Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Sebastian Keijmel

Re: Lotus Exige én Elise (op verzoek van Ruben aangepast)

Bericht door Sebastian Keijmel » 04 jan 2010, 16:08

KW schreef:Ik wil me er niet mee bemoeien maar ik zie weer datie flink afgezeken wordt terwijl hij gewoon zegt wat hij wil, wat z'n doel is, en stelt daar een gewone vraag over. Niet meer niet minder. Wat is het probleem om gewoon te antwoorden? Blijft het een stuk gezelliger van, en is iedereen tevreden :thumbup:

Opbouwende kritiek, tips en adviezen mogen natuurlijk wel, maar dan wel in de richting waar hij om vraagt, en dus niet tegenovergesteld. Helpen ipv tegenwerken :thumbup:

Het gaat de goede kant op hoor alleen even een tussentijdse spanning :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 04 jan 2010, 16:21

KW, niet zo piepen. Reakties zijn van mensen van ervaring met soorgelijke of zelfs die auto's die genoemd worden.

Ik heb in de Speedster met de armoedige 147 pk en standaard fietspompen gereden van Allen, dat was op Malmedy mijn eerste ervaring met een lightweight met midden motor. Onderstuur kun je met elke auto opwekken, echter met gevoel de zeer direkte informatie omzetten naar handelen kan perfect in zo'n auto. De pret is ook het clean rijden.

Ik heb nu zelf een Exige S2 met maar 192pk, idd zo'n langzaam hok :lol: Je koopt de auto ook niet om te autobahn jagen, maar voor de pure beleving. Ik kan je zeggen, dat de tip van Stéphane echt een aanrader is. Ik vermaak me voorlopig wel met de Exige met maar 192pk.

Kijk een bij Sinclairs in Londen voor upgrade kits van een NA naar SC, de eerste S2 Exiges hebben wel het laagste gewicht, en dan kun je altijd nog upgraden.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jan 2010, 17:14

rijtechniek is leuk en kun je leren, power is ook leuk maar moet je kopen :mrgreen:

de 1 houd van rijtechniek (de zeurders van bocht naar bocht verhalen :wink: )

de ander van power iets wat je voelt :hosanna: wat ook op een recht stuk kan of snelweg.

weer een ander houd van beide, dus bv zo'n Exige als uit het filmpje met Honda en SC dus 300+ pk dan kun je beide doen als je dus ook rijtechniek hebt, 2 vliegen tegelijk :df:

in NL met veelal rechte wegen en weinig circuits maar toch een beste prijs voor een Lotus wil je eigenlijk beide goed hebben, een 120pk elise is te weinig, de 160 iets beter, de 192pk te doen en vanaf zeg S240 is het leuk meedoen :mrgreen:

over alles valt wat te zeggen, maar waarom altijd veroordelen of "wijze" raad? wat is wijs, DF is wijs en ieder z'n meug toch? ik vind het wel leuk die variëteit aan vermogens en auto's, en wat je koopt das is wat de koper wil of kan betalen.

KW

Bericht door KW » 04 jan 2010, 17:26

Dit soort reacties:
Metchu schreef:ik ben van plan om in 2035 een Rolls royce phantom te halen. Wat zouden die dingen dan kosten? Mijn budget is 2 a 4K haal ik dat dan?
allen schreef: Gaap, gaan we weer.

b. als je in de basis al van mening bent dat een 111R direct een SC nodig heeft, dan heb je het niet begrepen
Hans GP schreef:Kijk we krijgen uitleg hoe onderstuur en overstuur werkt! :D Eindelijk iemand die weet hoe het werkt :clap:
:please:

Ik denk ,Sebastian, dat het beter is dat je lekker op autoweek die jongentjes van 16 ga vervelen met jouw verhalen dan op Lotuslounge en hier..
... slaan helemaal nergens op. Als dit soort opmerkingen nou eens achterwege gelaten worden kunnen we met elkaar praten :thumbup:

HansGP schreef:Ze noemen een Exige niet voor niks "the widowmaker" een erg listige auto (dat hebben we helaas laatst weer gezien op Zandvoort) maar met jouw talenten is zo'n Exige natuurlijk geen enkel probleem..
Dat is precies wat hij zoekt in een auto, een widowmaker :banaan:. Zijn smaak, zijn mening, zijn keus. Iemand anders heeft dat imo niet te veroordelen en te ridiculiseren.

