Met mijn 944 heb ik ook onderstuur als ik te hard een bocht in stuur. De 1e keer papenburg was een drama met die auto, onderstuur in de gloria (lag aan mijn manier van rijden). Hij heeft ook te weinig pk's om hem op het gas in overstuur te krijgen, gas los doet de truc wel.
Sowieso heeft de 944 een prima balans in de auto maar hij staat meer op onderstuur dan overstuur afgesteld, je moet behoorlijk gooien en smijten om hem overstuurt te krijgen.
Onderstuur in achterwielaangedreven auto's
- Macboy
Hoewel ik in de auto nooit last heb van onderstuur is mijn vriendin wel altijd overstuur.

Nog net iets lekkerder is natuurlijk voor de bocht gas los, afremmen, iets insturen en dán rem los, grens aanvoelen/zoeken op onderstuur en vervolgens op het gas gaan staan ! Dit in verband met het gewicht dat op de voorkant drukt zodat je met je rem het gewicht bepaald en de auto lekkerder instuurt.markk schreef: En vind het nog lekker ook. Voor de bocht gas los, afremmen, rem los, insturen, grens aanvoelen/zoeken op onderstuur en vervolgens op het gas gaan staan om het onderstuur in neutraal of overstuur te krijgen.
- kris
Cav,
Akkoord met je stelling dat je overstuur kan vermijden door je rijstijl aan te passen.
Mbt de Z4M coupe denk ik dat ze eerder bedoelen dat ie te snel onderstuurt, m.a.w. niet als gevolg van een lompe rijstijl, maar in de basis te weinig front-end grip t.o.v. de back-end.
Als ik even de vergelijking trek naar een E46M3 heeft die standaard hetzelfde probleem.
De front-end stuurt niet scherp in, er is in basis afstelling gewoonweg te weinig front-end grip... (natuurlijk te vermijden door trager de bocht in te sturen, maar what's the point om stapvoet in te sturen met een zgn sportwagen?)
Door middel van aanpassingen is de front-end wel scherp en grippy te krijgen... (stabi, voordempers, camber etc etc )
Geeft imho een veel aangenamer rijgevoel, die scherpte van het voortrein...
(tuurlijk kan je hem nog laten ondersturen door je wielen 90graden te draaien en vol op het gas te staan)
Akkoord met je stelling dat je overstuur kan vermijden door je rijstijl aan te passen.
Mbt de Z4M coupe denk ik dat ze eerder bedoelen dat ie te snel onderstuurt, m.a.w. niet als gevolg van een lompe rijstijl, maar in de basis te weinig front-end grip t.o.v. de back-end.
Als ik even de vergelijking trek naar een E46M3 heeft die standaard hetzelfde probleem.
De front-end stuurt niet scherp in, er is in basis afstelling gewoonweg te weinig front-end grip... (natuurlijk te vermijden door trager de bocht in te sturen, maar what's the point om stapvoet in te sturen met een zgn sportwagen?)
Door middel van aanpassingen is de front-end wel scherp en grippy te krijgen... (stabi, voordempers, camber etc etc )
Geeft imho een veel aangenamer rijgevoel, die scherpte van het voortrein...
(tuurlijk kan je hem nog laten ondersturen door je wielen 90graden te draaien en vol op het gas te staan)
- Hielke
Ik begrijp de vraag niet goed. "Heb jij wel eens onderstuur in een RWD auto?" Is hetzelfde als vragen "Worden je schoenen wel eens vies als je in een drol trapt?"
Ja natuurlijk. Iedere RWD auto is in de basis onderstuurd. Noem me er maar eens eentje die dat niet is.
De vraag verdient een preciezere definiëring.
Ja natuurlijk. Iedere RWD auto is in de basis onderstuurd. Noem me er maar eens eentje die dat niet is.
De vraag verdient een preciezere definiëring.