Ach, als het zover komt doe je toch datgene wat er in je op komt en komt het allemaal wel goed
Je mag jezelf of je huis in de UK niet verdedigen - Politie
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: Je mag jezelf of je huis in de UK niet verdedigen - Politie
Ik zou ook zeker naar beneden lopen 's nachts als ik wat hoorde. Maar ik/we hebben boven niet echt een slagwapen liggen om me mee te verdedigen, op een squash racket na. Dus daar staan je dan in je boxer met lege handen
Ach, als het zover komt doe je toch datgene wat er in je op komt en komt het allemaal wel goed
- wjn
Je hebt gelijk, maar het gaat om het principe dat blijkbaar iedereen in je huis mag rondlopen zonder dat je er iets tegen mag/kan doen.Eric H schreef:Ja, ik weet het niet....
Niet lullig bedoeld, maar veel mensen doen dat soort uitspraken.
Ik voor mij weet niet wat ik zou doen.
Hangt helemaal van de situatie af.
Ik heb namelijk ook nog een vrouw en dochter die ik niet in gevaar wil brengen.
Dus als ik 's nachts iemand in mijn huis zou horen, is mijn eerste prioriteit zorgen dat hun niets overkomt.
Dan blijf ik liever laf boven bij mijn vrouw en dochter, dan dat ik als "held" het gevaar ga opzoeken.
Je weet tegenwoordig echt niet waar die gasten mee rondlopen, en hoe gek ze zijn.
Stel dat ik wel even de held ga uithangen en ik loop tegen een gek aan die een pistool op zak heeft.....
Dan heeft mijn dochter geen vader meer omdat hij zo stoer was......daar heb je veel aan.
Nee hoor, vrouw en kind eerst, en mijn eigen lijf eerst.....
Voor de rest ben ik goed verzekerd, laat ze dat maar meenemen.
Nogmaals, liever een levende laffaard dan een dode held !
Als een inbreker struikelt in mijn huis omdat ik aan het verbouwen ben, moet ik zeker schadevergoeding gaan betalen of zo? Die kant lijkt het uit te gaan.
- Roman
Er zijn al vergelijkbare gevallen geweest inderdaad waarbij een inbreker de huis eigenaar aangeklaagd heeft omdat hij zich daar verwond heeft.wjn schreef: Als een inbreker struikelt in mijn huis omdat ik aan het verbouwen ben, moet ik zeker schadevergoeding gaan betalen of zo? Die kant lijkt het uit te gaan.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ach zo ken ik ook een ander verhaal :Roman schreef:Er zijn al vergelijkbare gevallen geweest inderdaad waarbij een inbreker de huis eigenaar aangeklaagd heeft omdat hij zich daar verwond heeft.wjn schreef: Als een inbreker struikelt in mijn huis omdat ik aan het verbouwen ben, moet ik zeker schadevergoeding gaan betalen of zo? Die kant lijkt het uit te gaan.
Groep vrienden ontdekt bij thuiskomst na een avondje stappen een inbreker in huis.
Ze overmeesteren hem en geven hem een aframmeling ( zacht uitgedrukt )
Vervolgens hebben ze de beste man een fles whiskey op z'n mond gezet, en doordat de man een beetje confuus was heeft hij hier een paar slokken van genomen.
Daarna hebben ze de inbreker naar buiten getrapt en de politie gebeld met de melding dat er een dronken man in hun voortuin lag te slapen...
Politie heeft de man opgehaald en heeft geen acht geslagen op het feit dat de man aangaf mishandeld te zijn.
Hij had immers gedronken
- GTRene
- duifjes.com
Mooi verhaal daar hou ik wel van! 
-
Tazzy
Maglite met 5 dan die D cellen (omwikkeld met een a4 tegen het rammelen) kan je anders aardig mee meppen 
Heb ook wel een honkbalknuppel staan maar daar heb je niet snel de ruimte voor.
Beste remedie bij mijn ouders thuis was mijn pa zijn politie pet aan de kapstok en een mechelse herder in de woonkamer
Heb ook wel een honkbalknuppel staan maar daar heb je niet snel de ruimte voor.
Beste remedie bij mijn ouders thuis was mijn pa zijn politie pet aan de kapstok en een mechelse herder in de woonkamer
-
Luco
Die had een dealer ook na drie inbrakeneen mechelse herder in de woonkamer
Mechelaar in de showroom en alle lichten aan.
