E92 M3 USA specs vs. EUR specs
-
E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Ik woon tijdelijk in de VS en zit er sterk aan te denken om een E92 M3 mee terug te nemen naar Nederland. Nu beweert de dealer die ik heb gesproken in Nederland dat ze prima de verlichting kunnen omzetten naar Euro/NL specs, maar dat ik een probleem heb als ik met software/technische problemen kom te zitten, omdat ze dan "niets voor me kunnen betekenen".
Iemand enig idee of dit waar is? Of doen ze gewoon zuur omdat ze ervan balen dat je met een M3 komt aanzetten die je evenveel heeft gekost als een 320i in NL? => de auto is toch identiek verder?
Alvast bedankt!
Iemand enig idee of dit waar is? Of doen ze gewoon zuur omdat ze ervan balen dat je met een M3 komt aanzetten die je evenveel heeft gekost als een 320i in NL? => de auto is toch identiek verder?
Alvast bedankt!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: E92 M3 USA specs vs. EUR specs
Hoi, er is een forummember, atny/Anthony die van NY state z'n E90 M3 weer naar NL heeft gebracht, die weet 't 1 en ander.
Met 'ze'bedoel je de BMW dealer?
Dat zal wel meevallen.
Met 'ze'bedoel je de BMW dealer?
Dat zal wel meevallen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Klopt, hij post ook nog wel eens op M3post.......................
Hier dus;
http://www.m3post.com/forums/forumdisplay.php?f=163" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik heb al een tijdje niets meer van hem vernomen......................
Hier dus;
http://www.m3post.com/forums/forumdisplay.php?f=163" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik heb al een tijdje niets meer van hem vernomen......................
-
Inderdaad Robert, hij dus, want ik kon hier z'n status niet vinden....
- RVV
E92M3-oftochniet? schreef:Ik woon tijdelijk in de VS en zit er sterk aan te denken om een E92 M3 mee terug te nemen naar Nederland. Nu beweert de dealer die ik heb gesproken in Nederland dat ze prima de verlichting kunnen omzetten naar Euro/NL specs, maar dat ik een probleem heb als ik met software/technische problemen kom te zitten, omdat ze dan "niets voor me kunnen betekenen".
Alvast bedankt!
Geen idee of je al eentje gekocht hebt, zoniet, gewoon gelijk in euro specs bestellen ! Makkelijker word het niet.
-
Thanks heren.... Zal proberen hem te contacten.
Verder enig idee? Gewoon op basis van algemene kennis / gezond verstand zou je toch zeggen dat ze er in NL gewoon aan kunnen sleutelen?
Verder enig idee? Gewoon op basis van algemene kennis / gezond verstand zou je toch zeggen dat ze er in NL gewoon aan kunnen sleutelen?
-
Heb je daar ervaring mee? Kan dat gewoon en voor "dezelfde" prijs?Rico schreef:E92M3-oftochniet? schreef:Ik woon tijdelijk in de VS en zit er sterk aan te denken om een E92 M3 mee terug te nemen naar Nederland. Nu beweert de dealer die ik heb gesproken in Nederland dat ze prima de verlichting kunnen omzetten naar Euro/NL specs, maar dat ik een probleem heb als ik met software/technische problemen kom te zitten, omdat ze dan "niets voor me kunnen betekenen".
Alvast bedankt!
Geen idee of je al eentje gekocht hebt, zoniet, gewoon gelijk in euro specs bestellen ! Makkelijker word het niet.
-
Dat kan volgens mij niet. Net als die US ARMY mannen in Rammstein weetikveel met hun voordelige E9x M3's hier in D/EU helemaal US spec inclusief die leijke oranje sideblinkers op de voorbumper...Rico schreef:E92M3-oftochniet? schreef:Ik woon tijdelijk in de VS en zit er sterk aan te denken om een E92 M3 mee terug te nemen naar Nederland. Nu beweert de dealer die ik heb gesproken in Nederland dat ze prima de verlichting kunnen omzetten naar Euro/NL specs, maar dat ik een probleem heb als ik met software/technische problemen kom te zitten, omdat ze dan "niets voor me kunnen betekenen".
Alvast bedankt!
-
Ja. Een goede dealer zal niet moeilijk doen, als je maar betaalt he.E92M3-oftochniet? schreef:Thanks heren.... Zal proberen hem te contacten.

-
Robin schreef:Ja. Een goede dealer zal niet moeilijk doen, als je maar betaalt he.E92M3-oftochniet? schreef:Thanks heren.... Zal proberen hem te contacten.
Heb je een tip mbt een dealer die hier reeel mee om zal gaan die ik eens een belletje kan geven??
-
@E92M3 elke US guy wil eigenlijk 'n D/EU spec E9x M3 vanwege die blinkers, maar dat wordt dus niks....ja blinkers painten of andere bumper importeren.
Kortom. Gewoon ding exporteren en wat regelen met de dealer...denk ik.
Kortom. Gewoon ding exporteren en wat regelen met de dealer...denk ik.
-
M'n eigen dealer is wel wat mans/keine Angst , maar dat is helemaal op Nova Zembla http://www.debeier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;E92M3-oftochniet? schreef:Robin schreef:Ja. Een goede dealer zal niet moeilijk doen, als je maar betaalt he.E92M3-oftochniet? schreef:Thanks heren.... Zal proberen hem te contacten.
Heb je een tip mbt een dealer die hier reeel mee om zal gaan die ik eens een belletje kan geven??
