Bezwaar boete
-
Joep
Bezwaar boete
Hoi,
Eventjes een vraagje:
Vanochtend boete gehad voor fietsen zonder voorlicht. Achterlicht deed het...
Toch boete gehad, netjes meegewerkt etc. Maar had toevallig ook geen officieel ID bij. (Paspoort neem ik nooit mee, rijbewijs zit bij ketenkenpapieren).
Uiteindelijk met wat passen toch genoeg ID volgens meneer de ambtenaar, dus geen boete voor ID. Verder heeft hij boete etc. ingevuld en ik heb de gele kopie. Maar dus geen:
"Nummer Document", "Burgerservicenummer" en wijze van identificatie ingevuld.
Nu vraag ik me af...is bezwaar zinnig? Iedereen kan zich uiteindelijk wel voor mij uitgeven zonder ID.
En hoe gaat een bezwaar in z'n werk, kost dat veel moeite etc.?
Alvast bedankt!
Joep
Eventjes een vraagje:
Toch boete gehad, netjes meegewerkt etc. Maar had toevallig ook geen officieel ID bij. (Paspoort neem ik nooit mee, rijbewijs zit bij ketenkenpapieren).
Uiteindelijk met wat passen toch genoeg ID volgens meneer de ambtenaar, dus geen boete voor ID. Verder heeft hij boete etc. ingevuld en ik heb de gele kopie. Maar dus geen:
Nu vraag ik me af...is bezwaar zinnig? Iedereen kan zich uiteindelijk wel voor mij uitgeven zonder ID.
Alvast bedankt!
Joep
- Niels v D
Re: Bezwaar boete
`dat is toch maar 20 euro ofzo?
Zou eerst lekker je licht repareren, en dan die 20 euro overmaken.
Zou eerst lekker je licht repareren, en dan die 20 euro overmaken.
- Jurriuit
Als ik het goed begrijp wil jij bezwaar maken tegen de boete omdat de agent jou de extra bekeuring voor het verplicht bijhebben van legitimatie heeft ''kwijtgescholden''???Joep schreef:Hoi,
Eventjes een vraagje:
Alvast bedankt!
Joep
Komt op mij een beetje hypocriet over eigenlijk.
- RVV
Ik reed vanochtend bijna een fietser dood (toegemoet komend en sloeg ineens linksaf) die geen licht had branden aan de voorzijde . Mijn hart stond even 1 seconde stil.. een splitsecond.. handeling.. fietser op een haartje gemist... kreeg gelukkig nog wel de :fy:
:twisted:
Simpel lampje.. maakt het verschil tussen leven en dood.. dus niet mauwen.. en nieuw lichtje kopen..
Simpel lampje.. maakt het verschil tussen leven en dood.. dus niet mauwen.. en nieuw lichtje kopen..
-
Joep
Ja achterlicht had ik zo'n draag lampje, voorlicht doet het zeer matig. Vanochtend door mist etc. en nog de smurrie op de weg had dynamo wieltje geen grip op voorband. En jep dadelijk ook maar meteen voor voor een draaglampje kopen.
Maar tis 40 euries ofzo en dan mogen ze ook nog administratiekosten in rekening brengen o.i.d.??
Geen verdere suggesties?
Joep
Maar tis 40 euries ofzo en dan mogen ze ook nog administratiekosten in rekening brengen o.i.d.??
Geen verdere suggesties?
Joep
- JP
Fietsers hebben al een beschermde status, daarom kun je dan ook zonder licht rijden.
Zie die boete dan ook als een soort contributie.
Je kan vragen voor een ijkrapport...
Zie die boete dan ook als een soort contributie.
Je kan vragen voor een ijkrapport...
- Michel P
Idd Rico, dat soort akties maak je regelmatig mee. Ik gisteren vroeg in de ochtend ook, fietser zonder licht, donkere kleren en ook nog eens in dit geval donkere huidskleur, ging nog net goed, men heeft niet in de gaten hoe slecht men gezien word zonder licht.
Dit is mooi spul, en werkt altijd http://www.reelight.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
Dit is mooi spul, en werkt altijd http://www.reelight.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
- Downforce Hans
Kan je niet gaan klagen bij een fiets forum........... 
Zorg gewoon dat je verlichting in orde is.
-
Luco
Downforce Hans schreef:Kan je niet gaan klagen bij een fiets forum...........
Of nooit gaan fietsen
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ik woon op het platteland en voor mij is dit bijna dagelijkse kost.Rico schreef:Ik reed vanochtend bijna een fietser dood (toegemoet komend en sloeg ineens linksaf) die geen licht had branden aan de voorzijde . Mijn hart stond even 1 seconde stil.. een splitsecond.. handeling.. fietser op een haartje gemist... kreeg gelukkig nog wel de :fy::twisted:
Heb al meerdere malen de neiging gehad om uit te stappen en aan de fietser te vragen of hij ergens anders een einde aan zijn leven wilde gaan maken....
Op deze manier geeft het zo'n rommel en er zijn zat schonere en snellere manieren om aan je einde te komen, verdiep je een beetje in de materie.....
Ik had vanochtend mijn dochter ( 8 jaar ) naast me zitten in de auto, op weg naar school.
Komt een fietser met licht ons tegemoet die bijna tegen het midden van de weg fietste....
