Je mag jezelf of je huis in de UK niet verdedigen - Politie
- dvh
Re: Je mag jezelf of je huis in de UK niet verdedigen - Politie
Ja laten we daarom vooral wapens gaan legaliseren, wordt het nog veiliger van ! 
- Maus335i
Zowel jij als ik hebben geen flauw idee of wapens per definitie de straat onveiliger maken. Aangezien in Nederland recentelijk wapens niet legaal zijn geweest en een land als Amerika niet te vergelijken is met een land als Nederland. Met andere woorden: er is geen vergelijkingsmateriaal.
- dvh
Meen je dit nou echt ?
Dus nogmaals, jij wil beweren dat wanneer mensen legaal een vuurwapen mogen dragen en niet meer doden vallen op staat door vuurwapens.
Dat is geen rocketscience hoor.... het antwoord is dan ook: ' ja natuurlijk'
Ik bedoel, begrijp je opmerking wel. Maar als je gewoon nadenkt dat weet je dondersgoed dat het gewoon bullshit is wat je stelt.
Dus nogmaals, jij wil beweren dat wanneer mensen legaal een vuurwapen mogen dragen en niet meer doden vallen op staat door vuurwapens.
Dat is geen rocketscience hoor.... het antwoord is dan ook: ' ja natuurlijk'
Ik bedoel, begrijp je opmerking wel. Maar als je gewoon nadenkt dat weet je dondersgoed dat het gewoon bullshit is wat je stelt.
-
Ahmet
moest er eens iemand mijn huis ongevraagd binnenkomen...
jas er toch wel 2 of 3 door zijn hoofd..
maar slaat natuurlijk nergens op dat je je niet mag verdedigen op/in je eigen terrein..
jas er toch wel 2 of 3 door zijn hoofd..
maar slaat natuurlijk nergens op dat je je niet mag verdedigen op/in je eigen terrein..
- Maus335i
Je snapt mij inderdaad dondersgoed (dan toch maar die vergelijking trekken):dvh schreef:Ik bedoel, begrijp je opmerking wel. Maar als je gewoon nadenkt dat weet je dondersgoed dat het gewoon bullshit is wat je stelt.
Amsterdam - wapens verboden - 1 moord op 17600 inwoners
New York City - wapens toegestaan (wel registreren) - 1 moord op 21600 inwoners
Ja er is een verschil. Maar New York zit vol met rivalry gangs, Amsterdam (nog?) niet zo ernstig.
- HansD
De laatste jaren niet meer hoor.Ja er is een verschil. Maar New York zit vol met rivalry gangs, Amsterdam (nog?) niet zo ernstig.
offtopic net weer ff heerlijk geschoten. Ging prima, een inbreker moet toch erg hard rennen voordat zijn lijf geen lekker doelwit meer is
- Macboy
Volgens mij hebben de meesten het artikel niet eens goed gelezen 
Feit is dat je natuurlijk het recht hebt om jezelf en eigendom te verdedigen, mits proportioneel. Bij het beschermen van eigen huis vind ook ik dat de proportionaliteit naar verhouding minder zwaar dient te gelden dan buiten je veilige haven.
Feit is dat je natuurlijk het recht hebt om jezelf en eigendom te verdedigen, mits proportioneel. Bij het beschermen van eigen huis vind ook ik dat de proportionaliteit naar verhouding minder zwaar dient te gelden dan buiten je veilige haven.
- VLA
Tja als je je niet mag verdedigen, wat moet je dan :
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5825 ... tml?p=14,1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5825 ... tml?p=14,1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans
Wat is proportioneel? Stel je hoort iemand de trap op komen, je pakt een van je golfclubs, en die gast komt je slaapkamer in. Optie 1: je begint als een bezetene te meppen tot er geen leven meer in zit. Optie 2: Je slaat hem, even wachten of ie genoeg heeft gehad, nee hij komt nog een keer, nog een keer slaan en weer kijken of ie genoeg heeft gehad, dit alles met het gevaar dat die gene toch de overhand krijgt of een (ander) wapen kan pakken.Macboy schreef:Volgens mij hebben de meesten het artikel niet eens goed gelezen
- Roman
Ik vind het volstrekt normaal dat als iemand zich in jouw woning waagt dat ie gewoon vogelvrij is, als de inbreker daarbij komt te overlijden so be it.
Ze kunnen dan misschien alleen uit zijn om iets te jatten, maar voor hetzelfde geld zijn van plan vele ergere dingen met jou, of je familie te doen.
Ik vind dat je de inbreker moet kunnen neutralizeren, op wat voor manier dan ook. Gaat ie knock out, prima. Vastbinden tot de politie komt. Steek je hem neer en bloed ie dood, pech voor hem.
Een agent heeft mij wel aangeraden hier vanwege de wetgeving alleen het persoon te doden in je slaapkamer anders kan het een moeilijk proces worden, maar als je em in de woonkamer achteraf een mes in de handen duwt komt het ook wel goed denk ik. (Als ie er al geen heeft natuurlijk dan)
Het persoon wat inbreekt neemt zelf het risico, dus wat mij betreft moet je gewoon alles kunnen en mogen doen om jezelf, of je huis te verdedigen.
