer goed koppie erbij houden en iedereen een samenvattingslijstje sturen met wat ze moeten aankruisen, en als ze dat verkeerd doen wat hun dan WERKELIJK boven het hoofd hangt...

Michel P

Bericht door Michel P » 23 jan 2010, 15:51

Helaas is de vragenlijst op dit moment niet toegankelijk.

Zou u het op een later moment nog een keer willen proberen?

Excuses voor de overlast.
Te druk!

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jan 2010, 15:52

heel belangrijk...iedereen ff stemmen

http://www.rtlnieuws.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

en dan >> ben je voor of tegen de kilometerheffing

lekker simpel voor of tegen KMH stemmen (tegen heb ik gestemd :thumbup: )

immers dit laten ze op TV zien, als ANWB wat wil rotzooien door de verkeerde voorstelling van hun cijfers wegens ontbreken van belangrijke feiten zal dat elkaar tegenspreken...op het nieuws werkt vaak goed.

81% is tegen is nu de stand :thumbup:
Laatst gewijzigd door GTRene op 23 jan 2010, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jan 2010, 15:58

Ook even gedaan..............

Prima dat er meerdere mogelijkheden zijn om je stem te laten horen.............de "exit polls" zijn nu reeds erg duidelijk........80% tegen de km heffing.

Als de ANWB de boel wil bedonderen en met "voor" de km heffing komt dan hebben ze heel wat uit te leggen als de Telegraaf en RTL enquete een zeer fors "nee" laten aantekenen...........

Rene, misschien is het beter om daar even een apart draadje van te maken, die RTL mogelijkheid dus...........

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jan 2010, 16:30

zou kunnen, echter we hebben al aardig wat draadjes lopen...misschien dat sommige zich hebben geabonneerd op zo'n draadje krijgen ze ook bericht...ik heb het in 2 of 3 draadjes gedropt :mrgreen:
ik weet ook niet hoelang je kan stemmen misschien alleen vandaag? vaak tot ze het gebruiken in hun nieuws..en kan niet een rechtstreekse link pakken bij rtl das ook minder.
benieuwd hoeveel er vanavond gestemd hebben....en hoeveel % tegen is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jan 2010, 16:36

Ook prima...................als het maar aandacht genereert....................

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 23 jan 2010, 17:56

wat een kut enquete zeg... ze leggen je antwoorden in de mond.... Bij toelichting heb ik dit vermeld...

en bij suggsties nog wat vermeld.........
Ja, ik heb niets gelezen ovder de nadelen van vele autobezitters zoals ik. Mensen die hun leven lang auto rijden van 8 jaar of ouder. Die zich geen nieuwere auto kunnen of willen veroorloven en die wél meebetalen aan het zgn BPM voordeel en toch weinig te makken hebben en gestaft worden door een hogere KM prijs omdat ze in een "oude"auto rijden. Dubbel gestraft dus voor het feit dat ze minder succesvol zijn in de maatschappij en minder geld willen of kunnen uitgeven!! De hele enquete is dusdanig inelkaar gezet dat je ongewild het toch eens bent met de invoering hiervan of je nu wilt of niet en er alleen maar slappe aanpassingen zouden kunnen komen. Ook heb ik nergens de stelling wel of niet gezien. Slechte enquete die zeker onder het toeziend oog van de regering is gemaakt..........

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 23 jan 2010, 18:41

Zo ook ingevuld... wat een vragen zeg.
@Jeroen, k heb jouw commentaar ook maar in eigen woorden gebruikt... nu maar hopen dat ze er ook nog iets mee doen.. ipv alleen de voordelen voor km heffing eruit te halen.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 23 jan 2010, 18:58

paar dagen geleden kon je op de site van de anwb ook aan ander formilier invullen en zelf toelichten per E mail.. dit was mijn mail aan hun:

Goedemorgen,

Ik ben resoluut tégen de km heffing en wel om velerlei redenen.

