What got you into BMWs?
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
What got you into BMWs?
Gekaapt van Bimmerpost, maar erg leuk.....................dus kom maar met die verhalen en anekdotes....................What got you into BMWs?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: What got you into BMWs?
Mijn opa reed altijd bmw, ik ben dus al heel jong besmet. Toen mijn vader op een mooie dag thuis kwam met een E36 320i was ik als jongetje van 7 natuurlijk apetrots. Het heeft helaas wel tot mijn 22ste geduurd voordat hij er weer een kocht. Voorlopig rij ik zelf nog geen bmw, maar zodra het kan komt er 1
Wel maak ik heel veel kilometers met de E90 318D en dat is voor mij al het echte freude am fahren gevoel 


- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: What got you into BMWs?
toen ik op de lagere school zat, was BMW spotten wat je deed, dat de e21 323i twee (ja TWEE) uitlaten had, en wel 1 links en 1 rechts, daar kon niets tegen op!

vandaar denk ik...
vandaar denk ik...
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: What got you into BMWs?
Ik was eindelijk in de gelegenheid om m'n eerste auto te kunnen kopen...en ik wilde wel een echte 'auto'. Dus geen barreltje, maar iets waar je van kon gaan houden. Ik had toen nog geen speciale BMW gevoels ofzo...
Uiteindelijk werd het een E36 320i Coupe (die ik nog steeds heb), gewoon....omdat het kon en omdat ik het een mooie vond (en nog steeds vind)Sindsdien is een zeer vurige BMW-liefde ontstaan
De rest is geschiedenis, denk ik...
Moeilijk om te verklaren waarom BMW's zo'n speciaal gevoel op veel liefhebbers heeft...het zijn auto's zonder die emoties die bijvoorbeeld Alfa's hebben....soms zijn ze uiterst onbetrouwbaar...maar tegelijkertijd oerdegelijk sterk..
Uiteindelijk werd het een E36 320i Coupe (die ik nog steeds heb), gewoon....omdat het kon en omdat ik het een mooie vond (en nog steeds vind)Sindsdien is een zeer vurige BMW-liefde ontstaan

De rest is geschiedenis, denk ik...
Moeilijk om te verklaren waarom BMW's zo'n speciaal gevoel op veel liefhebbers heeft...het zijn auto's zonder die emoties die bijvoorbeeld Alfa's hebben....soms zijn ze uiterst onbetrouwbaar...maar tegelijkertijd oerdegelijk sterk..
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: What got you into BMWs?
Ooit eens in een E30 325i gezeten, 18 jaar geleden ofzo. Toen de vader van mijn schoolvriendje deze even flink in de toeren jaagde wist ik gelijk dat ik er zo een moest hebben! 

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: What got you into BMWs?
Ze konden een auto met acceptabel gewicht/aangename hoogtoerige NA motor met reponse/rwd/sperr/normaal in onderhoud voor een bedrag wat binnen budget viel, daar buiten was er door dagelijkse auto's inmiddels een lagere drempel bij de dealer, waar ik supertevreden over ben. Buiten dat was het alternatief te opzichtig (en iets ouder). Een auto van een premium merk met 343pk, compleet qua extra's en redelijk gumbaar van 1,5 jaar oud voor nog geen 50k, imho gewoon bang4buck.
Ben eigenlijk helemaal niet zo in-to BMW qua merk, omdat ik niet echt een merkenliefde/binding heb, maar ze hebben veel modellen die binnen hun segment me gewoon goed aanspreken. Ben nog steeds weg van de e60/e90 en zelfs van de 3d einsers
.
Vanaf wanneer in aanraking met BMW? Begin jaren 90 kocht een goede vriend van me broer een e30 m3 cecotto, geweldig destijds, droomauto; had daarvoor al een 325i en later nog eens. Halverwege jaren 90 kocht me broer een e30 325i Hartge (destijds goed blits met iets meer dan 200pk).
Ben eigenlijk helemaal niet zo in-to BMW qua merk, omdat ik niet echt een merkenliefde/binding heb, maar ze hebben veel modellen die binnen hun segment me gewoon goed aanspreken. Ben nog steeds weg van de e60/e90 en zelfs van de 3d einsers