Ze gingen gewoon voor de showroom staan en schoten door de ruit eerst de mechelaar dood en roofden alsnog alles weg
-
Rupie
Tuurlijk. Iemand wil je auto stelen en jij hebt het recht om een kogel door zijn kop te schieten. Ik denk dat je een beetje in de war bent en jijzelf de grootste gek in je omgeving bent.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Sowieso is het van de zotte om mensen af te knallen als ze inbreken.luco hornsveld schreef:Roman
DAT is juist de reden waarom ik mijn wapenvergunning en wapens heb ingeleverd.
Ik ken mezelf en zou ze zo overhoop knallen als een dolle hond.
Maar dan ben jezelf dus zwaar de lul hier in nederland.
Niet verstandig dus
Er is ook nog iets als proportioneel geweld
-
Luco
Tegen wie heb je het nu Ruben?Ruben schreef:Tuurlijk. Iemand wil je auto stelen en jij hebt het recht om een kogel door zijn kop te schieten. Ik denk dat je een beetje in de war bent en jijzelf de grootste gek in je omgeving bent.
@Party, daarom heb ik alles ook weggedaan dan kan je ook niet in de verleiding komen.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Één knieschijfje mag toch wel?! :twisted:partyondude schreef: Sowieso is het van de zotte om mensen af te knallen als ze inbreken.
- Individual
Hoe je in zo'n situatie daadwerkelijk reageert hangt er van af of je emotie of het verstand de overhand krijgt. Als je er heel nuchter over nadenkt kun je ze maar beter alles mee laten nemen en dan achterbljven zonder spullen en met een verneukt rechtvaardigheidsgevoel dan dat je wat materiele zaken misschien met de dood moet bekopen. Maar of ik in the heat of the moment ook zo verstandig zal handelen weet ik niet, heb zelf ook wel eens midden in de nacht een rondje om het huis gelopen met een zakmes.
Overigens moet een beetje buiten proportioneel geweld gewoon kunnen bij huisvredebreuk.
Overigens moet een beetje buiten proportioneel geweld gewoon kunnen bij huisvredebreuk.
-
Rupie
Roman.luco hornsveld schreef:Tegen wie heb je het nu Ruben?Ruben schreef:Tuurlijk. Iemand wil je auto stelen en jij hebt het recht om een kogel door zijn kop te schieten. Ik denk dat je een beetje in de war bent en jijzelf de grootste gek in je omgeving bent.
-
Paul
74 Kilo BOERBOEL die achter de deur ligt... knappe kerel als je dan nog binnen komt... naja levend het pand weer verlaat :banaan:
-
Luco
Paul schreef:74 Kilo BOERBOEL die achter de deur ligt... knappe kerel als je dan nog binnen komt... naja levend het pand weer verlaat :banaan:
piccies wij hebben nu onze tweede boerboel, maar die vind iedereen nog lief
- dvh
Roman schreef:Daarom moeten vuurwapens voor burgers beschikbaar worden gemaaktRobin schreef:Ik heb 'n alu honkbalknuppel onder de toonbank al jaaaaren, maar ik zal 'm niet gebruiken, te schijterig. De macht komt uit de loop van 'n geweer, ook al ben je Schwarzenegger oid, tegen 'n gun kan niemand op.![]()
Heb kennissen in de VS die dit thuis hebben liggen "voor het geval dat"![]()
* zucht *
Ja in Amerika gebeuren alleen maar goede dingen doordat burgers ( allerlei ) wapens mogen houden....
- dvh
Paul schreef:74 Kilo BOERBOEL die achter de deur ligt... knappe kerel als je dan nog binnen komt... naja levend het pand weer verlaat :banaan:
Worstje met vergif door de brievenbus >> opgelost...
Niet leuk, maar zo gaat dat.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Tegenwoordig heb je meest een brievenbus aan de buitenkant van 't huis hangen.....weet niet of 't veel nut heeft om daar je worstje in te stoppen. 
- Roman
Auto stelen... hmm gaat misschien ver. Maar als er iemand in je huis staat. Kogel door de kop zou ik doen als het mocht. :fy:Ruben schreef:Tuurlijk. Iemand wil je auto stelen en jij hebt het recht om een kogel door zijn kop te schieten. Ik denk dat je een beetje in de war bent en jijzelf de grootste gek in je omgeving bent.
