Je bedoeld zeker die van JP ...Harrie schreef:In Nederland staat nog een RS500 te koop voor wie interesse heeft. Kost wel wat.
Tim Harvey re-united met zijn RS500
- Fordmad
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 08 feb 2009, 17:35
Re: Tim Harvey re-united met zijn RS500
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Tim Harvey re-united met zijn RS500
Tim Harvey's idee wordt al uitgevoerd: http://www.youngtimer-magazine.nl/?p=266" onclick="window.open(this.href);return false;
Racen met oude DTM en BTCC auto's. Dat wordt echt super, al hoop ik dan wel dat ze er volle polle mee durven te rijden.
Racen met oude DTM en BTCC auto's. Dat wordt echt super, al hoop ik dan wel dat ze er volle polle mee durven te rijden.
-
Robin
- Berichten: 56567
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tim Harvey re-united met zijn RS500
Prachtig! Maar wat je zegt, dat gaat natuurlijk(jammergenoeg) niet op of over de grens zoals toen. Teveel schade/te verliezen/gevaar/geen racegoden.Dennis Cavallino schreef:Tim Harvey's idee wordt al uitgevoerd: http://www.youngtimer-magazine.nl/?p=266" onclick="window.open(this.href);return false;
Racen met oude DTM en BTCC auto's. Dat wordt echt super, al hoop ik dan wel dat ze er volle polle mee durven te rijden.
Ik kijk op motorstv.com (kabel) wel eens die Formule 1 toestanden met oude Lotussen,March's, Tyrrells, Brabhams van 15/20/30 jaar oud, dat gaat wel vlot en geinig, maar de boel heelhouden is het doel. En 't zijn geen Senna's/Schumi's of Piquets die die dingen besturen. 45/50 is de gemiddelde leeftijd denk ik.
Wel fun natuurlijk.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Tim Harvey re-united met zijn RS500
Toch gaat het in andere klassen wel op de limiet, zoals tijdens Goodwood en andere evenementen. Ook diverse rallyklassen gaan nog altijd volle polle en maximaal dwars. Daar kan ik wel van genieten. Sommige coureurs hebben zich dan ook juist in die klassen gespecialiseerd. Die worden dik betaald om vooraan te finishen én de auto (enigszins) heel te houden. Echt gaaf, daar ligt wel mijn droom. Ik heb altijd al gezegd dat ik zoiets tussen mijn 40e en 50e zou willen doen. Beter wordt 't toch niet?
-
Robin
- Berichten: 56567
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Tim Harvey re-united met zijn RS500
Fair enough en mee eens, maar met een Escort Mark II totaal sideways een Rally in Wales rijden(machtig mooi lijkt mij dat ook!) heeft imo een ander KOSTEN/risico(?) plaatje dan in een bijv 1978 Lotus 79 ofzo over Kyalami te rammen tussen 2 andere oude knarren, de een in 'n in Shadow en de andere in 'n een oude McLaren met 280 ervoor op 't rechte stuk....je snapt me welDennis Cavallino schreef:Toch gaat het in andere klassen wel op de limiet, zoals tijdens Goodwood en andere evenementen. Ook diverse rallyklassen gaan nog altijd volle polle en maximaal dwars. Daar kan ik wel van genieten. Sommige coureurs hebben zich dan ook juist in die klassen gespecialiseerd. Die worden dik betaald om vooraan te finishen én de auto (enigszins) heel te houden. Echt gaaf, daar ligt wel mijn droom. Ik heb altijd al gezegd dat ik zoiets tussen mijn 40e en 50e zou willen doen. Beter wordt 't toch niet?
Edit, fok wat machtig, ook zo'n normaal merk(FIAT), van jouw link geplukt:
http://www.youtube.com/watch?v=U8z7Wy_67VA" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Tim Harvey re-united met zijn RS500
Abarth is geen normale tuner 
- Bram
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Tim Harvey re-united met zijn RS500
Vind ik ook ja, beiden hebben er een verrekt mannelijk tempo in zitten in dat filmpje zeg, sodejuRobin schreef:Uitdagend, goed gezegd.Dan is het nog knapper dat Hielke zo banjerde met een beroerdere Sapphire/sedan tov de 3d RS C dat zelfs Andre moeite had op momenten om' 'm bij te blijven in 'n 300pk EVO 6(.5 had ie toen dacht ik?) notabene.Mark schreef:Een 3d Sierra Cosworth heeft een beter onderstel dan de Sapphire's. Met dempers en wat kleine grepen kan het onderstel best leuk worden, het blijft echter een zwaar verouderde auto. Ofwel prima voor de fun, voor competitie zou ik wat nieuwers pakken.steve smith schreef:Zo'n Sapphire ding heb ik het niet over, dat ken ik, no thanks. Bedoelde echt specifiek een 3d met paddock-lunchbalie
Een Sierra RS Cosworth heeft een uitdagend (dus zeker niet zeer goed) onderstel i.c.m. het vermogen.