Het grootste deel van de nederlanders kán zich geen nieuwe auto veroorloven en rijdt, net als ik ik een oude auto en zal dus nóoit en te nimmer het voordeel hebben dat de BPM wegvalt. Je betaald dan mee voor mensen en vooral bedrijven die wél nieuwe autos aanschaffen en er dus baat bij hebben zonder zelf er de vruchten van de plukken. Bovendien is deze groep rijders die toch vaak minder bedeeld is al de dupe omdat er voor oudere auto's (nog) meer per km betaald moet worden onder het motto "de auto zou vervuilender zijn" Yeah right, die hele milieu hype is één grote impact tussen overheden en invloedrijke industrieëlen.En Golf 1.8 met geregelde kat uit 1990 of een BMW E30 316 of peugeot 205 1.4 uit die jaren zijn echt niet meer vervuilende dan wat voor moderne auto dan ook bovendien....wat veroorzaken deze auto's nu op het geheel van "vervuiling"?

Dan is er het hoofdstuk files. Naast de zogenaamde vervuilingshype was een reden de km vergoeding in het leven te roepen de files... Dus omdat andere mensen er zélf voor hebben gekozen in de files te staan ( je kiest zelf je werk uit en je woonplaats) moet ik daar dus aan gaan meebetalen? En nee dan bedoel ik niet direct want ik betaal geen spitstarief omdat ik niet zo dom ben een baan te kiezen heel ver weg van mijn werk en daardoor uren per dag te verspelen, nee ik bedoel deze mensen hebben er zélf voor gekozen in de file te staan dus dan moeten ze ook de cosequenties nemen..... zelf. Dus lekker laten staan die files. En trouwens hoe ziet men dit voor zich? Een commercieel bedrijf werkt van 8 uur tot 1800 uur om met elkaar zaken te doen. Moet de werkgever dan zeggen, kom maar om een uurtje of 11 en ga maar om 1500u naar huis? Dan betaal je minder km geld en sta je niet in de file???

Dan het aspect, waar ik zelf niks mee te maken heb maar waar ook niet over is nagedacht. Mensen die zeg maar vanaf nu een nieuwe auto kopen betalen nog wel een bak met BPM. Die gaan dus wéér BPM betalen vanaf het moment dat de regeling wordt ingevoerd. Dubbel dus. Is hier al over nagedacht? Nee dus!

De betrouwbaarheid van het systeem, hoe zit het daarmee? Loze woorden geloof ik niet dat het werkt en fehlerfrei zou zijn, dat gaat pas blijken als het massaal wordt ingevoerd ( dus geen proefproject) en zie het dan nog maar eens om te keren... Wat gaat dat wel niet ( extra) kosten?

Dan het kastje zelf. Voor heel veel nederlanders is zijn/ haar auto nog altijd zijn/ haar trots! Er is lang voor gespaard en bij heel veel mensen is het net zoals bij mij een liefhebberij die er van gruwelen een vreselijk afzichtelijk ding in hun auto te hebben dan niét orgineel is en gruwelijk het binnendesign van de auto veruineerd.

Dan het punt privecy. Ik geloof er he-le-maal niets van dat het alleen de km registreerd. Ik ben er dusdanig van overtuigd dat de gehele bombarie eromheen, dus de vervuiling en het fileleed verminderen een smoes is. Het gaat maar om één ding, controle. Precies willen weten wat je doet en waar je bent. Straks kan en de overheid én justitie én de werkgevers én de partnet van de man vrouwe exact zien wat je doet hoe laat waar en wanneer. Voor zover je geen vrijheid hebt in Holland heb je het dan helemaal niet meer.

En wat is nu de bedoeling? Minder auto's? Met deze regeling is het veel aantrekkelijker meerdere ( oude) autos te rijden. Je betaald immers geen houdersschap belasting meer dus is het veel aantrekkelijker om meer dan 1 of 2 autos te hebben, je betaald immer voor het rijden en niet het hebben. Dus ja linkse regering nog meer autos, daar al over nagedacht??

