2 auto's, 50k, niet persé nieuw...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 dec 2006, 15:58

Maik schreef:Valt mij toch mee dat er tot nu toe weinig gekozen wordt voor ECHTE fun-auto's naast een praktische bak...
Waarom zie ik geen Elise's/super7's/S2000's/Z3M's enzo voorbij komen? Jullie weten duidelijk nog niet allemaal wat echte driving FUN is :wink:

@Bert: dus dan toch weer een E36 circuit bak erbij? Waarom dan geen Z3M ofzo? Lijkt mij beter geschikt voor het circuit?
Omdat de aanschafprijs van een Z3M hoger is als een M3. Plus nog wat andere voor en nadelen die aan een Z3M kleven. Je moet sowieso een Z3M coupe hebben, de roadster is al kut omdat die open is, je dus bij een aantal organisaties niet rijden mag en sowieso chassisstijfheid mist. Coupe versie is aardig aan de dure kant vergeleken met een M3. 20K ben je al kwijt aan de preparatie van zo'n ding, 10K reken ik voor een donorauto :lol: Wat je dus over houd kan je beter steken in een dikkere remmenset, betere kooi, lichtere velgen, ander diff, beter onderstel enz.

M3 3.2 is vanzichzelf al wat steviger als een Z3 variant, plus dat je als voordeel hebt dat de achterwielgeometrie beter is (Z3M rijd nog steeds met een E30 achteras) In feite is een Z3M qua onderstel & blok niet echt moderner als waar ik nu mee rij, alleen kan je oa veel bredere banden kwijt als ik met mijn 215/45R17. Wat dus inhoud dat je een softere compound pakken kan.

Al heb ik wel zo'n ding zien rijden 2 weken geleden en die ging waanzinnig hard. Ging naar mijn idee harder als een ex DSC M3 3.0 die er ook meereed, maar van beide auto's was het preparatieniveau toch wel erg hoog en die Z3M heeft nog eens 40 PK meer (286 vs 325). Om maar even een voorbeeld te geven, die M3 kreeg het niet voor elkaar om een ZAC E30M auto er uit te trekken, die zo'n 930 KG wegen en aan 230 PK zitten ongeveer. De Z3M en M3 bestuurders ken ik overigens niet dus ik weet niet welke van de 2 de betere chauffeur zou zijn.

Deze (kenners weten wel welke het is :lol: )
[img:640:426]http://www.bmwdriversclub.nl/images/sto ... de2006.jpg[/img]

Tegen deze:
[img:640:426]http://www.bmwdriversclub.nl/images/sto ... de2006.jpg[/img]

Er zullen vast oko wel Lotussen enz zijn die net zo'n goede keus zijn maarja ik rij nou eenmaal BMW dus dan is een M3 of iets dergelijks het eerste wat in je opkomt :lol:

Maik

Bericht door Maik » 14 dec 2006, 16:21

Dennis Cavallino schreef:@Maik: Dat zijn ook auto's die mij aanspreken (al ben ik geen fan van 7-achtigen om langer dan een dag plezier mee te hebben). Elise vind ik niet leuker dan een 308 GT/4 en een Z3M Coupé vind ik super, maar ik heb liever een echte klassieker. Een Z3M Coupé is wel een auto die ik als ik heel realistisch ben eerder zou kopen uiteindelijk als puntje bij paaltje komt. Maar ik vind dat ze nu nog niet volledig zijn 'afgeschreven'. Ik koop geen auto meer die afschrijft. Steek het liever in onderhoud en vertroetelen, reizen etc.
Tsja, jij houdt nou eenmaal van ouwe meuk, maar dat is jouw probleem :wink:

Ik probeerde een beetje de mensen hier anders naar hun wagenpark aan te laten kijken. Ik heb nu een leuk circuitbakje waar behoorlijk wat geld in is gestoken (25k aanschaf, 3k aanpassingen, maar straks zal dat eerder 8k worden....), en omdat ik niet superrijk ben ofzo 8) kan ik er geen premiumbak van 1jaar oud naast rijden. Dus dan maar een frod mondeo van 1500 euro die eigenlijk helemaal niet zo beroerd rijdt.
Vroeger zag ik ook wel wat in het dagelijks gebruik van een dikke auto die alles kon, dus praktisch en snel, maar dat betekent altijd compromissen. En dan niet te vergeten dat je met een mooie dure alledaagse auto erg gefrustreerd kan raken van een vogelpoepje of parkeerdeukje, mij zal dat jeuken nu :wink:

