Iemand bekend met Weitec?
- Peric
Iemand bekend met Weitec?
Ik ben beetje op zoek naar een simpele set verlagingsveren voor de daily Golf 3 TDI.
Nu ben ik dit setje tegengekomen:
http://link.marktplaats.nl/286896390" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil niet erg laag gaan, want de drempel voor de deur bij ons in de straat is vrij hoog. Wil 'm zo'n 4 cm laten zakken
Zou dat lukken met deze set?
Nummer welke op de veren staan: WEITEC VW055VA/070
Ik heb al op het net gezocht, maar kon zo gauw niks vinden. Op de Weitec-site staan andere nummers.
Bvd en groet, Eric.
http://link.marktplaats.nl/286896390" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil niet erg laag gaan, want de drempel voor de deur bij ons in de straat is vrij hoog. Wil 'm zo'n 4 cm laten zakken
Ik heb al op het net gezocht, maar kon zo gauw niks vinden. Op de Weitec-site staan andere nummers.
Bvd en groet, Eric.
-
Re: Iemand bekend met Weitec?
Als ik het goed heb is Weitec het goedkopere merk van KW.
-
Weitec is goed straatspul. Heb er jaren mee gereden.
De gewone verlagingskits/veren verlagen trouwens niet zo heel veel. Ideaal als je in een buurt met veel vluchtheuvels woont
(zoals ik dus ook)
De gewone verlagingskits/veren verlagen trouwens niet zo heel veel. Ideaal als je in een buurt met veel vluchtheuvels woont

- Peric
Dus jij knalt over vluchtheuvels... 
Je bedoelt zeker drempels?
Dus je denkt dat deze set niet ineens de auto 6 cm laat zakken? Dat zou nl. teveel van het goede zijn.
Iemand anders nog iets zinnigs te melden hierover?

Dus je denkt dat deze set niet ineens de auto 6 cm laat zakken? Dat zou nl. teveel van het goede zijn.
Iemand anders nog iets zinnigs te melden hierover?
-
Euh nee, maar ik kon het indertijd welPeric schreef:Dus jij knalt over vluchtheuvels...

Ik bedoel dus inderdaad drempels.
Tja, ik weet ni wat voor type veer dit is hé. Dus het kan goed zijn dat die ineens 6 cm zakt, weitec heeft ook veren die vrij diep gaan. Maar ALS het een gewone betreft, kom je niet lager dan 4 cm. Dus ja, nu weet je eigenlijk nog niets, sorry

- WJ
Kan je niet aan de verkoper vragen van welk type auto het komt?
Als het namelijk een set van een van de lichtere motortypes is (1.4) ofzo, dan heb je dus idd kans dat die een stukje verder zakt. En heb je misschien ook kans op na hobbellen op de rijksweg over hobbels, wat misschien minder prettig is.
En misschien kans dat de veer niet eens goed past? Geen flauw idee hoe dat precies zit, hehe.
Er zijn trouwens aardig wat verschillende types volgens GKB-Import.nl, van voor of na 94, en dan de 1.4 of 1.6 tot 2.0 +gewone diesel of de 1.9 TDI of de VR6/GTI.
En dan bij de 1.6~2.0 versies heb je 40m, 60mm of 80/60mm..
Dat nummer kom ik nergens tegen trouwens.
Nieuw kost een setje trouwens 135e volgens de site.
Als het namelijk een set van een van de lichtere motortypes is (1.4) ofzo, dan heb je dus idd kans dat die een stukje verder zakt. En heb je misschien ook kans op na hobbellen op de rijksweg over hobbels, wat misschien minder prettig is.
En misschien kans dat de veer niet eens goed past? Geen flauw idee hoe dat precies zit, hehe.
Er zijn trouwens aardig wat verschillende types volgens GKB-Import.nl, van voor of na 94, en dan de 1.4 of 1.6 tot 2.0 +gewone diesel of de 1.9 TDI of de VR6/GTI.
En dan bij de 1.6~2.0 versies heb je 40m, 60mm of 80/60mm..
Dat nummer kom ik nergens tegen trouwens.
Nieuw kost een setje trouwens 135e volgens de site.
- Peric
Set is voor een Golf 3.
Maar denk dat ik inderdaad beter gewoon voor nieuw kan gaan. Dan weet ik tenminste wat ik koop.
Bedankt!
Maar denk dat ik inderdaad beter gewoon voor nieuw kan gaan. Dan weet ik tenminste wat ik koop.
Bedankt!
-
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van verlangingsveren op standaard dempers. Ik heb dezelfde veren maar dan ook met dempers van weitec. Je moet geen billstein verwachten ofzo maar het rijd bijzonder goed imo.
-
- Auto: M3P, 130i
Is je 323ti weg?Peric schreef:Ik ben beetje op zoek naar een simpele set verlagingsveren voor de daily Golf 3 TDI.
Bvd en groet, Eric.
- Peric
Nope, die is er nog, maar niet als daily.. 
Het gaat me alleen om de optiek, dus ik ga alleen de veren vervangen. Schokbrekers zijn nog goed.

Het gaat me alleen om de optiek, dus ik ga alleen de veren vervangen. Schokbrekers zijn nog goed.