In het belang van DF moet die man gewoon de lopende camrea vasthouden
Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
Nooit te oud om het te leren toch?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:FANFUCKINGTASTIC DIT, Robin McRae. Wat gaat dit machtig. 100 schuin in de 3 gecontroleerd skeef met wielspin. En niet qua tellersnelheid, Gvd wat ben ik goed bezig met dat ding! Ik had in Finland geboren moeten zijn!!!!!Pa d'r bij in , die vond't ook prachtig! We gaan zo weer
Dat zei ik gisteren al...................................prachtig dit, ik zie het helemaal voor me
-
Kgroot.nl
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Het beetje sneeuw dat hier ligt

- ThomasGTT
Vanochtend nog even een uurtje op het lokale industrie terrein gespeeld. Verse sneeuw, geen hond in de buurt.... top.
Heb nog een filmpje gemaakt, maar daar is eigenlijk weinig op te zien.
Heb nog een filmpje gemaakt, maar daar is eigenlijk weinig op te zien.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Vandaag nog even met de 120i wat rondjes gemaakt op een parkeerplaats en daarna met m'n nieuwe van sper en winterbanden voorziene aanwinst naar huis gegleden.... 8)
- frank de jonge
En Robin, M3 heel gehouden???
Kan 100x goedgaan maar ook heel snel een keer mis..
Vandaag mooi stukje, sta te denken met de MG bij de pomp aan de rondweg, 2e stellage vanaf de straatkant op zo'n 6 a 8mtr denk ik.
Komen er 2 schuivers aan waarvan de eerste vrij mild alles wegschoof voor de 2e schuiver die het prutterige sneeuw met een gang over de berm heen joeg zo over de tankstellages. Dus in 1 klap zeike nat, kheb die vent verrot gescholden. De hufter.
Had maar is een stuk asfalt bij tussen moeten zitten :S
Vandaag mooi stukje, sta te denken met de MG bij de pomp aan de rondweg, 2e stellage vanaf de straatkant op zo'n 6 a 8mtr denk ik.
Komen er 2 schuivers aan waarvan de eerste vrij mild alles wegschoof voor de 2e schuiver die het prutterige sneeuw met een gang over de berm heen joeg zo over de tankstellages. Dus in 1 klap zeike nat, kheb die vent verrot gescholden. De hufter.
- RVV
Hahahahaha
- GTRene
- Ahmed
- GTRene
deze is van vandaag, waren het deze toevallig? hebben aardig de gang erin
- Jeroen R
Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat Bridgestone Potenza 050as2 225/40/18 geen succes zijn op een 1-serie.
Sta dus vast op een parkeerplaats 20 km van me huis, met 2man duwen niet los te krijgen afgelopen nacht
Moet erbij zeggen dat de ondergrond is bevroren.
Maar driften (als je het zo in de sneeuw mag noemen) blijft toch erg leuk met RWD
Sta dus vast op een parkeerplaats 20 km van me huis, met 2man duwen niet los te krijgen afgelopen nacht
Maar driften (als je het zo in de sneeuw mag noemen) blijft toch erg leuk met RWD
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Wat nou als zo'n apparaat moet remmen? Die dingen hebben toch ook geen grip lijkt me...? Ik zag er laatst in ieder geval een aardig ploeteren om vooruit te komen, 4 wiel aangedreven met een lichte kar er achter en nog alle kanten op glijden....GTRene schreef:deze is van vandaag, waren het deze toevallig? hebben aardig de gang erin![]()
- Remy
Die gasten in sneeuwschuivers zijn niet wijs. Hij gaat in dat ding van hem bij een rotonde links langs de vluchtheuvel, maar wil wel rechts over de rotonde zelf. Kan de bocht niet halen dus rijd de paal die daar staat maar even omver. Komt vervolgens niet voorruit door de sneeuw. Goed bezig mannen. En dat nadat hij 4 tegenliggers zo goed als van de weg rijdt, leve ABS.
Moraal: Laat mij er de volgende keer voorbij, ben ik sneller thuis.
Voor de ingewijden, dit tafereel speelde zich af tussen Groningen en Winsum.
Moraal: Laat mij er de volgende keer voorbij, ben ik sneller thuis.
Voor de ingewijden, dit tafereel speelde zich af tussen Groningen en Winsum.
-
Eric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
'k Ben een keer mee geweest met een sneeuwschuiver, toen stond er een bmw langs de kant... even later lag het portier van de bmw vol met sneeuw en had er iemand een koude nekfrank de jonge schreef:En Robin, M3 heel gehouden???
