Je mag jezelf of je huis in de UK niet verdedigen - Politie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roman

Je mag jezelf of je huis in de UK niet verdedigen - Politie

Bericht door Roman » 11 jan 2010, 12:09

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... arden.html
'All she did was scream loudly and wave the knife to try and frighten them off.
'She is not looking to be a vigilante, and has the utmost respect for the law, but when the police explained to her that even if you're home alone and you have an intruder, you are not allowed to protect yourself, she was bemused.
Ze moeten de "Castle Doctrine" met de "Stand your ground" clausule weer terug brengen. Als iemand zich in jouw huis, auto bevind mag je alles doen om het te verdedigen, zelfs als de dood daarop volgt.

Dit is echt gewoon te zielig. Wat voor gevolgen dan ook, als ik iemand in m'n huis betrap loopt ie niet op eigen kracht het huis uit. :hammer:

Marco R.

Re: Je mag jezelf of je huis in de UK niet verdedigen - Politie

Bericht door Marco R. » 11 jan 2010, 12:14

Zo denk ik er ook over. Mijn huis en mijn zaken blijven anderen vanaf. Als ze het hier ooit proberen heb ik een leuke verrassing voor ze :)

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jan 2010, 12:24

is toch ongelofelijk :hammer: maja...zoals met veel slaan veel regels/wetten dingen te ver door...
zo creeer je bijna vrij pad voor de dief e.d..

my home is my castle, je moet gewoon van andermans spul afblijven, doe je dat niet verspeel je je rechten vind ik en zijn de consequenties voor die persoon die ze overtreed.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 11 jan 2010, 12:27

Ja, ik weet het niet....

Niet lullig bedoeld, maar veel mensen doen dat soort uitspraken.
Ik voor mij weet niet wat ik zou doen.
Hangt helemaal van de situatie af.

Ik heb namelijk ook nog een vrouw en dochter die ik niet in gevaar wil brengen.
Dus als ik 's nachts iemand in mijn huis zou horen, is mijn eerste prioriteit zorgen dat hun niets overkomt.
Dan blijf ik liever laf boven bij mijn vrouw en dochter, dan dat ik als "held" het gevaar ga opzoeken.

Je weet tegenwoordig echt niet waar die gasten mee rondlopen, en hoe gek ze zijn.
Stel dat ik wel even de held ga uithangen en ik loop tegen een gek aan die een pistool op zak heeft.....
Dan heeft mijn dochter geen vader meer omdat hij zo stoer was......daar heb je veel aan.

Nee hoor, vrouw en kind eerst, en mijn eigen lijf eerst.....
Voor de rest ben ik goed verzekerd, laat ze dat maar meenemen.

Nogmaals, liever een levende laffaard dan een dode held !

Luco

Bericht door Luco » 11 jan 2010, 12:38

Eric H schreef:Ja, ik weet het niet....

Dus als ik 's nachts iemand in mijn huis zou horen, is mijn eerste prioriteit zorgen dat hun niets overkomt.
Dan blijf ik liever laf boven bij mijn vrouw en dochter, dan dat ik als "held" het gevaar ga opzoeken.

Je weet tegenwoordig echt niet waar die gasten mee rondlopen, en hoe gek ze zijn.
Stel dat ik wel even de held ga uithangen en ik loop tegen een gek aan die een pistool op zak heeft.....
Dan heeft mijn dochter geen vader meer omdat hij zo stoer was......daar heb je veel aan.

+1

Bij een kennis is pas ingebroken terwijl ze lagen te slapen.
Waren met 4 man en ze stonden in de slaapkamer.
Voor hetzelfde geld hadden ze in de kinderkamer gestaan.
Nu kon die door herrie maken en schreeuwen ze de stuipen op het lijf jagen.
Ze hebben dus veel geluk gehad.

Marc R

Bericht door Marc R » 11 jan 2010, 12:42

K weet ook niet wat ik zou doen,maar wat ik wel weet is dat ik een ugly stick naast me bed heb staan,een aluminium...