Vanaf wanneer in aanraking met BMW? Begin jaren 90 kocht een goede vriend van me broer een e30 m3 cecotto, geweldig destijds, droomauto; had daarvoor al een 325i en later nog eens. Halverwege jaren 90 kocht me broer een e30 325i Hartge (destijds goed blits met iets meer dan 200pk).
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: What got you into BMWs?
Moet ik zelf natuurlijk ook even posten;
Ik ben besmet door mijn vader....................die reed al in de 60 er jaren BMW, 2000, 2002, 320.....................later door mijn moeder voortgezet, 525i, 320i..................ik was er wild van, nog steeds overigens.................
Ik zal nooit de dag in 1978 vergeten, mijn pa haalde na een jaar levertijd de 320 op, kleur; Fjord, kenteken; 10-RP-46, bij Oldenhof in Enschede.....................ik weet nu nog hoe die kar nieuw rook.....................ik krijg er nog kippenvel van, werkelijk.......................12 jaar oud, en toen wist ik het, alles viel op de plek............................ik liet het aan vriendjes zien, cockpit dash......................ze keken zich de ogen uit..............
Ik heb zelf de traditie voort kunnen zetten, en dat zeg ik niet zonder trots..........eerst een brakke 320i, het zelfde type als mijn pa had, maar die viel van ellende uit elkaar, daarna volgden de E46 328i, de E46 M3 en momenteel de E92 M3......................en als ik ergens van geniet dan is het wel als ik in die kar stap, er naar kijken word ik al warm van.............................verpest voor het leven.........................
De traditie krijgt nog een 2 wielig vervolg, komende maart/april verwacht ik de BMW S1000RR Carbon Edition naast de M3 in de garage te zetten........................
Ik ben besmet door mijn vader....................die reed al in de 60 er jaren BMW, 2000, 2002, 320.....................later door mijn moeder voortgezet, 525i, 320i..................ik was er wild van, nog steeds overigens.................
Ik zal nooit de dag in 1978 vergeten, mijn pa haalde na een jaar levertijd de 320 op, kleur; Fjord, kenteken; 10-RP-46, bij Oldenhof in Enschede.....................ik weet nu nog hoe die kar nieuw rook.....................ik krijg er nog kippenvel van, werkelijk.......................12 jaar oud, en toen wist ik het, alles viel op de plek............................ik liet het aan vriendjes zien, cockpit dash......................ze keken zich de ogen uit..............
Ik heb zelf de traditie voort kunnen zetten, en dat zeg ik niet zonder trots..........eerst een brakke 320i, het zelfde type als mijn pa had, maar die viel van ellende uit elkaar, daarna volgden de E46 328i, de E46 M3 en momenteel de E92 M3......................en als ik ergens van geniet dan is het wel als ik in die kar stap, er naar kijken word ik al warm van.............................verpest voor het leven.........................
De traditie krijgt nog een 2 wielig vervolg, komende maart/april verwacht ik de BMW S1000RR Carbon Edition naast de M3 in de garage te zetten........................
- Matthijs
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
- Locatie: route 66
Re: What got you into BMWs?
een encounter met een E24 6er op jonge leeftijd heeft mij warm gemaakt, en het filmpje van Tiff Needel in een E39 M5 was voor mij ook wel een wow moment van wat een geweldige wagens maakt BMW,
deze:
En nu zie ik ook een filmpje van het tijdperk dat ik elk BMW video bestand dat ik binnenhaalde met de modem een euforisch gevoel gaf ook al was de kwaliteit
om te huilen, those were the days:
In het tijdperk van die filmpjes had ik geen rijbewijs of ooit auto gereden en kon ik er eigenlijk alleen maar dromen
deze:
En nu zie ik ook een filmpje van het tijdperk dat ik elk BMW video bestand dat ik binnenhaalde met de modem een euforisch gevoel gaf ook al was de kwaliteit
om te huilen, those were the days:
In het tijdperk van die filmpjes had ik geen rijbewijs of ooit auto gereden en kon ik er eigenlijk alleen maar dromen

Laatst gewijzigd door Matthijs op 22 jan 2010, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: What got you into BMWs?
Niet van jongs af aan BMW-minded geweest, wel autogek...
...heb in mijn jongere jaren flink wat matchbox-autoo'tjes bij elkaar gespaard...
...meegaan naar de supermarkt, betekende bijna automatisch een autoo'tje voor de verzameling...
...maar goed later als klein jochie nog mee naar oma op zondagochtend. Een paar straten verderop zat Ekris (toen nog in Scherpenzeel), daar heb ik menig zondagochtend toch door de showroomruiten staan turen, waarmee toch langzaam de voorkeur richting dat merk verschoof. Dan heb ik het over eind jaren 80 met de o.a. de Z1, E24, E30, E34 en E32 nieuw in de showroom...
Begin jaren negentig verhuisde Ekris Scherpenzeel naar Veenendaal, na al een vestiging in Nijkerk geopend te hebben... Aandacht voor het merk nam weer wat af...
...totdat ik vakantiewerk ging doen. Werkgever reed op dat moment een E34 M5 3.6 uit 1991. Vaak met 'm meegeweest. Toen enorm onder de indruk geraakt van de auto en met welk gemak dat ding hard ging; zeker in vergelijking met de Mazda 323 die mijn pa toendertijd reed. Eenmaal 18 kreeg ik op een dag de sleutels van de M5 in mijn handen gedrukt; voorzichtig als ik was rond geweest; echter wel "fucked up for live"
Drie jaar later na afronden studie mijn eerste auto gekocht; dat moest dus een Bimmer worden. Mijn moeder vond dat nog al een stap, zo van: "Wat moet de familie er wel niet van denken..." Toch doorgezet en mijn eerste brikkie gekocht; een E36 318i '92. Met recht een brikkie, want in 5,5 maand tijd heb ik voor de helft van de aanschafwaarde aan de auto moeten versleutelen. Toen was ik het wel zo zat met die auto en heb 'm de deur uitgedaan. Echter als de auto gewoon deed wat ie moest doen, namelijk rijden, dan was het wel een heerlijke auto. Dit in het achterhoofd hebbende en mezelf moed ingepraat hebbende in de trend van: "Ze moeten toch gewoon degelijke bakken kunnen bouwen die een levenlang mee kunnen gaan" de volgende E36 gekocht. Ditmaal eentje van de allerlaatste van de lopende band, wederom een E36 318i uit '98. Tevens na eerdere ervaringen eentje met Huisselectie-garantie. Deze auto was na dik 2 ton op de teller nog als nieuw en vind het nog steeds jammer dat ik hem weg moest doen om de volgende auto te kunnen betalen (dat ding was echt onverwoestbaar en reed geweldig).
Daarom een E46 320Ci (2.2) Coupé uit 2001 gekocht. Een hele stap t.o.v. de E36 qua auto. Deze bleek van een mevrouw geweest te zijn die 'm vooral in en rond Amsterdam gebruikt had, dus serieus het rode gebied op de toerenteller had deze auto nooit gezien. Onder garantie is hierdoor uiteindelijk het motorblok vervangen wegens overmatig olieverbruik, nadat een eerdere motorrevisie geen soelaas geboden had. Daarna nooit meer problemen met die auto gehad.
Hierop wederom een E46N 320Ci (2.2) Coupé uit 2003 gekocht; exact dezelfde coupé, echter de facelift uitvoering als de vorige. Was eigenlijk niet de bedoeling, aangezien ik een 325Ci/330Ci zocht...; echter de prijs was te laag en de auto zag er te goed uit. Deze heb ik ook het langst gereden (bijna 3 jaar) en vorig jaar rond deze tijd ingeruild op de E92 325iA High Executive die ik nu heb... En er zullen wellicht nog enkele volgen...