Michel P schreef:KW, niet zo piepen. Reakties zijn van mensen van ervaring met soorgelijke of zelfs die auto's die genoemd worden.
Al zijn ze familie van de Schumachers en hebben ze een erelintje van de Koningin gehad, dat maakt niet automatisch dat ze iemand anders plezier en keuzes mogen afkraken en weghonen.

Ik kan je zeggen, dat de tip van Stéphane echt een aanrader is. Ik vermaak me voorlopig wel met de Exige met maar 192pk.
Dat vond ik ook een goede tip :thumbup: elke nieuwe ervaring is meegenomen.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jan 2010, 17:29

:thumbup: ga ik in mee...

afijn hier een S :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jan 2010, 17:37

Exige S vs 2008 Corvette, grappig zijn raportage.

Michel P

Bericht door Michel P » 04 jan 2010, 19:08

KW, hou toch is op met dat geqoute, de Toyota racert kan het prima af, dat geqoute van jou wekt juist ergenis op!

En de opmerking "hij zoekt juist een widowmaker" proest, koop een stuk touw, pleegt hij harakiri met zijn zwaard!

Michel

Emiel

Bericht door Emiel » 05 jan 2010, 08:17

:lol:
Wat een omslag in het topic weer en wat een std reacties weer van de 2 suffe kommedianten KW en SK

Michel : Ik ben blij dat de auto je goed bevalt :thumbup:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 06 jan 2010, 06:36

GTRene schreef:Exige S vs 2008 Corvette, grappig zijn raportage.

Echt weer een Amerikaan.. dragracen met een Exige :roll: dat ding is gemaakt voor het circuit niet voor een sprintje, maar goed, hij klinkt lekker 8)

Shakes

Bericht door Shakes » 06 jan 2010, 06:41

Daar gaat m'n goede voornemen bijna :mrgreen:

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 06 jan 2010, 08:14

Met een ongeoefende rijder (1e keer Dunsfold) :df: en >80 graden inlaatluchtprobleempje :? : 1.27.6 (std. Speedster Turbo 1.31) http://www.youtube.com/watch?v=2LxTVQ6P-3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto moet 1.20" kunnen rijden :clap: en is te koop (voor weinig) http://link.marktplaats.nl/308549136" onclick="window.open(this.href);return false; :hmmm:
Bijlagen
Dymagjes.jpg
Dymagjes.jpg (426.14 KiB) 2224 keer bekeken

Tommy

Bericht door Tommy » 11 jan 2010, 00:39

SKRD, koop de Herman Spexige nou maar gewoon, dan ben je meteen klaar. Praktisch racewagen als je het zo bekijkt.
Gewoon puur hardcore en klaar.

Overigens de speedster met 175 op de vooras ook geen last van onderstuur gehad, ipv achteras over poweren gewoon gewicht naar voren brengen was voldoende voor neutraal tot overstuurde auto.

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 11 jan 2010, 12:47

Voor de gene die het leuk vind, mijn RHD-LHD conversie:

http://www.nicovanbeelen.nl/elise/lhd/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 11 jan 2010, 13:09

Ja, ik wel. Mocht je het bijhouden met foto's etc, wellicht even een 'mijn auto' draadje aanmaken. Lijkt me leuk om dat te volgen.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jan 2010, 13:59

me too, ben wel benieuwd/nieuwsgierig.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jan 2010, 15:37