Eric H

Bericht door Eric H » 11 jan 2010, 12:45

Marc RS4 schreef:K weet ook niet wat ik zou doen,maar wat ik wel weet is dat ik een ugly stick naast me bed heb staan,een aluminium...
Tuurlijk, ik heb ook een stuk hout naast m'n bed staan.
Maar wat ik wil zeggen is dat ik het niet op ga zoeken.

Pas als ikzelf of een lid van mijn gezin bedreigd wordt kom ik in actie.
Tot die tijd gaan ze hun goddelijke gang maar.....is die premie toch nog ergens goed voor....

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 jan 2010, 13:08

Moeilijk om een uitspraak over te doen voordat je zoiets ooit is overkomen idd. ik weet wel dat als ik alleen ben dat er idd geval iets zou sneuvelen.......als ik op straat iemand mn auto zou slopen.....achterin de kofferbak en mee naar buro.......

Peric

Bericht door Peric » 11 jan 2010, 13:09

Eric H schreef:Ja, ik weet het niet....

Je kunt het ook omdraaien Eric, vóórdat het zover komt wil ik ze graag stoppen..
Blijf het belachelijk vinden dat je niet eens je eigen spullen mag beschermen, zeker je eigen huis.
En wat Rene schrijft, zodra iemand besluit bij mij in te breken ontzeggen ze zich elke recht. DAT moeten ze maar 's opnemen in de wet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jan 2010, 13:11

Tja, gelijk die wet weer terugbrengen. :|

:!: :!: :!: Hoorde zojuist van m'n computerleverancier/winkel dat hij za.middag 17.45h hier 3./400m verderop bij de ABN AMRO op 't plein het kasgeld wilde deponeren, 2 NL Jongens met mutsen dwongen hem met 'n pistool 't geld af te staan. Hij rende weg maar gleed in de sneeuw uit, 1 van hun begon wat op het hoofd van de pc man te rossen terwijl de ander 'm onder schot hield roepend, 'schiet maar'....Hij gaf 't geld zegmaar , jongens vluchtten, politie heeft sporenonderzoek etc inwerking gesteld, auto kwam uit Lelystad oid...GEEN cameras bij dat punt en geldla bij ABN AMro, met pc man gaat 't wel goed, is nuchter figuur... terwijl 'n medewerker in z'n auto(Nieuwe A6 3.0TDIQ avant dik ding van 3 mnd oud)zat te wachten. Volgende keer op ander tijdstip gaan of NIET met DIE auto(valt op)misschien.

Of emigreren, maar waar naartoe.... :hmmm:

Myleene Klass is trouwens 'n verschikkelijk lekker wijf imo. :love: :love: :love:

Eric H

Bericht door Eric H » 11 jan 2010, 13:39

Peric schreef:Je kunt het ook omdraaien Eric, vóórdat het zover komt wil ik ze graag stoppen..
Ja, voordat het zover komt....
En hoe wil je dat doen als je met een stuk hout of een mes tegenover iemand staat met een pistool, die niets te verliezen, maar alles te winnen heeft....

Als je ze wil stoppen doe je dat door goede sloten te monteren.
En ja, als ze binnen willen komen, komen ze toch wel binnen, dat weet ik.
Maar je kunt de kans ook verkleinen.....

Nogmaals, ik ga niet het risico lopen om voor een paar verzekerde spulletjes voor gaas te gaan.

Robin

Bericht door Robin » 11 jan 2010, 13:41

Ik heb 'n alu honkbalknuppel onder de toonbank al jaaaaren, maar ik zal 'm niet gebruiken, te schijterig. De macht komt uit de loop van 'n geweer, ook al ben je Schwarzenegger oid, tegen 'n gun kan niemand op.

Fer

Bericht door Fer » 11 jan 2010, 13:42

Ik ben nog altijd van mening dat als iemand in je huis binnendringt je alles met hem mag doen wat je wil/nodig acht. Moet je niet inbreken! Misschien schrikt het ook meer af als eens af en toe een collega inbreker dood gemept wordt bij een heterdaadje dan die 3 maanden voorwaardelijk die je in dit achterlijke land krijgt als ze je pakken. Ik kan niet oordelen over wat ik zou doen als ik echt oog in oog met iemand zou staan in huis, maar ik vind in iedergeval de juridische positie belachelijk.

