Giro 555

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Ik...

Stort geen geld - ik vertouw er niet op dat het geld op de juiste plaats terecht komt
42
53%
Stort geen geld - Andere reden
26
33%
Stort wel geld
12
15%

Totaal aantal stemmen: 80

René130i

Giro 555

Bericht door René130i » 15 jan 2010, 11:01

Heel ernstig wat er gebeurd is Haiti. Ik wil dan graag helpen, maar bij de Tsunami heb ik ook geld gestort en later lees ik berichten als:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... mi-geld_is" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe denken jullie hierover?

Luco

Re: Giro 555

Bericht door Luco » 15 jan 2010, 11:09

Ik zou dan eerder mensen hier in nederland helpen, zijn er ook genoeg die het nodig hebben.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 jan 2010, 11:20

Het is allang duidelijk waar het geld voor de slachtoffers van de Tsunami heen is gegaan alleen mag je dat niet zeggen.

Betaal iets van 50% belasting. Dit goede doel laat ik aan me voorbijgaan.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 jan 2010, 11:21

Ik stort ook geen geld, vind het wel ontzettend triest dat het geld vaak niet op de juiste plek terecht komt.

Tom

Bericht door Tom » 15 jan 2010, 11:23

luco hornsveld schreef:Ik zou dan eerder mensen hier in nederland helpen, zijn er ook genoeg die het nodig hebben.
Mja... iedereen kan hier een dak boven z'n kop hebben en eten.
Na zo'n ramp is dat wel even anders. Zie ook deze foto's:
http://www.boston.com/bigpicture/2010/0 ... later.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind het verschrikkelijk voor die mensen maar ga denk ik geen geld storten. Geloof er niets van dat dat goed terecht komt. Mensen die iets kunnen betekenen lijken mij daar nuttiger dan geld. Dus medische hulp erheen sturen en mensen die helpen met opbouwen. Verder zal het toch vooral de bevolking zelf zijn die aan het werk moet om de boel weer op de rit te krijgen.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jan 2010, 11:23

luco hornsveld schreef:Ik zou dan eerder mensen hier in nederland helpen, zijn er ook genoeg die het nodig hebben.
Ontwikkelingshulp voor Metchu is ook heel nobel, maar het staat natuurlijk niet in verhouding tot een aardbeving waarbij naar schatting 3 miljoen mensen dakloos zijn geworden.

@Rene http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _Haiuml_ti" onclick="window.open(this.href);return false; je hebt al gegeven, begrijp ik. Er is nog tsnunami-geld over :roll:

VLA

Bericht door VLA » 15 jan 2010, 11:36

ik wil best wat doneren, maar niet via allerlei stichtingen en goede doelen. Ik snap dat die mensen ook betaald moeten worden, maar als je kijkt wat voor salarissen de directie heeft van zo een goede doel, dat gaat nergens over.

Geef het geld liever rechtstreeks, maar dat is dan weer niet mogelijk.

René130i

Bericht door René130i » 15 jan 2010, 11:42

Snipe schreef:
Ontwikkelingshulp voor Metchu is ook heel nobel, maar het staat natuurlijk niet in verhouding tot een aardbeving waarbij naar schatting 3 miljoen mensen dakloos zijn geworden.

@Rene http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _Haiuml_ti" onclick="window.open(this.href);return false; je hebt al gegeven, begrijp ik. Er is nog tsnunami-geld over :roll:
Ja 7 ton hoorde ik... :hmmm: dat is niks, klopt niks van lijkt me.

Marc R

Bericht door Marc R » 15 jan 2010, 11:46

VLA schreef:ik wil best wat doneren, maar niet via allerlei stichtingen en goede doelen. Ik snap dat die mensen ook betaald moeten worden, maar als je kijkt wat voor salarissen de directie heeft van zo een goede doel, dat gaat nergens over.

Geef het geld liever rechtstreeks, maar dat is dan weer niet mogelijk.

Yep,

Mijn reden waarom ik niets meer aan goede doelen geef,elk jaar geef ik het geld wat ik normaal stort bij goede doelen aan de voetbaljeugd alhier.

René130i

Bericht door René130i » 15 jan 2010, 11:55

Zijn er dan helemaal geen goede doelen zonder directeuren met een jaarsalaris van een ton? Dat geloof ik dan ook weer niet.

Hier geef ik 10 euro per maand aan... look what I have found:
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/inde ... ctid=17205" onclick="window.open(this.href);return false;

Aan de andere kant, een stichting van dit formaat kan niet zonder deze hierarchie en dus is het het misschien wel waard.

