Wat Wouter betreft mag het een %tje meer zijn

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Wat Wouter betreft mag het een %tje meer zijn

Bericht door dvh » 18 jan 2010, 22:39

Afbeelding

Gelukkig zit ik nog net onder de 52% schaal met m'n salaris..
Maar 60% !! ...

Vraag me serieus af waar ik voor werk..

Jurjen
Auto: 987S / 955

Re: Wat Wouter betreft mag het een %tje meer zijn

Bericht door Jurjen » 18 jan 2010, 22:41

Wat een ongelovelijk zooitje prutsers...

JP

Bericht door JP » 18 jan 2010, 22:42

Ja, en nog ff en ze gaan de BTW ook alsnog verhogen van 19 naar 20%

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 18 jan 2010, 22:56

Wat een gestoorde idioot

Echt krankzinnig, andere woorden heb ik er niet voor. Het wordt totaal ontmoedigd om je nek uit te steken en hard te werken. Wat is het nut om straks nog 50 of 60 uur te gaan werken, als je van elke euro 60 cent mag afdragen. Nederland belast z'n burgers al als zwaarst van heel Europa maar volgens die link(s)e malloot is een burger blijkbaar een soort van spons, die je oneindig kunt uitzuigen. Bos kan zo een boekje schrijven: "Hoe jaag ik mijn hardwerkende burgers het land uit, les 1".

What's next bij die PvdA idioten? Hierna 70%... 80%..... bizar, heb er geen woorden voor. Niet dat ikzelf in die hoogste inkomenscategorie val maar toch.

dvh

Bericht door dvh » 18 jan 2010, 23:02

JP schreef:Ja, en nog ff en ze gaan de BTW ook alsnog verhogen van 19 naar 20%

Ja geweldig...

Ik koop wat in voor 100 euro + 20% btw = 120 euro
Dan verkoop ik het voor 200 euro - 20% btw = 180 euro

Nu heb ik 60 euro op mijn bedrijfsrekening.
Als ik deze laat uitkeren betaal ik dividendbelasting, venootschapbelasting ect. ect.
Uiteindelijk hou ik er 25 euro aan over.

Dus gevoelsmatig gaat 75% op aan belastingen.
En ja, je kan wat terugkrijgen, en ja je kan er creatief mee omgaan... maar toch. Leuk is anders.

Als ik dan straks ook nog eens bruto een hoop meer kwijt ben om mijzelf een fatsoenlijk salaris toe te kennen..
Ik verkoop niks zwart, maar als dat zo doorgaat..........

JP

Bericht door JP » 18 jan 2010, 23:04

dvh schreef:

Ja geweldig...

.....
Ja, omdat Bos dat in 2008 af had gelast, zie ik hem wel in staat om dat dit of volgend jaar alsnog te verhogen

Luco

Bericht door Luco » 18 jan 2010, 23:08

Wouter81 schreef:Wat een gestoorde idioot

Echt krankzinnig, andere woorden heb ik er niet voor. Het wordt totaal ontmoedigd om je nek uit te steken en hard te werken. Wat is het nut om straks nog 50 of 60 uur te gaan werken, als je van elke euro 60 cent mag afdragen. Nederland belast z'n burgers al als zwaarst van heel Europa maar volgens die link(s)e malloot is een burger blijkbaar een soort van spons, die je oneindig kunt uitzuigen. Bos kan zo een boekje schrijven: "Hoe jaag ik mijn hardwerkende burgers het land uit, les 1".

What's next bij die PvdA idioten? Hierna 70%... 80%..... bizar, heb er geen woorden voor. Niet dat ikzelf in die hoogste inkomenscategorie val maar toch.

Daar val je eerder in dan je denkt hoor, voordeel is dat je voor dat deel dus ook 60% van je hypo af mag trekken, maar leuk is anders
Ach dan werkt jolan voor een groter deel mee in de zaak
of ik ga ze als freelancer inhuren bj het raceteam, wat een ongleide projectielen daar in den haag

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 jan 2010, 23:28

Goed voor de economie ook, het inperken van koopkracht + BTW verhoging :bag:

Maar op een bonus van een miljoen of wat mag ie van mij :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 18 jan 2010, 23:28

Alleen maar goed van Bos... want hij drijft de PvdA er nog verder mee naar de afgrond :twisted:

HSR

Bericht door HSR » 19 jan 2010, 00:11

Ja, wen er maar vast aan heren! ''Werken'' is een vies woord in Nederland en het lijkt erop dat dat niet zal veranderen. Elke vorm van ondernemerschap, eigengereidheid en ambitie de kop indrukken met deze eeuwenoude maatregelen. Solidariteit betekend in Nederland geld pakken van hard werkende mensen en dat vervolgens ten delen ondeugdelijk besteden. Echte zwakken in de samenleving worden uiteindelijk genegeerd, zie gezondheidszorg.