...heb in mijn jongere jaren flink wat matchbox-autoo'tjes bij elkaar gespaard...
...meegaan naar de supermarkt, betekende bijna automatisch een autoo'tje voor de verzameling...
...maar goed later als klein jochie nog mee naar oma op zondagochtend. Een paar straten verderop zat Ekris (toen nog in Scherpenzeel), daar heb ik menig zondagochtend toch door de showroomruiten staan turen, waarmee toch langzaam de voorkeur richting dat merk verschoof. Dan heb ik het over eind jaren 80 met de o.a. de Z1, E24, E30, E34 en E32 nieuw in de showroom...
Begin jaren negentig verhuisde Ekris Scherpenzeel naar Veenendaal, na al een vestiging in Nijkerk geopend te hebben... Aandacht voor het merk nam weer wat af...
...totdat ik vakantiewerk ging doen. Werkgever reed op dat moment een E34 M5 3.6 uit 1991. Vaak met 'm meegeweest. Toen enorm onder de indruk geraakt van de auto en met welk gemak dat ding hard ging; zeker in vergelijking met de Mazda 323 die mijn pa toendertijd reed. Eenmaal 18 kreeg ik op een dag de sleutels van de M5 in mijn handen gedrukt; voorzichtig als ik was rond geweest; echter wel "fucked up for live"
Drie jaar later na afronden studie mijn eerste auto gekocht; dat moest dus een Bimmer worden. Mijn moeder vond dat nog al een stap, zo van: "Wat moet de familie er wel niet van denken..." Toch doorgezet en mijn eerste brikkie gekocht; een E36 318i '92. Met recht een brikkie, want in 5,5 maand tijd heb ik voor de helft van de aanschafwaarde aan de auto moeten versleutelen. Toen was ik het wel zo zat met die auto en heb 'm de deur uitgedaan. Echter als de auto gewoon deed wat ie moest doen, namelijk rijden, dan was het wel een heerlijke auto. Dit in het achterhoofd hebbende en mezelf moed ingepraat hebbende in de trend van: "Ze moeten toch gewoon degelijke bakken kunnen bouwen die een levenlang mee kunnen gaan" de volgende E36 gekocht. Ditmaal eentje van de allerlaatste van de lopende band, wederom een E36 318i uit '98. Tevens na eerdere ervaringen eentje met Huisselectie-garantie. Deze auto was na dik 2 ton op de teller nog als nieuw en vind het nog steeds jammer dat ik hem weg moest doen om de volgende auto te kunnen betalen (dat ding was echt onverwoestbaar en reed geweldig).
Daarom een E46 320Ci (2.2) Coupé uit 2001 gekocht. Een hele stap t.o.v. de E36 qua auto. Deze bleek van een mevrouw geweest te zijn die 'm vooral in en rond Amsterdam gebruikt had, dus serieus het rode gebied op de toerenteller had deze auto nooit gezien. Onder garantie is hierdoor uiteindelijk het motorblok vervangen wegens overmatig olieverbruik, nadat een eerdere motorrevisie geen soelaas geboden had. Daarna nooit meer problemen met die auto gehad.
Hierop wederom een E46N 320Ci (2.2) Coupé uit 2003 gekocht; exact dezelfde coupé, echter de facelift uitvoering als de vorige. Was eigenlijk niet de bedoeling, aangezien ik een 325Ci/330Ci zocht...; echter de prijs was te laag en de auto zag er te goed uit. Deze heb ik ook het langst gereden (bijna 3 jaar) en vorig jaar rond deze tijd ingeruild op de E92 325iA High Executive die ik nu heb... En er zullen wellicht nog enkele volgen...
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: What got you into BMWs?
Tommy
fucked for life nu , helemaal verslaafd aan dat merk helaas...(of gelukkig
)


fucked for life nu , helemaal verslaafd aan dat merk helaas...(of gelukkig

herkenbaaren als ik ergens van geniet dan is het wel als ik in die kar stap, er naar kijken word ik al warm van.............................verpest voor het leven.........................

-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Re: What got you into BMWs?
In 2001 met mijn suzuki swift, ben ik van de baan geramd door een BMW. Tegen 70kmu en bijna dood
Dader nooit gevonden, politie geloofde mij niet en direct geclasseerd als "jonge gast die controle over het stuur verloor." Tja, nix meer aan te doen.
De volgende moest dus een degelijk wagen zijn. Een BMW was duidelijk heel degelijk. Toevallig verkocht de opa van mijn toenmalig vriendinnetje dat toen mee in mijn suzuki zat, zijn auto, een BMW.
Zag er degelijk uit, was toen het belangerijkste, dus SOLD.
Daarna in het autostylingmilieu terecht gekomen. Zo veeeel geld uitgeven om de BMW op een M3 te doen lijken. Dan tot het besef gekomen dat ik beter een M3 had kunnen kopen

BMW verkocht en een M3 gekocht, waar ik nu nog steeds mee rij, al is het niet veel

De volgende moest dus een degelijk wagen zijn. Een BMW was duidelijk heel degelijk. Toevallig verkocht de opa van mijn toenmalig vriendinnetje dat toen mee in mijn suzuki zat, zijn auto, een BMW.
Zag er degelijk uit, was toen het belangerijkste, dus SOLD.
Daarna in het autostylingmilieu terecht gekomen. Zo veeeel geld uitgeven om de BMW op een M3 te doen lijken. Dan tot het besef gekomen dat ik beter een M3 had kunnen kopen



