Honda Civic VTEC-E LS Woon-Werk/Ringtool
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Honda Civic VTEC-E LS Woon-Werk/Ringtool
Graag wat meedenkers gezocht...
Ik mag niet meer met de astra GTC op de Nordschleife, de M3 is verkocht omdat ik geld nodig heb voor mn appartementje.. maaaarrr ik wil in 2007 natuurlijk toch wel een paar keer mee naar de Nordschleife of een rondje Assen of Zandvoort doen.
Nu wil ik iets van een Civic 3deurs 1.6 ESI kopen, waar mn GF dan in gaat rijden, dus voor mij geen verzekering en wegenbelasting en ik kan m dan niet elke avond pakken om te knallen (al zou ik dat met de M3 of een RWD eerder doen natuurlijk). Voor haar dan lage wegenbelasting omdat zo'n Civicje onder de 1000kg zit.
Ik zie dat die 1994/1996 1.6 ESI'tjes zo rond de 2500 a 3000 euro vraagprijs te koop staan. Is daar simpel wat van te maken? Ik zou er een ander onderstel onder willen zetten (iets van een Bilstein B12 tuningkit van 700 euro) en de remmen aanpassen (wil nooit meer dat gezeik van kromme schijven wat ik met de M3 had)...
Doen of beter wat anders uizoeken?
Ik mag niet meer met de astra GTC op de Nordschleife, de M3 is verkocht omdat ik geld nodig heb voor mn appartementje.. maaaarrr ik wil in 2007 natuurlijk toch wel een paar keer mee naar de Nordschleife of een rondje Assen of Zandvoort doen.
Nu wil ik iets van een Civic 3deurs 1.6 ESI kopen, waar mn GF dan in gaat rijden, dus voor mij geen verzekering en wegenbelasting en ik kan m dan niet elke avond pakken om te knallen (al zou ik dat met de M3 of een RWD eerder doen natuurlijk). Voor haar dan lage wegenbelasting omdat zo'n Civicje onder de 1000kg zit.
Ik zie dat die 1994/1996 1.6 ESI'tjes zo rond de 2500 a 3000 euro vraagprijs te koop staan. Is daar simpel wat van te maken? Ik zou er een ander onderstel onder willen zetten (iets van een Bilstein B12 tuningkit van 700 euro) en de remmen aanpassen (wil nooit meer dat gezeik van kromme schijven wat ik met de M3 had)...
Doen of beter wat anders uizoeken?
Laatst gewijzigd door Knot op 11 jul 2007, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Ik zou het doen, maar ja......... bij stroomt er Honda bloed door de aderen.Teld dus niet echt 8)
En dan zou ik als het perse moet voor een ESI gaan.Voordeel ten opzichte van een 1.5 DXI is niet alleen de motor.
De 1.6ESI heeft een iets ander onderstel en betere remmen en is wat luxer.De ESI heeft grotere schijven voor, en schijven achter, iets wat de DXI niet heeft.Verder heeft een ESI achter ook een stabilisator stang.Onbreekt ook bij de DXI.Verder is het ook makkelijker om er een ander blokje in te hangen omdat de ESI ook VTEC heeft en er in de kabelboom dan verder weinig meer aangepast hoeft te worden.
Technisch zijn Honda's uiteraard betrouwbaar, maar niet bullitproof.Waar je op moet letten is vooral roest op de carrosserie (achterste wielkasten en achterklep),draagarm rubbers voor en achter,aandrijfas hoezen en olie verbruik.
Verder is er geen nee te koop op tunings gebied.Bedenk het maar en het is te koop.
Wil je meer weten vraag het maar.
En dan zou ik als het perse moet voor een ESI gaan.Voordeel ten opzichte van een 1.5 DXI is niet alleen de motor.
De 1.6ESI heeft een iets ander onderstel en betere remmen en is wat luxer.De ESI heeft grotere schijven voor, en schijven achter, iets wat de DXI niet heeft.Verder heeft een ESI achter ook een stabilisator stang.Onbreekt ook bij de DXI.Verder is het ook makkelijker om er een ander blokje in te hangen omdat de ESI ook VTEC heeft en er in de kabelboom dan verder weinig meer aangepast hoeft te worden.
Technisch zijn Honda's uiteraard betrouwbaar, maar niet bullitproof.Waar je op moet letten is vooral roest op de carrosserie (achterste wielkasten en achterklep),draagarm rubbers voor en achter,aandrijfas hoezen en olie verbruik.
Verder is er geen nee te koop op tunings gebied.Bedenk het maar en het is te koop.
Wil je meer weten vraag het maar.
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Jan,
Bedankt voor de info. Ik ga begin 2007 gewoon eens wat ESI 3deurs opzoeken en bekijken. Roest achter en de kofferklep was al bekend. Vind het wel leuke autotjes, en met 125pk op een kleine 1000kg gaat het als het goed is rapper dan mijn astra GTC diesel met 120pk op 1300kg.. en die zou ik ook al in 9min BtG rond kunnen krijgen op de Nordschleife.