PVDA= om je kapot voor te schamen! Idem voor Wouter Bos, bij vorige verkiezingen alle stemmers trachten te winnen met onmogelijke beloften om vervolgens hoeveel, 5 stuks, nieuwe belastingen in te voeren. En welke bevolkingslaag wordt daardoor het zwaarst benadeeld? De 1.5x modaal verdieners. U weet wel, de huisvaders die 's ochtends om 7 uur op staan om naar hun werk te gaan. 'S avonds 1 uur in de file staan om terug naar hun overpriced vinex woning te keren. De huisvader die tegen zijn kids moet zeggen dat de vakantie deze keer 2 weken veluwe wordt ipv France omdat was/droger combinatie stuk is gegaan. Yes, die eerlijke hard werkende mensen gaan we het nog moeilijker maken!

Maar he, dat is welvaart. Ja toch, niet dan?! :cry:

RVV

Bericht door RVV » 19 jan 2010, 00:17

Goed betoog, behalve over dat veluwe/frankrijk gebeuren... dat boeit kinderen niet zoveel.

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 jan 2010, 00:40

Ach Hugo! :) :
http://www.nu.nl/binnenland/2164614/amp ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Amper risico op armoede in Nederland
Uitgegeven: 18 januari 2010 12:51
Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 12:51

LUXEMBURG - Van alle Europeanen behoren Nederlanders tot de groep die weinig kans loopt om in armoede te vervallen. Hier heeft slechts 11 procent een inkomen dat onder de armoedegrens ligt.

Van de 27 EU-landen is dat alleen lager in Tsjechië (9 procent), meldde statistisch bureau Eurostat maandag.
[...]
Ik vind deze nieuwsbericht weinig tot niks zeggend.11 procent vind ik persoonlijk ook aan de hoge kant..... :hmmm:

KW

Bericht door KW » 19 jan 2010, 00:55

Rico schreef:Alleen maar goed van Bos... want hij drijft de PvdA er nog verder mee naar de afgrond :twisted:
Inderdaad :banaan:

Shakes

Bericht door Shakes » 19 jan 2010, 07:13

Goed voornemen, niet op reageren /edit/

wacht ---> :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 jan 2010, 07:38

Symbool politiek.........................naar de achterban..................en politiek wisselgeld naar de coalitie partners, niet meer niet minder.......

Die paar man in Nederland die in deze schijf vallen.................zo`n verhoging zet geen zoden aan de dijk, ergo het levert veel te weinig op....................

De publieke sector die moet het straks (wederom) ontgelden, dus minder blauw op straat, minder geld naar zorg en onderwijs en het leger kan zijn laatste tank inleveren............

De overheid moet natuurlijk verplicht de uitgaven omlaag brengen, aan de inkomsten kant val er niet zo veel te halen, daar dit de het (broze) herstel van de economie onderuit haalt..............

HSR

Bericht door HSR » 19 jan 2010, 09:46

Xave30 schreef:Ach Hugo! :) :
http://www.nu.nl/binnenland/2164614/amp ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Amper risico op armoede in Nederland

[...]

Amper risico op armoede in Nederland is duidelijk. Sociaal vangnet dat zijn weerga niet kent. Overal subsidie voor krijgen en netto +1000 Eu in de maand ontvangen. Ken arbeiders die het stukken moeilijker hebben.

Als ik mij niet vergis is het begrip armoede hier in Nederland anders gedefinieerd dan in 2de en 3de wereldslanden. Maar dat weet ik niet zeker.

frankv

Bericht door frankv » 19 jan 2010, 09:52

dvh schreef:

Ja geweldig...

Ik koop wat in voor 100 euro + 20% btw = 120 euro
Dan verkoop ik het voor 200 euro - 20% btw = 180 euro

Nu heb ik 60 euro op mijn bedrijfsrekening.
Als ik deze laat uitkeren betaal ik dividendbelasting, venootschapbelasting ect. ect.
Uiteindelijk hou ik er 25 euro aan over.

Dus gevoelsmatig gaat 75% op aan belastingen.
En ja, je kan wat terugkrijgen, en ja je kan er creatief mee omgaan... maar toch. Leuk is anders.

Als ik dan straks ook nog eens bruto een hoop meer kwijt ben om mijzelf een fatsoenlijk salaris toe te kennen..
Ik verkoop niks zwart, maar als dat zo doorgaat..........
dat is natuurlijk krom rekenen dat je hem wel "voor je gevoel" wel afdraagt bij de verkoop maar niet terugvordert bij de inkoop, zo kan ik mezelf ook zielig rekenen

verder ben ik het met romo eens, het is vast het nu al op tafel leggen van politiek wisselgeld voor ofwel een bonusbelasting, ofwel de hypotheekaftrek

Luco

Bericht door Luco » 19 jan 2010, 09:55

romo schreef:Symbool politiek.........................naar de achterban..................en politiek wisselgeld naar de coalitie partners, niet meer niet minder.......

