Gisteravond The French Connection gekocht bij de Media Markt. 5 euro. Een film met Gene Hackman. 5 oscars won de film en was aanleiding voor de DF-oprichters om het franse gedeelte hiernaar te vernoemen. Er zit namelijk één van de mooiste achtervolgingsscenes ooit in deze film.
Als je trouwens franse auto's (en een knappe bruine BMW 528 met gele koplampen) in een film wilt zien rijden, dan moet je Public Enemy Number One (deel 1 + 2) kijken. Vorige week gezien en daar stikt 't van de gave youngtimers in beeld.
Beide waargebeurd.
The French Connection (dvd)
- Dennis Cavallino
- Snipe
Re: The French Connection (dvd)
Mooi. Ik heb een hekel aan fakers.Dennis Cavallino schreef:Gisteravond The French Connection gekocht bij de Media Markt. [...] Public Enemy Number One (deel 1 + 2) [...] vorige week gezien.
Beide waargebeurd.
- Mrton
Re: The French Connection (dvd)
Echt een aanbeveling inderdaad, ik heb beide films in de bioscoop gezien vorige jaar. Bij het eerste deel kwamen we toevallig binnengelopen (we moesten even de nieuwe bioscoop in Breda testen) en deze film was de enige die we op dat moment nog snel konden zien. Voor de rest moesten we te lang wachten. Wat heb ik ontzettend genoten van dit brute, mooi gefilmde en waargebeurde verhaal. De eerste week dat deel 2 draaide zijn we meteen het vervolg gaan kijken.Dennis Cavallino schreef:Als je trouwens franse auto's (en een knappe bruine BMW 528 met gele koplampen) in een film wilt zien rijden, dan moet je Public Enemy Number One (deel 1 + 2) kijken. Vorige week gezien en daar stikt 't van de gave youngtimers in beeld.
De BMW die Dennis bedoelt maar dan even een foto uit een van de Franse kranten toendertijd. In de film is het echt een beauty...