Chinezen maken ook echt alles na (Peking motorshow)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Chinezen maken ook echt alles na (Peking motorshow)
Bijna bizar om te zien hoe de Chinezen auto's namaken.
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/6/0c1a932 ... a736_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/3/bc136be ... 3993_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/E/47d782b ... 30ee_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/B/ddf9a11 ... 1d8b_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/D/d405b9d ... dc7d_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/9/282dfe0 ... 0529_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/D/0ae6743 ... 331d_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/5/54a3965 ... a2a5_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/A/360d507 ... 91ea_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/F/b0f4f56 ... 72cf_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/6/8b613a8 ... e0f6_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/2/b7566a6 ... 9c82_1.jpg[/img]
Mercedes heeft de nieuwe C nog niet op de markt, maar de chinezen hebben de achterzijde al na gemaakt.
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/3/8c41e48 ... 5283_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/2/554af42 ... 69e2_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/7/58a4144 ... fc77_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/E/d000466 ... cfce_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/6/0c1a932 ... a736_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/3/bc136be ... 3993_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/E/47d782b ... 30ee_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/B/ddf9a11 ... 1d8b_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/D/d405b9d ... dc7d_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/9/282dfe0 ... 0529_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/D/0ae6743 ... 331d_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/5/54a3965 ... a2a5_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/A/360d507 ... 91ea_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/F/b0f4f56 ... 72cf_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/6/8b613a8 ... e0f6_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/2/b7566a6 ... 9c82_1.jpg[/img]
Mercedes heeft de nieuwe C nog niet op de markt, maar de chinezen hebben de achterzijde al na gemaakt.
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/3/8c41e48 ... 5283_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/2/554af42 ... 69e2_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/7/58a4144 ... fc77_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/E/d000466 ... cfce_1.jpg[/img]
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Lijkt erop dat met name de auto fabrikanten uit Europa goede handel doen als het gaat om verkopen van fabrikage processen inclusief de mallen van plaatwerk e.d. Jaren lang goede zaken gedaan met het verkopen van de X5, introduceer een nieuwe en verkoop de ouwe zooi naar China! Scheelt een hoop$$ Ik voorspel wel dat door deze terugwinning op de gemaakte kosten nieuwe modellen elkaar steeds sneller gaan opvolgen.........
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Het is volgens mij gewoon een kwestie van geld.Er valt op deze manier echt grof geld te verdienen voor de Europese,Japanse en andere fabrikanten.
De Chinezen hebben hele goede relaties met buitenlandse fabrikanten.
De Skoda Superb is zelfs afgeleid van de Chinese versie van de VW Passat.
De Chinezen hebben hele goede relaties met buitenlandse fabrikanten.
De Skoda Superb is zelfs afgeleid van de Chinese versie van de VW Passat.
Laatst gewijzigd door Jan Visser op 06 dec 2006, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marieke
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 16:56
- Locatie: Gelderland
re
Het zou ook een initiatief van het merk zelf kunnen zijn in sommige gevallen. Bijvoorbeeld Honda heet ook anders in sommige landen, Toyota heeft een extra merk in Amerika en nog een paar landen (nee niet lexus) zoals Opel ook Vauxhall heet in Engeland.
In sommige landen wordt de 206/207 met een paar andere onderdelen als Citroën verkocht....
grtz marieke
In sommige landen wordt de 206/207 met een paar andere onderdelen als Citroën verkocht....
grtz marieke
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Inderdaad, veel wordt gewoon in plaatselijke fabrieken gebouwd. Zo is bijvoorbeelde de verlengde 5 serie exclusief voor de chinese markt. Maar ik denk dat dat niet voor alle auto's uit deze post geldt. Aan de andere kant, ze moeten ergens beginnen en als je zie hoe de Koreanen begonnen ben ik bang dat de in elk geval de Japanners best snel in zullen halen. Ik snap ook al dat negatieve gedoe niet zo.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 08 dec 2006, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Wij lachen er nu om maar!
