Strafblad voor geen staanplaatsvergunning ?
- Louis
Strafblad voor geen staanplaatsvergunning ?
Niet ik maar een werknemer van ons is op 21 juni 2008 door ons naar een parkeerplaats in Roermond gestuurd om autoruiten te repareren.
Ons bedrijf heeft een staanplaatsvergunning voor locatie die er vlakbij ligt, deze werknemer is per ongeluk naar de verkeerde locatie gereden en is daar weg gestuurd door de politie en hebben zijn naam/adres genoteerd.
Dit hebben we in het verleden wel vaker meegemaakt en meestal krijgt de medewerker een boete van 100 euro die ons bedrijf natuurlijk vergoed.
Inmiddels werkt deze werknemer al een jaar niet meer voor ons, maar nu moest ie afgelopen donderdag voorkomen en heeft ie een straf gekregen van 18 uur dienstverlening en een strafblad + heeft hij 420 euro aan advocaatkosten.
Ik vind dit verhaal wel erg bizar, dat het rechtssysteem niet helemaal deugt is niets nieuws maar dit is wel heel bijzonder ! Als de werknemer niet liegt zullen we betalen waar die recht op heeft maar ik vraag me of zijn verhaal wel klopt, hij heeft de uitspraak en stukken van de advocaat netjes gefaxt en eist eigenlijk 2000 euro vanwege de taakstraf en srafblad.
Z'n advocaat wil zelfs in hoger beroep om ons bedrijf aan te pakken, de oudwerknemer en ons bedrijf gooien het liever op een akkoordje.
Maar is zijn verhaal realistisch ?
Ons bedrijf heeft een staanplaatsvergunning voor locatie die er vlakbij ligt, deze werknemer is per ongeluk naar de verkeerde locatie gereden en is daar weg gestuurd door de politie en hebben zijn naam/adres genoteerd.
Dit hebben we in het verleden wel vaker meegemaakt en meestal krijgt de medewerker een boete van 100 euro die ons bedrijf natuurlijk vergoed.
Inmiddels werkt deze werknemer al een jaar niet meer voor ons, maar nu moest ie afgelopen donderdag voorkomen en heeft ie een straf gekregen van 18 uur dienstverlening en een strafblad + heeft hij 420 euro aan advocaatkosten.
Ik vind dit verhaal wel erg bizar, dat het rechtssysteem niet helemaal deugt is niets nieuws maar dit is wel heel bijzonder ! Als de werknemer niet liegt zullen we betalen waar die recht op heeft maar ik vraag me of zijn verhaal wel klopt, hij heeft de uitspraak en stukken van de advocaat netjes gefaxt en eist eigenlijk 2000 euro vanwege de taakstraf en srafblad.
Z'n advocaat wil zelfs in hoger beroep om ons bedrijf aan te pakken, de oudwerknemer en ons bedrijf gooien het liever op een akkoordje.
- Casper
Re: Strafblad voor geen staanplaatsvergunning ?
Ik snap je verhaal niet helemaal...
-De werknemer is naar de verkeerde plaats gereden en wil nu geld zien?
-De werknemer is naar plaats A gestuurd, uiteindelijk op plaats B gaan staan en er is een vergunning voor plaats C?
-Jullie hebben een vergunning maar krijgen regelmatig boetes?
:
-De werknemer is naar de verkeerde plaats gereden en wil nu geld zien?
-De werknemer is naar plaats A gestuurd, uiteindelijk op plaats B gaan staan en er is een vergunning voor plaats C?
-Jullie hebben een vergunning maar krijgen regelmatig boetes?
-
allen
Wat snap je niet? Een vergunning is verbonden aan een locatie. :!:
-
allen
Overigens, als ik het verhaal goed begrijp is de werknemer zelf naar een verkeerde locatie gereden. Gezien hij er toch niet meer werkt, zoekt hij het zelf maar uit, imho. Niet jouw fout en je hebt toch geen fluit meer aan hem. 
- JP
Waarom zou de politie je wegsturen? Hebben mensen hier overlast van, buiten dat het misschien 2/3 parkeerplaatsen bezet?
Laatst gewijzigd door JP op 19 jan 2010, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels v D
Het mag niet, als je geen vergunning hebt.
Vergunnig= betalen en als je geen vergunning hebt loopt de gemeente dus inkomsten mis..
Vergunnig= betalen en als je geen vergunning hebt loopt de gemeente dus inkomsten mis..