Steun de Castle Doctrine ( http://en.wikipedia.org/wiki/Castle_Doc ... ted_States ) regeling 100%, ik zou graag zien dat wij die in Europa ook krijgen. Het lieft ook met de "Stand your ground" regeling er aan vast. Ik zou niet weten waarom we zo zacht met criminelen om zouden moeten springen zoals nu, HUN nemen zelf vrijwillig het risico. Op straat met overvallers etc precies hetzelfde.
Ze kunnen dan misschien alleen uit zijn om iets te jatten, maar voor hetzelfde geld zijn van plan vele ergere dingen met jou, of je familie te doen.
Ik vind dat je de inbreker moet kunnen neutralizeren, op wat voor manier dan ook. Gaat ie knock out, prima. Vastbinden tot de politie komt. Steek je hem neer en bloed ie dood, pech voor hem.
Een agent heeft mij wel aangeraden hier vanwege de wetgeving alleen het persoon te doden in je slaapkamer anders kan het een moeilijk proces worden, maar als je em in de woonkamer achteraf een mes in de handen duwt komt het ook wel goed denk ik. (Als ie er al geen heeft natuurlijk dan)
Het persoon wat inbreekt neemt zelf het risico, dus wat mij betreft moet je gewoon alles kunnen en mogen doen om jezelf, of je huis te verdedigen.
Steun de Castle Doctrine ( http://en.wikipedia.org/wiki/Castle_Doc ... ted_States ) regeling 100%, ik zou graag zien dat wij die in Europa ook krijgen. Het lieft ook met de "Stand your ground" regeling er aan vast. Ik zou niet weten waarom we zo zacht met criminelen om zouden moeten springen zoals nu, HUN nemen zelf vrijwillig het risico. Op straat met overvallers etc precies hetzelfde.
- duifjes.com
Voor mij is zoiets heel erg simpel.....een inbreker maakt de keuze iets binnen te treden wat niet van hem/haar is....en zal dus de consequenties moeten aanvaarden......iemand die niets doet dan heeft ie geluk....als iemand hem/haar een mep geeft heeft ie pech.....voordat men inbreekt moet je daar maar bij stilstaan......sorry wat een rechter / justitie daar over denkt heb ik geen boodschap aan!!!! en dat meen ik serieus.......Wrong place wrong time......ik heb geen knuppel ed naast mn bed staan maar iemand uitschakelen lukt me wel......en als mn kinderen op dat moment thuis zijn zal hij/zij altijd het onderspit delven hoe dan ook.....soort oerinstinct zeg maar....zit nu eenmaal in me...*(en in heel veel andere vaders lijkt me zo!)
- Macboy
En stel nou dat de persoon geen inbreker was maar iemand die de meterstanden kwam opmeten ?
- Roman
Iemand die bijvoorbeeld midden in de nacht INBREEKT om de meterstanden op te meten? Waar gebeurt dat dan in godsnaamMacboy schreef:En stel nou dat de persoon geen inbreker was maar iemand die de meterstanden kwam opmeten ?
Meterkast zit in Spanje trouwens 9.5/10 keer niet binnen het huis.
- RVV
Gebeurt ook wel eens dat mensen met een dronken kop het verkeerde huis binnenstappen, sla je die dan ook rechtmatig dood ?
- duifjes.com
Ja DUH...om 300uur s'nachts......Macboy schreef:En stel nou dat de persoon geen inbreker was maar iemand die de meterstanden kwam opmeten ?
- duifjes.com
Hoe kan dat als alles op slot is??? en dan is er een verschil tussen iemand even uitschakelen en dood slaan.........Rico schreef:Gebeurt ook wel eens dat mensen met een dronken kop het verkeerde huis binnenstappen, sla je die dan ook rechtmatig dood ?
- Roman
Ik weet waar je woont Rico, maar ik heb nog nooit in een huis gewoont waar iemand zo maar even binnenwandelt. Sloten op deuren, dat soort dingen 
-
Tom
gewoon een goeie blaffer bestellen bij http://pipashop.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
Roman schreef:Ik weet waar je woont Rico, maar ik heb nog nooit in een huis gewoont waar iemand zo maar even binnenwandelt. Sloten op deuren, dat soort dingen
Je leest wel eens dat men dan de sleutel kwijt is..ruitje intikt (dronken kop immers) .. nu ram ik een dronkaard er ook net zo makkelijk uit.. maar het gaat even om het idee.
- VLA
Tom schreef:gewoon een goeie blaffer bestellen bij http://pipashop.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ahmet
Magnum's GOLDEN Desert Eagle .50
Dé blaffoe voor de G met stylo.
Voor de verjaardag van je sayang of gewoon om een koelie mee te poffen. Gebruiken met handpattas
hahaha
Dé blaffoe voor de G met stylo.
Voor de verjaardag van je sayang of gewoon om een koelie mee te poffen. Gebruiken met handpattas
hahaha