Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

BMW 3 Serie Coupé en Cabrio vernieuwd

was niet nodig, ze waren al goed
10
67%
een Coupé graag, en laat de Cabrio maar zitten
4
27%
een Cabrio graag, en die Coupé spreekt me niet zo aan
1
7%
een hele vooruitgang
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 15

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Facelift BMW 3 serie

Bericht door Robin » 16 jan 2010, 22:47

EJGT3CS schreef:
romo schreef:Had ik die Scania spiegels al genoemd?
Waar reedt jij ook alweer in Romo? :mrgreen:
Huh :?:

ben jij blind ofzo? Romo heeft M spiegels, die je inderdaad op die E90 M3 ziet zitten(wat 'n dikke echt mooi kar is dat toch! Geen discussie!) Die dingen zijn best compact en prachtig aerodynamisch van vormgeving. Een van de mooiste types buitenspiegels die ik ken. Überhaupt!Wat is je punt dan?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jan 2010, 22:50

Zijn zeker niet verkeerd, maar duidelijk minder "slank" dan de E46 M3 spiegels..................die hadden wel wat van Porker spiegels IMHO...................

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 16 jan 2010, 22:51

Robin schreef:
EJGT3CS schreef:
romo schreef:Had ik die Scania spiegels al genoemd?
Waar reedt jij ook alweer in Romo? :mrgreen:
Huh :?:

ben jij blind ofzo? Romo heeft M spiegels, die je inderdaad op die E90 M3 ziet zitten(wat 'n dikke echt mooi kar is dat toch! Geen discussie!) Die dingen zijn best compact en prachtig aerodynamisch van vormgeving. Een van de mooiste types buitenspiegels die ik ken. Überhaupt!Wat is je punt dan?
Ik denk dat je de foto's hebt gemist die ik erbij geplaatst heb.. :P

Robin

Bericht door Robin » 16 jan 2010, 22:53

EJGT3CS schreef: Ik denk dat je de foto's hebt gemist die ik erbij geplaats heb.. :P
Huh? Ik zie op de vorige pagina een witte UK M3 E90 en 'n Scania en om de spiegels heb je rondjes....?

Ik snap 'm niet. :bag:

@ Romo, die waren inderdaad ook prachtig, maar deze zijn alles behalve lomp, die van ons dus...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jan 2010, 22:55

Robin schreef:
EJGT3CS schreef: Ik denk dat je de foto's hebt gemist die ik erbij geplaats heb.. :P
Huh? Ik zie op de vorige pagina een witte UK M3 E90 en 'n Scania en om de spiegels heb je rondjes....?

@ Romo, die waren inderdaad ook prachtig, maar deze zijn alles behalve lomp, die van ons dus...

Klopt hoor, IRL veel beter dan op de gevoelige plaat..................

Joop

Bericht door Joop » 16 jan 2010, 22:55

romo schreef:Zijn zeker niet verkeerd, maar duidelijk minder "slank" dan de E46 M3 spiegels..................die hadden wel wat van Porker spiegels IMHO...................
Helemaal mee eens...

...ben benieuwd of de LCI E90/E92/E93 M3 nu ook formaatje vrachtwagenspiegel krijgen...

V.w.b. de wijzigingen op de E92/E93M3 zal dit mijns inziens beperkt blijven tot de koplampen en achterlampunits, met een lichte aanpassing aan de bumperpartijen om deze plaats te geven; verder veranderd er denk ik niets.
Sterker nog; waarschijnlijk komen de koplampunits er geen eens in, zoals ook op de E46M3 het geval was; dit zal anders inhouden dat ze ook op de E90 M3 doorgevoerd moeten worden om de onderdelen zoveel mogelijk hetzelfde te houden.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 16 jan 2010, 22:57

Robin schreef:

La maar.. :P

Maar ik vind een M3 ook prachtig! :thumbup:
Laatst gewijzigd door EJGT3CS op 16 jan 2010, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 16 jan 2010, 22:58

Joop schreef:
romo schreef:Zijn zeker niet verkeerd, maar duidelijk minder "slank" dan de E46 M3 spiegels..................die hadden wel wat van Porker spiegels IMHO...................
Helemaal mee eens...

