Voorspelling einde opwarming aarde
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Voorspelling einde opwarming aarde
Briljant artikel...............
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... -here.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... -here.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis Cavallino
Re: Voorspelling einde opwarming aarde
Zo is 't toch ook. Ieder weldenkend mens snapt gewoon dat we met onze klimaatveranderingshype tever zijn doorgeslagen. Tuurlijk gebruiken we teveel energie (meer dan we nodig hebben) en hebben we teveel schadelijke stoffen de lucht ingeknald afgelopen eeuw, maar het heeft heel weinig te doen met een klimaatverandering, want die wordt voor 90-95% gestuurd door de natuur en is nog altijd aan cycli onderhevig.
Daarnaast twijfel ik nog steeds aan de 'meting' en vooral (gebrek aan gestructureerde) registratie van wereldwijde temperaturen. Het is ook niet belangrijk eigenlijk. Er zijn teveel mensen mee bezig, die best nuttigere dingen kunnen gaan doen, aangezien ze tot nu toe half werk hebben geleverd. Hetzelfde geldt voor politici, ambtenaren, wetenschappers, studenten.
Laat groene technologie maar lekker doorgaan, maar stop met alle onzin eromheen. Laat de markt maar zijn werking doen, de bewustwording is er inmiddels, laten we het vanaf nu vooral realistisch blijven benaderen.
Daarnaast twijfel ik nog steeds aan de 'meting' en vooral (gebrek aan gestructureerde) registratie van wereldwijde temperaturen. Het is ook niet belangrijk eigenlijk. Er zijn teveel mensen mee bezig, die best nuttigere dingen kunnen gaan doen, aangezien ze tot nu toe half werk hebben geleverd. Hetzelfde geldt voor politici, ambtenaren, wetenschappers, studenten.
Laat groene technologie maar lekker doorgaan, maar stop met alle onzin eromheen. Laat de markt maar zijn werking doen, de bewustwording is er inmiddels, laten we het vanaf nu vooral realistisch blijven benaderen.
- GTRene
achja, eerst maar eens afwachten als al dat NP en ZP ijs versmolten is, dat betekent in theorie dat het water daar eerst afkoelt door al dat ijswater wat erbij gemixt wordt...en dat dan na zeg een aantal jaar als al het ijs in zee gesmolten is, het op den duur weer wat opwarmt(omdat er dan geen/weinig ijswater bijgemixt wordt) via het warme water wat als koeler maar ook als op-warmer kan dienen 

- Dennis Cavallino
Eerst even lezen René, de polen zijn sinds 2007 gegroeid.
- Knot
Uitspraak van de dagDennis Cavallino schreef: Daarnaast twijfel ik nog steeds aan de 'meting' en vooral (gebrek aan gestructureerde) registratie van wereldwijde temperaturen. Het is ook niet belangrijk eigenlijk. Er zijn teveel mensen mee bezig, die best nuttigere dingen kunnen gaan doen, aangezien ze tot nu toe half werk hebben geleverd. Hetzelfde geldt voor politici, ambtenaren, wetenschappers, studenten.

Idd, doe het voor de volksgezondheid als die uitstoot etc.
- GTRene
)
daar heb ik nog niet van gehoord, en eerlijk is eerlijk had alleen het eerste stukje gelezen waar ik niks bijzonders in vond, maar blijkt nog heel veel onder te staan...beetje veel Engels voor mij
raak ik de draad kwijt.
Maar zeg jij dat de Polen (ja zuid en noord
groeien? ik kan me wel wat voorstellen bij langzaam verplaatsen met rotatie aarde...
Dennis Cavallino schreef:Eerst even lezen René, de polen zijn sinds 2007 gegroeid.

Maar zeg jij dat de Polen (ja zuid en noord

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rene................niet zo moeilijk doenl; het wordt gewoon kouder, sterker de aarde koelt al een aantal jaren af.....................maar daar hoor je niets van, wat dat past niet in het plaatje.............
- GTRene
klopt, je hoort het wel steeds meer opkomen...dus lijkt me dat ze er straks niet meer omheen kunnen als de feiten daar liggen...
echter, vaak wat krom is praten ze nog recht (krom dus)
echter, vaak wat krom is praten ze nog recht (krom dus)