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Dennis Cavallino
<Denkt terug aan de openingspost van dit draadje> Tijden veranderen nu zelfs Robin winterbandjes heeft en eindelijk snapt dat je snelheidssensatie met winterbanden gemaximaliseerd wordt tot in de gloria en je nog altijd schuiner dan schuin kunt.Robin schreef:FANFUCKINGTASTIC DIT, Robin McRae. Wat gaat dit machtig. 100 schuin in de 3 gecontroleerd skeef met wielspin. En niet qua tellersnelheid, Gvd wat ben ik goed bezig met dat ding! Ik had in Finland geboren moeten zijn!!!!!Pa d'r bij in , die vond't ook prachtig! We gaan zo weer
Goed bezig Robin! Ga je mee naar Zweden/Noorwegen?
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Nee ik ga naar Haiti, ga je mee?Dennis Cavallino schreef:<Denkt terug aan de openingspost van dit draadje> Tijden veranderen nu zelfs Robin winterbandjes heeft en eindelijk snapt dat je snelheidssensatie met winterbanden gemaximaliseerd wordt tot in de gloria en je nog altijd schuiner dan schuin kunt.Robin schreef:FANFUCKINGTASTIC DIT, Robin McRae. Wat gaat dit machtig. 100 schuin in de 3 gecontroleerd skeef met wielspin. En niet qua tellersnelheid, Gvd wat ben ik goed bezig met dat ding! Ik had in Finland geboren moeten zijn!!!!!Pa d'r bij in , die vond't ook prachtig! We gaan zo weer![]()
Goed bezig Robin! Ga je mee naar Zweden/Noorwegen?
Winterbanden in sneeuw en ijsprak = WUNDERBAR, geen 4wd nodig. Oprotte met die troep.Rijd ik gisteren achter 'n Touareg die 15kmh rijdt door de redelijk geveegde straten. Flikker op idioot met je 'alleskunner' te remmen overal en nergens.(Weet niet of ie winterbanden had zal wel niet...) Kom ik bij de verkeerslichten voor/naast 'm en maak 'n schitterende drift in 2 en 3 de A32 op. Ik wilde graag die kop van die gast en z'n vrouw zien. :twisted:
En wil niet weten waar ik met (vanuit 0) ofzo doorheenploegde gisteren, 'Tiefschnee'bijna.
Maar hoe de normale asfaltwegen er hier nu weer bijliggen zijn winterbanden weer minder of zelfs helemaal niet nodig. :!: Sneeuwduinen over de weg, ja dan winterbanden. Gisteren heen en terug Leeuwarden nog geweest, geparkeerd in 'n sneeuwduintje, 3 uur later weer eruit, zero problemen. Ook met 100 door dikke sneeuwprak gedenderd, daar waren de andere 3 inzittenden 'n beetje angstig om, maar ding bleef recht zo die ging, fabelhaft.
Voor de fun zijn winterbanden zowieso nu (met sneeuwprak) een must.
- JP
Gisteren door de bossen van Slenaken, Epen, Vijlen en Vaals gecrosd. Erg veel 90+ ers en ander zondagsverkeer onderweg met een gangetje waarbij je door menige rollator nog werd ingehaald.
Terwijl er gewoon stukken bij waren waar ik met inhalen makkelijk 120 kon rijden, natuurlijk icm winterbanden.
Ook raar dat mensen nog stapvoets rijden door smeltende sneeuw (matsjch)....Kom op, gas geven....
Terwijl er gewoon stukken bij waren waar ik met inhalen makkelijk 120 kon rijden, natuurlijk icm winterbanden.
Ook raar dat mensen nog stapvoets rijden door smeltende sneeuw (matsjch)....Kom op, gas geven....
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Vanochtend even de binnendoor route gekozen. Alles was wit, moest met m'n niet al te beste zomerbandjes dus vaart houden. Heerlijk gereden en gegleden, tot ik achter een auto kwam. Dikke Mercedes 4x4 die met 30 km/u voortsukkelde.
Was dat ding eindelijk weg...even verderop één of andere pickup ook met een slakkensnelheid.... sjongejonge wat irritant. Hebben ze bijna de ideale auto voor dit weer, staat ze zo ongeveer stil. MIetjes.
Was dat ding eindelijk weg...even verderop één of andere pickup ook met een slakkensnelheid.... sjongejonge wat irritant. Hebben ze bijna de ideale auto voor dit weer, staat ze zo ongeveer stil. MIetjes.
