Xenon lamp kapot
-
- Auto: E92 325i
Xenon lamp kapot
En daar heb ik mijn eerste defect aan mijn auto, mijn rechter xenon lamp doet het niet.
Wanneer ik mijn verlichting ontsteek, gaat de linker gewoon aan, de rechter flikkert een paar keer en dan stopt het (gaat niet aan).
Op mijn dashboard zie ik ook dat de lamp 'kapot' is.
Zou deze echt helemaal kapot zijn? Of kan het te maken hebben met de temperatuur oid?
(BMW e46 td)
Wanneer ik mijn verlichting ontsteek, gaat de linker gewoon aan, de rechter flikkert een paar keer en dan stopt het (gaat niet aan).
Op mijn dashboard zie ik ook dat de lamp 'kapot' is.
Zou deze echt helemaal kapot zijn? Of kan het te maken hebben met de temperatuur oid?
(BMW e46 td)
-
Re: Xenon lamp kapot
Temperatuur lijkt me onwaarschijnlijk. Begon de lamp al een wat roze gloed te krijgen? Zo nee, dan zou het ook de schakeling, starter kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Harrie op 14 jan 2010, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij, weliswaar een aftermarket setje, bleef die ook flikkeren en stopte er dan mee.
Was zoals harry zei iets met de starter.
-
Mja, bij mij is het een originele fabrieks-af geloof ik.luco hornsveld schreef:Bij mij, weliswaar een aftermarket setje, bleef die ook flikkeren en stopte er dan mee.
Ik heb hetzelfde gehad met de linker kant, zo een 2-3 weken terug, echter was dat maar eenmalig, na het uit en aanzetten deed die het weer.
Echter lijkt de rechter nu echt dood te zijn.
-
Even lampje wisselen tussen links en rechts, kan je al uitsluiten of het de lamp is of evt. starter.
Als de lamp defect is zou ik meteen beide v.v i.v.m kleurverschil en sterkte afname door de loop van jaren.
Als de lamp defect is zou ik meteen beide v.v i.v.m kleurverschil en sterkte afname door de loop van jaren.
- Erik K.
Wissel eerst eens de lampjes om, dan weet je wat meer.
Anders eventueel de starters wissellen.
Anders eventueel de starters wissellen.
-
Ik heb even zitten gluren onder de motorkop, ik wilde uitvogelen welke voor de lamp zelf is en welke voor de schakelaar, maar er zijn maar liefst 5 stekkers
Ik heb deze tekening kunnen vinden: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/p/144.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar daar heb ik niet zo heel veel aan.
Iemand met meer info?

Ik heb deze tekening kunnen vinden: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/p/144.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar daar heb ik niet zo heel veel aan.
Iemand met meer info?
- Marius
Is bij mijn M3 ook wel eens stuk. Even een flink tik met de vlakke hand op de voorkant van de lamp heeft tot nu toe altijd geholpen. BMW kwaliteit....
-
Och, dat werkt bij italianen ook goed... degelijk spul!