Alles over Top Gear LIVE - Amsterdam RAI

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
KW

Alles over Top Gear LIVE - Amsterdam RAI

Bericht door KW » 22 jan 2010, 03:50

Ben vanavond naar de eerste voorstelling van Top Gear LIVE geweest. Ik had een Silver-ticket omdat de Gold al uitverkocht waren, helaas... dus heb de Paddock-tour en VIP room moeten missen. Maar op de autoshow was genoeg te zien om de tijd met plezier te kunnen vullen.

Er stond erg veel moois. Audi, Ferrari, Lamborghini, Lexus, Mercedes, Aston Martin, Spyker, McLaren, Rolls Royce, Bentley, noem maar op. Sommige zelfs erg zeldzame modellen. En naast auto's heb ik ook heel wat leuke dames gezien ;)

Voor de voorstelling kreeg iedereen bij oplopen van de tribunes een plastic A4-vel, ene kant rood met "cool or right" en andere kant was groen met "uncool or left". Hiermee werd het publiek bij de show betrokken om bij de Cool Wall te stemmen op uncool/cool en bij een race op het Top Gear circuit tussen linker en rechter helft van het publiek moest je herrie maken om vooruit te gaan en met het blad aangeven of de auto links of rechts moest. Dat was echt lachen :D

Vanwege de natuurramp bij Haïiti kon Beau van Erven Dorens niet aanwezig zijn en hadden ze speciaal voor deze avond James May laten overvliegen :banaan: dus ondanks een hele nare oorzaak hebben wij de eer gehad deze ene voorstelling het Top Gear trio compleet te zien :D

Jeremy was zoals gewoonlijk erg scherp, en ook dingen die merkbaar niet volgens script gingen wist hij met wat grapjes en snelle improvisatie heel goed door te gaan. Zoals je ze op TV ziet zijn ze in het echt dus ook. Het voelde heel onwerkelijk om ze IRL te zien, maar tegelijk ook heel vertrouwd.

De voorstelling was helaas wel voornamelijk een stuntshow, waar ze maar een paar keer even aan meededen, en maar weinig echte eigen items hadden. Het was echter niet minder spectaculair en we hebben volop genoten. Het was het geld echt waard :clap: :df:

Heb van de autoshow natuurlijk veel foto's, en tijdens de voorstelling een paar stukjes gefilmd maar dat moet ik nog bewerken, veel bijzonders is dat niet geworden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

atomchris

Re: Alles over Top Gear LIVE - Amsterdam RAI

Bericht door atomchris » 22 jan 2010, 07:53

8) Ik ga zondag....kan niet wachten....
Voor kerst van het vrouwtje gekregen!vip kaarten 2de rij zitten we geloof ik,daarna nog ffkes damsko in.....

:beer:

RobS

Bericht door RobS » 22 jan 2010, 08:00

Ik ga vanmiddag, ook als vip, dus incl. tour etc :banaan:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 22 jan 2010, 11:25

Heb twee kaarten voor zaterdagavond, met gold ook vip?

edit:

Gold:
Access to the carshow
Entry to the Top Gear Live Show, First rank
Exclusive paddock tour after the Top Gear Live Show
Access to the VIP area
Complimentary glass of Champagne

ben benieuwd

Luuk

Bericht door Luuk » 22 jan 2010, 12:16

RobS schreef:Ik ga vanmiddag, ook als vip, dus incl. tour etc :banaan:
Doe je goed, ik heb voor vanmiddag 16:00 silver tickets. :stom: :mrgreen:

@KW: Mocht je trouwens tijdens de show gewoon foto's maken, of waren daar regels voor?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 jan 2010, 15:57

Ik was er ook donderdagavond, was een érg leuke show! Ik hoop dat Beau als "invaller" goed is, maar ik was godsblij dat James er gister bij was. Die 3 lui kennen elkaar goed en weten wat ze aan elkaar hebben. Of die chemie ook overkomt met Beau vraag ik me af.

Er wordt nog redelijk veel geimproviseerd door Jeremy, wat me erg meevalt. Veel grappen in de studio zijn staged.. sommige dingen in de show ook wel, maar ze hebben echt lol op het podium en dat merk je goed. Dat maakt het extra leuk! :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 jan 2010, 18:27

Ben ik nu de enige die het niets aan lijkt.....teveel gemaakte show idee heb ik erbij.....uiteraard kan ik niet oordelen want ik ga niet maar dat is bewust.....het lijkt me niet wat......ik kan het denk ik het beste omschrijven als teveel uitgebuit als beroemdheden......Top Gear = Top Gear niet dit......

Inne

Bericht door Inne » 22 jan 2010, 18:49

Ik ga met Duifjes mee... Het lijkt me echt niets...

RJay

Bericht door RJay » 22 jan 2010, 18:54

En dan hier nog eentje die niet gaat omdat hij gewoon domweg geen geld meer heeft :bag: Als ik 1 van jullie met kaart morgen tegen kom weet je in ene niets meer en ga ik morgenavond naar TGL. :whistle:

KW

Bericht door KW » 22 jan 2010, 19:05

Luuk schreef: @KW: Mocht je trouwens tijdens de show gewoon foto's maken, of waren daar regels voor?
Op de autoshow mag het zowiezo wel, zowat iedereen liep met een camera rond.