Moeilijk onderwerp hoor.

daNpy

Bericht door daNpy » 15 jan 2010, 12:30

Die directeur kan niet van 50k per jaar leven? Dat is al bijna 2x modaal. Maar het scheelt wel de helft met zijn huidige salaris.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 15 jan 2010, 12:36

Ik geef helemaal niet aan dit soort goede doelen. Het grootste gedeelte wordt niet eens juist besteed of komt misschien niet eens aan.

Als ik al goede doelen zou steunen (student hè) dan eerder doelen die te maken hebben met de bestrijding van kanker etc.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jan 2010, 12:55

Ik heb nog nooit aan goede doelen gegweven, zal het ook nooit doen............

De insteek is niet verkeerd, de uitvoering, helaas, wel.............

Het geld komt overal, behalve daar waar het moet zijn...............

Tsunami geld, zoveel is er nog nooit opgehaald..................volstrekt niet duidelijk, hoeveel, waar en aan wie er betaald is, sterker een groot deel kan niet verantwoord worden..........................

Hartstichting, zielige reclames en dito collectanten................en de directeur die meer dan de Balkenende norm betaald kreeg..............

En zo kunnen we nog even doorgaan.........................

Ik was er altijd al klaar mee, ik blijf er klaar mee...........er worden er wel een paar beter van, maar die behoren niet bij de slachtoffers....

Metchu

Bericht door Metchu » 15 jan 2010, 13:12

Snipe schreef:

wat een goeie! :bag:

maar even serieus, ik zal zeker weten geld storten. Maakt me niet uit hoe, ik zal en moet die mensen helpen. Ik heb persoonlijk de aardbeving in 98/99 in Turkije meegemaakt, toen er ook 10 duizenden slachtoffers waren. Ik heb het met eigen ogen gezien. Dat wil je niet weten. En elke hulp, van waar dan ook is echt wel welkom! Dus interesseert me niet, al gaat maar 10% van me geld erheen! Dat is nog steeds hulp en dat hebben ze nodig. Vooral bij een land al Haïti, dat al onwijs arm is!!!

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 15 jan 2010, 13:21

Ik stort ook geen geld. Naar mijn mening word er te veel naar het leed ver weg gekeken. Terwijl er te weinig word gelet op het leed dichtbij die dichterbij is dan je denkt. Ik draag mijn steentje bij voor het laatst genoemde dus schuldgevoel heb ik totaal niet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 jan 2010, 13:23

ik stort al jaren niet meer, de reden is dat we belasting betalen en ook dat ik 't niet vertrouw wat er aan de strijkstok blijft hangen hier en ook daar in 't verre buitenland.

Dweilen met de kraan open.

En helemaal met Chris van S hierboven eens!

De enige buitenlanders die we maandelijks helpen zijn 'mn schoonfamilie.

De rest kan letterlijk doodvallen.
Laatst gewijzigd door Robin op 15 jan 2010, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jan 2010, 13:23

René130i schreef:Ja 7 ton hoorde ik... :hmmm: dat is niks, klopt niks van lijkt me.
Zelf ben ik eerder verbaasd dat er geld overblijft. Als mensen geld geven voor een goed doel verwachten ze dat je dat geld ook voor dat doel gebruikt en niet dat je het jarenlang ergens op een bankrekening laat staan om het vervolgens te gebruiken voor andere mensen die ook zielig zijn. Toch? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen enkel tsunami-slachtoffer meer hulp nodig had. Zou giro 555 daar met dat geld hebben staan te wapperen en dat de tsunami-slachtoffers vervolgens zeiden: "Nee, doe maar niet. Zet maar op rente want wie weet wat er elders in de wereld nog allemaal zou kunnen gebeuren over een paar jaar."
Dat is toch gek?

Niet dat ik de mensen in Haïti die 7 ton niet gun, maar ik vind het gewoon wat merkwaardig dat er na zo'n hulpactie geld overblijft.

@Metchu grappig hoe jij altijd direct beledigd bent :banaan:

Metchu

Bericht door Metchu » 15 jan 2010, 13:27

jongens, allemaal drogredenen om lekker op je geld te gaan zitten! Allemaal goedpraterij om maar niet te gaan storten! Je weet niets zeker!! Waarom dan bij twijfel niet storten? Nee, dat is de oplossing! :stom: :stom:

RVV

Bericht door RVV » 15 jan 2010, 13:32

FAIL
PvdA-lid: Aardbevingen aanpakken

PvdA-Kamerlid Chantal Gill'ard heeft veel verbazing gewekt met haar oproep om in te grijpen in Haïti om aardbevingen in de toekomst te voorkomen...
"Als we niet ingrijpen blijven deze rampen op Haïti gebeuren. We moeten klimaatsverandering aanpakken en de kust van de eilanden verbeteren", schrijft de PvdA'ster op har Twitter-pagina.