BMW verkocht en een M3 gekocht, waar ik nu nog steeds mee rij, al is het niet veel

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: What got you into BMWs?
Het BMW virus is bij mij ergens begin 1994 bij mij ingeslagen. In die tijd had ik eigenlijk nog nooit met een echt snelle auto meegereden.
Mijn ouders geven niet zo veel om snelle auto's dus veel meer dan 100pk en een top van 190km/u met een acceleratie van 0-100 in 10s zat er meestal niet in de auto's die ze kochten. Totdat de vader van een vriend van me van Audi overstapte naar BMW. De man had toen ik hen leerde kennen een Audi 100 2.8e met 174pk, zijn vrouw een Audi 80 2.3e Coupe met 136pk. Dat waren voor mij al best snelle auto's om mee te rijden. De man had al eens een BMW gehad, dat was een zeer speciale Hartge e30. Maar dat speciale vonden meer mensen en op een vervelende ochtend was de Hartge gestolen.
Enfin de Audi 100 moest weg en er kwam een kanon voor in de plaats, een wolf in schaapskleren, een BMW e36 3.0 Coupe. De auto was niet helemaal nieuw, had ongeveer 10000km gelopen en was van een kennis geweest die toen vrijwel ieder half jaar een nieuwe auto kocht. Des te beter, kon er gelijk volluit gegaan worden. Daar wist de vader van die vriend van me wel raad mee. Ik werd al snel opgehaald om eens mee te gaan knallen. En wat een indruk maakte deze auto in 1994! We draaiden de snelweg op en bij 140 schakelde hij al naar 5, maar trekkracht genoeg natuurlijk en in no-time ramde hij bij 270 op de teller in de begrenser
Wat een ervaring was dat, zo makkelijk en rustig als dat ging, een superauto in mijn ogen en dat met alle luxe aan boord. Na de M3 3.0 volgde nog vele BMW's en met name BMW ///M's zie hieronder enkele auto's. We hebben er een hoop lol mee gehad, alleen de GT is maar kort in zijn bezit geweest. De GT was, waar hij hem voor gebruikte , te hard-core. Vaak schade gehad aan de voorspoiler, dus die ging weg en daar kwam de estoril blauwe M3 3.2 voor in de plaats en toen wist ik het zeker, zo'n auto moest ik ook ooit hebben
Na de sedan kwam er een estoril blauwe e39 535i in de plaats met mooie Hartge velgen en AC Schnitzer spoiler pakket. En wat reed dat ding lekker!
Maar goed, hij miste wat power, dus na lang wachten totdat e39 M5 eindelijk leverbaar was werd deze besteld. Het koppelmonster kwam en reed helemaal fantastisch! Zijn vrouw had ook enkele BMW gehad en kreeg uiteindelijk een M3 e46 Cabrio, leuk duo een e39 M5 en daarnaast een e46 Cabrio








Mijn ouders geven niet zo veel om snelle auto's dus veel meer dan 100pk en een top van 190km/u met een acceleratie van 0-100 in 10s zat er meestal niet in de auto's die ze kochten. Totdat de vader van een vriend van me van Audi overstapte naar BMW. De man had toen ik hen leerde kennen een Audi 100 2.8e met 174pk, zijn vrouw een Audi 80 2.3e Coupe met 136pk. Dat waren voor mij al best snelle auto's om mee te rijden. De man had al eens een BMW gehad, dat was een zeer speciale Hartge e30. Maar dat speciale vonden meer mensen en op een vervelende ochtend was de Hartge gestolen.
Enfin de Audi 100 moest weg en er kwam een kanon voor in de plaats, een wolf in schaapskleren, een BMW e36 3.0 Coupe. De auto was niet helemaal nieuw, had ongeveer 10000km gelopen en was van een kennis geweest die toen vrijwel ieder half jaar een nieuwe auto kocht. Des te beter, kon er gelijk volluit gegaan worden. Daar wist de vader van die vriend van me wel raad mee. Ik werd al snel opgehaald om eens mee te gaan knallen. En wat een indruk maakte deze auto in 1994! We draaiden de snelweg op en bij 140 schakelde hij al naar 5, maar trekkracht genoeg natuurlijk en in no-time ramde hij bij 270 op de teller in de begrenser


Na de sedan kwam er een estoril blauwe e39 535i in de plaats met mooie Hartge velgen en AC Schnitzer spoiler pakket. En wat reed dat ding lekker!
Maar goed, hij miste wat power, dus na lang wachten totdat e39 M5 eindelijk leverbaar was werd deze besteld. Het koppelmonster kwam en reed helemaal fantastisch! Zijn vrouw had ook enkele BMW gehad en kreeg uiteindelijk een M3 e46 Cabrio, leuk duo een e39 M5 en daarnaast een e46 Cabrio