Ook zullen er mensen zijn die net als ik een auto gaan kopen van 1987 of ouder en die zijn, volgens napraters heren regering "slecht" voor het milieu. Nou heren reken maar dat er een bak met Mercedessen en BMW's van 1987 en ouder worden binnengehaald uit duitsland door handelaren, je kan nú al zien dat specialisten aan het hamsteren zijn ... en terecht!!!.

Kortom een van de meest ondoordachte projecten óóit sinds het kabinet den Uyl, wat mss wel het allerslechtst kabinet was ooit, de regering heefrt bedacht. Bedacht door mensen die absoluut niet weten hoe een doorsnee nederlands gezin leeft werkt en wat er in deze gezinnen speelt, bedacht door mensen die totáál geen verstand van auto's hebben of er affiniteit mee hebben. Een groot pact tussen invloedrijke fabrikanten en een regering zonder ruggegraat of belang voor het volk!

Met vriendelijk groet,

J.R. van den Berg

ANWB lidnummer ( nog wel) : 8223153800

Tel: 0643443655

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 23 jan 2010, 19:00

Patrick van Wijngen schreef:Zo ook ingevuld... wat een vragen zeg.
@Jeroen, k heb jouw commentaar ook maar in eigen woorden gebruikt... nu maar hopen dat ze er ook nog iets mee doen.. ipv alleen de voordelen voor km heffing eruit te halen.

juist een sluwe achterbakse enquete. Ze leggen je de woorden in de mond en moet kiezen uit dingen waar je eigenlijk helemaal niet uit wil kiezen...

bah............

KW

Bericht door KW » 23 jan 2010, 19:25

Zo, ook helemaal ingevuld. Wat een lijsten zeg. Inderdaad veel suggestieve vragen. Maar moet wel zeggen dat er veel bij zitten die richting het negatieve wijzen, da's goed dus. Maar ook vragen die helemaal nergens op slaan. De ergste bullshit vond ik dat het volgens hun goed is dat de km-heffing positieve bijdrage levert aan het aantal doden en gewonden. Heb een volmondig oneens geantwoord.

Waar mogelijk heb ik uiteraard ook mijn eigen mening gegeven bij verschillende onderdelen. Flink gepeperd in ieder geval!

romo

Bericht door romo » 23 jan 2010, 19:54

Die ANWB enquete stinkt aan alle kanten, ik lees her en der wat commentaren....................waardeloos................. :bag:

JP

Bericht door JP » 23 jan 2010, 20:00

Geenstijl;

Geen enkele controle op ANWB-marktonderzoek
Leuk geregeld van Eurlings. Zoals bekend laat hij alles over aan de 'onafhankelijke ledenpeiling' van de ANWB als het gaat om die kilometerheffing. Het is voor het eerst dat een politieke (kudt)beslissing uiteindelijk wordt overgelaten aan een commercieel bedrijf dat toevallig de vorm van een verenigingsstructuur heeft. Niet zo vreemd, want de limousine van ANWB-directeur Guido van Woerkom staat bijkans vaker voor de deur bij het Ministerie van Verkeer- en Waterstaat dan voor het eigen kantoor. Dat is niet raar, want de ANWB is één van de belangrijkste zakenpartners van Eurlings. En alles wat er bekend is over de peiling, staat hier. En dat is bepaald niet veel. Er staat eigenlijk geen ene fuck. Want hoe gaat er gemeten worden? Is er een notaris? Zijn de data openbaar? Neen. Geen enkele duidelijkheid, geen controle op iets dat vroeger nog democratisch besloten zou kunnen worden. Uiteindelijk zal er gewoon een mailtje van de ANWB naar een ambtenaar van Eurlings gaan, gevolgd door een telefoontje 'het is gebeurd'. De hele procedure heeft alle schijn van een 1-2tje tussen de verkeersbordendrukkers van de ANWB en Eurlings. Alsof de ANWB een organisatie is die boven alle twijfel verheven is en geen contracten met de overheid heeft. En zojuist voegde de ANWB er nog aan toe "De uitkomst van de ledenpeiling vormt niet automatisch het standpunt van de ANWB". Wij vertrouwen deze niet-peiling die een peiling is maar ook weer niet, helemaal niet!
Update Vragenlijst is weer live. Het is geen raadpleging, het is gewoon een marktonderzoek, met sturende vragen, uitgevoerd door een market research bureau.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... nwbpe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