- Ravin ///M
GEWELDIG artikel, hahaha!
Maar denk nou niet dat er iets recht te lullen valt. Zure regen zijn we toch met het
gat in de ozonlaag ook allemaal vergeten?
Maar denk nou niet dat er iets recht te lullen valt. Zure regen zijn we toch met het
- Niels v D
Dat was de vorige hype.. Straks als de opwarming van de aarde een hoax blijkt wordt er wat anders verzonnen..Ravin ///M schreef:GEWELDIG artikel, hahaha!
dat zuurstof ineens schadelijk wordt oid.
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Precies, de wetenschapsmaffia weet zichzelf wel bezig te houden met belastingeld...
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zeik Femke Halsema maar 'ns in d'r bek, prompt dat ze weer over zure regen begint. :twisted:Ravin ///M schreef:GEWELDIG artikel, hahaha!
- Elise
jaja, al die rapporten over climate change klopt natuurlijk geen hol van.....maar wie zegt dat dit verhaaltje klopt?romo schreef:Briljant artikel...............

- romo
Omdat aan een kouder wordende aarde geen geld kan worden verdiend.............................nou ja, behalve door Remeha, Valliant en nog een paar.................
Omdat dergelijk onderzoek helemaal "ondersneeuwt"......................maar; we horen er niks van, het is niet interessant, het past niet in het plaatje, het is niet gewenst .............
Dat maakt dit soort onderzoeken veel neutraler en daarmee oneindig veel geloofwaardiger..................een financiële bias is zeer verwerpelijk en killing voor degelijk onderzoek.......................en bij het IPCC kan die schijn, bij lange na, niet vermeden worden...........

Omdat dergelijk onderzoek helemaal "ondersneeuwt"......................maar; we horen er niks van, het is niet interessant, het past niet in het plaatje, het is niet gewenst .............
Dat maakt dit soort onderzoeken veel neutraler en daarmee oneindig veel geloofwaardiger..................een financiële bias is zeer verwerpelijk en killing voor degelijk onderzoek.......................en bij het IPCC kan die schijn, bij lange na, niet vermeden worden...........
-
1 voordeel van die kou... ik rijd een stuk minder met de auto.. bespaart een hoop benzine.... 

- Maus335i
+1, maar juist daarom wordt het nóg kouder!Tom schreef:1 voordeel van die kou... ik rijd een stuk minder met de auto.. bespaart een hoop benzine....

- wjn
Heb het niet gelezen, maar qua "global warming" klopt het natuurlijk wel dat er met een noodvaart CO2 geproduceert wordt, wat in de loop van eeuwen als gassen en olieën opgeslagen is. Dus er zit wel een versnellings / menselijke factor in.
Conclusies daaraan verbinden is een 2e zaak, het weer van een paar dagen kan niet eens goed berekend worden, laat staan een cyclus van enkele eeuwen.
Conclusies daaraan verbinden is een 2e zaak, het weer van een paar dagen kan niet eens goed berekend worden, laat staan een cyclus van enkele eeuwen.
- Maus335i
En zelfs eeuwen zijn niet eens belangrijk als je nagaat dat de Aarde zo'n 4,7 miljard zou moeten bestaan. Laten we eerst eens over perioden van pakweg 4/500.000 jaar kijken. Niet dat we dat kunnen, aangezien de mens toen nog niet eens bestond.. maar hé, dat kunnen ze bij het IPCC blijkbaar tochwjn schreef:Heb het niet gelezen, maar qua "global warming" klopt het natuurlijk wel dat er met een noodvaart CO2 geproduceert wordt, wat in de loop van eeuwen als gassen en olieën opgeslagen is. Dus er zit wel een versnellings / menselijke factor in.

- wjn
Die 4,7 miljard komt ook van de wetenschap vandaan 

- romo
wjn schreef:Die 4,7 miljard komt ook van de wetenschap vandaan
Laten we zeggen dat daar meer consensus over bestaat dan de CO2 hype/mythe.................aan ouderdom valt ook weinig te verdienen, ja hooguit het verhogen van de AOW leeftijd..........