- JP
Op een US-spec in Duitsland betalen ze toch geen BTW. In NL rijden ze op militair kenteken zonder bpm en btw betaald te hebben. (volgens Google)
-
Thanks, zal 'm eens een belletje geven.
Wellicht dat die ook wat enthousiaster wordt dan die %@$#* in Amsterdam... Dat zijn geen liefhebbers, maar verkopers.
Aan de andere kant: Who am I fooling? - Dat zullen ze in de rest van het land ook wel zijn...
Wellicht dat die ook wat enthousiaster wordt dan die %@$#* in Amsterdam... Dat zijn geen liefhebbers, maar verkopers.
Aan de andere kant: Who am I fooling? - Dat zullen ze in de rest van het land ook wel zijn...
-
dat geloof ik ook, maar dat is 'n US spec met die bumpers en mph gauges etc. En dat wil E92M3etc niet..denk ik.JP schreef:Op een US-spec in Duitsland betalen ze toch geen BTW. In NL rijden ze op militair kenteken zonder bpm en btw betaald te hebben. (volgens Google)
Die wil vanuit US z'n US spec ding importeren en daar 'n EU bak van maken, en dat weet atny/Anthony....
-
Los van het gedoe mbt onderhoud/storingen, zou een Euro spec auto ook makkelijker te verkopen zijn als je er ooit vanaf wilt... ALS je er ooit vanaf wilt...
-
Nu zeg ik :ja, maar dás een vooroordeel omdat ik te lang op http://www.m3forum.com" onclick="window.open(this.href);return false; heb rondgehangen.E92M3-oftochniet? schreef:Los van het gedoe mbt onderhoud/storingen, zou een Euro spec auto ook makkelijker te verkopen zijn als je er ooit vanaf wilt... ALS je er ooit vanaf wilt...
romo zal dat beamen, niet het rondhangen, maar dat 'n EU bak beter in de markt ligt imo.
-
Ga maar na; als de dealer mij zo'n verhaal vertelt als ik 'm bel, zal een volgende eigenaar hetzelfde te horen krijgen... Kan het waar zijn of niet, maar dat is toch lastig als je zo'n wagen wilt verkopen...Robin schreef:Nu zeg ik :ja, maar dás een vooroordeel omdat ik te lang op http://www.m3forum.com" onclick="window.open(this.href);return false; heb rondgehangen.E92M3-oftochniet? schreef:Los van het gedoe mbt onderhoud/storingen, zou een Euro spec auto ook makkelijker te verkopen zijn als je er ooit vanaf wilt... ALS je er ooit vanaf wilt...
romo zal dat beamen, niet het rondhangen, maar dat 'n EU bak beter in de markt ligt imo.
- JP
Kennis van me heeft een nwe BMW besteld in de UK, linksgestuurd, om daarna meteen in te voeren.(ook stukken goedkoper, dan in NL)
Lijkt me stug dat je in de VS geen Euro-spec kan krijgen.
OF bel een BMW-dealer kort bij een Amerikaanse basis in NL (of Amerika) Die zullen wel vaker met dit bijltje gehakt hebben.
Lijkt me stug dat je in de VS geen Euro-spec kan krijgen.
OF bel een BMW-dealer kort bij een Amerikaanse basis in NL (of Amerika) Die zullen wel vaker met dit bijltje gehakt hebben.
-
Eerst maar eens wat belletjes doen dan naar andere dealers dan Wiesmeijer euh BMW Amsterdam.
Een US spec E92 M3 is natuurlijk niet meteen 0 waard hier in EU.
Een US spec E92 M3 is natuurlijk niet meteen 0 waard hier in EU.
-
Nee, daar is het prijsverschil te groot voor:
Als je 'm helemaal vol vinkt in NL ga je over de EUR 125k heen, terwijl ie hier in de US met alles erop en eraan omgerekend bijna EUR 57k kost. (NL 2.25x zo duur als VS)
Ziek dat verschil. Overigens geldt dat niet voor alle BMW's. Voor een full option Z4 s-drive 35i betaal je in NL "maar" 1,65x zoveel als in de VS. Die kost hier in de VS maar USD 2000 minder dan een full option M3...
Als je 'm helemaal vol vinkt in NL ga je over de EUR 125k heen, terwijl ie hier in de US met alles erop en eraan omgerekend bijna EUR 57k kost. (NL 2.25x zo duur als VS)
Ziek dat verschil. Overigens geldt dat niet voor alle BMW's. Voor een full option Z4 s-drive 35i betaal je in NL "maar" 1,65x zoveel als in de VS. Die kost hier in de VS maar USD 2000 minder dan een full option M3...
-
Vertel mij wat...die verschillen pff...
75k $ loaded E92 M3 heb ik al vaak genoeg aan moeten horen....
75k $ loaded E92 M3 heb ik al vaak genoeg aan moeten horen....
-
Ja, soms is het moeilijk om blij te zijn dat je Nederlander bent.....
En dan hebben we het alleen nog maar over de aanschafprijs van zo'n ding.... Verbruik etc is nog erger
En dan hebben we het alleen nog maar over de aanschafprijs van zo'n ding.... Verbruik etc is nog erger
-
Nou ik sta hier op dit forum bekend als meest blije Nederlander, vraag maar na....E92M3-oftochniet? schreef:Ja, soms is het moeilijk om blij te zijn dat je Nederlander bent.....
-
Hehe, op auto's na is het ook niet zo'n ramp om Nederlander te zijn...
Dank voor de tips!
Dank voor de tips!