frankv

Bericht door frankv » 23 jan 2010, 20:01

romo schreef:Die ANWB enquete stinkt aan alle kanten, ik lees her en der wat commentaren....................waardeloos................. :bag:
ik had hier net een aantal punten neergezet, crasht mijn internet

de vraagformuleringen zijn erg slecht, volgens mij niet eens vooropgezet slecht, maar techneuten slecht

ze hadden beter Intomart GFK kunnen bellen om de vragen voor hen op een eenduidig te beantwoorden wijze te formuleren, die zijn daar een stuk beter in dan de ANWB zelf blijkbaar

frankv

Bericht door frankv » 23 jan 2010, 20:05

help me even onthouden dat ik nooit het bedrijf "Ruigrok Netpanel" ergens voor inhuur...
Laatst gewijzigd door frankv op 23 jan 2010, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

frankv

Bericht door frankv » 23 jan 2010, 20:11

ik heb de oplossing!

lees de vraag en bekijk of hij bijdraagt aan het aannemen van rekeningrijden of niet en beantwoord daarna of je het er mee eens bent of niet

kijk niet naar of je het in werkelijkheid wel of niet eens bent met de inhoud van de vraag want de vragen zijn zelf al dermate dubbelzinnig geformuleerd dat je daar vaak niet eens een echt antwoord op kunt geven

bijvoorbeeld:
Het is een voordeel dat auto’s met een kastje gemakkelijker zijn op te sporen als ze worden gestolen
beantwoord je met ZEER MEE ONEENS

en:
Het is waarschijnlijk dat de kosten voor zo’n ingewikkeld systeem uit de hand lopen
beantwoord je met ZEER MEE EENS

KW

Bericht door KW » 23 jan 2010, 21:03

Uiteraard, zoveel mogelijk vragen met maximale waarde beantwoorden. Zowiezo nooit een vraag met "ik weet niet" beantwoorden, dan liever 'neutraal' als je het echt niet weet

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 23 jan 2010, 21:24

Suggestieve vragen, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit
een één tweetje van de ANWB en Eurlings is, en dat de uitslag
oncontroleerbaar wordt geinterpreteerd zoals het Mofiel Eurlings
uitkomt. Het is toch ook een rare zijsprong die Eurlings ineens
maakt?

Fucking schijndemocratie die we hebben.

romo

Bericht door romo » 23 jan 2010, 21:30

Precies..................

Daarom is het goed en ook zeer verstandig om alternatieve vragenlijsten( Telegraaf en RTL Nieuws) in te vullen...................

Bij een (te) grote discrepantie in voor / tegen percentages tussen deze lijsten en die van de ANWB is natuurlijk gelijk duidelijk dat de cijfers gemanipuleerd zijn.............

Dus allemaal de alternatieve vragenlijsten ook invullen............................

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 23 jan 2010, 21:30

Ravin ///M schreef:Suggestieve vragen, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit
een één tweetje van de ANWB en Eurlings is, en dat de uitslag
oncontroleerbaar wordt geinterpreteerd zoals het Mofiel Eurlings
uitkomt. Het is toch ook een rare zijsprong die Eurlings ineens
maakt?

Fucking schijndemocratie die we hebben.
x2...........................

Plaats reactie