Tijdens de voorstelling helemaal in het begin toen er een reclameshow was heeft iemand wel op m'n rug getikt en hoorde ik iets van dat het niet mag, maar wie dat zei weet ik niet (misschien gewoon iemand uit het publiek voor de lol). En al snel zag ik heel veel display's in het publiek voor me, heb zelf ook de rest van de show geregeld stukjes gefilmd, en niks meer over gehoord. Er stond iig niks over opgegeven dat het niet mag en werd ook niks vooraf over omgeroepen. Dus gewoon lekker foto's en filmpjes maken :)

Knot

Bericht door Knot » 22 jan 2010, 19:16

De grappen van het trio moeten gewoon geinig zijn, echter vind ik het niks omdat het showgehalte op de gemiddelde huisvader gericht is, die krijgen al een stijve bij het horen van piepende bandjes. Wat ik wil zien zijn 180km/u powerslides en dat ga je hier niet meemaken....

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 22 jan 2010, 19:49

Mij lijkt het ook helemaal niks, heb echt wat anders aan me hoofd en betere dingen te doen dan dit soort oninteressant tijdsverdrijf..............

Fabian

Bericht door Fabian » 22 jan 2010, 19:51

morgenavond ben ik erbij, gewoon ell-cheapo bronzen kaartjes, ben en blijf een Ollander hee! :D

Heb er zin in!

Tom

Bericht door Tom » 22 jan 2010, 20:23

Voor de auto's hoef je er niet heen te gaan lijkt me. Dagje Ring en je ziet en hoort 10x meer maar dan zonder teveel puisterige pubers met camera's eromheen ;)
Maar de presentatie e.d. lijkt mij wel lachen als het inderdaad niet zo ingestudeerd is. Vind die mannen heerlijke humor hebben :)
Show zelf zal wel geinig zijn al lijkt het mij vooral wat stuntmannen-werk. Kan ook niet anders als je zo beperkt de ruimte hebt.
Maybe next time..

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 22 jan 2010, 20:39

Ziet er goed uit :D
Ga morgen met mijn pa mee die kant op, hebben allebei Gold tickets gekregen met kerst

JP

Bericht door JP » 22 jan 2010, 20:41

Als ik ging, zou ik draadje ff links laten liggen. Alsof je als klein kind voor kerstavond de kassabon van de cadeaus in de prullenbak hebt gevonden...

KW

Bericht door KW » 22 jan 2010, 20:58

Tom schreef:Voor de auto's hoef je er niet heen te gaan lijkt me. Dagje Ring en je ziet en hoort 10x meer maar dan zonder teveel puisterige pubers met camera's eromheen ;)
Nou da's niet waar. Ik heb daar gisteravond vele en bijzonderdere auto's gezien dan in alle jaren dat ik al bij de Ring kom bij elkaar. Bij de Ring zie je bijna alleen maar Porsches, BMW's en allerhande goedkope ring-tools. De echt dure en zeldzame auto's zie je daar niet, of hoogst zelden. Maar hier staan ze voor het oprapen.

Het is wel duidelijk dat er velen er niks aan vinden om je wereld-idool eindelijk eens in het echt te kunnen zien :hmmm:

RobS

Bericht door RobS » 22 jan 2010, 21:06

Ben weer terug, was er via leaseplan, dus Gold kaartje, vooraf en achter eten en drinken etc, was goed geregeld. De show zelf, was uiteraard veel show, leuke interactie met het publiek, het voelde iets te veel als een show, maar dat kan ook niet anders. Al met al een leuke middag, maar had er niet zelf voor willen betalen :P

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jan 2010, 21:16

KW schreef: Het is wel duidelijk dat er velen er niks aan vinden om je wereld-idool eindelijk eens in het echt te kunnen zien :hmmm:
is SKRD er ook dan!?

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 22 jan 2010, 21:38

SKRD is zondag ook aanwezig !

Vdub

Bericht door Vdub » 22 jan 2010, 21:46

Ik zie dat er toch nog wat Kroymans geld is gevonden? Of waren ze wat zaalvulling nodig?

Robertdj

Bericht door Robertdj » 22 jan 2010, 21:59

Net te horen gekregen dat m'n zus 2 kaarten heeft geregeld voor de zondag :thumbup:

KW

Bericht door KW » 22 jan 2010, 22:06

Vdub schreef:Ik zie dat er toch nog wat Kroymans geld is gevonden? Of waren ze wat zaalvulling nodig?
Zaalvulling bestond uit Opel (hoewel volgens mij ook een grote sponsor, maartoch he), Lexus, Ford (Fietstassen en zo), Mitsubishi, en nog wat goedkope meuk... Kroymans was duidelijk geen zaalvulling. Ferrari is ook een hoofdsponsor gezien alle reclames.

Rein

Bericht door Rein » 22 jan 2010, 22:47

Zondag ochtend ga ik ook, heb zilver tickets volgens mij.

KW

Bericht door KW » 23 jan 2010, 01:56

Uiteraard is er ook het een-en-ander opnieuwssite en zelfs op het RTL en NOS-journaal te vinden :)

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevar ... e_desk.xml

Jeremy en Richard zijn gisteravond blijkbaar ook op TV geweest, hoorde het al van m'n moeder dat ze het op TV gezien hebben
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml
RTL maakt er een zootje van, niet echt voorbereid, hebben niet echt de regie van hun eigen programma in handen... dus Jeremy en Richard namen het programma zowat over :lol: echt humor :mrgreen:

Jeremy heeft ook een klein interview voor het NOS-journaal gegeven
http://nos.nl/artikel/130872-gewone-jon ... autos.html
http://nos.nl/video/130929-top-gear-kom ... rland.html

http://www.nu.nl/auto/2167692/britse-hu ... erdam.html

Plaats reactie