-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: What got you into BMWs?
Ha, die Romo;
Toen ik een nog lagereschooljochie was carpoolde (eind zestig, begin zeventiger jaren, ja, toen al!) mijn vader met een collega die wij 'ome Aad' noemden. Tegen ome Aad keek ik huizenhoog op, want die reed in een witte BMW 1800, het Neue Klasse model dus. Màn wat vond ik ome Aad stukken stoerder dan mijn vader met zijn Ford Taunus 12M TS. Helemaal toen ome Aad later zijn nieuwe aanwinst, een bordeauxrode 3,0S met automaat kwam showen en mij meenam een blokje om. "Ome Aad is zeker jouw baas, hè pap?" vroeg ik mijn vader. Groot was de verbazing toen die verhouding precies andersom was en mijn vader ome Aad zijn chef bleek. Later heb ik wel begrepen dat de wereld zo niet in elkaar steekt maar als knaapje van een jaar of elf was de man met de dikste auto nu eenmaal de winnaar. Mijn belangstelling voor BMW was echter wel definitief gewekt.
Toen ik een nog lagereschooljochie was carpoolde (eind zestig, begin zeventiger jaren, ja, toen al!) mijn vader met een collega die wij 'ome Aad' noemden. Tegen ome Aad keek ik huizenhoog op, want die reed in een witte BMW 1800, het Neue Klasse model dus. Màn wat vond ik ome Aad stukken stoerder dan mijn vader met zijn Ford Taunus 12M TS. Helemaal toen ome Aad later zijn nieuwe aanwinst, een bordeauxrode 3,0S met automaat kwam showen en mij meenam een blokje om. "Ome Aad is zeker jouw baas, hè pap?" vroeg ik mijn vader. Groot was de verbazing toen die verhouding precies andersom was en mijn vader ome Aad zijn chef bleek. Later heb ik wel begrepen dat de wereld zo niet in elkaar steekt maar als knaapje van een jaar of elf was de man met de dikste auto nu eenmaal de winnaar. Mijn belangstelling voor BMW was echter wel definitief gewekt.
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: What got you into BMWs?
Ik reed in 1989 Golf I 1.1 LX uit 1979 en toen zag ik in 't blad CAR ofzo de nieuwe E34 M5 en nu rij ik sinds anderhalfjaar een E90 M3.
korter kon niet.
korter kon niet.

-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: What got you into BMWs?
Ik was autogek vanaf m'n geboorte bijna, maar dat behelsde in m'n jeugd meer:Ferrari, Alfa/Lancia en de nieuwe 1982 Ford Escort. Later werd ik verliefd op de Sierra en Audi 100/Quattro toestanden in de rallysport toen en dus moest ik 'n Audi na vele Golfjes, het werden er 2 waarbij de laatste , een 270pk S3het qua motor(plof) maar 'n dik jaar uithield, toen in 2001 m'n eerste BMW gekocht(terwijl 'mn ouweheer al jaren zo'n ding reed) een MkII E46 330d....
Laatst gewijzigd door Robin op 22 jan 2010, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: What got you into BMWs?
Destijds met mijn zoektocht naar een mooie e34 is het BMW-en begonnen. Mede n.a.v. de enthousiaste verhalen van ene Dennis C. ben ik daar maar eens naar gaan kijken. Tot mijn verbazing kwam ik een prachtige originele e34 535i tegen die dicht bij mij in de buurt stond. Daarna in korte tijd nog een e34 525, e30 325, e39 540 en dus nu een e39 530d gehad. Handige van een eigen site is dat je dus ook al die pics nog hebt.
Maar deze 535 begon het allemaal:
e34 535:

e34 535:

e34 525 Ringtool:

e30 325 Ringtool:

e39 540:

e39 530d

Maar deze 535 begon het allemaal:
e34 535:
e34 535:
e34 525 Ringtool:
e30 325 Ringtool:
e39 540:
e39 530d
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: What got you into BMWs?
Waarom BMW ?
Ik denk dat het een aantal redenen heeft.
BMW daar ben ik groot mee geworden, Mijn vader reed al zolang ik me kan herrineren BMW's, 2500 serie's diverse 7 serie's, 5 serie's en mijn moeder reed altijd een 3 serie, waar ik later ook mijn eerste 2 jaar van mijn rijbewijsleven in heb gereden.
Als kind zag ik al dat BMW een "ander" merk was dan de vele mainstream merken. Sportiever, snellere motoren. En ze hadden absolute topmodellen. En BMW was een "bereikbaar" merk. Niet zoals Porsche's Ferrari's onbetaalbaar. Voor die merken had ik overigens ook warme gevoelens als kind. Mijn vader betrok me ook als kind altijd bij de aankoop van een nieuwe BMW. Nam me mee naar de dealer toe, ik kreeg altijd leuke BMW goodies. Zoals schaalmodellen, folders, petten, kleding etc.
Als ik in de BMW showroom kwam liep ik als eerst naar alle auto's toe om te kijken hoe hard ze konden, een blik door de ruit en wist genoeg. BMW's konden 200. En elk jaar konden ze harder. Totdat ik naar binnenkeek bij een 745i turbo, de schelen vielen van mijn ogen. 260 km/h kon die ! Tenminste dat stond op de teller. Dit was ongekend voor mij. Ik heb nog steeds de originele autofolders uit die tijd bewaard.
In 1997 wilde ik een BMW kopen een mooie E36 van 5/6 jaar oud, maar het werd me aan alle kanten afgeraden, ik was nog maar kort bezig met mijn zaak en een BMW was een dure auto om te rijden.(+ bang voor een stuk afgunst/imago) Ik heb mijn BMW plan in de ijskast neergezet, en ben later voor Audi gegaan, maar Audi werd nooit echt mijn merk, toen ik doorkreeg hoe VAG werkte met het merk Audi en alleen maar body's aan het uitwisselen was tussen de andere VAG merken doofde het Audi vuurtje snel. Ik ging weer terug naar mijn roots. BMW. BMW het merk waar altijd mijn hart heeft gelegen. BMW's zijn "relatief" betaalbaar, en een BMW geeft toch iets speciaals. Ik heb heel veel boeken over de geschiedenis van BMW en lees die ook vaak met plezier. Door die boeken waardeer je ook echt de geschiedenis van het merk, de voorouders van je huidige BMW werden met dezelfde intentie gebouwd en verkocht als nu gebeurd.
BMW maakt niet de beste auto's, BMW maakt niet de mooiste auto's, BMW maakt niet de snelste auto's, BMW maakt niet duurste auto's maar BMW maakt wel auto's die geen consessie doen aan de liefhebber van sportief rijden, BMW maakt auto's waar de techniek het uitgangspunt is, die techniek staat ten dienste van rijplezier. Dat geld voor een 116i maar ook voor een M5. Die filosofie zie je niet veel bij andere "betaalbare" merken. Elke BMW klopt technisch en ergonomisch gewoon.
BMW is een van de weinige merken die nog echt onderscheidend is in de markt. En ja de marketing doet daarin goede zaken. Maar goede marketing bij een slecht product werkt niet.
Ik zie het zo, auto rijden is mijn liefhebberij een liefhebberij waarbij de vis heel duur betaald word. Dan mag er ook wat tegenover staan, en het belangrijkste vind ik tevredenheid over het rijden , tevredenheid over de auto, het merk en de kwaliteit van het merk.
Ik denk dat het een aantal redenen heeft.
BMW daar ben ik groot mee geworden, Mijn vader reed al zolang ik me kan herrineren BMW's, 2500 serie's diverse 7 serie's, 5 serie's en mijn moeder reed altijd een 3 serie, waar ik later ook mijn eerste 2 jaar van mijn rijbewijsleven in heb gereden.
Als kind zag ik al dat BMW een "ander" merk was dan de vele mainstream merken. Sportiever, snellere motoren. En ze hadden absolute topmodellen. En BMW was een "bereikbaar" merk. Niet zoals Porsche's Ferrari's onbetaalbaar. Voor die merken had ik overigens ook warme gevoelens als kind. Mijn vader betrok me ook als kind altijd bij de aankoop van een nieuwe BMW. Nam me mee naar de dealer toe, ik kreeg altijd leuke BMW goodies. Zoals schaalmodellen, folders, petten, kleding etc.
Als ik in de BMW showroom kwam liep ik als eerst naar alle auto's toe om te kijken hoe hard ze konden, een blik door de ruit en wist genoeg. BMW's konden 200. En elk jaar konden ze harder. Totdat ik naar binnenkeek bij een 745i turbo, de schelen vielen van mijn ogen. 260 km/h kon die ! Tenminste dat stond op de teller. Dit was ongekend voor mij. Ik heb nog steeds de originele autofolders uit die tijd bewaard.
In 1997 wilde ik een BMW kopen een mooie E36 van 5/6 jaar oud, maar het werd me aan alle kanten afgeraden, ik was nog maar kort bezig met mijn zaak en een BMW was een dure auto om te rijden.(+ bang voor een stuk afgunst/imago) Ik heb mijn BMW plan in de ijskast neergezet, en ben later voor Audi gegaan, maar Audi werd nooit echt mijn merk, toen ik doorkreeg hoe VAG werkte met het merk Audi en alleen maar body's aan het uitwisselen was tussen de andere VAG merken doofde het Audi vuurtje snel. Ik ging weer terug naar mijn roots. BMW. BMW het merk waar altijd mijn hart heeft gelegen. BMW's zijn "relatief" betaalbaar, en een BMW geeft toch iets speciaals. Ik heb heel veel boeken over de geschiedenis van BMW en lees die ook vaak met plezier. Door die boeken waardeer je ook echt de geschiedenis van het merk, de voorouders van je huidige BMW werden met dezelfde intentie gebouwd en verkocht als nu gebeurd.
BMW maakt niet de beste auto's, BMW maakt niet de mooiste auto's, BMW maakt niet de snelste auto's, BMW maakt niet duurste auto's maar BMW maakt wel auto's die geen consessie doen aan de liefhebber van sportief rijden, BMW maakt auto's waar de techniek het uitgangspunt is, die techniek staat ten dienste van rijplezier. Dat geld voor een 116i maar ook voor een M5. Die filosofie zie je niet veel bij andere "betaalbare" merken. Elke BMW klopt technisch en ergonomisch gewoon.
BMW is een van de weinige merken die nog echt onderscheidend is in de markt. En ja de marketing doet daarin goede zaken. Maar goede marketing bij een slecht product werkt niet.
Ik zie het zo, auto rijden is mijn liefhebberij een liefhebberij waarbij de vis heel duur betaald word. Dan mag er ook wat tegenover staan, en het belangrijkste vind ik tevredenheid over het rijden , tevredenheid over de auto, het merk en de kwaliteit van het merk.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: What got you into BMWs?
Door mijn ouders. Mijn pa reed vroeger eerst Audi (80, 90 en 100) en mijn moeder reed in een rode Porsche 924. Totdat ik een zusje erbij kreeg en dus een grotere auto moest komen. Het werd een E30 318i Touring. Voor die tijd een mooie auto en mijn pa vond de auto erg lekker rijden. Toen besloten dat de Audi 100 eruit ging en er kwam een E34 525i Touring voor terug. Het geluid van de 6 in-lijn trok meteen mijn aandacht. Daarna kwam er een 730i, E39 540i, E39 540i, E39 540i ACS, X5 4.4i. Mijn moeder reed na de E30 318i Touring in een E36 320i Touring in Hellrot. Dit was de auto waarmee ik in het weekend reed toen ik net mijn rijbewijs had. Toen heerlijk om een 6-cilinder vooronder te hebben. Daarna reed mijn moeder in een E46 330i Cabrio en nu een 645i Cabrio. Dus eigenlijk heel mijn jeugd BMW's meegemaakt.
Tevens aansluitend op verhaal van Erik K. De vade van zijn vriend was destijds mijn pa z'n zakenpartner, dus reed ook weleens mee in de M3's. Die GT en 3.2 Sedan kan ik me nog goed herinneren.
Liefde werd erger doordat ik in een E30 325i mijn racelicentie ging halen. Nog nooit eerder met een RWD auto op het circuit gereden maar ondanks een beetje gare E30, nooit zoveel lol gehad en besloten dat ik wilde beginnen in de E30 Cup.
Ook was ik vroeger helemaal gek van de E30 M3 vanwege de DTM wat ik op TV keek en als klein jochie af en toe op de Autobahn tegen kwam. Heb nu sinds een paar maanden mijn jeugddroom kunnen verwezelijken en in het bezit van een hele fraaie E30 M3,
Tevens aansluitend op verhaal van Erik K. De vade van zijn vriend was destijds mijn pa z'n zakenpartner, dus reed ook weleens mee in de M3's. Die GT en 3.2 Sedan kan ik me nog goed herinneren.
Liefde werd erger doordat ik in een E30 325i mijn racelicentie ging halen. Nog nooit eerder met een RWD auto op het circuit gereden maar ondanks een beetje gare E30, nooit zoveel lol gehad en besloten dat ik wilde beginnen in de E30 Cup.
Ook was ik vroeger helemaal gek van de E30 M3 vanwege de DTM wat ik op TV keek en als klein jochie af en toe op de Autobahn tegen kwam. Heb nu sinds een paar maanden mijn jeugddroom kunnen verwezelijken en in het bezit van een hele fraaie E30 M3,
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: What got you into BMWs?
Ik kan hier niet posten (gelukkig maar)
Op RWD na is BMW net zo 13 in een dozijn als de rest.
N.