Eric H

Bericht door Eric H » 11 jan 2010, 13:44

Robin schreef:Tja, gelijk die wet weer terugbrengen. :|

:!: :!: :!: Hoorde zojuist van m'n computerleverancier/winkel dat hij za.middag 17.45h hier 3./400m verderop bij de ABN AMRO op 't plein het kasgeld wilde deponeren, 2 NL Jongens met mutsen dwongen hem met 'n pistool 't geld af te staan. Hij rende weg maar gleed in de sneeuw uit, 1 van hun begon wat op het hoofd van de pc man te rossen terwijl de ander 'm onder schot hield roepend, 'schiet maar'....Hij gaf 't geld zegmaar , jongens vluchtten, politie heeft sporenonderzoek etc inwerking gesteld, auto kwam uit Lelystad oid...GEEN cameras bij dat punt en geldla bij ABN AMro, met pc man gaat 't wel goed, is nuchter figuur... terwijl 'n medewerker in z'n auto(Nieuwe A6 3.0TDIQ avant dik ding van 3 mnd oud)zat te wachten. Volgende keer op ander tijdstip gaan of NIET met DIE auto(valt op)misschien.

Myleene Klass is trouwens 'n verschikkelijk lekker wijf imo. :love: :love: :love:
Ja, en dat voor wat slordig rotgeld..... ( no offence )
Ik snap best dat die man vanuit een primaire reactie zijn geld niet wil afstaan, en in eerste instantie ook probeert te vluchten.
Maar je ziet het, gasten staan met een pistool klaar, en de gemiddelde nederlander kan echt niet zien of dat ding echt of nep is, of geladen of ongeladen...

Mensen ga nou niet de held spelen, geef gewoon je geld, en je hebt meer kans om het er levend en ongeschonden vanaf te maken.

Tuurlijk druist dit in tegen elk greintje rechtvaardigheidsgevoel, maar de mensen tegenover je hebben een doel, en dit willen ze in de meeste gevallen koste wat het kost behalen....

Robin

Bericht door Robin » 11 jan 2010, 13:47

Eric H schreef:
Robin schreef:Tja, gelijk die wet weer terugbrengen. :|

Ja, en dat voor wat slordig rotgeld..... ( no offence )
Ik snap best dat die man vanuit een primaire reactie zijn geld niet wil afstaan, en in eerste instantie ook probeert te vluchten.
Maar je ziet het, gasten staan met een pistool klaar, en de gemiddelde nederlander kan echt niet zien of dat ding echt of nep is, of geladen of ongeladen...

Mensen ga nou niet de held spelen, geef gewoon je geld, en je hebt meer kans om het er levend en ongeschonden vanaf te maken.

Tuurlijk druist dit in tegen elk greintje rechtvaardigheidsgevoel, maar de mensen tegenover je hebben een doel, en dit willen ze in de meeste gevallen koste wat het kost behalen....
+1

Roman

Bericht door Roman » 11 jan 2010, 13:50

Robin schreef:Ik heb 'n alu honkbalknuppel onder de toonbank al jaaaaren, maar ik zal 'm niet gebruiken, te schijterig. De macht komt uit de loop van 'n geweer, ook al ben je Schwarzenegger oid, tegen 'n gun kan niemand op.
Daarom moeten vuurwapens voor burgers beschikbaar worden gemaakt :mrgreen:

Heb kennissen in de VS die dit thuis hebben liggen "voor het geval dat" :mrgreen:

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 11 jan 2010, 13:52

Roman

DAT is juist de reden waarom ik mijn wapenvergunning en wapens heb ingeleverd.
Ik ken mezelf en zou ze zo overhoop knallen als een dolle hond.
Maar dan ben jezelf dus zwaar de lul hier in nederland.