30 jaar geleden waren de Eurpeanen ook die om Toyota moesten lachen. *(nu wereldwijd de grooste)
15 jaar geleden waren de Europeanen ook die om Hyundai moesten lachen. *(zeer grote marktspeler zeer hoge kwaliteit tegenwoordig.
Kia zelfde verhaal de nieuwe C'eed 7 jaar garantie en niets mis mee!
Waar staan de Chinezen over 10 jaar???
30 jaar geleden waren de Eurpeanen ook die om Toyota moesten lachen. *(nu wereldwijd de grooste)
15 jaar geleden waren de Europeanen ook die om Hyundai moesten lachen. *(zeer grote marktspeler zeer hoge kwaliteit tegenwoordig.
Kia zelfde verhaal de nieuwe C'eed 7 jaar garantie en niets mis mee!
Waar staan de Chinezen over 10 jaar???
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Duifje inderdaad je hebt gelijk, gisteren autovisie gelezen daar werd de nieuwe Brilliance onder handen genomen. Bagger volgens autovisie. Maar beetje zelfingenomen en arrogant geschreven. Anyway de eerste Hyundai Pony was indertijd ook bagger, nu is het nog steeds bagger, maar wel bagger die als zoete koek verkocht word.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Of de Arnejs-proto van Hyundai:
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/2/f59 ... 2dd412.jpg[/img]
In elk geval mooier dan wat de fransen(en meer..) er op dit moment uit poepen. Qua degelijkheid zal het ook niet gauw minder zijn.
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/2/f59 ... 2dd412.jpg[/img]
In elk geval mooier dan wat de fransen(en meer..) er op dit moment uit poepen. Qua degelijkheid zal het ook niet gauw minder zijn.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Maar wat ook bleek in al die jaren dat de Japanners en nu Koreanen beter scoren: hun prijzen komen ook op Europees niveau als de wagens qua kwaliteit op Europees niveau komen.
Er zijn natuurlijk particulieren legio die niet noodzakelijk een auto met Europese bouwkwaliteit wensen en daar graag heel wat minder voor betalen, maar feit blijft wel dat elk merk dat in Europa voet aan de grond wou krijgen, zijn kwaliteitseisen hoger heeft moeten bijstellen en daar natuurlijk ook de prijs voor moest gaan vragen. Een Toyota, Nissan of Hyundai is niet zo onwijs goedkoper meer dan een Peugeot, Citroën of Renault, en je kan niet beweren dat de japanners of koreanen allemaal met interessante en vernieuwde ontwerpen op de proppen komen.
Lachen met de Chinezen zou ik niet direct doen, maar in een paniek schieten zoals de tendens was toen Japanse en Koreaanse auto's opkwamen lijkt me voor niks nodig. Tot nader order is elke Chinese auto gekopieerde bagger, en zal enkel mensen lokken die maar in één ding geïnteresseerd zijn: de aanschafprijs.
Er zijn natuurlijk particulieren legio die niet noodzakelijk een auto met Europese bouwkwaliteit wensen en daar graag heel wat minder voor betalen, maar feit blijft wel dat elk merk dat in Europa voet aan de grond wou krijgen, zijn kwaliteitseisen hoger heeft moeten bijstellen en daar natuurlijk ook de prijs voor moest gaan vragen. Een Toyota, Nissan of Hyundai is niet zo onwijs goedkoper meer dan een Peugeot, Citroën of Renault, en je kan niet beweren dat de japanners of koreanen allemaal met interessante en vernieuwde ontwerpen op de proppen komen.
Lachen met de Chinezen zou ik niet direct doen, maar in een paniek schieten zoals de tendens was toen Japanse en Koreaanse auto's opkwamen lijkt me voor niks nodig. Tot nader order is elke Chinese auto gekopieerde bagger, en zal enkel mensen lokken die maar in één ding geïnteresseerd zijn: de aanschafprijs.