Op RWD na is BMW net zo 13 in een dozijn als de rest.
N.
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: What got you into BMWs?
@Rico wel 'n beetje een EO verhaal vind ik hoor.
En Nandor maakt even duidelijk dat hij inderdaad die Beierse prak ontgroeid is en nu eindelijk de GT3RS/458/Balboni/ZR1/Zonda/Enzo te pakken heeft die hij zocht.
Gefeliciteerd.

En Nandor maakt even duidelijk dat hij inderdaad die Beierse prak ontgroeid is en nu eindelijk de GT3RS/458/Balboni/ZR1/Zonda/Enzo te pakken heeft die hij zocht.
Gefeliciteerd.

- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: What got you into BMWs?
In het kort.
- via gummen leerde ik o.a. Rutger kennen
- die had net z'n e46 m3
- vervolgens de e30 gekte op Niederhein
- dus ik moest ook een e30 hebben
- begonnen met e30 m3
- toen Papenburg
- daarna e46 m3 gekocht
Vind BMW nog steeds erg mooie auto's maken, maar dan wel de wat eh mooiere, sterker gemotoriseerde en duurdere. De 13-in-dozijn 318d/320d/320/116i/118d vind ik echt allemaal niets
120d was "aardig" maar het toch ook niet, 130i lijkt me prima, 330i/335i/M3 ook, 535d, 540i, M5 ook, 6-serie hmmm, M6 doe maar natuurlijk, X5 te groot, X3 mooi, X1, super totdat ik prijs zag van X1 .28 i-drive met alle opties.
Verder heb ik een afwijking m.b.t. compact's. Ik vind een ouwe 323ti/325ti echt zeer leuke auto's...
Tenslotte Alpina's vind ik erg mooi. Rest van tuning meuk (Hartge e.d.) blehhh (sorry Rene) maar Alpina vind ik qua uiterlijk echt toppie, maar ja qua rijden dan toch weer liever een M3 dan een B3 Alpina...
Mark.
- via gummen leerde ik o.a. Rutger kennen
- die had net z'n e46 m3
- vervolgens de e30 gekte op Niederhein
- dus ik moest ook een e30 hebben
- begonnen met e30 m3
- toen Papenburg
- daarna e46 m3 gekocht
Vind BMW nog steeds erg mooie auto's maken, maar dan wel de wat eh mooiere, sterker gemotoriseerde en duurdere. De 13-in-dozijn 318d/320d/320/116i/118d vind ik echt allemaal niets
120d was "aardig" maar het toch ook niet, 130i lijkt me prima, 330i/335i/M3 ook, 535d, 540i, M5 ook, 6-serie hmmm, M6 doe maar natuurlijk, X5 te groot, X3 mooi, X1, super totdat ik prijs zag van X1 .28 i-drive met alle opties.
Verder heb ik een afwijking m.b.t. compact's. Ik vind een ouwe 323ti/325ti echt zeer leuke auto's...
Tenslotte Alpina's vind ik erg mooi. Rest van tuning meuk (Hartge e.d.) blehhh (sorry Rene) maar Alpina vind ik qua uiterlijk echt toppie, maar ja qua rijden dan toch weer liever een M3 dan een B3 Alpina...
Mark.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: What got you into BMWs?
-1969, Pa had een beige BMW 2000 die ik alleen van foto's ken.
-1970, werd ik geboren :playcar:
-1976, Pa kocht een nieuwe vuurrode e21 323i, dat geluid vergeet je nooit meer.
-1979, Pa kocht een zilvergrijze 732i
-1979, M'n oom kocht een blauwe e12, volgens mij een 528i?
-1980, Schoolmaatje z'n pa kocht een grijze 733i
-1981, Pa kocht een lichtgroen metalic e21 323i.
-1982, Buurman had een lichtgroen metalic e21 320i/6
-1982, Schoolmaatje z'n pa kocht een zilvergrijze 745i Turbo
-1983, Buurman kocht een laatste bijna nieuwe e21 320i/6 special edition (tweekleurig blauw/zilvergrijs met van die vreselijke vierkante koplampen)
-1984, M'n oom kocht een zilvergrijze 728i
-1986, Buurman kocht een bronzitbeige e30 323i
-1987, BMW kwam weer met een V12 op de markt.
-1988, Kolonel in Seedorf kocht een M535i in de kleur Arktisblau. Was echt helemaal verliefd op die wagen en hoop nog echt eens een Arktisblauwe M535i in mijn bezit te krijgen.
-1989, Bij BMW Den Haag op de Rijswijkseweg stond een zwarte E30 M3 EVO in de showroom...kwijl
-1990, Kocht mijn eerste auto, de bronzitbeige e30 323i van mijn vroegere buurman.
-1990, Op tv een programma over de ontwikkeling van de BMW 850i...is me altijd bijgebleven.
- 1990-heden, vele BMW's zouden volgen.
Vind je het dan gek dat ik BMW-oogkleppen op heb? Een beetje advocaat zal er verzachtende omstandigheden uit kunnen peuteren ivm een moeilijke jeugd.
-1970, werd ik geboren :playcar:
-1976, Pa kocht een nieuwe vuurrode e21 323i, dat geluid vergeet je nooit meer.
-1979, Pa kocht een zilvergrijze 732i
-1979, M'n oom kocht een blauwe e12, volgens mij een 528i?
-1980, Schoolmaatje z'n pa kocht een grijze 733i
-1981, Pa kocht een lichtgroen metalic e21 323i.
-1982, Buurman had een lichtgroen metalic e21 320i/6
-1982, Schoolmaatje z'n pa kocht een zilvergrijze 745i Turbo
-1983, Buurman kocht een laatste bijna nieuwe e21 320i/6 special edition (tweekleurig blauw/zilvergrijs met van die vreselijke vierkante koplampen)
-1984, M'n oom kocht een zilvergrijze 728i
-1986, Buurman kocht een bronzitbeige e30 323i
-1987, BMW kwam weer met een V12 op de markt.
-1988, Kolonel in Seedorf kocht een M535i in de kleur Arktisblau. Was echt helemaal verliefd op die wagen en hoop nog echt eens een Arktisblauwe M535i in mijn bezit te krijgen.
-1989, Bij BMW Den Haag op de Rijswijkseweg stond een zwarte E30 M3 EVO in de showroom...kwijl
-1990, Kocht mijn eerste auto, de bronzitbeige e30 323i van mijn vroegere buurman.
-1990, Op tv een programma over de ontwikkeling van de BMW 850i...is me altijd bijgebleven.
- 1990-heden, vele BMW's zouden volgen.
Vind je het dan gek dat ik BMW-oogkleppen op heb? Een beetje advocaat zal er verzachtende omstandigheden uit kunnen peuteren ivm een moeilijke jeugd.
- Fabian
- Berichten: 7237
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: What got you into BMWs?
Eigenlijk heel simpel. Toen ik bij mijn huidige werkgever begon een jaartje of 11 geleden was ik chauffeur. BMW NL was een van onze klanten, demo's van en naar de dealers brengen. Dus dat waren wekelijks meerdere ritten.In die tijd duizenden verschillende auto's gereden per jaar, maar BMW trok me wel erg. Uitstapje naar Rijswijk was hopen op een leuke BMW om weg te brengen
Zeker toen daar afentoe de leuke modellen tussen zaten om weg te brengen was ik verkocht. Toen de eerste keer met een Z3 M Coupe estorilblauw gereden, de TXRR64, ik weet het nog als de dag van gisteren. Hij was einde demo, moest naar de BMW dealer gebracht worden in Roermond die hem gekocht had. JUMMIE! Ik was verkocht. Vandaar nu de Z3 Coupe denk ik
In de tussentijd dan nog een E32 en E38 7-serie gehad, omdat ik gewoon van het comfort hield van deze auto's. Heerlijk! Mis mn E38 nog steeds wel een beetje.......
Inmiddels mn vader ook aangestoken, die ging na jaren te switchen tussen Honda, Volvo, Mercedes eindelijk voor een E60 530d na lang inpraten door mij als leaseauto's. Daarna prive een E39 530i(die er nu nog is) en nu de 645CI. Hij is inmiddels ook wel verknocht aan BMW. Ondertussen ook nog een oom van me aangestoken, die heb ik vorige week maar een E60 523i High Executive verkocht. IK KRIJG IEDEREEN AAN DE BMW's, das mn motto



In de tussentijd dan nog een E32 en E38 7-serie gehad, omdat ik gewoon van het comfort hield van deze auto's. Heerlijk! Mis mn E38 nog steeds wel een beetje.......
Inmiddels mn vader ook aangestoken, die ging na jaren te switchen tussen Honda, Volvo, Mercedes eindelijk voor een E60 530d na lang inpraten door mij als leaseauto's. Daarna prive een E39 530i(die er nu nog is) en nu de 645CI. Hij is inmiddels ook wel verknocht aan BMW. Ondertussen ook nog een oom van me aangestoken, die heb ik vorige week maar een E60 523i High Executive verkocht. IK KRIJG IEDEREEN AAN DE BMW's, das mn motto




- Matthijs
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
- Locatie: route 66
Re: What got you into BMWs?
Zelfs als je een BMW van de Postcodeloterij wint willen mensen nog niet aan het merk:
"Slecht vier van de 25 winnaars behielden de auto. De rest deed hem binnen zes maanden van de hand. Ze hadden liever cash dan een nieuwe wagen."
http://geld.nl.msn.com/nieuws/article.a ... =151808840
"Slecht vier van de 25 winnaars behielden de auto. De rest deed hem binnen zes maanden van de hand. Ze hadden liever cash dan een nieuwe wagen."
http://geld.nl.msn.com/nieuws/article.a ... =151808840
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: What got you into BMWs?
Dat zou ik ook doen. Beetje af gaan schrijven op een nieuwe 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bjeffindividual, Thomas H en 1 gast