Niet verstandig dus

RVV

Bericht door RVV » 11 jan 2010, 13:53

Eric H schreef:
Peric schreef:Je kunt het ook omdraaien Eric, vóórdat het zover komt wil ik ze graag stoppen..
Ja, voordat het zover komt....
En hoe wil je dat doen als je met een stuk hout of een mes tegenover iemand staat met een pistool, die niets te verliezen, maar alles te winnen heeft....

Als je ze wil stoppen doe je dat door goede sloten te monteren.
En ja, als ze binnen willen komen, komen ze toch wel binnen, dat weet ik.
Maar je kunt de kans ook verkleinen.....

Nogmaals, ik ga niet het risico lopen om voor een paar verzekerde spulletjes voor gaas te gaan.

Je hebt 2 soorten inbrekers, de pro.. is geen kruit tegen gewassen en zoekt gericht.. datgene waarvan hij weet dat het er is.. en de gelegenheidsinbreker.. die het huis pakt waar hij snel en makkelijk zijn slag kan slaan.. 98% van de inbrekers zijn gelegenheidsinbrekers.. die lopen niet met pistolen rond, die willen ook zo snel als mogelijk is de woning weer verlaten bij onraad.. dus gewoon heel veel lawaai maken boven, vloeken schreeuwen en tieren dat je de inbreker een kogel door zijn kop gaat jagen.. met heel veel gestommel en stampvoetend de trap af.. en als een haas schiet de indreker je huis uit...

Beter zo dan afwachten totdat die in je slaapkamer staat..

Robin

Bericht door Robin » 11 jan 2010, 14:05

Rico schreef:Je hebt 2 soorten inbrekers, de pro.. is geen kruit tegen gewassen en zoekt gericht.. datgene waarvan hij weet dat het er is.. en de gelegenheidsinbreker.. die het huis pakt waar hij snel en makkelijk zijn slag kan slaan.. 98% van de inbrekers zijn gelegenheidsinbrekers.. die lopen niet met pistolen rond, die willen ook zo snel als mogelijk is de woning weer verlaten bij onraad.. dus gewoon heel veel lawaai maken boven, vloeken schreeuwen en tieren dat je de inbreker een kogel door zijn kop gaat jagen.. met heel veel gestommel en stampvoetend de trap af.. en als een haas schiet de indreker je huis uit...

Zou je 't in de praktijk ook zo doen?

Nou ik kijk wel uit met naar beneden gaan zowieso dan.Je snapt me wel.
Zie jij er dan zó uit voor 't slapen gaan? At your service:

Afbeelding

Eric H

Bericht door Eric H » 11 jan 2010, 14:07

Rico schreef:98% van de inbrekers zijn gelegenheidsinbrekers.. die lopen niet met pistolen rond, die willen ook zo snel als mogelijk is de woning weer verlaten bij onraad....
Nee, als je een avondje gaat stappen loopt 98% van de mensen ook niet met een wapen rond....toch??
http://www.nu.nl/werk-en-prive/2157171/ ... n-mee.html

Rico, ik snap wat je bedoelt, maar ik ga de gok niet nemen of iemand wel of geen pistool bij zich heeft, als je het niet erg vind.....

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jan 2010, 14:11

zo is dat Rico...

ik hoor wel eens meiden zeggen als me dat gebeurt hou ik me heel stil onder de dekens of zoiets :lol:
ik zeg dan, als ze in huis zijn gaan ze vaak het hele huis door dus ook je slaapkamer...je kan dus beter een boel herrie maken en schelden e.d. maar wel de boel controlerend houden, beetje bluffen zeg maar echter de zaak continu opnieuw analyseren (meestal gaan ze dan al weg), stay in control..tegen een echt wapen begin je weinig/niks ook ik heb al wel eens in de loop gekenen (meerdere malen zelfs) in Libanon en in Italie...en dan moet je goed kijken hoe hun kijken...maja snel zal dat in NL niet voorkomen gelukkig.

HansD

Bericht door HansD » 11 jan 2010, 14:15

Roman, je weet hoe ik over vuurwapens denk :wink: maar het lijkt mij geen goed idee dat iedereen maar vuurwapens thuis mag hebben.
De inbrekers/criminelen gaan zich dan ook bewapenen (sneller dan de brave burger) en voordat je het weet wordt de kerel in het voorbeeld van Robin eerst neergeschoten -just to be sure- voordat hij berooft wordt.