- Maus335i
Vanochtend ook weer zon smerige bumperklevert achter me, beetje links hangen enzo. De weg vol met prut, dan kom ik niet vooruit met zomerbanden. Ik snap best dat je je ergert, maar als die kerel achter me zo stoer is met zn winterbanden, dan ga je er toch gewoon langs? Ik geef wel gas, alleen kom niet vooruit. Ken ik weinig aan doen (maar wel klagen als ik ze zelf ram omdat ik niet op tijd kon remmen).JP schreef:Ook raar dat mensen nog stapvoets rijden door smeltende sneeuw (matsjch)....Kom op, gas geven....
-
Tom
+1Maus335i schreef:Vanochtend ook weer zon smerige bumperklevert achter me, beetje links hangen enzo. De weg vol met prut, dan kom ik niet vooruit met zomerbanden. Ik snap best dat je je ergert, maar als die kerel achter me zo stoer is met zn winterbanden, dan ga je er toch gewoon langs? Ik geef wel gas, alleen kom niet vooruit. Ken ik weinig aan doen (maar wel klagen als ik ze zelf ram omdat ik niet op tijd kon remmen).JP schreef:Ook raar dat mensen nog stapvoets rijden door smeltende sneeuw (matsjch)....Kom op, gas geven....
Als er weer zo'n winter komt dan pak ik wel winterbanden.. dit is ook kut.. alleen moet ik dan een extra set velgen scoren, dus echt goedkoop kan het niet. Daarbij woon ik vlakbij m'n werk en doe ik nu alleen verplichte (korte) ritjes... dat het dan niet zo snel gaat..so be it.
- Youp
JP schreef:Gisteren door de bossen van Slenaken, Epen, Vijlen en Vaals gecrosd. Erg veel 90+ ers en ander zondagsverkeer onderweg met een gangetje waarbij je door menige rollator nog werd ingehaald.
Oh dat is een mooi stukje...... Ik kwam er regelmatig met de SM en af en toe met de Saxo... 8)
- SteV6
Robin,Robin schreef:Maar hoe de normale asfaltwegen er hier nu weer bijliggen zijn winterbanden weer minder of zelfs helemaal niet nodig. :!:
Dat was juist één van de grootste verrassingen van mijn DF-bandentest van vorig jaar. Je hebt met zomerbanden het gevoel dat je meer controle/grip hebt, terwijl de gemeten cijfertjes laten zien dat de winterband ongemerkt toch beter presteert in dezelfde omstandigheden
Stephan
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat was jouw meting inderdaad, waar het verschil zo minimaal was dat je er 'n meting voor moest doen want je merkte 't niet.SteV6 schreef:Robin,Robin schreef:Maar hoe de normale asfaltwegen er hier nu weer bijliggen zijn winterbanden weer minder of zelfs helemaal niet nodig. :!:
Dat was juist één van de grootste verrassingen van mijn DF-bandentest van vorig jaar. Je hebt met zomerbanden het gevoel dat je meer controle/grip hebt, terwijl de gemeten cijfertjes laten zien dat de winterband ongemerkt toch beter presteert in dezelfde omstandigheden![]()
Stephan
Ik remde zojuist op droog asfalt van 120 naar 0. Geef mij dan aub liever dat 'gevoel'van 'n beter remmende PS2 dan de Alpin op dat moment op dát wegdek. Ik wil hier niet meer over discussieren, je weet hoe tevreden ik in de sneeuw ben met m'n winterbanden, voor de rest zijn die dingen aardig en that's it. Liever de PS2's dan. Graag.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Gisteren paar stukken gereden in een gechipte 300C CRD. Eerste keer voor mij met een RWD in de sneeuw en redelijk rustig aan gedaan, m'n vriendin had namelijk de nacht er voor al een lantaarnpaal geschampt.
Maar het is toch wel erg leuk hoor, elk bochtje even een toefje extra gas en de achterkant zet een stapje. Maar gisterenavond was het hier wel echt glad in de omgeving, zelfs op winterbanden schoof ik eenmaal over vier wielen op een rondtonde af.
Maar het is toch wel erg leuk hoor, elk bochtje even een toefje extra gas en de achterkant zet een stapje. Maar gisterenavond was het hier wel echt glad in de omgeving, zelfs op winterbanden schoof ik eenmaal over vier wielen op een rondtonde af.