Als je op zoek bent naar een nwe Lotus heb je dit jaar veel voordeel, Lotus kopers profiteren van het nwe systeem dat voor Lotus goed uitvalt.
Van der Kooi heeft met ingang van het nieuwe jaar de prijzen van de Elise, Exige en Evora flink kunnen verlagen. De simpelste Elise S is voortaan te koop vanaf 45.764 euro. De R kost 51.896 euro en de SC is 56.923 euro. Dat is respectievelijk 4.036, 8.654 en 10.552 euro minder dan in het vorige jaar.
De Exige S mag in 2010 voor 60.889 euro mee met een nieuwe baas. In 2009 kostte deze auto nog 72.300 euro. De Evora kost als tweezitter voortaan 75.664 euro; de 2+2-variant is 79.982 euro. In het vorige jaar waren deze Evora’s 3.611 en 3.973 euro duurder.
Volgens de Lotus-importeur profiteren de modellen bovengemiddeld van de BPM-afbouw. Doordat het merk dure auto’s voert met een lage CO2-uitstoot is het mogelijk dat ze veel goedkoper worden.
In de prijslijst missen we de Europa. Daarvan is de prijs op aanvraag omdat hij nauwelijks wordt verkocht. Sinds de komst van het model zijn er in Nederland slechts twee geregistreerd. Van der Kooi heeft vorig jaar zo’n twintig Lotussen verkocht. Dit jaar moeten dat er 25 worden.
dat scheelt nog al :hmmm: :clap: bij de SC zelfs meer dan 10.000,-euro :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 11 jan 2010, 18:45

Ik had 'm nog goedkoper :nana:

RobS

Bericht door RobS » 11 jan 2010, 19:03

Mijn ex staat weer te koop

http://www.vansten.nl/Te-koop/Elise%20A ... kerman.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 11 jan 2010, 20:27

Voor dat geld had je er zelf nog even in kunnen blijven rijden :wink:

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 11 jan 2010, 22:11

allen schreef:Ja, ik wel. Mocht je het bijhouden met foto's etc, wellicht even een 'mijn auto' draadje aanmaken. Lijkt me leuk om dat te volgen.
Doe ik!

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 11 jan 2010, 23:29

Leuke Race Met exige S en iemand die er aardig mee overweg kan :)

Emiel

Bericht door Emiel » 12 jan 2010, 11:09

Mooi project Nico. Blij dat de Elise goed bevalt :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 18 jan 2010, 19:49

Afbeelding

Die kleur! :love:

Rupie

Bericht door Rupie » 18 jan 2010, 19:52

Quote van reactie op vragen aan Nitron naar Nitron Street Series (NSS):
Below is a response from Nitron to a few questions I emailed in.

- Can they be periodically rebuilt in the same way as NTR shocks?
Yes. They are fully serviceable so we can refresh them for you later on. They come with a year’s warranty like the NTRs and we will extend this for another year if you have them serviced after a year, and so on year after year. For average road use we would suggest having the dampers serviced every 2 years, but in your case every year might be better.

- How would a daily driving experience differ between NTR and NSS
They would be similar for sure. The NSS have softer springs than the standard NTRs (275/350 vs 325/400) so you would experience a little extra body roll in corners, dive under braking and squat under acceleration (maybe not so significant!). But of course the ride comfort will be better with the NSS. The NSS don’t have quite the control of the larger bodied NTRs so they will not deal with poor surface or mid corner obstacles quite as well. But at 8 or 9 10ths there would be little to choose between them on the road.

- Do the NSS shocks adjust in the same way as NTR? On my occasional airfield day I'd like to be able to firm up the ride.
The NSS have a fully sealed adjuster similar to the NTR yes. They have a big range of adjustment that is linear so you can make a setting change and feel the difference straight away.

- When will they be available, and are you offering any 'early adopter' discounts?
The latest is they will be available at the end of February. Sorry there will be no discounts! The retail price is not confirmed but expect it to be in the £650-700 bracket, including VAT. We are taking provisional orders if you wish to be one of the first to take delivery of a kit.

Maik

Bericht door Maik » 18 jan 2010, 20:01

Overweeg jij die NSS-en Ruben? Heb jij nog de standaard veer-demper setjes?

Plaats reactie