1 keer in de situatie geweest dat ik thuis lag te slapen, terwijl de tuindeur openstond, en ik geluiden van beneden hoorde komen die daar niet hoorden te zijn. Toen ben ik met een knuppeltje naar beneden gelopen met het voornemen dat als er iemand was diegene eerst neerging en daarna zou ik de politie wel bellen. Uiteindelijk heb ik, gelukkig, niemand gezien. Of ik dit een volgende keer weer zou doen weet ik niet, is afhankelijk van de situatie op dat moment.

Mocht ik ooit voor de keus hij (crimineel) of ik komen te staan dan hij maar, ook als me dat mijn verlof en eventueel voorkomen kost.

Tom

Bericht door Tom » 11 jan 2010, 14:27

Rico schreef: Je hebt 2 soorten inbrekers, de pro.. is geen kruit tegen gewassen en zoekt gericht.. datgene waarvan hij weet dat het er is.. en de gelegenheidsinbreker.. die het huis pakt waar hij snel en makkelijk zijn slag kan slaan.. 98% van de inbrekers zijn gelegenheidsinbrekers.. die lopen niet met pistolen rond, die willen ook zo snel als mogelijk is de woning weer verlaten bij onraad.. dus gewoon heel veel lawaai maken boven, vloeken schreeuwen en tieren dat je de inbreker een kogel door zijn kop gaat jagen.. met heel veel gestommel en stampvoetend de trap af.. en als een haas schiet de indreker je huis uit...

Half jaartje terug bij een kennis van me. Zaten met z'n tweeen rustig TV te kijken op een doordeweekse avond. Stonden er ineens drie man met bivakmuts in de woonkamer (via de voordeur ingebroken). Of ze beide op de grond wilde gaan liggen. Eén man bleef bij ze de wacht houden. Overige twee hebben rustig het huis leeggehaald, alles van waarde in zijn Mercedes geladen. Vervolgens zijn ze er met z'n auto vandoor gegaan.
Mensen stonden stijf van de angst. Het overvalt je als ze ineens in je woning zijn, zeker met bivakmuts e.d. Ze vertelde dat je alles doet wat ze vragen en je spullen op dat moment geen waarde hebben. Wat er gestolen is (sierraden, wat contant geld, auto, elektronica) vond ie totaal niet belangrijk.. dat z'n vrouw al een half jaar met angst thuis op de bank zat wel. Hijzelf zei dat je dan ook de held niet gaat uithangen. Hun huis ziet er nu uit als een kluis, hij heeft werkelijk overal sloten zitten.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 jan 2010, 15:14

Tja, ik zeg ook altijd dat ongewenster personen niet lopend naar buiten gaan. Maar wat als het echt gebeurt?

Roman

Bericht door Roman » 11 jan 2010, 15:20

Richardt. schreef:Tja, ik zeg ook altijd dat ongewenster personen niet lopend naar buiten gaan. Maar wat als het echt gebeurt?
Je weet het niet totdat het gebeurt. Op straat ben ik tot nu toe redelijk weggekomen iedere poging mij te beroven tot nu toe (ff afkloppen). Mocht er iemand inbreken (en het alarm trouwens eerst omzeilen, want anders gaat dat eerst nog af) ga ik zeker kijken in ieder geval. Hoe of wat er dan gebeurd hangt zien we wel.

Een kennis van me hier op het platte land was bij z'n pa op bezoek. Die hebben een stukje land met en er zelf een houten huis op gezet voor z'n pa en opa om te kunnen blijven wanneer ze in het land zijn (pa woont/werkt in congo, opa in marokko, allebei ex leger) en toen daar een avond 2 mannen probeerde over het hek te klimmen stonden ze daar met de hele familie en de 2 rotweilers. Pa met machete, zoon van 24 met machete en opa met afgezaagd geweer. Inbrekers renden wel heel snel weg kan ik je vertellen :roflol:

Plaats reactie