...ben benieuwd of de LCI E90/E92/E93 M3 nu ook formaatje vrachtwagenspiegel krijgen...

V.w.b. de wijzigingen op de E92/E93M3 zal dit mijns inziens beperkt blijven tot de koplampen en achterlampunits, met een lichte aanpassing aan de bumperpartijen om deze plaats te geven; verder veranderd er denk ik niets.
Sterker nog; waarschijnlijk komen de koplampunits er geen eens in, zoals ook op de E46M3 het geval was; dit zal anders inhouden dat ze ook op de E90 M3 doorgevoerd moeten worden om de onderdelen zoveel mogelijk hetzelfde te houden.

De E90 M3 LCI zal denk ik gewoon zo blijven.(ga ik 99,9% vanuit) Ze krijgen ook geen vrachtwagenspiegels bij M(not yet...)
Wat je inderdaad in de 2e helft van de 2e alinea zegt denk ik ook.

Robin

Bericht door Robin » 16 jan 2010, 22:58

EJGT3CS schreef:
Robin schreef:

La maar.. :P

Maar ik vind een M3 ook prachtig! :thumbup:
OK, ik snap 'm nog steeds niet :whistle:

RVV

Bericht door RVV » 16 jan 2010, 23:10

Facelift ?

romo

Bericht door romo » 16 jan 2010, 23:18

Rico schreef:Facelift ?

Ja das eigenlijk wel een goede..........................meestal wordt het dan wat strakker................hier gaat het meer hangen........................

Klaag hem aan de prutser........................ :mrgreen:

DF@news

Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door DF@news » 17 jan 2010, 00:06

Afbeelding

De eerste foto's van de gefacelifte BMW 3 Serie Coupé en Cabrio zijn verschenen. De uiterlijke wijzigingen zijn beperkt gebleven. Op technisch gebied krijgt in ieder geval de 335i een update. In plaats van de twinturbo zes-in-lijn heeft de 335i voortaan 'slechts' één turbo. Vermogen en koppel zijn echter gelijk gebleven, terwijl het verbruik zou zijn gedaald.

(Later meer)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle foto's van de BMW E92 LCI en BMW E93 LCI vind je op BMWblog.com: http://www.bmwblog.com/2010/01/16/premi ... p90054797/" onclick="window.open(this.href);return false;

Joop

Re: Officieel: BMW 3 Serie Coupé en Cabrio facelift

Bericht door Joop » 17 jan 2010, 00:08

Waarom weer een afzonderlijk bericht heren???

Foto's en reacties staan al in het andere draadje, vanaf deze post: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 75#p552975.

allen

Bericht door allen » 17 jan 2010, 00:10

+1

Onzinnig dit.

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2010, 00:14

Blabla df@news (meerdere mensen),kan ook wel eens wat missen topics heb ik ondertussen samengevoegd.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jan 2010, 00:20

Rico schreef:Blabla df@news (meerdere mensen),kan ook wel eens wat missen topics heb ik ondertussen samengevoegd.
Ja, het persbericht van BMW was wat aan de lange kant, dus ik was wat laat met het topic ook daadwerkelijk te plaatsen. En ik had even over het hoofd gezien dat het inderdaad al in het topic van een jaar geleden van de E90/E91 LCI was gepost. Kun je wel eens hebben.

Als goedmakertje voor de liefhebber dan maar het hele persbericht = 26 pagina's PDF
Persbericht BMW 3 Serie facelift - E92 LCI & E93 LCI
Laatst gewijzigd door Snipe op 17 jan 2010, 10:31, 4 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jan 2010, 00:42

BMW presenteert vernieuwde 3 Serie Coupé en Cabrio
Nieuwe motoren sterker, zuiniger en schoner

• Subtiele designwijzigingen BMW 3 Serie Coupé en Cabrio
• Nieuw voor alle BMW 3 Serie modellen: 320d, 325d en 335i

Rijswijk. BMW heeft het design van de 3 Serie Coupé en de 3 Serie Cabrio sportiever gemaakt.
Daarnaast is de BMW 3 Serie voorzien van nieuwe motoren. De drie nieuwe krachtbronnen
kenmerken zich door een verder verbeterde efficiency: bij een gelijk of hoger prestatiepotentieel
liggen brandstofverbruik en CO2-uitstoot juist lager. In maart zijn de nieuwe motoren en de
vernieuwde BMW 3 Serie Coupé en Cabrio in Nederland leverbaar.

Het gewijzigde design betreft met name de voorzijde. Het meest opvallend is de voorbumper
met een nieuwe, driedelige luchtinlaat over de volle breedte van de auto met in de uiterste
hoeken ervan geïntegreerde mistlampen. De koplampen hebben voortaan een scherpere vorm
en zijn nu ook voorzien van de BMW typische ’wenkbrauwen’. Verder is de bekende dubbele
nierengrille met verchroomde rand breder geworden. Andere nieuwe designelementen hebben
betrekking op de nu van LED-techniek voorziene achterlichten, nieuwe buitenspiegels en een
extra detaillijn in de achterbumper. Deze aanpassingen onthullen nog iets meer van het sportieve
karakter van de beide BMW’s. Door de veranderingen is de totale lengte met bijna drie
centimeter toegenomen. Hierdoor hebben de 3 Serie Coupé en de 3 Serie Cabrio een iets
slanker, gestrekt en daarmee dynamischer profiel. Daarbij is de voetgangersveiligheid
toegenomen door extra centimeters aan de voorzijde.

Nieuwe motoren
De sportievere lijn van het duo is een belofte die ingelost wordt door nieuwe motoren. De 335ibenzinemotor
met zes cilinders in lijn is compleet nieuw ontwikkeld. In het nieuwe blok worden
TwinPower Turbo Technology, High Precision Injection en VALVETRONIC kleptiming
gecombineerd. Het vermogen en koppel van de 335i zijn onveranderd ten opzichte van de vorige
motor (225 kW (306 pk) – 400 Nm). Dat geldt niet voor het verbruik en de CO2-emissie. De
coupé laat een gemiddeld verbruik noteren van 8,4 liter benzine per 100 kilometer, de cabriolet
komt op 8,8 liter. Resultaat is een CO2 -uitstoot van respectievelijk 196 en 205 gram per
kilometer.

Ook is er nieuws aan het dieselfront. Zowel de 325d als de 320d is vernieuwd. De 325d is
dankzij een turbo met variabele geometrie goed voor 150 kW (204 pk) en een koppel van
430 Nm. Toch gaat er elke honderd kilometer maar 5,7 liter diesel door de brandstofleidingen
van de 3 Serie Coupé (Cabrio: 6,1 liter). De nieuwe 320d levert voortaan iets meer vermogen
(135 kW(184 pk)) en een volle 30 Nm meer koppel (maximaal 380 Nm) dan zijn voorganger. Het
verbruik is opmerkelijk laag met 4,7 liter diesel per honderd kilometer voor de 3 Serie Coupé en
5,1 liter voor de 3 Serie Cabrio. Dat komt neer op een CO2-emissie van respectievelijk 125 en
135 gram per kilometer.

Standaard zijn de motoren gekoppeld aan een handbediende zesbak, uitgezonderd de 325d met
zestrapsautomaat. De zeventraps DCT met dubbele koppeling is beschikbaar voor de 335i en
325d. Deze transmissie zorgt voor een snellere acceleratie bij gelijke cijfers voor verbruik en
emissie. Daarnaast zijn alle carrosserievarianten optioneel leverbaar met BMW xDrive, de
intelligente vierwielaandrijving.

Met de vernieuwde Coupe en Cabrio benadrukt BMW nog eens de dynamiek en het succes van
de 3 Serie. Met de nieuwe motoren kan BMW bovendien haar voorsprong op het gebied van
efficiency verder uitbouwen.

Femme

Bericht door Femme » 17 jan 2010, 01:02

Ik vind het ook een misser. De auto ziet er nogal lafjes uit door de enorme koplampen en de afgeronde grille. De originele E92 oogt agressiever en sportiever, iets wat je toch mag verwachten van een Duitse coupé. De achterlichten zijn wellicht wel beter.