Wetenschappers zijn het er echter wel over eens dat aardbevingen niet ontstaan door klimaatveranderingen. Na een reactie op haar Twitter-site geeft de politica ook toe dat er geen relatie is. "Nee niet tussen aardbeving en klimaatverandering maar tussen klimaatverandering en rampen in Haïti en de regio", schrijft ze later.

De aardbeving in Haïti met een kracht van 7 op de schaal van Richter vond afgelopen dinsdag plaats. De beving is ontstaan door het verschuiven van de Caribische Plaat naar het oosten.

Robin

Bericht door Robin » 15 jan 2010, 13:33

Ik begreep dat hier kleine zelfstandigenetc naar voedselbanken gaan(dat hebben ze zelf niet gewild, crisis/naar de voedselbank gaan). Als ik dát dan lees/zie maak ik me niet druk om die toestanden in 't buitenland. IK herinner me niet wanneer ik ooit overheissteun/subsidie/uitkering, heb gekregen(ook toen ik er wel eens om vroeg in'n ver verleden. Ik herinner me wel uit geschiedenislessen dat de Hongerwinter van 1944 bar en boos was en dat EU naar de kloten was, later kregen we Marshalhulp(de good old USA dus, en de rest hielp niet) En ik herinner me dat wijf Wilhelmina inderdaad met Juliaantje en baby Trixx en Irene etc in Canada zaten te wachten op de afloop.

Skitterend. :|

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 15 jan 2010, 13:35

Metchu schreef:jongens, allemaal drogredenen om lekker op je geld te gaan zitten! Allemaal goedpraterij om maar niet te gaan storten! Je weet niets zeker!! Waarom dan bij twijfel niet storten? Nee, dat is de oplossing! :stom: :stom:
Helemaal mee eens. Vraag eens bij jezelf hoeveel je op jaarbasis aan de hulpbehoevenden schenkt.
Ik voel me er beter door.

Robin

Bericht door Robin » 15 jan 2010, 13:38

Ar schreef:
Metchu schreef:jongens, allemaal drogredenen om lekker op je geld te gaan zitten! Allemaal goedpraterij om maar niet te gaan storten! Je weet niets zeker!! Waarom dan bij twijfel niet storten? Nee, dat is de oplossing! :stom: :stom:
Helemaal mee eens. Vraag eens bij jezelf hoeveel je op jaarbasis aan de hulpbehoevenden schenkt.

Wij schenken buitenlanders een land met open grenzen en uitkeringen. Lijkt mij meer dan genoeg 'steun'.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 15 jan 2010, 13:44

Ar schreef:
Ben er in die zin wel mee eens dat we wat moeten schenken aan verweggistan landen zoals nu bij de beving.
Maar zolang genoeg mensen dat doen zoals dat nu gebeurd komt dat best goed. Ik richt mij o.a. daarom op de mensen bij mij in de omgeving die steun ook hard nodig hebben. En in mijn geval zijn dat kinderen van mensen die steun van bijv. de voedselbank nodig hebben. Dus mijn schenking doe ik niet in geld maar in uren dmv het organiseren van projecten e.d. En dat is kost mij vele malen meer als een "maar" handjevol uren op jaarbasis.
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 15 jan 2010, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 jan 2010, 13:47

romo schreef:Ik heb nog nooit aan goede doelen gegweven, zal het ook nooit doen............

De insteek is niet verkeerd, de uitvoering, helaas, wel.............

Het geld komt overal, behalve daar waar het moet zijn...............

Tsunami geld, zoveel is er nog nooit opgehaald..................volstrekt niet duidelijk, hoeveel, waar en aan wie er betaald is, sterker een groot deel kan niet verantwoord worden..........................

Hartstichting, zielige reclames en dito collectanten................en de directeur die meer dan de Balkenende norm betaald kreeg..............

En zo kunnen we nog even doorgaan.........................

Ik was er altijd al klaar mee, ik blijf er klaar mee...........er worden er wel een paar beter van, maar die behoren niet bij de slachtoffers....
+1

Tom

Bericht door Tom » 15 jan 2010, 14:02

Hoe anderen met geld omgaan moeten ze zelf weten. Als ze niks willen geven moet je dat respecteren. Jij hebt niet voor hun geld gewerkt.

Plaats reactie