Wat bleek, naast hem reden twee fietsers zonder licht......
Opmerking van mijn dochter :
"wat een gekken pappa, die zie je toch bijna niet in het donker..."
En de buurt maar weer mauwen over snelheidbeperkende maatregelen omdat het voor de fietsers zo onveilig is, al die auto's.....
- Remmie
Ik vraag altijd netjes aan fietsers (nadat ik een noodstop heb moeten maken omdat ze ineens opduiken in het donker)
of de beschermende status die ze hebben ook werkt als ze dood zijn.
Meestal zie je ze dan denken, hmm, misschien toch verstandig om de volgende keer voorzichtiger te zijn.
Schelden heeft toch geen zin, ben dan blij dat ik optijd heb kunnen stoppen, blijft me auto tenmiste schoon
of de beschermende status die ze hebben ook werkt als ze dood zijn.
Meestal zie je ze dan denken, hmm, misschien toch verstandig om de volgende keer voorzichtiger te zijn.
Schelden heeft toch geen zin, ben dan blij dat ik optijd heb kunnen stoppen, blijft me auto tenmiste schoon
- Robertdj
'S avonds Autorijden in de binnenstad van Utrecht is ook leuk, overal van die kamikazepiloten.
@Remmie
Doorgaans is het toch "Je moet je ****** bek houden"?
@Remmie
Doorgaans is het toch "Je moet je ****** bek houden"?
- Stéphane
Bij mij in de (doodlopende) straat naar mijn garage hier rijden ook regelmatig fietsers zonder licht. Ik doe dan regelmatig het licht van mijn auto ook uit om te laten zien wat je dan dus (niet) ziet. Sommigen begrijpen de hint 
- Casper
Kiddo topic... 
- Maus335i
Kamikazepiloten hahahha
Die hou ik er in.
Fietsers zonder verlichting al te vaak bijna aangereden. Kwestie van tijd dat ik er wel eens overheen ga. Belachelijk dat je zelf niet kan beseffen dat je je levensgevaarlijk over de weg beweegt. Zeker op een autoforum kan je natuurlijk op 0,0 sympathie rekenen.
Fietsers zonder verlichting al te vaak bijna aangereden. Kwestie van tijd dat ik er wel eens overheen ga. Belachelijk dat je zelf niet kan beseffen dat je je levensgevaarlijk over de weg beweegt. Zeker op een autoforum kan je natuurlijk op 0,0 sympathie rekenen.
- Tom V
Het mooie is dat wanneer je een fietser zonder licht onderuit rijdt jij alsnog de lul bent. Jammer hoor.
- Remmie
Gewoon zeggen dat je al stil stond, en de fietser er tegen aan reedTom V schreef:Het mooie is dat wanneer je een fietser zonder licht onderuit rijdt jij alsnog de lul bent. Jammer hoor.
- Downforce Hans
Ja ik zie het al voor me, fietser in de kreukels en fiets helemaal verwoest onder je auto en dan zeggen dat je stilstond en dat de fietser tegen jou is aangereden...........
Maak een paar foto`s want je gaat daar zeker de krant mee halen
- Remmie
Dan krijgt de fietser waarschijnlijk ook nog een boete voor overschrijden van de maximale snelheid als hijDownforce Hans schreef:Ja ik zie het al voor me, fietser in de kreukels en fiets helemaal verwoest onder je auto en dan zeggen dat je stilstond en dat de fietser tegen jou is aangereden...........![]()
![]()
![]()
het voor elkaar krijgt onder je auto te komen
-
allen
Fietser kwam met een verwoestende vaart aanrazen, zag m'n Z06 stil staan en schrok. Gleed onderuit en gleed met fiets en al onder m'n wagen. Echt waar!
Wat is daar zo ongeloofwaardig aan Hans?
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Fietser die met verwoestende vaart aankomt : geloofwaardigallen schreef:Fietser kwam met een verwoestende vaart aanrazen, zag m'n Z06 stil staan en schrok. Gleed onderuit en gleed met fiets en al onder m'n wagen. Echt waar!
Z06 van Hans die stil staat : geloofwaardig
Schrikken van Hans' Z06 ( of Hans zelf ) : geloofwaardig
Onderuitglijden en onder de Z06 terechtkomen : geloofwaardig
Tja, lijkt me appeltje eitje.......
- Remmie
Dat krijg je als je als fietser niet met winterbanden rijd, dan wordt je remweg langer , heb je minder grip en ga je onderuitallen schreef:Fietser kwam met een verwoestende vaart aanrazen, zag m'n Z06 stil staan en schrok. Gleed onderuit en gleed met fiets en al onder m'n wagen. Echt waar!
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Eric H schreef:Fietser die met verwoestende vaart aankomt : geloofwaardigallen schreef:Fietser kwam met een verwoestende vaart aanrazen, zag m'n Z06 stil staan en schrok. Gleed onderuit en gleed met fiets en al onder m'n wagen. Echt waar!
Z06 van Hans die stil staat : geloofwaardig
Schrikken van Hans' Z06 ( of Hans zelf ) : geloofwaardig
Onderuitglijden en onder de Z06 terechtkomen : geloofwaardig
Tja, lijkt me appeltje eitje.......