- GTRene
ik snap het niet, als je de boete van destijds betaald hebt ist toch klaar?
lijkt of er heel wat anders aan het handje is...
je krijgt heus niet voor een verkeerde standplaats een strafblad dus het lijkt of die ex werknemer geen lekker/betrouwbaar figuur is...ik zeg lijkt, dus kijk uit, vind het een vreemd verhaal en angstmakerij oid...magoed ik reageer alleen op dat wat jij schrijft
de rest weet ik niet daar kan ik niet op reageren.
lijkt of er heel wat anders aan het handje is...
je krijgt heus niet voor een verkeerde standplaats een strafblad dus het lijkt of die ex werknemer geen lekker/betrouwbaar figuur is...ik zeg lijkt, dus kijk uit, vind het een vreemd verhaal en angstmakerij oid...magoed ik reageer alleen op dat wat jij schrijft
-
allen
Taakstraf en strafblad geloof ik zelf ook niet.
- GTRene
of het moet zo zijn dat bv die ex medewerker het geld op zijn naam moest betalen....en hij bv wel geld kreeg van het bedrijf maar lekker nooit de boetes betaalde en nu dus voor moest komen, maar das dan z'n eigen pakkie an lijkt me, maja proberen kan ie...het lijkt in elk geval niet helemaal koosjer klinkt heel vreemdallen schreef:Taakstraf en strafblad geloof ik zelf ook niet.
- wjn
Lijkt me duidelijk toch?Louis schreef:Niet ik maar een werknemer van ons is op 21 juni 2008 door ons naar een parkeerplaats in Roermond gestuurd om autoruiten te repareren.
Ik weet alleen niet of je als bedrijf advocaatkosten e.d. terugkrijgt van een privépersoon, mocht die verliezen. Dan zou een (onrechtmatig) accoord goedkoper zijn
-
Metchu
interessant, wat zou macboy erover te zeggen hebben?
wel netjes dat je de man te hulp schiet, maar een strafblad lijkt me sterk. Hij pleegd immers geen misdrijf, maar een overtreding imho... maar weet niet of je bij een overtreding ook een strafblad kan krijgen? zou best kunnen trouwens...
wel netjes dat je de man te hulp schiet, maar een strafblad lijkt me sterk. Hij pleegd immers geen misdrijf, maar een overtreding imho... maar weet niet of je bij een overtreding ook een strafblad kan krijgen? zou best kunnen trouwens...
- Louis
Even voor de duidelijkheid, we hebben in dit geval nooit een boete gehad, hij niet en wij niet.
Zelf vermoedde ik dat de werknemer een boete heeft gekregen, ons niks heeft verteld en nooit heeft betaald en misschien de aanmaningen laten oplopen daarom nu een rechtzaak, maar aan de telefoon beweerde die dat daar absoluut geen sprake van was. En ook speelden er geen andere dingen mee wat ik ook vermoedde ( volgens hem dan )
Zijn verweer in de rechtbank was ook, dat wij hem opdracht hebben gegeven om daar te gaan staan ( is misschien ook wel zo, collega heeft hem misschien wel naar verkeerde locatie gestuurd of dat ei dat heeft gedaan op eigen houtje is niet duidelijk)
Volgens de rechter was het zijn eigen personolijke verantwoordelijkheid. en niet die van het bedrijf blijkbaar.
Documenten van rechtzaak en advocatenkantoor die per fax bij ons zijn gekomen lijken me ook waarheid.
Zelf vermoedde ik dat de werknemer een boete heeft gekregen, ons niks heeft verteld en nooit heeft betaald en misschien de aanmaningen laten oplopen daarom nu een rechtzaak, maar aan de telefoon beweerde die dat daar absoluut geen sprake van was. En ook speelden er geen andere dingen mee wat ik ook vermoedde ( volgens hem dan )
Zijn verweer in de rechtbank was ook, dat wij hem opdracht hebben gegeven om daar te gaan staan ( is misschien ook wel zo, collega heeft hem misschien wel naar verkeerde locatie gestuurd of dat ei dat heeft gedaan op eigen houtje is niet duidelijk)
Volgens de rechter was het zijn eigen personolijke verantwoordelijkheid. en niet die van het bedrijf blijkbaar.
Documenten van rechtzaak en advocatenkantoor die per fax bij ons zijn gekomen lijken me ook waarheid.
- Casper
De vragen die ik stel. Deze blijken niet uit de tekst.allen schreef:Wat snap je niet? Een vergunning is verbonden aan een locatie. :!:
Een vergunning is overigens niet per definitie verbonden aan een locatie....
