VW navigatie CD kopie mogelijk?
- Ar
- Auto: Prius
VW navigatie CD kopie mogelijk?
Ik heb hem van meerdere landen nodig. Er schijnt geeneen Europa CD te zijn en dan loopt het aardig op. Zijn kopietjes mogelijk?
- Kasteel
Re: VW navigatie CD kopie mogelijk?
Welke heb je? Heb hier de 310 met aanvullende cd's voor Duitsland, Italie en nog wat landen :S. Begreep dat ze gewoon te kopieeren zijn (kan nml ook van cd naar kaart).
- Ar
RNS 310 gaat het worden. Zou super zijn. Heb je zelf wel eens een kopie getest?
- Kasteel
Nog niet, maar ook nooit nodig gehad, maar kan wel ff proberen.
- Ar
Graag, als je dat wilt doen. Ik rij vaak genoeg langs Arnhem. 

-
- Auto: 991
Kopietjes van Navi CD's zijn bij VW(blaupunkt) niet mogelijk. Dit komt doordat de navi cd's geperst worden in plaats van gebrand. Thuis hadden wij het ook geprobeerd maar dit werkte niet. Toen ik op onderzoek uit was geweest bleek dus dat de cd's geperst worden.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Nou, geen enkel probleem met gekopieerde CD's hoor....nielsdf schreef:Kopietjes van Navi CD's zijn bij VW(blaupunkt) niet mogelijk. Dit komt doordat de navi cd's geperst worden in plaats van gebrand. Thuis hadden wij het ook geprobeerd maar dit werkte niet. Toen ik op onderzoek uit was geweest bleek dus dat de cd's geperst worden.
Heb zelf ook een Blaupunkt systeem ( ben even kwijt wat voor type, iets van RNS ) en heb tot nu toe altijd gekopieerde CD's gebruikt.
Persen of branden....heb ik nog nooit van gehoord...

Sorry, geen RNS maar een DX systeem....
Neemt niet weg dat kopietjes volgens mij gewoon moeten werken......
- Bert ///M3
Persen gebeurd met elke CD die uit een fabriek komt. Voor kopieren maakt dat niet zo veel uit.
Branden is alleen voor de thuismarkt, en zakelijk voor opslag etc.
1 van de verschillen is oa dat de geperste CD een betere coating heeft, doordat er geen laser meer doorheen hoeft om te branden.
Uiteindelijk gaat het om de data op je CD, als je zelf gebrande CD's kan draaien dan moet hij ook gekopieerde data kunnen lezen. Vroeger had je nog verschillende datamodussen (type 1 en type 2) en soms werkte 1 van de 2 niet, maar hoe dat tegenwoordig zit weet ik eigenlijk niet.
Branden is alleen voor de thuismarkt, en zakelijk voor opslag etc.
1 van de verschillen is oa dat de geperste CD een betere coating heeft, doordat er geen laser meer doorheen hoeft om te branden.
Uiteindelijk gaat het om de data op je CD, als je zelf gebrande CD's kan draaien dan moet hij ook gekopieerde data kunnen lezen. Vroeger had je nog verschillende datamodussen (type 1 en type 2) en soms werkte 1 van de 2 niet, maar hoe dat tegenwoordig zit weet ik eigenlijk niet.
- Kasteel
Destijds bij Mercedes Command (ook Blaupunkt) gewoon gebrand en geen probleem. Anders zet je ze alsnog gewoon op een memory-stick.
- Niall
BIj navi CD's moet je de brander op een zo laag mogelijke snelheid en hoog mogelijk resolutie instellen ivm overname van de data. Weet dat bij Blaupunkt DVD's deze niet te kopieëren zijn, bij de oude Cd's ging het nog wel maar of dat nog geldt met alle beveiligingen.
-
- Auto: BMW X3 F25
Vroeger was het mogelijk, met het juiste programma, een cd/dvd te kopiëren met alle beveiligingen er bij. Volgens mij iets van cdcopy of dvdcopy.........
- Ar
@Kasteel
Heb je het nog kunnen proberen?
Heb je het nog kunnen proberen?
- Bert ///M3
CloneCD heette dat, maar heet geloof ik tegenwoordig ook weer anders. De enige voorwaarde daarvoor was dat je een brander moest hebben die RAW branden ondersteunde.Nico L. schreef:Vroeger was het mogelijk, met het juiste programma, een cd/dvd te kopiëren met alle beveiligingen er bij. Volgens mij iets van cdcopy of dvdcopy.........
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Volgens mij is het bij VAG vooral afhankelijk van het soort cd/dvd en de kwaliteit. Dus op zoek naar de beste kwaliteit cd/dvd en op de hoogst mogelijke kwaliteit kopieren. Dan heb je de meeste kans van slage