Volg ALTIJD je intuïtie, bespaard je een bon

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Volg ALTIJD je intuïtie, bespaard je een bon

Bericht door RVV » 15 apr 2006, 11:01

Vanochtend wat kleine boodschapjes gedaan en ik reed vanaf Century de ring van Groningen op, ik hobbelde achter een trage opa in een Mercedes C klasse, die echt geen gang maakte, ik overwoog om vol op het gas te gaan en hem rechts in te halen. Maar 500 meter verderop is een wegversmalling (verbouwing van het viaduct) en 200 meter daarvoor moet je 50 rijden. Had er geen lekker gevoel over,want als ik het gas in trap dan ga ik ook vol en dan zou ik zeker 120+ rijden op het punt waar je 50 mocht, normaal heb ik daar niet zoveel moeite mee, maar een klein stemmetje in mijn achterhoofd zei,nu even niet, geen bepaalde reden, geen vermoeden maar het voelde niet goed dus besloot om achter de slome Mercedes te blijven tuffen.

We tuften het viaduct op en, daarboven stonden ze, de plaatselijke veldwachters met de brommers en laserpistolen in de hand, 1 auto hadden ze al aan de kant gezet, en aan de houding te zien hadden ze mij ook onder de loep/laser genomen. Maar ik reed lekker suf 50, dus lange neus gemaakt, maar ondertussen toch even verschrikkelijk blij dat ik even naar het stemmetje in mijn achterhoofd geluisterd. ppphhff.

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 15 apr 2006, 13:21

Mooi is dat ja. Dat soort momenten heb ik ook wel vaak, maar…

Stemmetje kan ook wel eens tegen werken, zoals ik laatst zelf ondervond.

Rij in Duitsland op de A3 en was onderweg naar Weert. Dan kan je er voor kiezen om vanaf de A3 direct de A40 te nemen. (doe ik eigenlijk altijd)
Nu nam ik een iets andere route. Via de A42, A57 en dan de A40.
Nu is alleen de overgang van de A42 naar de A57 een 90 graden haakse bocht. Je raad het al. Van 120 naar 100 naar 80. Ik netjes vroegtijdig uitrollen maar toen ik 80 in het 80 gedeelte reed dacht ik bij mezelf: het is 23.30, nu flitsen ze echt niet. Dus ik geef weer gas. Bij rond de 120 op de teller (grote afwijking door gemonteerde Wanli in niet originele maat) wordt ik ineens verblind door rode lichtflits.

Mijn intuïtie liet me even in de steek helaas.

Knot

Bericht door Knot » 15 apr 2006, 15:15

Soms moet je een beetje mazzel hebben inderdaad.

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 18 apr 2006, 09:48

*heeft gisteren nog wat duffe hollanders verbaasd zien kijken toen die stevig doorrijdende Duitse Fünfer op de A15 ineens de remlichten wel heel druk liet knipperen omdat de Schaatsbond weer eens in de berm lag*

Alblasserdam-Bedburg, minder dan 2 uur. Pomtiedom.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 apr 2006, 17:20

Vandaag voor het eerst eens gered door een knipperende medeweggebruiker, is ook weer eens mooi.
Haast, kom aanrijden bij grensovergang tussen Roermond en Elmt, da's gewoon een doorgaande weg waar je 80 mag maar net het stukje grens nog maar 50, goed, haast dus, dus 120+ op de teller, ineens een heftig met zijn lampen knipperende tegenligger, toch maar even knap in de remmen en hoppa, daar stonden ze dus, heel sneaky achter het reclamebord van het plaatselijke pompstation, onmogelijk om te zien van mijn kant uit.

Vandaag en gisteren veel op de weg geweest en 4(!) flitsers en 1 laser tegen gekomen. In misschien 600km in totaal, voornamelijk binnendoorweggetjes.
Het jachtseizoen is dus blijkbaar weer geopend, dat jullie het even weten, de ogen open of de beurs open. :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 apr 2006, 17:32

Ja klopt, ik doe ook altijd mijn dimlicht aan en uit knipperen, dat mag namelijk wel (i.t.t. grootlicht).
Waanzin eigenlijk, die bekeuringen voor groot licht..... :(

Toledo man

Re: Volg ALTIJD je intuïtie, bespaard je een bon

Bericht door Toledo man » 22 apr 2006, 01:05

Rico v Velzen schreef:maar een klein stemmetje in mijn achterhoofd zei,nu even niet
Sommige mensen gaan hiervoor naar de dokter :lol:

Fernando

Bericht door Fernando » 10 dec 2006, 14:24

Dit is toevallig het topic waar ik gisteravond ff aan moest denken. Ik rij gister op een doorgaande weg hier in Leiden en ik wil een Suzuki Alto inhalen, alleen ik bedacht me dat dat vlakbij een punt was waar ze in de zomer vaak hebben staan laseren dus terwijl ik die Alto inhaal (met een gangetje of 65) toch maar gelijk van het gas af en ik zie in de verte een motoragent al aanstalte maken om waarschijnlijk iemand aan te houden. (zat dus echt in m'n hoofd van: fuck ik ben de l*l)

Aangekomen bij een rood stoplicht zag ik hem in m'n spiegels bij een wagen achter me op de ramen kloppen met een "jij ff volgen"gebaar en ik zat er dus al op te wachten tot hij bij mij zou aankloppen maar nadat het stoplicht op groen was gesprongen reden die motoragent en die wagen gelijk rechts naar een bushalte toe. Dus met een hartslag van +180 rustig weggereden en bedankte toch maar ff dat stemmetje achterin m'n hoofd... :lol:

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 11 dec 2006, 14:43

ik had wel pech van de week..
ik reed in roermond met een zondagrijder voor me op woensdag middag..
dus haal in over doorgetrokken streep anders moest ik nog 1 km lang 40 km per uur rijden waar 80 geen luxe zou zijn..
reed ff verder en opeens zaten ze achter me stop politie..
75 euro voor de streep en hadden allebei de gordel niet om..
dus daar wouden ze ons ook nog voor bekeuren maar hield vol dat ik hem wel om had dus dat liet die maar zitten dan..

wooter

Bericht door wooter » 11 dec 2006, 14:51

Vorige week ook pech... Rij ik Maastricht uit via de Maasboulevard en Boscherweg naar Lanaken, zit er een muts voor me die stopt bij het rode licht, vanuit de voorsorteerstrook voor rechtsaf rechtdoor wil (ja mevrouw ik rij daar links van u!) en max 40 km/u haalt. Je mag er 50 en het is daar volle lijn galore met tegemoetkomend verkeer, dus inhalen zat er niet in. Mevrouw vertraagt langzaam om in de verte rechtsaf te slaan, ik geef een dot gas bij om het andere verkeer bij te benen en ik sta op het plaatje van een berm-gatso achter een boompje! Aargh! Met moeite 70 km/u op de teller maar zijn weer zure centjes...

Plaats reactie