Het mag niet al teveel gaan kosten, maar een Bilstein setje (b12) was voor een e30 nog geen 700 euro, neem aan dat het voor een civic niet echt veel duurder zal zijn.
Remmen, waar moet ik aan denken, wil niet weer krom remmen zoals de M3 met 3.2 schijven en ferodo ds2500 blokken (blokken waren het probleem). Standaard ESI schijven met pagid geel gaat niet op denkik?
Tom... wanneer gaan we weer in 2007????
Bedankt voor de info. Ik ga begin 2007 gewoon eens wat ESI 3deurs opzoeken en bekijken. Roest achter en de kofferklep was al bekend. Vind het wel leuke autotjes, en met 125pk op een kleine 1000kg gaat het als het goed is rapper dan mijn astra GTC diesel met 120pk op 1300kg.. en die zou ik ook al in 9min BtG rond kunnen krijgen op de Nordschleife.
Het mag niet al teveel gaan kosten, maar een Bilstein setje (b12) was voor een e30 nog geen 700 euro, neem aan dat het voor een civic niet echt veel duurder zal zijn.
Remmen, waar moet ik aan denken, wil niet weer krom remmen zoals de M3 met 3.2 schijven en ferodo ds2500 blokken (blokken waren het probleem). Standaard ESI schijven met pagid geel gaat niet op denkik?
Tom... wanneer gaan we weer in 2007????

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Waarom niet pagid geel? De blokken zijn meestal de weak link, de schijven kunnen vaak best veel hebben. Probeer maar eerst dikke blokken op de standaard schijf, wie weet remt het prima en hoef je alleen om de zoveel tijd wat standaard nieuwe schijven erop te gooien die vaak een stuk goedkoper zijn dan wat serieuzere schijven. Daarbij zullen ze heus niet zoveel sneller slijten. Maar misschien weet Jan wel iets over honda schijven wat ik niet weetKnot schreef:Jan,
.....
Remmen, waar moet ik aan denken, wil niet weer krom remmen zoals de M3 met 3.2 schijven en ferodo ds2500 blokken (blokken waren het probleem). Standaard ESI schijven met pagid geel gaat niet op denkik?

-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Knot, kijk eens op www.sandtler.de of www.dutchpowertrading.nl voor remschijven en Bilstein onderstel voor die auto. Heb je een goede indicatie van wat dat moet kosten.
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Tom, bedankt, ik ken de sites.. maar nu eerst de juiste auto nog eens vinden... Liefst dus een zwarte ESI 3deurs uit 95 met minder dan 200k op de klok.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 1%26fta%3D
Deze lijkt oke, maar is rood en uit 93, met de prijs van een zwarte 95'er...
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 1%26fta%3D
Deze lijkt oke, maar is rood en uit 93, met de prijs van een zwarte 95'er...
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Of deze voor 2000 mee zien te nemen en die deuk een beetje cheap via bekende circuits laten herstellen...?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 52FwEB2ri0
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 52FwEB2ri0
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Zit inmiddels alweer te denken aan een 97'er of 98'er Civic 1.5 VTEC-E (114pk), zitten nog onder de 1000kg dus voor haar leuk om te betalen in wb/verz en hoe lichter hoe beter voor de balans en acceleratie natuurlijk.
Aanschaf ligt rond de 4000 euro. Waar ik aan zat te denken is een betaalbaar onderstel (Bilstein B12) en set remmen/blokken (voor).
Wordt dus een dagelijkse auto die afentoe Nordschleife/Zandvoort/Assen gaat zien. Met de M3 is het foutgegaan door de Ferodo DS2500 blokken, die hebben de schijven binnen 2 ronden ring gesloopt. Later bleek dat ik gewoon Pagid geel had moeten monteren dan was het wel goedgegaan zonder kromme schijven. Ik was bang dat er op straat niet mee te remmen viel maar schijnt wel mee te vallen.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 1&cache=no
Info is welkom.. ook over onderstel en remmen van dit model Civic.
Aanschaf ligt rond de 4000 euro. Waar ik aan zat te denken is een betaalbaar onderstel (Bilstein B12) en set remmen/blokken (voor).
Wordt dus een dagelijkse auto die afentoe Nordschleife/Zandvoort/Assen gaat zien. Met de M3 is het foutgegaan door de Ferodo DS2500 blokken, die hebben de schijven binnen 2 ronden ring gesloopt. Later bleek dat ik gewoon Pagid geel had moeten monteren dan was het wel goedgegaan zonder kromme schijven. Ik was bang dat er op straat niet mee te remmen viel maar schijnt wel mee te vallen.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 1&cache=no
Info is welkom.. ook over onderstel en remmen van dit model Civic.
- Bert ///M3
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Op CPZ rijd ook regelmatig een rode civic met kooi en slicks en die rijd er aardig mee door. Volgens mij is dat een 1990 model of zo. Er is dus echt wel iets van te maken 
Laag gewicht en minder PK heb je ook niet van die zware remmen en brede banden nodig ala M3. Denk dat iets ala DS2500 zelfs wel ok is.