De voorzijde van de E90/E91 vind ik er ook nogal geforceerd uit zien sinds ze er bij facelift een paar lijnen ingerommeld hebben en de grille werd afgerond.

De 6-serie facelift werd verpest door het derde remlicht in de kofferklep. Als je niets zinnigs hebt toe te voegen aan de oorspronkelijke lijnen van de auto kun je het beter laten.

romo

Bericht door romo » 17 jan 2010, 10:08

Net even de commnetaren op bimmerpost gelezen....................die zijn, net als hier, overwegend negatief................

-Gay front
-Girly
-The front doesn`t work
-The front is hideous
-Bad shape off the headlights
-They realy f.cked up a perfect formula
-I do like the "old" one better
-Dumbo mirrors

enz enz

Tja, vorm volgt hier bepaald geen functie, en zie wat er van komt, een verandering alleen om een verandering sucks big time..............................

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jan 2010, 10:40

romo schreef:Net even de commnetaren op bimmerpost gelezen....................die zijn, net als hier, overwegend negatief................
Mijn mening is dat ze er niet te veel aan verkloot hebben en dat zou je dus positief kunnen noemen. Zouden de oude spiegels erop passen?
Positief lijkt me ook dat de 325d een nieuwe motor heeft en dat dat tegen de verwachtingen in niet de motor uit de 123d is, maar een motor die gebaseerd is op die uit de 330d. De 320d heeft een kleine upgrade naar 184 pk gehad.
Wat nieuwe kleuren en bekledingen kunnen ook geen kwaad.

Nee, ik ben niet echt negatief, vind ik zelf.

Tommy

Bericht door Tommy » 17 jan 2010, 11:48

en eigenlijk kan het me geen reet schelen, de LCI ligt toch nog even niet in mijn bereik :P

romo

Bericht door romo » 17 jan 2010, 13:24

Snipe schreef:
romo schreef:Net even de commnetaren op bimmerpost gelezen....................die zijn, net als hier, overwegend negatief................
Mijn mening is dat ze er niet te veel aan verkloot hebben en dat zou je dus positief kunnen noemen. Zouden de oude spiegels erop passen?
Positief lijkt me ook dat de 325d een nieuwe motor heeft en dat dat tegen de verwachtingen in niet de motor uit de 123d is, maar een motor die gebaseerd is op die uit de 330d. De 320d heeft een kleine upgrade naar 184 pk gehad.
Wat nieuwe kleuren en bekledingen kunnen ook geen kwaad.

Nee, ik ben niet echt negatief, vind ik zelf.
Ik geeft toe, er zat af en toe een verdwaalde positivo tussen...................... :roflol: :wink:

Joop

Bericht door Joop » 17 jan 2010, 14:13

Het ziet er allemaal nog best netjes uit, maar ze zijn beide niet verbeterd.

Dat is eigenlijk het probleem als je iets wilt verbeteren aan een product wat vanaf het begin eigenlijk al goed in elkaar stak.

@Snipe: die spiegels zullen zeker uit te wisselen zijn. De basisplaat is gewoon hetzelfde gebleven. Verder vraag ik me af wat er nu daadwerkelijk anders is aan de 325d zoals die nu ook al beschikbaar was en ook tevens het 330d als uitgangspunt had.

Tristan

Bericht door Tristan » 17 jan 2010, 14:38

Heb een keer in de 325d coupe gereden als leenauto maar vond mijn 123d soepeler en sterker aanvoelen. Misschien komt dat omdat de 325d een turbogat heeft en de 123d amper. Ook loopt de 123d makkelijk naar de 5000 rpm waarin bovenin de toeren veel meer puf zit dan de 325d. De 325d loop wel zachter en minder trillingen dus snap wel waarom ze een 6-cil hebben gebruikt. Alleen al voor het geluid.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 jan 2010, 16:43

Die grote spiegels is toch een gevalletje EU regelgeving? Maw: ontkomt geen enkel auto aan (ook de M3 en porsche niet).

Plaats reactie