-
allen
Gaat het om z'n algemeenheid of gaat het om Louis z'n post. Vergunning is dus gewoon locatiegebonden. Kan er niets anders van maken.
- Louis
Duidelijker als m'n eerste post kan ik niet zijn, de rest snapt het ook, lees het anders nog ff een keertje 
- WJ
In de stukken van de rechtbank staat dus dat die een boete heeft gehad voor het geen vergunning hebben?
Niks over dat er verzaakt is te betalen, of door het op de neus rammen van een agent toen die de boete kreeg?
Kan me niet voorstellen dat je hiervoor een strafblad krijgt.
Niks over dat er verzaakt is te betalen, of door het op de neus rammen van een agent toen die de boete kreeg?
Kan me niet voorstellen dat je hiervoor een strafblad krijgt.
-
Rupie
Houd jij eens op joh met die rechtse praatallen schreef:Overigens, als ik het verhaal goed begrijp is de werknemer zelf naar een verkeerde locatie gereden. Gezien hij er toch niet meer werkt, zoekt hij het zelf maar uit, imho. Niet jouw fout en je hebt toch geen fluit meer aan hem.
- @iko
Ik zou het verhaal van beide kanten willen horen, voordat ik een mening heb.
Of de advocatenbrieven eerst eens zien.
Of de advocatenbrieven eerst eens zien.
- Louis
Het verhaal is hetzelfde van beide kanten en nee er is nooit een boete opgelegd geweest, dat vermoedde ik alleen.
- frankv
de rechter zal in zijn motivering voor de straf toch wel hebben opgenomen waarvoor de straf opgelegd wordt?
ik kan me niet voorstellen dat je een taakstraf krijgt voor het op de verkeerde plaats zetten van een tentje, dan heb je toch tenminste de agent bij verwijdering een en ander toegewenst? dat zal dan vast in de rechtbankstukken staan, die zou ik dus bij de griffie opvragen
ik kan me niet voorstellen dat je een taakstraf krijgt voor het op de verkeerde plaats zetten van een tentje, dan heb je toch tenminste de agent bij verwijdering een en ander toegewenst? dat zal dan vast in de rechtbankstukken staan, die zou ik dus bij de griffie opvragen
- Maus335i
"Een taakstraf kan worden opgelegd voor ieder misdrijf of iedere overtreding waar een vrijheidsstraf (gevangenisstraf of hechtenis) op staat."
Bron: OM
Maar als je de stukken van de zaak in handen hebt kan het dus blijkbaar wel. Raar land leven we in... blijkbaar kan ik me nog steeds verbazen.
(persoonlijk denk ik net als frank dat er andere dingen voorgevallen zijn in plaats van alleen verwijdering van die standplaats)
Bron: OM
Maar als je de stukken van de zaak in handen hebt kan het dus blijkbaar wel. Raar land leven we in... blijkbaar kan ik me nog steeds verbazen.
(persoonlijk denk ik net als frank dat er andere dingen voorgevallen zijn in plaats van alleen verwijdering van die standplaats)
- Louis
Dat is ook de reden dat ik het postte, hoe denkt een ander hierover, nou net als wij dus blijkbaar. Er moet haast wel iets meer zijn voorgevallen.
Ik zal de stukken morgen nog even goed doorlezen.
- GTRene
als jij je plicht destijds hebt gedaan en niks te verbergen hebt, sowieso niet zomaar betalen...Louis schreef:Dat is ook de reden dat ik het postte, hoe denkt een ander hierover, nou net als wij dus blijkbaar. Er moet haast wel iets meer zijn voorgevallen.
- Stéphane
Vraag gewoon even het proces-verbaal en de aanklacht van OM op. Daar staat in wat hem al dan niet ten laste is gelegd. Dan weet je ook waarvoor de rechter hem gestraft heeft.
Lijkt mij redelijk uitzonderlijk dat je voor een delict als dit een dergelijke straf kunt krijgen. Is wellicht een economisch delict, maar dan nog. Weet het verder ook niet, maar het stinkt wel.
Lijkt mij redelijk uitzonderlijk dat je voor een delict als dit een dergelijke straf kunt krijgen. Is wellicht een economisch delict, maar dan nog. Weet het verder ook niet, maar het stinkt wel.
- RVV
Niet doen !.. compleet je handen er van af trekken,, dit verhaal stinkt als een overrijpe mature haring ton..de oudwerknemer en ons bedrijf gooien het liever op een akkoordje.