Ik ben verre van in de war, en in deze omgeving ook zeker de grootste gek niet.
Maar waarom in NL en in de meeste andere EU landen er zo vriendelijk met criminelen word omgesprongen vind ik maar raar. Vind het maar belachelijk.
Een agent hier heeft mij ooit verteld dat als een inbreker ook al is het per ongelijk overlijd door wat je hem aandoet het maar beter in jouw slaapkamer is gebeurd, dan heb je nog wel een grote kans dat je er mee weg komt.
- Roman
Beetje onzinnige opmerking? Dat zei ik toch niet? Maar je mag je daar tenminste wel nog fatsoenlijk verdedigen. In Europa word de crimineel veel te veel beschermt. In de UK is het ook flink bizar zo langzamerhand. Een keuken mes een illigaal wapen? In je eigen huis?dvh schreef:
* zucht *
Ja in Amerika gebeuren alleen maar goede dingen doordat burgers ( allerlei ) wapens mogen houden....
Dan maar liever de wet dat als je je in iemand anders z'n huis bevind je gewoon vogelvrij bent. Moet je er maar niet inbreken. Je kan als persoon die een inbreker betrapt nooit weten waarom hij daar is, misschien alleen om spullen te jatten, misschien om je iets aan te doen. Waarom zou je dat risico moeten lopen, je moet ze kunnen neutralizeren op wat voor manier dan ook.
Grappig genoeg hebben de Amerikanen die regeling uit de Engelse wet van vroeger, Castle Doctrine heet het. In een hoop staten kan een inbreker je wettelijk ook NIET aansprakelijk stellen voor wat voor letsel hij heeft over gehouden. Moet je dus gewoon maar niet inbreken dus, doe je het toch is het volledig jouw risico. En daar ben ik het 1000000% mee eens.
-
Marco R.
Laat de inbrekers maar weten dat ze vogelvrij zijn als ze op andermans terrein komen. Dan zijn ze in ieder geval gewaarschuwd. Onzin als 'ja maar hij sloeg me' gaat dan niet meer op, aangezien hij/zij de fout in gaat. Je bent zonder toestemming bij iemand in huis met als doel zijn spullen te beroven. Of ik nou verzekerd ben ofniet, zoiets pik ik gewoon niet. En ja, wellicht als ik een vrouw en kinderen zou hebben dat ik er anders over denk, maar nu denk ik er nog zo over. Ben geen kung-fu kerel maar heb een leuke verrassing voor degene die denkt hier wat te kunnen stelen :fy:
- Bert ///M3
Dit mag je in Nederland ook gewoon kopen hoor, AR15 variant. Zijn gewoon de sportvarianten van de militaire M4, onder andere met een gedowngrade loop enz. Ze vuren niet volautomatisch of op burst dus qua werking niet anders als de gemiddelde karabijn in een meer stoer jasje.Roman schreef:Daarom moeten vuurwapens voor burgers beschikbaar worden gemaaktRobin schreef:Ik heb 'n alu honkbalknuppel onder de toonbank al jaaaaren, maar ik zal 'm niet gebruiken, te schijterig. De macht komt uit de loop van 'n geweer, ook al ben je Schwarzenegger oid, tegen 'n gun kan niemand op.![]()
Heb kennissen in de VS die dit thuis hebben liggen "voor het geval dat"![]()
Alleen moet je uiteraard wel een vergunning etc hebben en je mag er niet mee op inbrekers schieten
- Roman
Dat is natuurlijk wel jammer dat je dat niet mag.Bert ///M3 schreef:
Dit mag je in Nederland ook gewoon kopen hoor, AR15 variant. Zijn gewoon de sportvarianten van de militaire M4, onder andere met een gedowngrade loop enz. Ze vuren niet volautomatisch of op burst dus qua werking niet anders als de gemiddelde karabijn in een meer stoer jasje.
Alleen moet je uiteraard wel een vergunning etc hebben en je mag er niet mee op inbrekers schieten
Ze vuren in NL niet volautomatisch nee, in de VS mag dat alleen in bepaalde staten. Moet je wel goed oplettten dat je je huis niet met de inbreker mee naar de klote schiet
- Maus335i
Nee Nederland is tegenwoordig erg veilig in diverse buurtendvh schreef:* zucht *