Ring crashes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HSR

Ring crashes

Bericht door HSR » 11 dec 2006, 00:28

Ik ben zelf zo groen als gras als het op de nordschleife aankomt. Misschien heb ik daarom niet echt recht van spreken maar wat er hier gebeurd is toch wel héél frapant.

http://www.youtube.com/watch?v=ww1qL9BdoZ0

En wat gebeurd er hier??

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ring+crash

Hier ben ik ook met stomheid geslagen. Hoe komt het dat ie opeens uitbreekt?

http://www.youtube.com/watch?v=AXljpk8OUNg

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 11 dec 2006, 00:41

1. Te laat remmen en/of fading of een ABS dat anders reageert dan verwacht (kan met oudere en straat-systemen nog al eens gebeuren, zeker op een hobbelige ondergrond). Tweede slip was volgens mij wel op te vangen geweest zeg ik lekker veilig vanachter de pc, maar schade viel gelukkig nog mee zo te zien.

2. Links insturen van Schwedenkreuz is niet handig. Auto's worden over het heuveltje toch al tamelijk licht van achter en als je dan ook nog eens scherper moet sturen dan nodig is kan dat soms wel eens te veel zijn (en met tegen of over de 200km/u heb je ook niet alle tijd van de wereld om te gaan tegensturen). Typisch Ringongeval in mijn ogen, op een normaal circuit zou er niks aan de hand zijn, op de Ring moet je maar net weten dat dat een gevaarlijke lijn is. En dat bij 723 bochten of zo. ;)

3. Liep een wiel van de auto af. Dan doe je ook niet veel meer als rijder.

Maar goed, ik ken de Ring ook niet van voor tot achter dus kom maar met die aanvullingen en verbeteringen. :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 11 dec 2006, 11:19

Ik deel jouw mening, Peter. Die Mercedes remt gewoon veel te laat en onderstuurt dan gewoon het gras in. Dan is het einde oefening met de grip natuurlijk. Ik ken de baan ondertussen ook een beetje en bij Schwedenkreuz wordt de auto redelijk licht door het hobbeltje net voor de bocht, zeker als je met vrij hoge snelheid daar aankomt.

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 11 dec 2006, 12:30

Grip buiten de racelijnen zijn ook altijd minder door het vuil dat die kant opgeblazen wordt. Maar hij remt inderdaad sowieso te laat in situatie 1 (Metzgesfeld), lijkt erop dat hij hetzelfde rempunt aanhield voor het remmen aan de buitenzijde (waar de Speedster? rijdt), mist de apex en torpedeert zich naar buiten.

Eigenlijk zelfde verhaal bij 2 (schwedenkreuz), het is een bekend verhaal dat je niet te vroeg binnen moet zijn anders word je gelanceerd op die hobbel (zie verhaal Stephane). Als je dan ook te vroeg binnen bent, is het helemaal een feest.

Die GT3 RS verloor inderdaad een wiel. Wel droog hoe hij naar een paar seconden meteen het team op de hoogte stelt. Ik zou nog even twijfelen wat nou boven en onder is :D

Hubert D

Bericht door Hubert D » 11 dec 2006, 12:53

1e filmpje is gewoon een Mercedes die een BMW probeert bij te houden. Dat gaat zo vaak fout, niks bijzonders dus. 8)

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 11 dec 2006, 13:43

1e filmpje is idd een gevalletje van klote ESP.

Als je bij mercedes ESP uitzet grijpt deze toch laat in in bepaalde actie's
Dat kan dus erg verkeerd uitkomen als je al in zo'n situatie zit en aan het tegensturen bent.

Tuurlijk heeft de mercedes bestuurder de auto in deze situatie gebracht.

Menselijke fout dus.

2e filmpje, Tsja met de motor achterin vol vol over zo'n heuvel en misschien een beetje gas los van de schrik dat het heuveltje toch wat hoger blijkt.

Dan zit je zomaar op overstuur lijkt me.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 dec 2006, 13:54

'menselijke fout'

Het is bijna altijd een menselijke fout. Tenzij er in Bergwerk een rotsblok op je auto valt. :roll:

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 11 dec 2006, 17:45

Of er een wiel af valt...

Wilbert

Bericht door Wilbert » 11 dec 2006, 18:18

Rudolf Nieuwe Weme schreef:Of er een wiel af valt...
dat kan zelfs een menselijke fout zijn niet goed vastgezet

Plaats reactie