- Dennis Cavallino
De wetenschapper uit bovenstaand artikel ontkent niet dat de mens GEEN invloed heeft, hij beperkt die invloed op klimaatverandering tot 5 a 10% (wat ik nog best hoog ingeschat vind).
Het nadeel van een kouder klimaat is dat we veel meer Co2 uitstoten en die fucking olieprijzen weer gaan stijgen. Ik merk dat al met LPG tanken deze weken, het is nu 10 cent duurder per liter dan een maand geleden. Dat is 20% prijsstijging.
LPG schommelt altijd veel heftiger dan benzine en diesel valt mij op.
<draait nog even een rondje aan de thermosstaat>
Het nadeel van een kouder klimaat is dat we veel meer Co2 uitstoten en die fucking olieprijzen weer gaan stijgen. Ik merk dat al met LPG tanken deze weken, het is nu 10 cent duurder per liter dan een maand geleden. Dat is 20% prijsstijging.

<draait nog even een rondje aan de thermosstaat>
- Macboy
Ieder weldenkend mens wist dit al jaren.
Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.
Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ben ik dom als ik dit zeg?Hoort eigenlijk in slurptax/Co2 draadje:
Ik rijd nu 18000km per jaar in 'n M3 met een uitstoot van 300g/km, dat is dus een uitstoot van 5,4 miljoen gram of 5400kg.
Nu rijdt Jan Vertegenwoordiger met een 140pk TDI ofzo 50000km per jaar die 126 g/km uitstoot, dat is dus 6,3 miljoen gram oftewel 6300kg. Dat is dus 900kg meer dan ik per jaar vervuil. Of wat?
Toch?
Ik rijd nu 18000km per jaar in 'n M3 met een uitstoot van 300g/km, dat is dus een uitstoot van 5,4 miljoen gram of 5400kg.
Nu rijdt Jan Vertegenwoordiger met een 140pk TDI ofzo 50000km per jaar die 126 g/km uitstoot, dat is dus 6,3 miljoen gram oftewel 6300kg. Dat is dus 900kg meer dan ik per jaar vervuil. Of wat?
Toch?
- Maus335i
KloptRobin schreef:Ben ik dom als ik dit zeg?Hoort eigenlijk in slurptax/Co2 draadje:
Toch?

- GTRene
kwam ik net tegenKlimaatopwarming? Integendeel, de nieuwe mini-ijstijd start nu
Sommige wetenschappers verkondigen het al enkele jaren, maar pas nu met deze relatief strenge winter wint de theorie dat we voor een kleine ijstijd staan in sneltempo aanhangers. Enkele belangrijke experts zeggen dat we begonnen zijn aan een periode van wereldwijde afkoeling.
De opwarming van het klimaat - door het gestegen CO2-gehalte in de atmosfeer - blijft doorgaan, maar de eerstkomende decennia zal een veranderend patroon in de oceaanstromingen zorgen voor afkoeling. Ondermeer professor Mojib Latif, een belangrijk lid van het Intergovernmental Panel on Climate Change van de VN, is deze mening toegedaan.
Klimaat-dissidenten
Latif, verbonden aan het Leibniz-Institut van de universiteit van Kiel (Duitsland), zegt dat de wereld nu aan een koude periode begonnen is, met koudere winters en minder warme zomers. Samen met enkele collega's kondigde hij de afkoeling in 2008 al aan in een paper. Ondermeer de Daily Mail brengt de theorie van deze klimaat-dissidenten weer onder de aandacht.
Steeds vaker koude winters
Latif ontwikkelde aan de universiteit van Kiel een methode om de temperatuur op een diepte van ongeveer duizend meter onder de zeespiegel te meten. Daar beginnen trends die leiden tot een warmere of koudere cyclus.
Deze oceaaninvloed kan de opwarming van de voorbije jaren volgens deze wetenschappers zeker voor de helft verklaren. "De cyclus is nu aan de omgekeerde beweging begonnen. Een winter zoals de huidige zal dus steeds vaker voorkomen. En die periode kan nog zeker twintig jaar duren."
Noordpoolijs
Het smelten van gletsjers en ijs zou volgens deze inzichten even stoppen. De klimaatopwarming pauzeert een aantal jaren en er zou zelfs afkoeling komen.
Ook andere waarnemingen wijzen in deze richting. Zo heeft het Amerikaanse centrum voor sneeuw- en ijsonderzoek (National Snow and Ice Data Centre) vastgesteld dat de massa Noordpoolijs sinds 2007 is gestegen met 409.000 vierkante mijlen. Volgens dit instituut uit Colorado gebeurt de opwarming van de Aarde sinds 1900 door een natuurlijke cyclus in de oceaan, en niet enkel door broeikasgassen.