Laag gewicht en minder PK heb je ook niet van die zware remmen en brede banden nodig ala M3. Denk dat iets ala DS2500 zelfs wel ok is.
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Oke, want dat gezeik met de DS2500 en 3.2 schijven op mijn M3 wil ik nooit meer meemaken!
Zit aan zoiets te denken:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... XpuXQ%253D
Lisse is niet helemaal oke kwa 2e hands auto's maar gaat om een idee. Onder de 4000 meenemen en dan nog 1000 verbouwen aan onderstel en remmen.
Zit aan zoiets te denken:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... XpuXQ%253D
Lisse is niet helemaal oke kwa 2e hands auto's maar gaat om een idee. Onder de 4000 meenemen en dan nog 1000 verbouwen aan onderstel en remmen.
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Vinden we van deze??
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 52FgNj1LpQ
Vraagprijs is veel te hoog, maar voor 4000 zou ik m misschien wel mee willen nemen.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 52FgNj1LpQ
Vraagprijs is veel te hoog, maar voor 4000 zou ik m misschien wel mee willen nemen.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
http://www.honda-fanatics.nl/forum/viewtopic.php?t=9911
Misschien dat dit meer iets voor jou is Rody.Er zit nog wel wat werk aan, maar hier zit tenminste wel tempo in.
Misschien dat dit meer iets voor jou is Rody.Er zit nog wel wat werk aan, maar hier zit tenminste wel tempo in.
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Kan er niet inloggen Jan, heb me geregistreerd maar duurt even.
Blijft dat ik goedkoop en nieuw wil rijden, althans ik ga er zelf maar eens per maand ofzo in rijden en met circuitdagen.
Mooiste blijft een 1.5 vtec-e met sportstoelen maar die zijn zeldzaam. De 1.4 Silverstone zijn compleet maar net weer minder vermogen.
Die uit Someren krijg ik denkik wel mee voor ongeveer 4000 euro, maargoed, lage kmstand (140.000) maar misschien zit wel precies de koppeling eraan te komen en meer van die gein.
Redelijke prijs leek mij voor een auto van dat jaar met weinig kilometers.
Blijft dat ik goedkoop en nieuw wil rijden, althans ik ga er zelf maar eens per maand ofzo in rijden en met circuitdagen.
Mooiste blijft een 1.5 vtec-e met sportstoelen maar die zijn zeldzaam. De 1.4 Silverstone zijn compleet maar net weer minder vermogen.
Die uit Someren krijg ik denkik wel mee voor ongeveer 4000 euro, maargoed, lage kmstand (140.000) maar misschien zit wel precies de koppeling eraan te komen en meer van die gein.
Redelijke prijs leek mij voor een auto van dat jaar met weinig kilometers.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Die auto in de link die ik plaatste is al verkocht.
Dat was trouwens een 92'er 3 deurs VTI met iets van 160 duizend kilometers.Had lichte voorschade (bumper,koplampen en motorkap), maar de prijs was erg laag, vandaar dat ik hem hier plaatste.
En tussen de 1.4 en 1.5 vtec-e zit in de praktijk niet veel verschil in kwa motor prestaties.De meeste 1.4 civics lopen op de teller al 200 km/h.Gewoon even proefrijden in beide versies.Weet je of er voldoende verschil in zit.
Dat was trouwens een 92'er 3 deurs VTI met iets van 160 duizend kilometers.Had lichte voorschade (bumper,koplampen en motorkap), maar de prijs was erg laag, vandaar dat ik hem hier plaatste.
En tussen de 1.4 en 1.5 vtec-e zit in de praktijk niet veel verschil in kwa motor prestaties.De meeste 1.4 civics lopen op de teller al 200 km/h.Gewoon even proefrijden in beide versies.Weet je of er voldoende verschil in zit.
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
http://www.honda-fanatics.nl/forum/view ... 76da66b884
Dit is ''echt'' een hele nette 1.6 Esi coupe uit 94 met maar 89000km.Hij word verkocht met een beurt en nieuwe distributieriem.En hij heeft net de prijs verlaagd, dus ik denk dat ie weg moet.Valt nog wel wat meer af te lullen volgens mij.
Dit is ''echt'' een hele nette 1.6 Esi coupe uit 94 met maar 89000km.Hij word verkocht met een beurt en nieuwe distributieriem.En hij heeft net de prijs verlaagd, dus ik denk dat ie weg moet.Valt nog wel wat meer af te lullen volgens mij.
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Heb inmiddels een account, maar kweetniet, vind het nieuwe model toch een stuk mooier.
Heb net een 99'er 1.4iS (90pk) Jewel gezien met 36.000 op de klok.. nette sportstoeltjes, nette velgjes... maar waarom niet die stoelen in de VTEC-E standaard of optie, zie echt alleen maar die platte standaard kutstoelen.
Heb net een 99'er 1.4iS (90pk) Jewel gezien met 36.000 op de klok.. nette sportstoeltjes, nette velgjes... maar waarom niet die stoelen in de VTEC-E standaard of optie, zie echt alleen maar die platte standaard kutstoelen.

- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast