Burgemeester Leers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Burgemeester Leers

Bericht door Macboy » 14 jan 2010, 22:50

Politiek poppenspel ten top in Nederland. Een zeer capabele burgemeester moet verdwijnen omdat hij een villa koopt in Bulgarije (even gechargeerd).

Wat een onzinnig land soms he ...

Tom

Re: Burgemeester Leers

Bericht door Tom » 14 jan 2010, 22:53

Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 14 jan 2010, 22:54

Macboy schreef:Politiek poppenspel ten top in Nederland. Een zeer capabele burgemeester moet verdwijnen omdat hij een villa koopt in Bulgarije (even gechargeerd).

Wat een onzinnig land soms he ...

+1 ipv dat Balkenende oprot, Leers is echt een goede burgervader.

Laat die naar de landelijke politiek overstappen.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jan 2010, 22:59

op een gegeven moment vroegen ze een vrouw buiten naar een mening, zij had het niet beter kunnen vertalen :clap:

iets in de trend van, hij stapt uit zichzelf op terwijl hij geliefd is maar wat steun mist in de partijen...terwijl Balkenende zich overal uitdraait en gewoon blijft zitten.
De mensen zijn hem (Balkenellende) spuugzat.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 jan 2010, 22:59

Tom schreef:Afbeelding
:lol:

Het is net als bij burgers, je bent pas crimineel als je te veroordelen bent (lees: traceerbaar).

RVV

Bericht door RVV » 14 jan 2010, 23:01

Leers ? Burgemeester van België toch ? Boeie..

stefan740

Bericht door stefan740 » 14 jan 2010, 23:02

Helemaal met je eens Macboy!

Nog een ergernis van mij, een uur nadat het Irak rapport gepresenteert wordt moet iedereen al live voor de camera moet gaan vertellen wat ze ervan vinden. Geef die gasten het boek en stuur ze naar huis. 24 uur later camera's toelaten. Dan was die hele crisis er ook niet geweest wellicht.

Macboy

Bericht door Macboy » 14 jan 2010, 23:06

Het meest belachelijke is denk ik dat niemand uit Maastricht hem wel wilde zien gaan. Alleen de gemeenteraad ... maar volgens mij ook die helemaal niet. Ze wilden even stoer doen in Limburg en de volgende dag denken ze daar nu: shit, wat hebben we nu gedaan ????

Kijk alleen naar het shirt van die GroenLinks pipo met zijn Saturday Night Fever shirt ...

@Stefan: inderdaad. Die Irak-crisis is ontstaan omdat de media niet luisterde en verkeerd weergaf. Balkenende heeft nooit geroepen dat ie de conclusies niet deelde, maar gaf een paar reacties en zou er binnenkort inhoudelijk op terugkomen. Volgens mij is ie dat zelf ook vergeten :)
Laatst gewijzigd door Macboy op 14 jan 2010, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jan 2010, 23:08

http://rtlnieuws.hyves.nl/polls/6737032 ... tie_villa/" onclick="window.open(this.href);return false;

je kan stemmen :mrgreen: vaak moet je het 2x doen anders werkt het niet.

Macboy

Bericht door Macboy » 14 jan 2010, 23:09

Zullen we dezelfde poll met Balkenende doen ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jan 2010, 23:13

Macboy schreef:Zullen we dezelfde poll met Balkenende doen ;)
heb ik al geplaats in Irak draadje :mrgreen:

Fernando

Bericht door Fernando » 14 jan 2010, 23:23

Ook ik heb met verbazing dit hele circus gevolgd, blijft uiteindelijk toch apart volk die limbo's... :goodnight:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jan 2010, 07:35

Balkenende..............misschien een erudiet man, met de nodige titels..................maar wat zegt dat als je niet over voldoende sociale vaardigheden beschikt? Over onvoldoende tentakels beschikt die niet aanvoelen wat er leeft binnen de coalitiepartijen maar ook niet doorheeft wat er in den lande leeft en beleefd wordt?

Nu, het antwoord is duidelijk; dan krijg je het (herhalende) gestuntel zo als we het live hebben mogen meemaken................tenenkrommend dus.............

Dit alles overgoten met een devoot sausje, de Goddelijke roeping over een ieder uitbrakend...................nu, het ligt mij wat zwaar op de maag eerlijk gezegd...............dat er snel een einde aan deze lijdensweg mag komen.....Deo Volente....

[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt

Rupie

Bericht door Rupie » 15 jan 2010, 07:54

Stemmen mensen en wel niet op bestaande partijen in de regering. Enige manier om dit te stoppen. Duidelijk laten voelen dat wij wel de laatste stem hebben.

Peric

Bericht door Peric » 15 jan 2010, 09:45

Zag Leers gister nog effe gauw bij Nova.
Hem vind ik een goed politicus. Hij zei dus bij Nova dat het bestuur van Maastricht niet moet lijden onder de situatie die hij naar eigen zeggen gecreëerd heeft. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet gevolgd heb wat er nou precies gebeurd is...
Kijk, DAT is een goed politicus, zijn stad moet er niet onder lijden..
Groot respect.

JP

Bericht door JP » 15 jan 2010, 09:50

Straks is die storm, nee laten we zeggen; dat harde briesje omtrent dat vakantiehuis van Leers gaan liggen, en dan gaat Ome Gerd gewoon landelijk zijn ding doen

frankv

Bericht door frankv » 15 jan 2010, 21:17

Tom schreef:Afbeelding
zoals altijd hebben F&S weer groot gelijk

maar Gerd zat wel een beetje fout hoor met die villa, de burgemeester van het dorp waar de villa werd gebouwd uitnodigen voor een Europese conferentie en hem met hotemetoten op de voorste rijen zetten is natuurlijk niet omdat die burgemeester zo'n indrukwekkende visie op Europa heeft...

JP

Bericht door JP » 16 jan 2010, 16:28

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jan 2010, 16:37

:mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jan 2010, 16:30

Dat ie fout zat Frank wordt niet ontkend. Eén fout en dan afstraffen gaat het om, zeker als je kijkt naar wat voor fout. Een villa nota bene ...

Metchu

Bericht door Metchu » 20 jan 2010, 16:42

inderdaad....

slecht hoor... heel slecht...

leers in betere tijden:

Michel P

Bericht door Michel P » 20 jan 2010, 16:48

Macboy schreef:Dat ie fout zat Frank wordt niet ontkend. Eén fout en dan afstraffen gaat het om, zeker als je kijkt naar wat voor fout. Een villa nota bene ...
Cohen zit er nog steeds ondanks de puinhopen van de noord zuid lijn!

Gewoon een sterke populaire kerel opruimen, niet meer en niet minder. Terwijl een onderzoeksrapport hem vrij pleit.

Michel

frankv

Bericht door frankv » 20 jan 2010, 19:41

Macboy schreef:Dat ie fout zat Frank wordt niet ontkend. Eén fout en dan afstraffen gaat het om, zeker als je kijkt naar wat voor fout. Een villa nota bene ...
ik zei ook, "een beetje fout", dus in elk geval minder erg dan irak onterecht binnenvallen :D

ik denk dat de combinatie van het zuiden des lands en de door hemzelf ingevoerde strenge code hem de das om heeft gedaan, er kon simpelweg niet verkocht worden dat dit weer in limburg gebeurde, als het een burgemeester boven de rivieren was geweest, had hij kunnen blijven

Hans

Bericht door Hans » 29 jan 2010, 08:16

Leers hels over verwijt handjeklap
door Nico Fassotte
MAASTRICHT - De onlangs opgestapte burgemeester Gerd Leers van Maastricht is woedend over aantijgingen dat hij handjeklap met de Maastrichtse gemeenteraad zou hebben gespeeld over zijn ontslaguitkering. Als Leers (58) tot zijn pensioen een uitkering zou krijgen, zou Maastricht dat 750.000 euro kosten.

Leers diende eerder deze maand tijdens een raadsvergadering over de Bulgaarse villa-affaire zijn ontslag in. Tijdens een schorsing van die vergadering heeft hij met de fractievoorzitters doorgesproken wat de financiële gevolgen zouden zijn als hij zelf opstapte in plaats van zich formeel weg te laten sturen. Leers: "De enige reden waarom ik zelf wilde opstappen, is omdat ik geen verscheurde gemeenteraad achter wilde laten. Daar koopt niemand wat voor en dat is zeker niet in het belang van de stad. Daarom is doorgesproken wat de financiële gevolgen zouden zijn.

Uit de gemeentelijke regeling bleek dat Leers bij ontslag recht had op de uitkering. Maar als hij zelf opstapte na 'verstoorde verhoudingen' met de raad, geldt de regeling ook.

Bestuursjurist Cees Versteden bevestigt de uitleg van Leers. "Met name de wethouders waren als de dood voor de situatie van onderling verdeelde fracties. Bij een hoofdelijke stemming was het zelfs niet uitgesloten dat Leers het toch gered had, waardoor zelfs binnen partijfracties enorme verdeeldheid zou zijn ontstaan. "

De in Maastricht mateloos populaire Leers verwacht niet dat hij veel van zijn uitkering zal ontvangen: "Welnee, je denkt toch niet dat ik achterover ga leunen? Ik zou morgen al aan de slag kunnen. Nu blijf ik heel even in rustiger vaarwater, maar ik ga straks echt weer aan de slag."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5906 ... html?p=6,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeg dan dat je heel die wachtgeldregeling niet hoeft. Zelf opstappen, zo een andere baan kunnen krijgen en toch geld van de staat vangen, dat kan je als normale belasting betalende burger wel vergeten.

frankv

Bericht door frankv » 29 jan 2010, 12:06

Hans schreef:
Leers hels over verwijt handjeklap
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5906 ... html?p=6,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeg dan dat je heel die wachtgeldregeling niet hoeft. Zelf opstappen, zo een andere baan kunnen krijgen en toch geld van de staat vangen, dat kan je als normale belasting betalende burger wel vergeten.
of zeg gewoon dat je er max 1 jaar van gebruik zult maken

je hebt met zo'n baan best een afbreukrisico, dus enig wachtgeld is niet verkeerd, maar dat bv een Hester Maij (en anderen) nog steeds geen nieuw baantje lijkt te hebben, 4 jaar na haar einde als wethouder en daardoor nog steeds meer dan 80k per jaar krijgt is toch van de zotte

http://www.parool.nl/parool/nl/5/POLITI ... ogen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De opvallendste wachtgeldontvangers zijn drie ex-wethouders die al vier jaar niet meer als bestuurder functioneren. Zo keerde Hester Maij (CDA) na de verkiezingen van 2006 niet terug in het stadsbestuur, maar krijgt ze nog steeds wachtgeld: vorig jaar 86.000 euro. In vier jaar was dat 288.000 euro.

Ook Hannah Belliot (PvdA) verliet het stadsbestuur in 2006. Zij kreeg vorig jaar evenveel als Maij en in totaal 316.000 euro. Duco Stadig (PvdA), ook sinds 2006 geen wethouder meer, kreeg vorig jaar bijna 46.000 euro en komt op een totaal van 246.000 euro.

Plaats reactie