Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

BMW 3 Serie Coupé en Cabrio vernieuwd

was niet nodig, ze waren al goed
10
67%
een Coupé graag, en laat de Cabrio maar zitten
4
27%
een Cabrio graag, en die Coupé spreekt me niet zo aan
1
7%
een hele vooruitgang
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Joop » 17 jan 2010, 17:27

Even een vergelijkje tussen de E92 en de E92N:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
osc4r
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:27

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door osc4r » 17 jan 2010, 17:52

Die grijze dingen naast de mistlampen eraf, andere kleur erop i.c.m. zwarte nieren en hij mag hier in 335xi vorm voor de deur. Top!

Ok ok, hij heeft nu inderdaad walletjes, maar daar kan ik mee leven..

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Snipe » 17 jan 2010, 18:47

Die koplampen zijn wel een stuk lelijker geworden, valt mij nu op.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Snipe » 17 jan 2010, 18:49

Joop schreef:Verder vraag ik me af wat er nu daadwerkelijk anders is aan de 325d zoals die nu ook al beschikbaar was en ook tevens het 330d als uitgangspunt had.
De 330d is vernieuwd vorig jaar. De 325d was echter nog gebaseerd op de oude 330d-motor. Nu dus niet meer. Tenminste, dat haalde ik ergens uit de tekst.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Joop » 17 jan 2010, 19:04

Ik had het inmiddels gevonden: Motorblokje is hetzelfde alleen de turbo is nu uitgevoerd met variabele turbo geometrie; ofwel de turbo komt bij lagere toerentallen beter tot leven leven dan de vorige 325d, doordat de grootte van de turbo zich aanpast aan het toerental

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Brava » 17 jan 2010, 21:03

romo schreef:Net even de commnetaren op bimmerpost gelezen....................die zijn, net als hier, overwegend negatief................

-Gay front
-Girly
-The front doesn`t work
-The front is hideous
-Bad shape off the headlights
-They realy f.cked up a perfect formula
-I do like the "old" one better
-Dumbo mirrors

enz enz

Tja, vorm volgt hier bepaald geen functie, en zie wat er van komt, een verandering alleen om een verandering sucks big time..............................
Ik vind dit echt uitermate amusant. Het is net alsof BMW-rijders, m.n. in de VS, alleen nog maar kunnen zeuren, zeiken en zaniken. Moest je de commentaren eens lezen toen de E9x werd geïntroduceerd, niets klopte eraan. De voorkant, de achterkant, de proporties, de flame-surfacing, Bangle, het is geen E46, etc.

En nu?

-Gay front
-Girly
-The front doesn`t work
-The front is hideous
-Bad shape of the headlights
-They really fucked up a perfect formula
-I do like the "old" one better
-Dumbo mirrors

Het is ook nooit goed. You can't please all of the people all of the time.

Het lijkt erop dat BMW-rijders in toenemende mate conservatieve kankeraars zijn.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door romo » 17 jan 2010, 21:11

1 serie rijders moet hier opr.tten.............. :mrgreen: :wink: , over smaak gesproken :mrgreen: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: ( Garpjuhhhhhhhhhh)

Ik zet het er maar even overduidelijk bij, want ik word hier zo voor een oeverloze, nietszeggende, altijd beter wetende, zich niets van anderen aantrekkende kankeraar genoemd........ :roflol: :angel:

BMW rijders zijn altijd kritisch lijkt me, althans ik ben het zeker...................er zit idd een verschil tussen kritisch (opbouwend) zijn en negatief kankeren.............daar kan ik zeker in meegaan.......

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door RVV » 17 jan 2010, 21:21

Ah nu zie ik goed de verschillen, best in orde. Je moet wel een BMW kenner zijn om straks IRL de verschillen te spotten. Vind de koplampen juist weer wel geslaagd, ook omdat ze vanaf de zijkant gezien verder doorlopen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door romo » 17 jan 2010, 21:26

Van de zijkant bezien kan het met je eens zijn Rico, frontaal bekeken vind ik het een misser.......

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Joop » 17 jan 2010, 21:32

romo schreef:Van de zijkant bezien kan het met je eens zijn Rico, frontaal bekeken vind ik het een misser.......
Precies, de rest klopt eigenlijk wel.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Snipe » 18 jan 2010, 00:39

Ik bedoelde frontaal, inderdaad. Dag mooie strakke lijnen, welkom tokkielichtslangenkermis.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door JP » 18 jan 2010, 18:07

M-sportpackage

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jan 2010, 18:49

Ik vind het echt een vooruitgang! Vind vooral de nieuwe voor bumper mooi! :thumbup:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Joop » 18 jan 2010, 18:55

In M-sport kledij is de gefacelifte coupé zeer goed te pruimen... :thumbup:

...tegen die tijd de normale uitvoering maar links laten liggen zo te zien. :hmmm:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door romo » 19 jan 2010, 07:30

Ik wacht wel op de nieuwe 3er.............. :mrgreen:









Hoewel ook dat geen garanties geeft................. :roflol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Joop » 19 jan 2010, 18:40

318i als basisuitvoering :hmmm:, daarvoor hebben ze die neus minder agressief gemaakt :wink: :
CarScoop schreef:2011 BMW 3-Series Coupe and Convertible: Euro-Spec Models get Revised Diesels and new Entry-Level 318i Versions
Monday, January 18, 2010 | 2 Comments » Categories | BMW, BMW 3 Series, Diesel, New Cars |

This past weekend BMW took the wraps off its refreshed 3-Series coupe and hardtop convertible models. In brief, the two-door variants of the 3-Series receive revised exterior styling and a new, more responsive and fuel-efficient single-turbo 3.0-liter straight-six for the 335i models.

In addition to these upgrades that we already told you about, the European-spec versions benefit from a tweaked diesel lineup and the presentation of a new-entry level model in the form of the 318i.

Beginning with the diesel range, the updated 2.0-liter four-cylinder unit in the 320d Coupe and Convertible models that complies with the EU 6 emission standards that won't go into force until 2014, now delivers 184HP and 380Nm of torque, up from 177HP and 350Nm.

In the case of the 320d Coupe, this has shortened the 0-100km/h (62mph) sprint by 0.4 seconds to 7.5 seconds, while at the same time reducing consumption by 1.0mpg US to 50 mpg US or 4.7 lt/100km and lowering emissions by 3g/km to 125g/km.

The values for the 320d Convertible are 0-100km/h (62mph) in 8.3 seconds, consumption is 46.1 mpg US or 5.1 lt/100km and emissions 135g/km.

BMW says that 320d Coupe is capable of reaching a top speed of 236km/h or 147mph with the Convertible attaining 228km/h or 142mph.

Similar improvements have been performed on the 325d's 3.0-liter six-cylinder diesel unit. Engine output is 7HP higher at 204HP, and torque is up from 400 to 430Nm enabling the Coupe to shave 0.4 seconds off its 0-100km/h (62mph) time, that now arrives in 6.9 seconds.

Even though fuel consumption remains the same at 41.3 mpg US or 5.7lt/100km, CO2 emissions are lower by 2g/km at 151g/km. The 325d Convertible's equivalent values are 7.5 seconds, 38.5 mpg US or 6.1lt/100km and 160g/km of CO2.

Finally, the 335d Coupe's diesel has also been tweaked resulting in an improved fuel consumption figure and lower CO2 emissions. It now records 35.6mpg US or 6.6lt/100km on the combined cycle, an improvement of 0.5mpg US, and 174g/km.

Note that the revised four-cylinder and inline-six diesels engines also made their way under the hood of 3-Series sedan and Touring models.

The 2011 model also marks the introduction of a new entry-level version for both the 3-Series Coupe and Convertible, the 318i.

As with most BMW models these days, the last two digits of the name of this model do not represent the displacement of the engine as the 318i is powered by a straight-four 2.0-litre (and not 1.8L as you'd assume) petrol engine.

This power unit produces a maximum output of 143HP at 6,000 rpm and peak torque of 190 Nm or 140 lb-ft at 4,250rpm. Coupled to a six-speed manual gearbox, the four-pot accelerates the 318i Coupe from a standstill to 100 km/h (62mph) in 9.1 seconds and the 318i Convertible in 10.3 seconds. Top speed in each case is 210 km/h or 130 mph.

In the EU test cycle the 318i Coupé averages 6.3 lt/100 km (equal to 37.3 mpg US) and achieves a CO2 rating of 146 g/km. The respective figures for the 318i Convertible are 6.6 lt (35.7 mpg US) and 154 g/km of CO2.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Macboy » 20 jan 2010, 14:52

Over de discussie van de spiegels verwijs ik naar pagina 1 waarin ik het volgende heb gezegd op 18 maart 2008 naar aanleiding van mijn post van 4 juli 2007 :!: :
Macboy schreef:Begin alsjeblieft niet weer over die spiegels. Heb nou al tig keer gewezen op het EU spiegel draadje !

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=5548" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn gewoon EU richtlijnen voor en alle spiegels worden helaas veel groter.

Mooier wordt het niet, wel veiliger (is de bedoeling).
Nu bijna 3 jaar na dato over de spiegels beginnen komt beetje bekrompen over vind ik. Gelukkig heeft Maus er nog wél iets van opgestoken :)

Over de LCI: ziet er super uit. Al dat negatieve geneuzel hier moet je met een korrel zout nemen. Zeker IRL zal de LCI prima te pruimen zijn. Sterker nog, ik vind dat ze wel meer rigoureus te werk mochten gaan !

Joost BMW
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:11
Locatie: E46 ///M3 Coupe

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Joost BMW » 20 jan 2010, 15:03

sinds de E46 vind ik de standaard bumpers niets en het M-pakket design bumpers geweldig... zo nu dus weer.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Snipe » 20 jan 2010, 15:13

@Macboy: dat het een reden heeft wil toch niet zeggen dat je niet kunt zeggen dat het lelijk is? Buiten dat , ik begrijp van Joop dat de oude spiegels zouden moeten passen. Probleem opgelost dus.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door romo » 20 jan 2010, 15:41

Iedereen snapt dat die spiegels groter zijn vanwege achterlijke, bemoeizuchtige, EU wetgeving ...........dat is en was de discussie ook niet.......................dat ze lelijk zijn wel...............je kan ook grote en mooie spiegels maken.................das hier dus niet gelukt...........

Of daarmee de veiligheid gediend wordt, valt zeer te betwijfelen, gaarne zie ik de bewijsvoering tegemoet.......

Je kan ook zeggen, meer zicht naar achteren, maar minder naar voren met die flaporen............ :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door JP » 20 jan 2010, 20:46

335is;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Joop » 20 jan 2010, 21:21

Die plaatjes van de 335is cabrio vat ik niet helemaal...

...de mistlampen zouden namelijk moeten verdwijnen om genoeg koellucht naar de motor te krijgen, zoals op de coupé wel te zien is. :hmmm:

---

@Macboy: dat van die spiegels dat weten we sinds dat draadje wel... :bignews:
...probeer dat nu de Yanks maar eens duidelijk te maken... :wink:

Neemt niet weg dat het nog steeds geen porem is op de gefacelifte 3ers...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Macboy » 22 jan 2010, 16:00

Ok ok sorry sorry wist niet dat jullie kwaad werden :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door JP » 23 jan 2010, 18:53

Hij komt, hij komt......toch niet;

BMW 335is komt niet naar Europa
We hadden al zo’n flauw vermoeden dat de S5 killer van BMW aan onze neus voorbij zou gaan en BMW heeft nu officieel bekend gemaakt dat de 335is (326 pk, 450 Nm) louter geleverd zal worden in Canada en de Verenigde Staten. De rest van de wereld heeft pech gehad.
En dat is best jammer, want de prestaties zijn zeker niet verkeerd. Zo duurt het sprintje van 0 naar 100 slechts 5,3 seconden als je gekozen hebt voor de 7-traps DCT transmissie. Schakel je liever zelf? Dan gaat het standaardsprintje in 5,4 seconden. Even ter vergelijking, een Audi S5 doet 5,1 seconden over de sprint van 0 naar 100.
Wil je toch heel graag zo’n dikke 335is hebben? Dan moet je er zelf eentje uit Amerika halen. Of je kan natuurlijk een petitie opstarten om BMW ervan te overtuigen dat we dit model echt nodig hebben in Europa.
http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/ ... post-33571" onclick="window.open(this.href);return false;

:cry:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door romo » 23 jan 2010, 20:14

Waar slaat dat nou weer op?..............................onbegrijpelijk weer.........

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bimmer M, jvb, Kasteel, Majestic-12 [Bot] en 31 gasten