Omdat de aanschafprijs van een Z3M hoger is als een M3. Plus nog wat andere voor en nadelen die aan een Z3M kleven. Je moet sowieso een Z3M coupe hebben, de roadster is al kut omdat die open is, je dus bij een aantal organisaties niet rijden mag en sowieso chassisstijfheid mist. Coupe versie is aardig aan de dure kant vergeleken met een M3. 20K ben je al kwijt aan de preparatie van zo'n ding, 10K reken ik voor een donorautoMaik schreef:Valt mij toch mee dat er tot nu toe weinig gekozen wordt voor ECHTE fun-auto's naast een praktische bak...
Waarom zie ik geen Elise's/super7's/S2000's/Z3M's enzo voorbij komen? Jullie weten duidelijk nog niet allemaal wat echte driving FUN is![]()
@Bert: dus dan toch weer een E36 circuit bak erbij? Waarom dan geen Z3M ofzo? Lijkt mij beter geschikt voor het circuit?

M3 3.2 is vanzichzelf al wat steviger als een Z3 variant, plus dat je als voordeel hebt dat de achterwielgeometrie beter is (Z3M rijd nog steeds met een E30 achteras) In feite is een Z3M qua onderstel & blok niet echt moderner als waar ik nu mee rij, alleen kan je oa veel bredere banden kwijt als ik met mijn 215/45R17. Wat dus inhoud dat je een softere compound pakken kan.
Al heb ik wel zo'n ding zien rijden 2 weken geleden en die ging waanzinnig hard. Ging naar mijn idee harder als een ex DSC M3 3.0 die er ook meereed, maar van beide auto's was het preparatieniveau toch wel erg hoog en die Z3M heeft nog eens 40 PK meer (286 vs 325). Om maar even een voorbeeld te geven, die M3 kreeg het niet voor elkaar om een ZAC E30M auto er uit te trekken, die zo'n 930 KG wegen en aan 230 PK zitten ongeveer. De Z3M en M3 bestuurders ken ik overigens niet dus ik weet niet welke van de 2 de betere chauffeur zou zijn.
Deze (kenners weten wel welke het is

[img:640:426]http://www.bmwdriversclub.nl/images/sto ... de2006.jpg[/img]
Tegen deze:
[img:640:426]http://www.bmwdriversclub.nl/images/sto ... de2006.jpg[/img]
Er zullen vast oko wel Lotussen enz zijn die net zo'n goede keus zijn maarja ik rij nou eenmaal BMW dus dan is een M3 of iets dergelijks het eerste wat in je opkomt