Maargoed, een relatief duur trackday-gebakje heeft ook zo zijn keerzijde en dat is dat al die euro's niet verzekerd zijn op het circuit en dat speelt toch wel mee in je hoofd tijdens het rijden. Je zal niet snel op de echte max gaan rijden (dit geldt voor mij iig). Maar misschien is dat juist weer beter voor mijn gezondheid ook :)

Maik

Bericht door Maik » 14 dec 2006, 16:26

Duidelijk verhaal Bert, wacht met het uitgeven van mijn 50k dan nog maar een jaartje of 5 voordat je dan een Z3M coupe kan kopen voor weer 10mille minder :wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 dec 2006, 17:22

Maik schreef:Valt mij toch mee dat er tot nu toe weinig gekozen wordt voor ECHTE fun-auto's naast een praktische bak...
Waarom zie ik geen Elise's/super7's/S2000's/Z3M's enzo voorbij komen? Jullie weten duidelijk nog niet allemaal wat echte driving FUN is :wink:
Maik ik heb nooit een skelter voor de openbare weg willen hebben Z3M is dan weer geen skelter, maar dan de M3 liever.

S2000, ooit wel eens overwogen maar ook teveel beperkingen.

Vreemd genoeg vind ik dat een auto voor mij altijd 4 zitplaatsen moet hebben.

Tom

Bericht door Tom » 14 dec 2006, 17:53

Beperking zou ik het niet noemen, zeker niet als je een dikke 3 touring ernaast hebt. Eerder een afweging die je maakt. Jij wilt liever twee auto's die je ook voor dagelijkse dingen kunt gebruiken. Dan is M3 perfect, flink veel vermogen dat op de juiste manier op de weg komt en toch een goed te gebruiken coupe.

Mijn pa heeft een GrandVitara en een Z3. Hij heeft ook overwogen om een vrij nieuwe roadster te kopen en z'n Vitara in te ruilen. Toch niet gedaan want zo'n grote auto is wel praktisch en vereist voor z'n werk (inkopen e.d.). Nu staat de Vitara regelmatig stil, eigenlijk is bijna alles goed te doen met de Z3. Goed, met kinderen is het kut natuurlijk maar denk wel dat het grotendeels tussen de oren zit dat een roadster klote is (of inspraak van de vrouw bij sommigen ;)).
Er zijn veel mensen die snel een excuus zoeken om maar geen kleine 'onpraktische' auto te kopen.

RVV

Bericht door RVV » 14 dec 2006, 18:39

Ook toen ik nog geen kinderen had was ik altijd van mening dat een auto met 2 zitjes te beperkt was voor inzet. Een achterbank word niet alleen gebruikt om te zitten vaak kun je er iets extra's kwijt. Zo'n M3 een neer klapbare achterbank, al een paar keer voorgekomen dat ik blij was dat ik op die manier iets groots kon meenemen.

De touring is ook ruim maar het neeklappen van de achterbank is toch weer een andere heisa omdat er kinderstoeltjes inzitten.

Daarom is de M3 ook praktisch handig, laatst bij de bouwmarkt een speeltafel gekocht, fiks bouwpaket, 130 lang 90 cm breed, gaat echt niet mee in een roadster.

Joy

Bericht door Joy » 14 dec 2006, 19:06

E39 M5 in silverstone gray en een Z3M-coupe in avusblauw.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 dec 2006, 04:09

Er zijn veel combi's mogelijk.
Pfoeh, ff geen id.
Of ja toch, die M3 die in A'doorn staat met een 1 of ander Passat variant of 850 station erbij.

Knot

Bericht door Knot » 15 dec 2006, 08:49

Ik had wel een goede combo, weliswaar lease maar het kan ook prive.

Opel Astra GTC sport 2.0turbo
BMW E36 M3 GT

Zit je op een kleine 50k.. en ik had zat lol, met beide auto's :)

Plaats reactie