Die paar man in Nederland die in deze schijf vallen.................zo`n verhoging zet geen zoden aan de dijk, ergo het levert veel te weinig op....................

De publieke sector die moet het straks (wederom) ontgelden, dus minder blauw op straat, minder geld naar zorg en onderwijs en het leger kan zijn laatste tank inleveren............

De overheid moet natuurlijk verplicht de uitgaven omlaag brengen, aan de inkomsten kant val er niet zo veel te halen, daar dit de het (broze) herstel van de economie onderuit haalt..............

Een paar man, ik denk dat je je lelijk vergist.
Denk dat meer dan 20% boven de balkendeezelellendenorm zit.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 19 jan 2010, 10:45

Wouter81 schreef:Wat een gestoorde idioot

Als je niet in de hoogste inkomenscategorie valt betaal jij ook geen 60 cent belasting over elke euro die je verdient. Volgens mij hadden we drie schijven in Box 1 toch?

Neemt niet weg dat ik het ook wel met je eens ben en dat ik het gewoon belachelijk vind dat alle extra moeite die je onderneemt om meer te gaan verdienen (en dus meer kan besteden v.w.b. de economie en uitgaven enz) wordt afgekapt door die Bosbatser.

En het erge is, zodra er verkiezingen weer komen worden al die sukkels zoals Bos en al die ongein vrolijk weer opnieuw gekozen door het Nederlandse publiek. Af en toe even een kabinetscrisis tussendoor waarbij iedereen elkaar verwijten maakt over het fout lopen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jan 2010, 10:48

luco hornsveld schreef:
romo schreef:Symbool politiek.........................naar de achterban..................en politiek wisselgeld naar de coalitie partners, niet meer niet minder.......

20% vd nederlanders boven de BE norm....hahhahah...nee jij zit er echt lelijk naast......ik denk dat je schrikt hoeveel er in NL gemiddeld verdient wordt...het gros zit gewoon op modaal norm hoor...

Casper

Bericht door Casper » 19 jan 2010, 10:49

Ik denk dat heel talentvol Nederland binnen 10 jaar in het buitenland zit. Je mag in NL geen rooie cent verdienen, mocht je dat op wonderbaarlijke wijze wel voor mekaar krijgen dan gaat alles naar de Belastingdienst. Wegwezen hier...!

Casper

Bericht door Casper » 19 jan 2010, 10:52

20%??? Hou toch op! Ik geloof dat 1,5% van Nederland meer dan €100.000 per jaar verdient. Waarvan minder dan de helft boven de BE norm zit. Ik kan dat woord niet meer horen!

Luco

Bericht door Luco » 19 jan 2010, 10:53

duifjes.com schreef:
luco hornsveld schreef:

20% vd nederlanders boven de BE norm....hahhahah...nee jij zit er echt lelijk naast......ik denk dat je schrikt hoeveel er in NL gemiddeld verdient wordt...het gros zit gewoon op modaal norm hoor...

een beetje zelfstandige off zzper's in bepaalde branches komen daar echt bovenuit
Als je dan kijkt hoeveel inhuur er gemiddeld rondloopt
180.000 bruto toch

Elise

Bericht door Elise » 19 jan 2010, 11:18

frankv schreef: dat is natuurlijk krom rekenen dat je hem wel "voor je gevoel" wel afdraagt bij de verkoop maar niet terugvordert bij de inkoop, zo kan ik mezelf ook zielig rekenen
Die berekening klopt zo wie zo van geen kant.
200 incl. BTW = 166,67 excl. BTW en geen 180 :wink:
frankv schreef: verder ben ik het met romo eens, het is vast het nu al op tafel leggen van politiek wisselgeld voor ofwel een bonusbelasting, ofwel de hypotheekaftrek
Hypotheekaftrek beperking?
Iedereen praat erover alsof dat NOOIT mag gebeuren.....alleen iedereen vergeet dat we dat al lang hebben.
Vanaf 1 januari 2031 dienen zich de eerste slachtoffers aan :angel:

Elise

Bericht door Elise » 19 jan 2010, 11:32

hugo schreef:En welke bevolkingslaag wordt daardoor het zwaarst benadeeld? De 1.5x modaal verdieners.
Modaal 2010 staat op 32.500 euro, dus 1,5x modaal is 48.750 euro.
De huidige 52% begint pas op 54.368 euro, dus 1,5x modaal heeft er ook helemaal geen last van.

Dat 60% tarief is om de echte grootverdieners aan te pakken en hebben we al eerder gehad (tot de belastingherzininig in 2001).
Voordeel is dat je bijvoorbeeld je aftrekposten ook in het hoge tarief van 60% vallen.
Dus helemaal negatief hoeft het niet te zijn als je 60% belasting mag betalen :wink:
Laatst gewijzigd door Elise op 21 jan 2010, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie